eitaa logo
Aminikhaah
38.9هزار دنبال‌کننده
2.7هزار عکس
541 ویدیو
341 فایل
«حافظ از دست مده دولت این کشتی نوح ورنه طوفان حوادث ببرد بنیادت» 🌹امام خامنه ای: سه کار عمده بر عهده‌ی روحانیون است: «هدایت فکری و معنوی»، «هدایت سیاسی» و «خدمات اجتماعی و غمخواری و خدمت‌رسانی به مردم». صوت جلسات: @Aminikhaah_media ارتباط: @Amini_Admin
مشاهده در ایتا
دانلود
🔵 🔴 (از کوفه علی ع تا کوفه حسین ع) 🔷 جلسه دهم / پایانی 📍یکی نبودن حب و بغض ها کافی است تا یک جامعه را به دشمنی با امام و سرانجام شهادت او برساند و طی 30 سال از تعابیر بلند امیرالمومنین ع (يَا أَهْلَ الْكُوفَةِ إِنَّكُمْ مِنْ أَكْرَمِ الْمُسْلِمِينَ) به آن جایی می رسد که حضرت زینب س این طور خطابشان می کند: (يَا أَهْلَ الْكُوفَةِ يَا أَهْلَ الْخَتْلِ وَالْغَدْرِ وَالْخَذْلِ؛ ای مردم کوفه،‌ای مردمان حیله گر و خیانت کار) 📛باید امامی که بافته ذهن خودمان است را کنار بگذاریم و امام حقیقی را با تمام مصلحت اندیشی ها و شرایط ظاهری و.. پذیرا باشیم، مشکل امیرالمومنین ع نیز همین بود که در عرض امر ایشان، مصلحت اندیشی های متعددی مطرح می کردند و توقعات بی جا و فراوانی از ایشان داشتند. 🚩امام صادق ع در زیارت اربعین، در معرفی قاتلین اباعبدالله می فرمایند: آن ها کسانی بودند که دنیا آن ها را فریفته بود (وَقَدْ تَوازَرَ عَلَیْهِ مَنْ غَرَّتْهُ الدُّنْیا) امام ع خداخواه بود اما آنان دنیا خواه و پول دوست، و همین تفاوت حب و بغض ها آن ها را تا قتل اباعبدالله پیش برد.. . 💢 برای مطالعه متن کامل ، به آدرس زیر در کانال مدیا مراجعه فرمایید. https://eitaa.com/Aminikhaah_Media/381@Aminikhaah
💠 پاسخی به سوال «چرا اینطوری می شود؟!» 🔷 لا يَترُكُ النّاسُ شَيئاً مِن أمرِ دينِهِم لِاستِصلاحِ دُنياهُم، إلّافَتَحَ اللَّهُ عَلَيهِم ما هُوَ أضَرُّ مِنه 🔶 مردم، امرى از امور دين خود را به خاطر آباد كردن دنيايشان فرو نمىگذارند، مگر آن كه خداوند، زيانبارتر از آن را برايشان مىگشايد. 🔻 نهج البلاغه ، حکمت 106 ✅ @Aminikhaah
💠 یکی از سوالات رایج در زمینه معرفی ، معرفی مجموعه ای برای تقویت تحلیل سیاسی و شناخت جریان های گوناگون است. چند نکته در این زمینه لازم است: اول اینکه تحلیل سیاسی ، وابسته به رصد دائمی مسائل سیاسی است و با مطالعه چند کتاب حاصل نمی شود. ثانیا فعالیت سیاسی ، قوه و شامه تیزی می خواهد که بخشی از آن ، ذاتی و بخشی دیگر اکتسابی است. در عالَم سیاست ، تولید و مصرف قواعدی مجزا دارند که البته در مصرف ، همگان مشترکند و باید با چشم و ذهنی باز ، اخبار و تحلیل ها را پیگیری کرد. فصل مشترکی که مصرف کنندگان و تولیدکنندگان کالاهای سیاسی را بی نیاز می کند ، شناخت مغالطات سیاسی است. برای آشنایی با مغالطات ، کتاب «مغالطات» اثر علی اصغر خندان بسیار مفید است. ثالثا آشنایی با تاریخ سیاسی اسلام و ایران ، دروازه هایی از معرفت را خواهد گشود. در این زمینه آثار زیادی می توان معرفی کرد که عجالتا آثار علی الفت پور (بازگشت از نیمه راه ، نقاب ها و چهل تدبیر) بسیار بصیرت زا و کیاست آفرین خواهد بود. رابعا مطالعه سرگذشت رجال سیاسی به ویژه تاریخ زندگانی حضرت امام و حضرت آقا ، به مثابه دوره ای آموزشی و فشرده است که هنرجو را چند ترمی پیش می اندازد. خامسا انس با نهج البلاغه و آیات سیاسی قرآن ، چشمه ای در درون سیاست پویان می جوشاند که در هر فتنه ای چراغی بر خواهند افروخت. ✅ @Aminikhaah
گفتم: «آقا! شوهرخواهرم مریض است؛ توی حرم دعایش کنید.» پرسید: «چه بیماری‌ای دارد؟» با شرمندگی گفتم: «روانی است.» گفت: «همۀ ما روانی هستیم؛ اگر نبودیم، #گناه نمی‌کردیم...» 📚 به شیوه باران، ص ١٩ ✅ Sapp.ir/bahjat_ir ✅ eitaa.com/bahjat_ir ✅ Gap.im/bahjat_ir ✅ ble.im/bahjat_ir
💠 نهیب شیرین امام خمینی به استفاده چی ها! 🔷 امروز روزى نيست كه استفاده چى ها راه بيفتند و بخواهند استفاده كنند؛ روزحمايت است امروز. از برادرانشان بايد حمايت كنند؛ نه اينكه يك جنسى را كه به ده تومان مى خرند به صد تومان بفروشند. گرانفروشى امروز خيانت است به يك مملكت اسلامى. اين خيانت را نكنند اينها؛ يك قدرى با مردم ملايمت كنند. برادران خودتان هستند. با اين برادرهايى كه خون داده اند ... شما تاجرهاى محترم كه نبوديد در اين ميدانها. من كه مى دانم شماها نبوديد؛ آنهايى كه بودنداين كاسب جزء بود و اين حمال بود و اين كارگر بود و اين طلبه بود وآن- عرض مى كنم- دانشگاهى بود؛ كه همه فقيرند. اين طبقه بودندكه اين نهضت را پيش بردند و خون خودشان را و جوانان خودشان را دادند و اين نهضت را پيش بردند. حالا انصاف است كه يك تاجر معتبرى كه داراى كارخانه كذاست، داراى كذا و كذاست، و آن بالاها نشسته و تماشا كرده و اينها خون خودشان را داده اند و پيش برده اند، حالا همراهى نكند؟ اجحاف كند با اين طايفه؟ قيمت اجناس راهمچو بالا ببرد كه اين ضعفا نتوانند بخرند؟ زندگى شان مختل بشود؟ خوب، بايد اينها با برادرهاى خودشان، با آنهايى كه در اين راه زحمت كشيده اند، اهل وطنشان هست، اهل دينشان هست، با اينها بايد همراهى كنند؛ گرانفروشى نكنند. نگذارند يك وقتى ما روى تكليفهاى الهى باهاشان عمل بكنيم. خودشان جلوگيرى كنند از مسائل. يك روز اگر ما روى تكليف الهى عمل بكنيم، كارشان زار است. نگذارند اينطور بشود. اين هم يك باب است كه مال يك طايفه. 🔻 25/ 2/ 1358- سخنرانى در جمع اعضاى هيأت بازرگانان ايرانى- صحيفه امام- 7- 317 ✅ @Aminikhaah
💠 🔷 جلسه اول 🔶 بخش اول 🔶 عمدتا دو وقت ، دوگانه بین وظیفه و نتیجه طرح می شود. 1. جایی که تکلیفی انجام می دهیم و نتیجه ای نمی بینیم. 2. ‌ وقتی در مطالعه تاریخ ، نتیجه ملموس و محسوسی در عملکرد بزرگان دین یافت نمی شود. که اینجا نیز احاله به تکلیف می شود. درباره قیام اباعبدالله ع نیز عده ای که به زعم خود نتیجه محسوسی برای نهضت حضرت نیافته اند ، توجیهاتی کرده اند تا نتیجه گرایی امام حسین ع زیر سوال نرود! امیر مومنان ع در حکمت 237 نهج البلاغه فرمود: «گروهى خدا را از روى رغبت و ميل (به بهشت) پرستش كردند، اين عبادت تاجران است و عدّه اى از روى ترس او را پرستيدند و اين عبادت بردگان است و جمعى ديگر خدا را براى شكر نعمت ها (و اين كه شايسته عبادت است) پرستيدند. اين عبادت آزادگان است.» اما سوال این است که اگر کسی بندگی عاشقانه داشت ، نسبت وظیفه گرایی و نتیجه گرایی او چه خواهد شد؟ مثلا اگر ما تبلیغ دین کردیم ، چقدر به نتایج کار اهمیت دهیم؟ چقدر به دنبال جذب مخاطب باشیم؟ چقدر به فنون ، مهارت ها و تاثیرگذاری بها دهیم؟ اگر مجلس روضه گرفتیم ، تعداد جمعیت حاضر در جلسه برایمان اهمیت داشته باشد؟ یا بگوییم ما به وظیفه خود عمل کردیم و اهمیتی ندارد که چند نفر بیایند و چگونه باشند! در فعالیت سیاسی ، به رای و نظر مردم اهمیت دهیم؟ اگر کاندیدای انتخابات شدیم ، بخواهیم رای بیاوریم؟ برای رای آوردن تلاش کنیم؟ یا فقط به وظیفه خود فکر کنیم؟ 💢 برای مطالعه متن کامل ، به آدرس زیر در کانال مدیا مراجعه فرمایید. 👇👇👇👇👇 https://eitaa.com/Aminikhaah_Media/398 🔔 @Aminikhaah
💠 سلسله کلاس های #پردیس_اندیشه 🔷 #مشهد - #دانشگاه_فردوسی ✅ @Aminikhaah
💠 وقتی امام سجاد ع برای حفظ کیان اسلامی در برابر غربی ها از دولت اموی حمایت کرد! 🔶 گرچه امام سجاد عليه السلام هم چون ديگر امامان عليهم السلام حکومت امويان را نامشروع و غاصبانه مي دانست و روش حکومتي آنان را مردود اعلام کرده بود، اما اگر زماني کيان اسلام و عزت و آبروي جامعه ي اسلامي، از سوي بيگانگان مورد تهديد و تعرض قرار مي گرفت، حضرت براي حفظ آن، از هيچ اقدامي فروگذار نمي کرد. نقل شده است: در زمان عبدالملک، پارچه هايي به روم صادر مي شد که روي آنها شعار «لا اله الا الله، محمد رسول الله» نوشته شده بود. اين مسأله بر حاکم کافر روم گران آمد. از اين رو ضمن فرستادن نامه اي تهديد آميز به عبدالملک، مبني بر حذف اين شعار، به وي اعلام کرد که اگر اين کار را ترک نکند، در سکه ها، نام پيامبر صلي الله عليه و آله را به زشتي خواهد نوشت. عبدالملک که در حل اين مشکل ناتوان و درمانده بود، از امام سجاد عليهالسلام کمک خواست. امام عليه السلام که آبروي جامعه ي اسلامي را در خطر ديد، براي حفظ عزت و سرفرازي مسلمانان، اين مشکل را حل کرد. حضرت به عبدالملک فرمود که استفاده از سکه هاي رومي را ممنوع سازد و به جاي آن، سکه ي اسلامي بزند. 🔻 نقش امام سجاد ع در رهبری شیعه ، ص ۱۹۳ - ۱۹۴ @Aminikhaah
💠 تحلیل اقتصادی - امنیتی نوسانات بازار ارز و سکه به کنار ، تحلیل فلسفی - عرفانی اش اینکه ، بازار یوسف فروشی نیز یک شبه ورق خواهد خورد و خریداران یوسف ، عالَم را از صدای اشتیاق خود پر خواهند کرد. وقتی می بینی جماعت و جمعیتی ، تا دیروز خریدار دلار بوده اند و یک شبه ، فروشنده شده اند ، بیشتر باورت می آید که خدا ، فرج را یک شبه رقم خواهد زد: «َ يُصْلِحُ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ لَهُ أَمْرَهُ فِي لَيْلَةٍ وَاحِدَةٍ.» ( الغيبة للنعماني، ص: 228) ✅ @Aminikhaah
هدایت شده از Aminikhaah_Media
تربيت باليني.mp3
18.62M
🔈 امام سجاد ع و تربیت بالینی 📢 تحلیلی بر الگوی امام سجاد ع در بازسازی جامعه تهی از معنویت 📅97/07/12 #مشهد 🔔 @Aminikhaah_Media
💠 از قدیم ، سنت حسنه ای در حرم مطهر رضوی ع جاری بوده که هر روز ، گل های بر فراز ضریح مطهر را با گلهای خوشبو و ممتاز تجدید می کرده اند. این رسم زیبا ، تا به حال روا بود. اما از آنجا که کشور در وضعیت بغرنج اقتصادی است و هزینه روزانه گلهای ضریح مطهر ، چیزی حدود دو میلیون تومان می باشد ، ادامه این رویه اصلا شایسته نیست و حتما امام رئوف ، به این کار راضی نخواهند بود. جناب آقای دکتر رییسی! بنا داشتم حضورا و شخصا این نکته را خدمتتان تذکر دهم. ولی با محاسبات شخصی ، چنین به نظر رسید که این درخواست سرگشاده ، دست شما را برای اقدام مقتضی و انقلابی بیشتر باز خواهد کرد. ✅ @Aminikhaah
💠 دولت ، مانند سالهای گذشته ، سنگ اندازی و مانع تراشی های عجیبی بر سر راه زائران اربعین دارد. از دو حال خارج نیست؛ یا قراردادهای نامرئی ای مبنی بر ممانعت از زیارت اربعین با غربیان بسته اند ، یا اینکه با سپاه یزید و عمر سعد همذات پنداری دارند! ✅ @Aminikhaah
🔵 🔴 جلسه اول (بخش های دوم تا چهارم) 🔶 سیره انبیاء در قرآن حاوی نکات جالب و جذابی از ترکیب نتیجه گرایی و وظیفه گرایی است. برخی انبیاء مانند حضرت ابراهیم ع نماد تکلیف گرایی محض اند. 📍از طرفی حضرت موسی ع نماد نتیجه گرایی شناخته می شود. او در هر اقدام خود محاسبه زیان و فایده می کند و با علم به نتیجه ، وارد عمل می شود. 💡در ماجرای همراهی موسی ع و خضر نیز نتیجه گرایی حضرت موسی ع به وضوح دیده می شود. 🔶 اهل بیت ع و مدل شیعه تنوری (تکلیف گرا و نه نتیجه گرا) داستان هارون مکی و سهل، ترکیب معجزه گونه ای از وظیفه گرایی و نتیجه گرایی است. نتیجه کامل را کسانی رقم می زنند که محو در وظیفه باشند و جز وظیفه ، به چیز دیگر فکر نکنند. مثل هارون مکی که هیچ نپرسید که رفتن من به تنور چه خاصیتی دارد؟ چه گره ای را باز می کند؟ اصلا چه شده که به این تصمیم رسیده اید که مرا به تنور رفتن امر کنید؟ می توانست کمی درنگ کند تا لااقل سر سوزنی فلسفه این حکم برایش روشن شود. ولی او اوج تعبد و پایبندی خودش را اینگونه نشان داد. 🔶امام حسین ع از نهضت کربلا نتایجی را توقع داشتند و اهداف کوتاه مدت و بلند مدتی را مد نظر داشتند. حضرت ، به هدف اصلاح امت خروج کردند، از آنجا که بندگان خالص خدا قطعا به نتایج مد نظر می رسند ، اصلاح مد نظر حضرت از بعد شهادت ایشان آغاز شد. بالاخص در دوره امام سجاد ع به نحو عجیب و خاصی پیکره جامعه اسلامی دچار تحول شد. 💢 برای مطالعه متن کامل جلسه اول ، به آدرس زیر در کانال ایتا مراجعه فرمایید. 👇👇👇👇👇 بخش اول: https://eitaa.com/Aminikhaah_Media/398 بخش دوم: https://eitaa.com/Aminikhaah_Media/403 بخش سوم: https://eitaa.com/Aminikhaah_Media/407 بخش چهارم: https://eitaa.com/Aminikhaah_Media/416@Aminikhaah
هدایت شده از Aminikhaah_Media
نظام تقديم 09.mp3
5.58M
🔈 #تاثیر_درک_مهندسی_خلقت_بر_معنویت 📢 #پارت_سوم - #نظام_تقدیم 🔊 جلسه نهم #ملکوت_اعمال / 9 📅97/07/14 #مشهد #دانشگاه_فردوسی 🔔 @Aminikhaah_Media
💠 سخنرانی دهه اول ماه صفر 🔷 موضوع سخنرانی: 🔶 از چهارشنبه 97/7/18 تا جمعه 97/7/27 ساعت 20:30 🔶 - موسوی قوچانی 11/2 پ 16 ✅ @Aminikhaah
💠 اجتماع بزرگ ورزشگاه آزادی ، پیامی رسا از جانب رهبر معظم انقلاب داشت؛ ادامه مسیر را با نسل نو و تمدن ساز خواهیم رفت؛ نه مفتخوران سیاست باز و وطن سوز! ✅ @Aminikhaah
💠 چرا رهبری جلوی تصویب برجام و Fatf را نگرفتند؟ 🔷 نظام و انقلاب اسلامی ، همواره کانون هجوم دو طیف بوده: کافران و منافقان. کافران ، جبهه مهاجم بیرونی اند و منافقان ، دلدادگان کافران اند که در ساختار تصمیم گیر و تصمیم ساز نظام نفوذ کرده اند. تحریم اقتصادی ، آخرین حربه سپاه کافران علیه انقلاب و نظام بود. دشمن بیرونی ، پس از تحریم اقتصادی ، هیچ حربه و دست آویزی نخواهد داشت. جبهه داخلیِ هجوم به مبانی نظام نیز حربه های گوناگونی دارند که می توانند با آنها ، افکار عمومی را مدیریت کنند؛ اهرم های قدرت را مهره های تضعیف ، دوست را دشمن و خصم را مهربان جلوه دهند. جبهه مهاجم درونی ، طلبکار و داعیه دار است. خود را منجی وانمود می کند و کلید مذاکره را گشایشگر همه قفل ها می نمایاند. ادعا دارد زبان خصم بیرونی را بلد است و می تواند با تعامل ، او را متقاعد کند. پافشاری مومنان بر اصول را تندروی و بازی با معیشت مردم تلقی می سازد. به این جبهه باید فرصت داد تا همه حربه هایش را به کار گیرد و نشان دهد. این طیف ، باید با همه کارت هایش بازی کند تا بهانه ای برای جرزنی نداشته باشد. حتی اگر یک برگه راکد داشته باشد زمین و زمان را به هم می دوزد که اگر اجازه می دادید آن برگه را به کار گیرم ، نتیجه بازی تغییر می کرد. سیاست و داهیه رهبران انقلاب اسلامی بر این بوده که برگه های طیف مهاجم داخلی را رندانه مدیریت کنند و با دست خودِ آنها به بازی گیرند. البته سیاست های کلان و اصلاحی را ابلاغ می کنند و خط قرمزها را پیش پایشان می گذارند ، ولی فرصت بازی را از آنها سلب نمی کنند. دستشان را باز می گذارند تا زبان درازشان بسته شود. سرمایه اصیل و اصلی نظام ، اعتماد و تجربه عمومی است. منافقان ، بزرگترین تهدید برای این سرمایه اند. اینان به هیچ اصل اخلاقی و الهی پایندی ندارند. راحت دروغ می گویند و آسان تهمت می زنند. اینان به دانش آموزان شلوغ کار و بدقلقی می مانند که انتهای کلاس نشسته اند و با هیاهو ، درس خوان ها و پاسخگویان را به سخریه می گیرند. بهترین مجازات اینها ، پای تخته کشاندن و ماژیک دادن به ایشان است. وقتی ناواردی شان را بر روی بوم به تصویر کشاندند ، رسوا و سرکوب می شوند. دشمنان بیرونی ، همه حربه هایشان را به کار بسته اند و دلشان به چند حربه باقی مانده در دست جبهه درونی خوش است. وقتی جبهه درونی برگه ای برای بازی نداشت ، نفاق ساختار شکنانه هم معنا نخواهد داشت. اللهم انا نرغب الیک فی دوله کریمه تعز بها الاسلام و اهله و تذل بها النفاق و اهله (مفاتیح الجنان ، دعای افتتاح) ✅ @Aminikhaah
💠 کربلای اربعین ، پایانه پایان تاریخ است. آنانکه می خواهند در آخرین انقلاب آخرالزمان نقش داشته باشند ، با پای پیاده خود را به کربلا می رسانند. ✅ @Aminikhaah
💠 روایتی استراتژیک از امام عسکری ع 🔷 الإمامُ العسكريُّ عليه السلام ـ في صِفَةِ عُلَماءِ السُّوءِ ـ : وهُم أضَرُّ عَلى ضُعَفاءِ شيعَتِنا مِن جَيشِ يَزيدَ عَلى الحُسَينِ بنِ عَلِيٍّ عليهماالسلاموأصحابِهِ ، فإنَّهُم يَسلُبونَهُمُ الأرواحَ والأموالَ ، وهؤلاءِ عُلَماءُ السُّوءِ ... يُدخِلونَ الشَّكَّ والشُّبهَةَ عَلى ضُعَفاءِ شيعَتِنا فيُضِلّونَهُم . 🔶 امام عسكرى عليه السلام ـ در وصف عالمان بدكردار ـ فرمود : زيان آنها براى شيعيان ناتوان (آسيب پذير) ما بيشتر از زيان سپاه يزيد براى حسين بن على عليهماالسلام و ياران اوست؛ زيرا آنها جان و مال ايشان را گرفتند و اين علماى بدكردار ... در دل شيعيان ناتوان ما شكّ و شبهه مى اندازند و گمراهشان مى كنند. 🔻الإحتجاج على أهل اللجاج (للطبرسي)، ج‏2، ص: 458 ✅ @Aminikhaah
💠 🔷 جلسه دوم (بخش های اول و دوم) 🔷 معمولا هر انسانی یک سؤال جدی دارد،که به این سادگی ها پاسخش را نمی یابد ، «من چه کار باید بکنم؟» این سؤال ، از سؤال من چه کسی هستم؟ و حتى از سؤال من کجا باید بروم؟ هم مهمتر است. چون تازه وقتی فهمیدیم چه کسی هستیم و کجا باید برویم ، سوال مطرح می شود که حالا چه باید بکنم؟ 🔹ادیان و مکاتب آمده اند به این پرسش پاسخ بدهند اما گاهی دین به صورت کلی جواب میدهد و انسان در جزئیات آن می ماند. ⬅️مسائلی که جزئی هستند، مثل: 1- حوزه را انتخاب کنم یا دانشگاه؟ 2-با کدام خانم ازدواج کنم؟ 3-به کدام خواستگار جواب مثبت بدهم؟ 🔹طرح این سؤال اینطور نيست که متوقف بشود. به جایی خواهد رسید که خود انبیا و اولیا (ع) متحیر می مانند. و حتی خود پیامبر اکرم ص نیز در مواردی حیران می مانند و منتظر دستور الهی می شوند. در این موقعیت هایی که به خاطر سؤالاتى آدم سرگردان و حیران می شود ، معمولا راحت ترین و نزدیک ترین کاری که تلقی می شود ، استخاره است. در حالی که این مدل وضعیت ها ، وضعیتی نیست که با استخاره حل شود. بلکه مدلی است که انسان باید برآورد «وظیفه» و «نتیجه» کند. 🔶 رسما به امام حسین ع اعتراض می کردند که قصد تشکیل حکومت دارید یا شهادت؟ حضرت به هر کسی جواب خاصی می دادند. ولی همه از این حکایت داشت که وظیفه اباعبدالله ع حرکت به سمت کربلاست. مثلا با تصرف ملکوتی ، کربلا و محل شهادت خود را به ام سلمه نشان دادند. ❎ ما نیاز داریم منطق شیطان را بدانیم و نسبت به این منطق و ادبیات غریبه نباشیم. قرآن کریم هم خیلی به این موضوع عنایت داشته است و استدلال ها و حرف های شیطان را بیان فرموده است. 💢 برای مطالعه متن کامل ، به آدرس زیر در کانال مدیا مراجعه نمایید. 👇👇👇👇👇 بخش اول: https://eitaa.com/Aminikhaah_Media/417 بخش دوم: https://eitaa.com/Aminikhaah_Media/437@Aminikhaah
💠 کلاس اصول ایجازنویسی پنجشنبه ها ساعت ۱۵:۱۵ #دانشگاه_فردوسی
هدایت شده از دانشگاه فردوسی مشهد
برگزاری اولین جلسه کارگاه پردیس اندیشه با حضور حجت الاسلام امینی خواه پاتوق فرهنگی دفتر نهاد رهبری دانشگاه فردوسی مشهد
💠 وقایع ماه صفر 🔷 حوادث تاریخی فراوانی در ماه صفر رخ داده است که به برخی از آنها اشاره می‌شود: اول صفر : وارد کردن سر مطهر امام حسین علیه السلام به شام ، ورود اهل بیت علیهم السلام به شام ، شهادت زید بن علی بن الحسین علیهم السلام (به روایتی)، آغاز جنگ صفین (بنا بر روایتی) دوم صفر : مجلس یزید لعنت‌الله علیه بنا بر نقلی، شهادت زید بن علی بن الحسین علیهم السلام ( به روایت دیگر) سوم صفر : ولادت حضرت امام محمد باقر علیه السلام ۵۷ هجری قمری به روایتی. چهارم صفر : وفات آیت‌الله محمد علی شاه آبادی (۱۳۶۹ هجری) پنجم صفر : شهادت حضرت رقیه سلام الله علیها و لعنه‌الله علی قاتلیها، ۶۱ هجری. ششم صفر : صدور توقیع امام عصر ارواحنا لتراب مقدمه الفداء به حسین بن روح. هفتم صفر : ولادت امام موسی کاظم علیه السلام ۱۲۸ هجری، شهادت امام حسن مجتبی علیه السلام بنابر نقل بحار، وفات آیت‌الله العظمی مرعشی نجفی ۱۴۱۱ قمری. هشتم صفر : وفات حضرت سلمان فارسی (سلمان محمّدی ) رضی‌الله عنه ۳۵ هجری قمری نهم صفر : شهادت عمار یاسر رضی‌الله عنه در جنگ صفین ۳۷ هجری، شروع جنگ نهروان ۳۸ هجری قمری. دوازدهم صفر : وفات هارون برادر حضرت موسی علیهماالسلام. سیزدهم صفر : اختیار حکمین در صفین و حیله عمروعاص. چهاردهم صفر : شهادت محمدبن ابوبکر به دست عمروعاص (بنابر روایتی) شانزدهم صفر : شهادت آیت‌الله سید حسن اصفهانی فرزند آیت‌الله سید ابوالحسن اصفهانی ۱۳۴۹ قمری. هجدهم صفر : شهادت اویس قرنی در جنگ صفین ۳۷ هجری قمری. بیستم صفر : اربعین حسینی. بیست و دوم صفر : صدور توقیع شریف امام عصر ارواحنا لتراب مقدمه الفداء برای مرحوم شیخ مفید اعلی الله مقامه ۴۲۰ قمری. بیست و سوم صفر : پی کردن ناقه حضرت صالح نبی علیه السلام توسط قومش – گرفتار شدن حضرت یونس علیه السلام در شکم ماهی. بیست و چهارم صفر : شدّت یافتن بیماری حضرت رسول اعظم صلی الله علیه و آله و سلّم. بیست و پنجم صفر : شانه گوسفند و دوات طلبیدن پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله و سلّم برای نوشتن وصیّت نامه و منع از این کار. بیست و ششم صفر : دستور پیامبر اکرم صلّی الله علیه و آله و سلم به لشکر اسامه جهت آماده شدن در جنگ با رومیان( بنابر نقل واقدی ۱۱ هجری) ، سالروز انقراض حکومت امویان. بیست و هشتم صفر : رحلت جانسوز رحمت للعالمین پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلّم در روز دوشنبه ۲۸ صفر سال ۱۱ هجری قمری – شهادت مظلومانه سبط اکبر امام مجتبی علیه السلام ۵۰ قمری. (سی ام / بیست و نهم ) صفر : شهادت امام رضا علیه السلام ۲۰۳ هجری قمری 🔷این ماه، به دادن صدقه اهتمام بیشتری شود و برای ایمنی از بلاها، دعای زیر هر روز ده مرتبه خوانده شود: یا شَدیدَ الْقُوی وَیا شَدیدَ الْمِحالِ یا عَزیزُ یا عَزیزُ یا عَزیزُ ذَلَّتْ بِعَظَمَتِکَ جَمیعُ خَلْقِکَ فَاکْفِنی شَرَّ خَلْقِکَ یا مُحْسِنُ یا مُجْمِلُ یا مُنْعِمُ یا مُفْضِلُ یا لا اِلهَ اِلاّ اَنْتَ سُبْحانَکَ اِنّی کُنْتُ مِنَ الظَّالِمینَ فَاسْتَجَبْنا لَهُ وَنَجَّیْناهُ مِنَ الْغَمِّ وَکَذلِکَ نُنْجِی الْمُؤْمِنینَ وَصَلَّی اللَّهُ عَلی مُحَمَّدٍ وَ الِهِ الطَّیِّبینَ الطَّاهِرینَ! ای سخت نیرو، و ای سختگیر! ای عزیز، ای عزیز، ای عزیز! خوارند از بزرگیات همه خلقت. پس کفایت کن از من شرّ خلق خودت را، ای احسان بخش! ای نیکوکار! ای نعمت بخش! ای عطا دِه! ای که معبودی جز تو نیست! منزّهی تو! به راستی من از ظالمانم. اجابت کردیم برایش و نجاتش دادیم از غمّ و همچنین نجات دهیم مؤمنان را، و رحمت کند خدا بر محمّد و آل پاک و پاکیزه اش! ✅ @Aminikhaah
💠 آمادگی برای ظهور ، پروسه ای جمعی و اجتماعی است. آنانکه تنها خودشان را برای فرج مهیا کرده اند ، به فردی می مانند که در اتوبوس نشسته و آماده حرکت است. درخواست حرکت او از راننده به جایی نمی رسد. چرا که تا «همه مسافران» سوار و آماده نشوند ، اتوبوس راه نخواهد افتاد! اینجاست که باید به کار افتاد و همه جامانده ها را سوار کرد؛ وگرنه ساعتها آماده نشستن «فردی» راه به جایی نخواهد برد. @Aminikhaah