eitaa logo
Aminikhaah
39.1هزار دنبال‌کننده
2.8هزار عکس
541 ویدیو
346 فایل
«حافظ از دست مده دولت این کشتی نوح ورنه طوفان حوادث ببرد بنیادت» 🌹امام خامنه ای: سه کار عمده بر عهده‌ی روحانیون است: «هدایت فکری و معنوی»، «هدایت سیاسی» و «خدمات اجتماعی و غمخواری و خدمت‌رسانی به مردم». صوت جلسات: @Aminikhaah_media ارتباط: @Amini_Admin
مشاهده در ایتا
دانلود
✅ @Aminikhaah
هدایت شده از KHAMENEI.IR
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🎙 گفتگو | گسترش کتاب‌های پرسش و پاسخ اخلاقی 🏷 به مناسبت انتشار تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب رهنمای طریق به تالیف آیت‌الله جاودان 🔻 اخیراً تقریظ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بر کتاب «ره‌نمای طریق» کتاب اخلاقی نگاشته‌شده به قلم آیت‌الله محمدعلی جاودان منتشر شد. 🔸️ این کتاب که حاوی پاسخ‌های مکتوب و عالمانه‌ی آیت‌الله جاودان به پرسش‌های مردم و به‌ویژه در مسائل مبتلابه آنان در حوزه‌های گوناگون اخلاقی و اعتقادی و معنوی است، مورد رهبر انقلاب در جلسات مختلف قرار گرفته است. 🔸️ رهبر انقلاب در حاشیه‌ی یکی از این جلسات، گفتگویی کوتاه با حجت‌الاسلام والمسلمین محمدباقر تحریری، تولیت مدرسه‌ی مروی درباره‌ی این کتاب سودمند و راه‌گشا داشته‌اند. 🔻 از این رو پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR در گفتگو با این استاد برجسته‌ی حوزه‌ی علمیه، نظرات رهبر انقلاب درباره‌ی این کتاب را جویا شده است. 🔍 در ادامه، متن گفتگو را بخوانید👇 http://farsi.khamenei.ir/others-dialog?id=40943
◾️ ظهور نزدیک است گزیده‌ای از خاطرات حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی بهجت این اواخر به‌نوعی احساس می‌کرد که ظهور نزدیک است و امکان دارد طول نکشد و واقع شود و بایدکاری کرد که به تأخیر نیفتد. باید آمادگی باشد. خیلی حالت انتظار در ایشان مشهود بود. حدود یک ماه، چهل روز قبل از وفات، این دستش را روی دست دیگرش می‌ساباند و می‌فرمود: «خروج سفیانی یکی از علامات حتمیه است. بعضی از علایم ظهور ممکن است که یک مرتبه ظاهر بشود و یک‌روزه تمام شود و بعضی هم حذف و کنسل شود، ولی سفیانی دیگر از علامات حتمیه است. آن را باید چگونه تحمل کرد؟! خدا رحم کند!». محدوده زمانی برای ظهور معرفی نمی‌کرد، ولی می‌فرمود که ما باید دعا کنیم که به تأخیر نیفتد. دعا کنیم که نزدیک‌تر بشود. دعاها مؤثر است. آیا نباید در فکر دعا باشیم؟ مشاهده این مطلب و مطالب مشابه از طریق زیر:🔻 👆 http://bahjat.ir/fa/content/10508 ☑️ کانال رسمی مرکز تنظیم و نشر آثار حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره ✅ @bahjat_ir
💠 🔶 خلاصه قسمت اول 🔶 یکی از حسرت هایی که قرآن کریم در مورد روز قیامت مطرح می کند این است که چرا ما با پیغمبر رفیق و همراه نبودیم چه کسانی همراه پیامبرند؟ و چه ویژگی هایی دارند؟ قرآن می فرماید همراه پیغمبر کسانی هستند که اینها «رِبِّيُّون» محسوب می شوند یعنی تربیت شدگان پیغمبر اند، که نه سستى می كنند و نه ناتوان می شوند و نه تن به ذلّت می دهند.انسانی که همراه پیغمبر است ، محکم و استوار است، کسی که محکم می ایستد کار بزرگی می کند چون این استقامت خیلی سخت است. دینداری در آخرالزمان مانند این است که یک گوی آتشین را در دست خود نگه دارید،مزه دینداری هم به همین سخت بودنش است.مثال واضح آن همین پیاده روی اربعین است با تمام سختی هایی که دارد، اما آن هایی که رفته اند مشتاق اند که دوباره به این سفر بروند و آن هایی که نرفته اند نیز در حسرت همین سختی ها افسوس می خورند که چرا توفیق این سفر را نداشتند. اما بعضی ها با هرچه که به دستشان بیاید علیه زائر امام حسین و علیه امام حسین حرف می زنند، تعریف که نمی کنند احترام که نمی گذارند ، متلک هم می گویند ، اصلا مزه اش به همین است؛ راه پیغمبر مزه اش به همان سنگهایی است که در مسیر می خورید. قیامت حسرتها برای این است که چرا ما کم حرف خوردیم! 🔶 خدا عملیات تبلیغاتی نمی کند، می گوید آدمهایی که من با پیغمبر می خواهم آدم هایی هستند که فحش می خورند اما سست نمی شوند. تعبیر خودمانی اش این است ؛ خدا حال می کند از استقامتت! درست است این راه سختی دارد اما همه ی آنهایی که انتخابشان این مسیر نیست در قیامت حسرتش را می خورند. تحویل گرفتن خدا روش و قانون خاص دارد . هرکه در این بزم مقرب تر است جام بلا بیشترش می دهند 💢 برای مطالعه متن کامل به آدرس زیر در کانال مدیا مراجعه فرمایید. 👇👇👇👇👇 بخش اول: https://eitaa.com/Aminikhaah_Media/589 بخش دوم : https://eitaa.com/Aminikhaah_Media/603@Aminikhaah
💠 این حدیث را چند بار و از چند زاویه بخوانید! 🔷 امام صادق عليه السلام: براى پيامبر صلى الله عليه و آله خبر آوردند كه سعد بن مُعاذ، در گذشت. پيامبر خدا و اصحابش برخاستند [و به خانه سعد رفتند]. جنازه سعد برداشته شد. پيامبر صلى الله عليه و آله دستور داد او را بر روى لنگه در، غسل دادند و چون او را حنوط و كفن كردند و در تابوتش نهادند و به راه افتادند، پيامبر خدا نيز در پى آن، حركت كرد و گاه سمت راست تابوت و گاهى سمت چپ آن را مى گرفت تا به قبرش رساندند. پيامبر خدا، جنازه سعد را پايين نهاد و او را در گورش گذاشت و اطراف لَحَد را با خشت، محكم كرد و در اين هنگام مى فرمود: «يك سنگ به من بده ... كمى گِل به من بده» و با آنها فاصله ميان خشتها را [با ظرافت] مى گرفت. كار كه تمام شد و پيامبر صلى الله عليه و آله بر روى قبر، خاك ريخت و آن را هموار كرد، فرمود: «من مى دانم كه او به زودى مى پوسد و پوسيدگى به سراغش مى آيد؛ امّا خداوند متعال، بنده اى را دوست دارد كه هر گاه كارى را انجام مى دهد، محكم كارى كند». چون پيامبر صلى الله عليه و آله خاكش را هموار كرد، مادر سعد از گوشه اى صدا زد: بهشت، گوارايت باد! پيامبر خدا فرمود: «آرام باش، اى امّ سعد! از طرف پروردگارت، چنين با قاطعيت سخن مگوى. سعد، همين حالا دچار فشار [قبر] شد». پيامبر صلى الله عليه و آله باز گشت و مردم نيز برگشتند. گفتند: اى پيامبر خدا! ما شاهد بوديم كه شما با سعد، چنان عمل كرديد كه با هيچ كس نكرده ايد: [يعنى] بدون عبا و با پاى برهنه، دنبال جنازه اش حركت كرديد! پيامبر صلى الله عليه و آله فرمود: «فرشتگان، پابرهنه و بدون عبا بودند. من هم به آنها تأسّى كردم». گفتند: گاه، سمت راست تابوت را مى گرفتيد و زمانى، سمت چپ آن را! فرمود: «دستم در دست جبرئيل بود و هر جا را كه او مى گرفت، من هم مى گرفتم». گفتند: دستور فرمودى و او را غسل دادند، و بر جنازه اش نماز خواندى و خودت او را در گور نهادى؛ ولى سپس فرمودى كه: «سعد، دچار فشار [قبر] شد». فرمود: «آرى؛ [زيرا] او با خانواده اش كمى بداخلاق بود». 🔶 الإمام الصادق عليه السلام: اتِيَ رَسولُ اللّهِ صلى اللّه عليه و آله فَقيلَ: إنَّ سَعدَ بنَ مُعاذٍ قَد ماتَ. فَقامَ رَسولُ اللّهِ صلى اللّه عليه و آله وقامَ أصحابُهُ فَحُمِلَ، فَأَمَرَ فَغُسِلَ عَلى عِضادَةِ البابِ «3»، فَلَمّا أنحُنِّطَ و كُفِّنَ و حُمِلَ عَلى سَريرِهِ تَبِعَهُ رَسولُ اللّهِ صلى اللّه عليه و آله، ثُمَّ كانَ يَأخُذُ يَمنَةَ السَّريرِ مَرَّةً ويَسرَةَ السَّريرِ مَرَّةً، حَتَّى انتَهى بِهِ إلَى القَبرِ، فَنَزَلَ بِهِ رَسولُ اللّهِ صلى اللّه عليه و آله حَتّى لَحَدَهُ و سَوّى عَلَيهِ اللَّبِنَ، وجَعَلَ يَقولُ: ناوِلني حَجَرا، ناوِلني تُرابا رَطبا؛ يَسُدُّ بِهِ ما بَينَ اللَّبِنِ، فَلَمّا أن فَرَغَ وحَثَا التُّرابَ عَلَيهِ وسَوّى قَبرَهُ، قالَ رَسولُ اللّهِ صلى اللّه عليه و آله: إنّي لَأَعلَمُ أنَّهُ سَيَبلى و يَصِلُ إلَيهِ البِلى، ولكِنَّ اللّهَ تَعالى يُحِبُّ عَبدا إذا عَمِلَ عَمَلًا فَأَحكَمَهُ. فَلَمّا أن سَوَّى التُّربَةَ عَلَيهِ، قالَت امُّ سَعدٍ مِن جانِبٍ: هَنيئا لَكَ الجَنَّةُ! فَقالَ رَسولُ اللّهِ صلى اللّه عليه و آله: يا امَّ سَعدٍ، مَه! لا تَجزِمي عَلى رَبِّكِ، فَإِنَّ سَعدا قَد أصابَتهُ ضَمَّةٌ. قالَ: و رَجَعَ رَسولُ اللّهِ صلى اللّه عليه و آله و رَجَعَ النّاسُ، فَقالوا: يا رَسولَ اللّهِ، لَقَدرَأَيناكَ صَنَعتَ عَلى سَعدٍ ما لَم تَصنَعهُ عَلى أحَدٍ؛ إنَّكَ تَبِعتَ جَنازَتَهُ بِلا رِداءٍو لا حِذاءٍ! فَقالَ صلى اللّه عليه و آله: إنَّ المَلائِكَةَ كانَت بِلا حِذاءٍ و لا رِداءٍ فَتَأَسَّيتُ بِها «1». قالوا: و كُنتَ تَأخُذُ يَمنَةَ السَّريرِ مَرَّةً و يَسرَةَ السَّريرِ مَرَّةً! قالَ: كانَت يَدي في يَدِ جَبرَئيلَ آخُذُ حَيثُ ما أخَذَ. فَقالوا: أمَرتَ بِغُسلِهِ و صَلَّيتَ عَلى جَنازَتِهِ و لَحَدتَهُ، ثُمَّ قُلتَ: إنَّ سَعداأصابَتهُ ضَمَّةٌ! قالَ: فَقالَ صلى اللّه عليه و آله: نَعَم، إنَّهُ كانَ في خُلُقِهِ مَعَ أهلِهِ سوءٌ. 🔻 علل الشرائع: ص 310 ح 4 عن عبداللّه بن سنان، بحارالأنوار: ج 6 ص 220 ح 14. ✅ @Aminikhaah
هدایت شده از Aminikhaah_Media
شبکه ي تصور - عاشورا 97.mp3
20.59M
💠 | آیا این علی را می شناسید؟ 🔔 @Aminikhaah_Media
💠 ازدواج ناگهانی ، چیزی شبیه مرگ ناگهانی است؟ یا چی؟ #نتیجه_گیری ✅ @Aminikhaah
💠 🔶 خلاصه قسمت اول / ۲ 🔷از قوانین عجیب اهل بیت و خدا این است خودی ها را نگه می دارند و برای غریبه ها پشت سر هم معجزه نشان می دهند و حاجت روایشان می کنند. اگر تحویلت نگرفتند یعنی دلت خوش باشد که غریبه نیستی! گاهی حتی وقتی قرار است بلایی بر خودشان نازل شود ، آن را بین خود و مومنان خالص تقسیم می کنند، به عنوان مثال یک مسئولیت سخت و طاقت فرسا را میدهند به مومن تا بخشی از بار را او بردارد. خیلی که با تو خوب باشند اینطوری می شود، باید ببینند که تو کم نمی آوری ، سست نمی شوی و جا نمی زنی. بعضی ها کلا تا یک حدی از ابتلائات را می توانند تحمل کنند. این را بدانید خدا همیشه دست میگذارد روی چیزهایی که نمی توانید! اما با این حال هم هرگز بیشتر از طاقت یک نفر به او مصیبت و بلا نمی دهد. خدای متعال در قرآن می فرماید من کارهایی می کنم که قلبت تا دهانت بیاید «بَلَغَتِ الْقُلُوبُ الْحَنَاجِرَ» ،اینجاست که باید هنوز در خانه خدا بمانید و صدایش بزنید و بگویید: أَمَّنْ يُجِيبُ الْمُضْطَرَّ إِذَا دَعَاهُ وَيَكْشِفُ السُّوءَ (نمل:۶۲) وقتی مضطر شدی همه چیز درست می شود. یک آیه در قرآن هست که خیلی عجیب است می گوید کار آنقدر بیخ پیدا کرد که پیغمبر خدا هم طاقتش تمام شد لب باز کرد و گفت خدایا کی می خواهی کمک کنی؟! حَتَّى يَقُولَ الرَّسُولُ وَ الَّذِينَ آمَنُوا مَعَهُ مَتى‌ نَصْرُ اللَّهِ (بقره:۲۱۴) پیغمبر که کم آورد خدا آمد جلو و دل داریش داد و گفت: أَلا إِنَّ نَصْرَ اللَّهِ قَرِيبٌ‌(بقره:۲۱۴) «آگاه باشيد كه يارى خداوند نزديك است» اینها یعنی خداوند به سادگی کسی را یار و همراه پیغمبر نمی کند ، باید محکم بود و استقامت به خرج داد، اگر اینجا جا بزنید و کم بیاورید در قیامت از حسرت زدگان خواهید بود. 💢 برای مطالعه متن کامل به آدرس زیر در کانال مدیا مراجعه فرمایید. 👇👇👇👇👇 https://eitaa.com/Aminikhaah_Media/604@Aminikhaah
💠 🔷 خلاصه جلسه دوم / ۱ 🔶 قرآن کریم در آیه 146 سوره آل عمران از سه ویژگی یاد می کند که نباید در یاران پیامبر وجود داشته باشد: 1.وهن 2.ضعف 3.استکانت این سه واژه با هم فرق می کنند اما همه در برابر صبر هستند. چراکه در آخر آیه آمده است«وَاللَّهُ يُحِبُّ الصَّابِرِينَ». صبری که در این آیه آمده است منظور صبر در برابر خستگی است ، یعنی به قولی اگر توانتان در حال از دست رفتن است و اینقدر شرایط سخت است که جانتان بر لب رسیده اگر صبر کنید ، این صبر را خدا دوست دارد. معلوم میشود کم آوردن دست خود ماست. اگر کسی گفت نمی توانم و یا از پسش بر نمی آیم حرفش بی معنی و بی ارزش است. اگر خدا تکلیف کرد ، اگر بلا داد صبرش را هم در آن گذاشته است باید بگردی و صبر را پیدا کنی، خداوند بیشتر از طاقت کسی به او بلا نمیدهد. اول اگر "وَهن" را رد کردی "ضعف" بر تو غلبه می کند اگر از پس ضعف بر آمدی با "استکانت" رو به رو می شوی. اصلی ترین عامل خستگی تعلق به دنیاست، اینهایی که میگویند خسته ایم ، حال نداریم ، انگیزه نداریم و ...بدانند انسان اگر علاقه به دنیا نداشته باشد کم نمی آورد، علاقه های کوچک انسان را شل می کند و در مسیر حرکتشان اگر فشار زیاد شود زود خسته می شوند. اینها به درد پیغمبر و اهل بیت نمی خورند، آدمی که هر چه فشار بیشتر شود انرژیش هم بیشتر میشود او رفیق راه است. از نگاه قرآن ، مومن نه تنها نمی ترسد و شکایت نمی کند بلکه از اینکه وعده خدا محقق شده خوشحال هم هست و میگوید خدا وعده داد جنگ می شود و تحریم می شویم و ... الان با دیدن این اتفاق ها خوشحال اند که وعده خدا تحقق پیدا کرد و از طرفی ایمانشان قوی تر هم می شود. منافق هنوز دشمن به او نزدیک نشده لرز میگیرد و فورا میگوید برویم با مذاکره جلوی جنگ را بگیریم! 💢 برای مطالعه متن کامل به آدرس زیر در کانال مدیا مراجعه فرمایید. 👇👇👇👇👇 بخش اول:https://eitaa.com/Aminikhaah_Media/611 بخش دوم: https://eitaa.com/Aminikhaah_Media/612@Aminikhaah
💠 صدا و سیمان! 📺 سکانس اول: 🔶 شبکه یک / دستپخت: کارشناس برنامه به یکی از بانوان شرکت کننده می گوید: غذایی که درست کرده ای لایق سطل آشغال است! مجری برنامه به حمایت از کارشناس می گوید: وقتی بلد نیستید ، نپزید! 📺 سکانس دوم: 🔶 شبکه شما / من و شما: مجری برنامه به میهمان برنامه (مسعود فراستی) می گوید: چرا فکر میکنی حرفهایت به سینما کمک می کند؟ خوب بلدی بسته بندی کنی! فلانی گفت فراستی از زنها چه می فهمد! فلانی دفاع کرد و گفت اتفاقا فراستی چون دو زن داشته زن ها را خوب می شناسد و ... . 🖥 این ها دقایقی کوتاه از صدها ساعت آنتن زنده و مرده سیمای ایران بود. این سخنان ، زرورق حرفه ای گری دارد و به ظاهر مرزهای شریعت را هم پاس می دارد! ولی بوی تعفنش ، رهگذران تلویزیون را هم می آزارد چه رسد به مشتریانش. واقعیت این است که لیبرال ها با چهره ای شیک و خندان ، روی تبرپوشان فاشیست را سپید کرده اند! اصالت تن و دامن ، آنقدر در کیش لیبرال ها مقدس است که به پای قدمش هر حرمت و شخصیتی را سر می برند. اگر بانوی محترمی چند گرم ادویه را پس و پیش انداخته و یونیفرم خوراک را درهم آمیخته ، سزاوار شلاق مرگبار تحقیر است. مگر نه این است که انسان ، نقشی جز لذت آفرینی ندارد؟ پس هر کس آداب و قواعد دربار لذت پرستان نداند ، همان به که نماند! انسان لیبرال ، چیزی فرا و ورای شکم و زیر شکم نیست. و زندگی اش توجیهی جز خدمت به این دو ندارد. تبرپوشان لیبرال ، دربان و پرده دار حریم این معبود اند. به کم ارادتان و کم کاران ، رحم نمی کنند! وقتی فراستی ها سینمای مبتذل و تن واره را به نقد می گیرند با تازیانه فراغت خواهی و بی ملاحظه سن و جایگاه میهمان و ... نواخته می شوند. لیبرال ها عادت به بستن دارند؛ علاقه به سیمان دارند؛ معبود ناپرستانشان را زخمی و حذف می کنند. اما صدا و سیما ، نباید صدا و سیمای این قهرمانان سیمان باشد. نباید پادگان سیمان پاش ها باشد. نقد صدا و سیما ، نه از آن روست که وضعی بدتر از دولت و مجلس دارد. بل از آن جهت است که هنوز از جانب جام جم ، بارقه های کم جانی از امید به جان می رسد. این است که می گوییم و می خواهیم؛ سیما را سیمان نکنید! ✅ @Aminikhaah