eitaa logo
Aminikhaah
39هزار دنبال‌کننده
2.7هزار عکس
541 ویدیو
345 فایل
«حافظ از دست مده دولت این کشتی نوح ورنه طوفان حوادث ببرد بنیادت» 🌹امام خامنه ای: سه کار عمده بر عهده‌ی روحانیون است: «هدایت فکری و معنوی»، «هدایت سیاسی» و «خدمات اجتماعی و غمخواری و خدمت‌رسانی به مردم». صوت جلسات: @Aminikhaah_media ارتباط: @Amini_Admin
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 مهم ترین قاعده ظهور 🔷 زنى به خدمت امام صادق عليه السّلام رسيد و عرض كرد، پسرى دارم كه مدتى است به سفر رفته و سفرش طولانى شده و من مشتاق ديدارش هستم شما دعا كنيد برگردد. امام عليه السّلام فرمود: صبر كن! زن چند روزى صبر كرد و بار دوم به حضور امام عليه السّلام رسيد. دوباره همان تقاضا را مطرح کرد. امام عليه السّلام باز هم او را دعوت به صبر کردند. چند روز گذشت. آن زن براى بار سوم خدمت امام عليه السّلام رسيد و عرضه داشت سفرش طولانى شده و من نگران او هستم. آن حضرت فرمود: مگر تو را به صبر دعوت نكردم؟ عرض كرد: چقدر صبر كنم؟ دیگر صبری برایم نمانده! حضرت فرمودند: به خانه برگرد، كه فرزندت را خواهی دید. آن زن به خانه بازگشت و دید فرزندش از سفر بازگشته. زن با خوشحالى به خدمت امام عليه السّلام رفت و عرض كرد: آيا پس از پيغمبر باز هم وحى نازل مى شود؟ فرمود وحى نازل نمىشود اما پيامبر فرمود: هر گاه صبر انسان تمام شود ،‌ نوبت فرج مى شود و چون تو اظهار بى قرارى كردى، فهمیدم كه خدا فرج تو را با رسیدن فرزندت مى رساند. 🔶 جاءَتِ امْرَأَةٌ إِلَى الصَّادِقِ ع فَقَالَتْ يَا ابْنَ رَسُولِ اللَّهِ إِنَّ ابْنِي سَافَرَ عَنِّي وَ قَدْ طَالَتْ غَيْبَتُهُ وَ قَدِ اشْتَدَّ شَوْقِي إِلَيْهِ فَادْعُ اللَّهَ لِي فَقَالَ لَهَا عَلَيْكِ بِالصَّبْرِ فَمَضَتْ وَ أَخَذَتْ صَبْراً وَ اسْتَعْمَلَتْهُ ثُمَّ جَاءَتْ بَعْدَ ذَلِكَ فَشَكَتْ إِلَيْهِ فَقَالَ لَهَا عَلَيْكِ بِالصَّبْرِ فَاسْتَعْمَلَتْهُ ثُمَّ جَاءَتْ بَعْدَ ذَلِكَ فَشَكَتْ إِلَيْهِ طُولَ غَيْبَةِ ابْنِهَا فَقَالَ أَ لَمْ أَقُلْ لَكِ عَلَيْكِ بِالصَّبْرِ فَقَالَتْ يَا ابْنَ رَسُولِ اللَّهِ كَمِ الصَّبْرُ فَوَ اللَّهِ لَقَدْ فَنِيَ الصَّبْرُ فَقَالَ ارْجِعِي إِلَى مَنْزِلِكِ تَجِدِي وَلَدَكِ قَدْ قَدِمَ مِنْ سَفَرِهِ فَمَضَتْ فَوَجَدَتْهُ قَدْ قَدِمَ مِنْ سَفَرِهِ فَأَتَتْ إِلَيْهِ فَقَالَتْ يَا ابْنَ رَسُولِ اللَّهِ أَ وَحْيٌ بَعْدَ رَسُولِ اللَّهِ قَالَ لَا وَ لَكِنَّهُ قَدْ قَالَ عِنْدَ فَنَاءِ الصَّبْرِ يَأْتِي الْفَرَجُ فَلَمَّا قُلْتِ قَدْ فَنِي الصَّبْرُ عَرَفْتُ أَنَّ اللَّهَ قَدْ فَرَّجَ عَنْكِ بِقُدُومِ وَلَدِكِ. 🔻إرشاد القلوب إلى الصواب (للديلمي)، ج1، ص: 150 ؛ وسائل الشيعة، ج15، ص: 264 🔶 فرج ، دو گونه است: فرج شخصی و فرج عمومی. هر فرجی نیز وابسته به بی تابی و انقطاع است. اگر فرد به این بی قراری رسد ،‌با فرج شخصی قرارش می دهند و اگر جامعه قرار ملاقات می خواهد ، باید از صف انتظار بیرون زند و مصرانه در بکوبد. تا وقتی چشم به دست این رییس خارجی و آن مدیر داخلی داریم ، تاب بازی کودکانه داریم. باید بی تاب شد ، بی تاب . این مهم ترین قاعده ظهور است. ✅ @Aminikhaah
💠 معنای ترس از خدا 🔶 ترس ، دو گونه است: ترس از ظلمت و ترس از نور. ترس از ظلمت ، ترس از عدم و معدوم است؛ ترس از دست رفتن و از دست دادن ؛ ترس از وهم و موهوم. ترس از نور ، ترس از رسوایی و روشنایی است؛ ترس از افشاء و اکتشاف ؛ ترس از حقیقت و واقعیت. خدا ، نور است: الله نور السماوات و الارض. ترس از نور ، ترسی همراه با عظمت است؛ ترس از تاریکی های خودساخته و کژی های خودبافته. نور ، به همان میزان که دلرباست ، دلهره آور است؛ که مبادا فضاحت هایم را به فصاحت آورد. ترس از نور ، ترس از خود است؛ چونان بیم نهال از حرمان هرم آفتاب. ✅ @Aminikhaah
هدایت شده از Aminikhaah_Media
💠 🔷 - 🔷 جلسه هفتاد 🔶 بخش سوم 🔶 قرآن می فرماید کفار مشکلشان این است که زندگی آنها در سطحی ترین لایه مانده است. نگاه قرآن خیلی نگاه جالبی است ما وقتی کفار را می بینیم از پایین به بالا نگاه میکنیم ؛ برای ما آنها یک سبک زندگی ویژه دارند ، خودشان هم مردمان ویژه ای به نظر می آیند و از نظر ما آنها خیلی از زندگی لذت می برند. اما خداوند وقتی به کفار نگاه می کند می گوید آنها یک مشت آدم اند که در پایین ترین سطح زندگی مانده اند. توصیف قرآن را که میخوانیم قشنگ متوجه می شویم که این تفکر قرآنی در فرهنگ ما وجود ندارد. نکته ی عجیبی وجود دارند که اغلب شنیده ایم می‌گویند ما وقتی خارج می رویم این بدحجابی ها و آرایش های غلیظی که در ایران هست را آنجا نمی بینیم! تا حالا به این فکر کرده اید دلیل این امر چیست؟ در کشورهای غربی زنانی که آرایش زیاد دارند میان مردم به خوشنامی معروف نیستند. این در حالی است که کشور ما در مصرف زیاد لوازم آرایشی رکورد دار است! چرا ما به این نقطه رسیده ایم؟ مشکل این است که به جوانان اروپایی و آمریکایی گفته اند شما ابرقدرت دنیا هستید ،او هیچ نیازی نمی بیند که با خود آرایی خودش را به دیگران نشان دهد. این تفکر باید فرهنگ شود. در دانشگاه های طراز اول کشور ، دختران درس خوان به هیچ عنوان آرایش های آنچنانی به چهره ندارند. اگر یک زن محاسن و کمالات زیادی داشته باشد دیگر نیازی ندارد که با خود آرایی خودش را به دیگران نشان دهد. بین عرفا هم معروف است آن کس که سکوت میکند جیبش پر است اما آن کسی که سر و صدا می کند هیچ چیز ندارد. به قول معروف این پول خردها هستند که در جیب صدا می دهد اسکناس هیچ وقت سر و صدا ندارد. اگر حس ابرقدرت بودن به ما دست بدهد خیلی از مشکلات فرهنگی ما حل می شود. خداوند فرموده است که شما ابرقدرت عالم اید: وَأَنْتُمُ الْأَعْلَوْنَ(آل عمران:۱۳۹) « شما برتريد » اگر این نگاه نسبت به کفار در ما شکل بگیرد خیلی از مسائل حل می شود. قرآن در سوره زخرف می فرمایند من خیلی دوست داشتم به مردمی که به خدای رحمان کافرند: لِمَنْ يَكْفُرُ بِالرَّحْمَٰنِ (زخرف:۳۳) آنقدر از مال دنیا بدهم که: لِبُيُوتِهِمْ سُقُفًا مِنْ فِضَّةٍ وَمَعَارِجَ عَلَيْهَا يَظْهَرُونَ(زخرف:۳۳) این ها سقف خانه هایشان را از نقره بسازند ، و حتی نردبانی که از آن بالا می روند هم از نقره باشد. اما از یک چیز ترسیدم: وَلَوْلَا أَنْ يَكُونَ النَّاسُ أُمَّةً وَاحِدَةً لَجَعَلْنَا (زخرف:۳۳) ترسم این بود که همه یک سره و یک دست کافر بشوند. پیام اخلاقی این آیه چیست؟ می‌خواهد بگوید آنقدر این سطح از زندگی برای من هیچ است که دوست دارم هرچه هست برای کفار باشد. در سوره مبارکه محمد این آیه را خداوند توضیح می‌دهد و می فرماید: وَالَّذِينَ كَفَرُوا يَتَمَتَّعُونَ وَيَأْكُلُونَ كَمَا تَأْكُلُ الْأَنْعَامُ (محمد:۱۲) «و كسانى كه كفر ورزيدند و مانند چهارپایان به تمتّع و شهوت‌رانی و شکم‌پرستی پردازند» یعنی نهایت بهره‌مندی کفار از زندگی ،نهایت بهره مندی انعام است ، خدا در دسته بندی موجودات ، کفار را در لایه چهار پایان حساب می کند. البته زندگی های آنها خیلی خوش است. بدون هیچ اضطراب و نگرانی ، بدون هیچ فکری و دغدغه ، بدون هیچ غصه و ناراحتی ، گاهی شنیده ایم بعضی‌ها می‌گویند ما به این حیوانات حسودیمان می شود و یا بعضاً می گویند ای کاش ما یک حیوان بودیم و راحت زندگی می‌کردیم و اینقدر مشکلات نداشتیم این دقیقا همان نگاهی است که خداوند نسبت به کفار بیان می کند. می‌گوید اگر زندگی کفار برایت جالب است به این دلیل است چون او در سطح حیوان زندگی می کند و خیلی از مشکلات و دغدغه ها را ندارد. 🔔 @Aminikhaah_Media
💠 موضوع سخنرانی: #گردو_شکستم_با_خدا #مشهد #دانشگاه_فردوسی ✅ @Aminikhaah
💠 🔷 این دو خبر را با هم بخوانید! 1⃣ روحانی در شهرستان خوی: ما بینی آمریکا را به خاک خواهیم مالید. 2⃣ میثم نصیری (رییس مرکز اطلاعات مالی ایران و مسئول مذاکره با FATF ) در کنسولگری آمریکا در امارات برای خود و خانواده ، درخواست تابعیت کرد! ✅ @Aminikhaah
💠 از شروط اساسی دیپلمات بودن ، مواظبت و کنترل دقیق زبان در استخدام کلمات است؛ که مبادا با نیم کلمه و نیم فاصله ای منافع استراتژیک کشورت را بر باد دهی. اما گویا در کشور ما دیپلمات ها هم به دو بخش تقسیم می شوند: آنانکه با کلمات حساب شده ، منفعتی را جلب و ضرری را دفع می کنند و آنانکه حساب شده ، پای دشمن را به مراکز و موضوعات بنیادین باز می کنند. در زمانه این دیپلمات ها ، انقلابی باش! ✅ @Aminikhaah
💠 سلسله جلسات #عرفان_دینامیک 📅 چهارشنبه 30 آبان 1397 ⏰ ساعت 18 #دانشگاه_فردوسی ـ نمازخانه دانشکده مهندسی ✅ @Aminikhaah
💠 سلسله جلسات #زندگی_به_سبک_بندگی ✅ @Aminikhaah
💠 اقتصاد مقاومتی و چشم به دست دشمن داشتن از منظر حکیم عارف ، مرحوم آیت الله شاه آبادی 🔷 بعضی از غفله (غافلان) و جهله (جاهلان) را مشاهده می نماییم که تشکر می کنند و از اینکه صنایع دشمن آنها را اداره نموده می گویند خداوند عالم آنها را خر و حمال ما قرار داده؛ ولی اگر به نظر منصفانه متوجه شوند می فهمند حمال کسی است که پنبه را یک من ، شش قران به دشمن می فروشد و یک من ششصد تومان بلکه متجاوز (بیشتر) ، از او می خرد. حال مشاهده کن و ببین خر کیست؟‌ و آیا این نعمت است که آن را تشکر کنی؟ یا آنکه از جهت عدم اعمال قوه عاقله و عامله ، خود را مورد انتقام خداوند کریم نموده ایم و باید استغفار نموده و عرض کنیم: ربنا ظلمنا انفسنا و اعترفنا بذنوبنا و ان لم تغفر لنا و ترحمنا لنکونن من الخاسرین و تغییر دهیم بی حسی را به حس و بی غیرتی را به غیرت و آیه شریفه و جاهد الکفار و المنافقین و اغلظ علیهم و آیه شریفه واقتلوهم حیث وجدتموهم را به موقع اجرا گذارده و کفار را در امتعه آنها کشته و به ترک مخالطه و مراوده بر آنها خشم نماییم و حس حاجت را منظم عالم خود گردانیده و در این مقام برآییم که امتعه مسلمین را مغتنم و حوائج را به خود آنها و در خود آنها اداره نماییم. 🔻 شذرات المعارف ، ص ۸۲ - ۸۳ ✅ @Aminikhaah
هدایت شده از Aminikhaah
💠 استاد جاودان: در زمان ما استاد پیدا نمی شود. می توانید به قم بروید و از آیت الله تحریری استفاده کنید. 🔶 کتاب ره نمای طریق ، پرسش هایی از محضر آیت الله جاودان ، ص۹۶ ✅ @Aminikhaah
هدایت شده از Aminikhaah
💠 بودیم. حضرت استاد آیت الله تحریری ، به سمت تهران پرواز داشتند. ایشان را به فرودگاه رساندم. هنگام ورود به فرودگاه ، حضرت استاد جاودان را بر روی ویلچر دیدیم. استاد تحریری از سر ادب و احترام ، به سمت ایشان حرکت کردند و با ایشان دیده بوسی فرمودند. پس از احوالپرسی ، استاد جاودان به استاد تحریری فرمودند: اگر حالی بود ، برای فقرا هم دعا کنید! منظورشان خودشان بودند. استاد تحریری لبخند زدند و فرمودند: ما خودمان جزء فقرا هستیم. استاد جاودان هم در پاسخ فرمودند: به همین دلیل (که خودتان را فقیر می دانید) عرض کردم ما را دعا کنید! 🔷 استاد جاودان در پاسخ کسانی که طالب استاد معنوی هستند ، حضرت استاد تحریری را معرفی می فرمایند. ✅ @Aminikhaah
💠 پاسخ به کسانی که می پرسند مهم ترین کار فرهنگی چه کاری است؟ 🔷 شما سؤال می کنید که ما از حالا به بعد چه خواهیم کرد؛ من به شما می گویم که ما در اول راهیم. آن تصویری که از جامعه‌ی اسلامی در ذهن ماست، با وضع کنونی ما فاصله‌ی زیادی دارد. ما توانستیم حصاری را بشکنیم و مانع را از سر راه حرکت به سمت دولت اسلامی و جامعه‌ی اسلامی و دنیای اسلامی برداریم. آنچه را که میتوانیم بین خودمان و خدا بگوییم، این است که ما تلاش کردیم و مردم ما صادقانه حرکت کردند و امام ما خوب رهبری کرد و خوب پیش برد؛ اما آنچه را که در اثنای این جاهلیت مظلم طی کردیم، نسبت به آنچه که بعداً باید طی کنیم، مطمئناً خیلی کم است. ✔️ اولین و مهمترین کاری که پیش روی ما قرار دارد، تحول معنوی و روحی انسانهاست. ما متأثر از تربیتهای طولانی غیراسلامی هستیم. آنچه که هیجان عظیم انقلاب و دوران جنگ انجام داد، البته معجزه‌آسا بود؛ اما تا این پدیده عمق پیدا بکند، و تا وقتی که اعماق ضمایر را متحول نماید، کار زیادی لازم است. 🔻 سخنان رهبر معظم انقلاب (۷۰/۱۱/۱۲) ✅ @Aminikhaah
✅ @Aminikhaah
هدایت شده از KHAMENEI.IR
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🎙 گفتگو | گسترش کتاب‌های پرسش و پاسخ اخلاقی 🏷 به مناسبت انتشار تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب رهنمای طریق به تالیف آیت‌الله جاودان 🔻 اخیراً تقریظ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بر کتاب «ره‌نمای طریق» کتاب اخلاقی نگاشته‌شده به قلم آیت‌الله محمدعلی جاودان منتشر شد. 🔸️ این کتاب که حاوی پاسخ‌های مکتوب و عالمانه‌ی آیت‌الله جاودان به پرسش‌های مردم و به‌ویژه در مسائل مبتلابه آنان در حوزه‌های گوناگون اخلاقی و اعتقادی و معنوی است، مورد رهبر انقلاب در جلسات مختلف قرار گرفته است. 🔸️ رهبر انقلاب در حاشیه‌ی یکی از این جلسات، گفتگویی کوتاه با حجت‌الاسلام والمسلمین محمدباقر تحریری، تولیت مدرسه‌ی مروی درباره‌ی این کتاب سودمند و راه‌گشا داشته‌اند. 🔻 از این رو پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR در گفتگو با این استاد برجسته‌ی حوزه‌ی علمیه، نظرات رهبر انقلاب درباره‌ی این کتاب را جویا شده است. 🔍 در ادامه، متن گفتگو را بخوانید👇 http://farsi.khamenei.ir/others-dialog?id=40943
◾️ ظهور نزدیک است گزیده‌ای از خاطرات حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی بهجت این اواخر به‌نوعی احساس می‌کرد که ظهور نزدیک است و امکان دارد طول نکشد و واقع شود و بایدکاری کرد که به تأخیر نیفتد. باید آمادگی باشد. خیلی حالت انتظار در ایشان مشهود بود. حدود یک ماه، چهل روز قبل از وفات، این دستش را روی دست دیگرش می‌ساباند و می‌فرمود: «خروج سفیانی یکی از علامات حتمیه است. بعضی از علایم ظهور ممکن است که یک مرتبه ظاهر بشود و یک‌روزه تمام شود و بعضی هم حذف و کنسل شود، ولی سفیانی دیگر از علامات حتمیه است. آن را باید چگونه تحمل کرد؟! خدا رحم کند!». محدوده زمانی برای ظهور معرفی نمی‌کرد، ولی می‌فرمود که ما باید دعا کنیم که به تأخیر نیفتد. دعا کنیم که نزدیک‌تر بشود. دعاها مؤثر است. آیا نباید در فکر دعا باشیم؟ مشاهده این مطلب و مطالب مشابه از طریق زیر:🔻 👆 http://bahjat.ir/fa/content/10508 ☑️ کانال رسمی مرکز تنظیم و نشر آثار حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره ✅ @bahjat_ir
💠 🔶 خلاصه قسمت اول 🔶 یکی از حسرت هایی که قرآن کریم در مورد روز قیامت مطرح می کند این است که چرا ما با پیغمبر رفیق و همراه نبودیم چه کسانی همراه پیامبرند؟ و چه ویژگی هایی دارند؟ قرآن می فرماید همراه پیغمبر کسانی هستند که اینها «رِبِّيُّون» محسوب می شوند یعنی تربیت شدگان پیغمبر اند، که نه سستى می كنند و نه ناتوان می شوند و نه تن به ذلّت می دهند.انسانی که همراه پیغمبر است ، محکم و استوار است، کسی که محکم می ایستد کار بزرگی می کند چون این استقامت خیلی سخت است. دینداری در آخرالزمان مانند این است که یک گوی آتشین را در دست خود نگه دارید،مزه دینداری هم به همین سخت بودنش است.مثال واضح آن همین پیاده روی اربعین است با تمام سختی هایی که دارد، اما آن هایی که رفته اند مشتاق اند که دوباره به این سفر بروند و آن هایی که نرفته اند نیز در حسرت همین سختی ها افسوس می خورند که چرا توفیق این سفر را نداشتند. اما بعضی ها با هرچه که به دستشان بیاید علیه زائر امام حسین و علیه امام حسین حرف می زنند، تعریف که نمی کنند احترام که نمی گذارند ، متلک هم می گویند ، اصلا مزه اش به همین است؛ راه پیغمبر مزه اش به همان سنگهایی است که در مسیر می خورید. قیامت حسرتها برای این است که چرا ما کم حرف خوردیم! 🔶 خدا عملیات تبلیغاتی نمی کند، می گوید آدمهایی که من با پیغمبر می خواهم آدم هایی هستند که فحش می خورند اما سست نمی شوند. تعبیر خودمانی اش این است ؛ خدا حال می کند از استقامتت! درست است این راه سختی دارد اما همه ی آنهایی که انتخابشان این مسیر نیست در قیامت حسرتش را می خورند. تحویل گرفتن خدا روش و قانون خاص دارد . هرکه در این بزم مقرب تر است جام بلا بیشترش می دهند 💢 برای مطالعه متن کامل به آدرس زیر در کانال مدیا مراجعه فرمایید. 👇👇👇👇👇 بخش اول: https://eitaa.com/Aminikhaah_Media/589 بخش دوم : https://eitaa.com/Aminikhaah_Media/603@Aminikhaah
💠 این حدیث را چند بار و از چند زاویه بخوانید! 🔷 امام صادق عليه السلام: براى پيامبر صلى الله عليه و آله خبر آوردند كه سعد بن مُعاذ، در گذشت. پيامبر خدا و اصحابش برخاستند [و به خانه سعد رفتند]. جنازه سعد برداشته شد. پيامبر صلى الله عليه و آله دستور داد او را بر روى لنگه در، غسل دادند و چون او را حنوط و كفن كردند و در تابوتش نهادند و به راه افتادند، پيامبر خدا نيز در پى آن، حركت كرد و گاه سمت راست تابوت و گاهى سمت چپ آن را مى گرفت تا به قبرش رساندند. پيامبر خدا، جنازه سعد را پايين نهاد و او را در گورش گذاشت و اطراف لَحَد را با خشت، محكم كرد و در اين هنگام مى فرمود: «يك سنگ به من بده ... كمى گِل به من بده» و با آنها فاصله ميان خشتها را [با ظرافت] مى گرفت. كار كه تمام شد و پيامبر صلى الله عليه و آله بر روى قبر، خاك ريخت و آن را هموار كرد، فرمود: «من مى دانم كه او به زودى مى پوسد و پوسيدگى به سراغش مى آيد؛ امّا خداوند متعال، بنده اى را دوست دارد كه هر گاه كارى را انجام مى دهد، محكم كارى كند». چون پيامبر صلى الله عليه و آله خاكش را هموار كرد، مادر سعد از گوشه اى صدا زد: بهشت، گوارايت باد! پيامبر خدا فرمود: «آرام باش، اى امّ سعد! از طرف پروردگارت، چنين با قاطعيت سخن مگوى. سعد، همين حالا دچار فشار [قبر] شد». پيامبر صلى الله عليه و آله باز گشت و مردم نيز برگشتند. گفتند: اى پيامبر خدا! ما شاهد بوديم كه شما با سعد، چنان عمل كرديد كه با هيچ كس نكرده ايد: [يعنى] بدون عبا و با پاى برهنه، دنبال جنازه اش حركت كرديد! پيامبر صلى الله عليه و آله فرمود: «فرشتگان، پابرهنه و بدون عبا بودند. من هم به آنها تأسّى كردم». گفتند: گاه، سمت راست تابوت را مى گرفتيد و زمانى، سمت چپ آن را! فرمود: «دستم در دست جبرئيل بود و هر جا را كه او مى گرفت، من هم مى گرفتم». گفتند: دستور فرمودى و او را غسل دادند، و بر جنازه اش نماز خواندى و خودت او را در گور نهادى؛ ولى سپس فرمودى كه: «سعد، دچار فشار [قبر] شد». فرمود: «آرى؛ [زيرا] او با خانواده اش كمى بداخلاق بود». 🔶 الإمام الصادق عليه السلام: اتِيَ رَسولُ اللّهِ صلى اللّه عليه و آله فَقيلَ: إنَّ سَعدَ بنَ مُعاذٍ قَد ماتَ. فَقامَ رَسولُ اللّهِ صلى اللّه عليه و آله وقامَ أصحابُهُ فَحُمِلَ، فَأَمَرَ فَغُسِلَ عَلى عِضادَةِ البابِ «3»، فَلَمّا أنحُنِّطَ و كُفِّنَ و حُمِلَ عَلى سَريرِهِ تَبِعَهُ رَسولُ اللّهِ صلى اللّه عليه و آله، ثُمَّ كانَ يَأخُذُ يَمنَةَ السَّريرِ مَرَّةً ويَسرَةَ السَّريرِ مَرَّةً، حَتَّى انتَهى بِهِ إلَى القَبرِ، فَنَزَلَ بِهِ رَسولُ اللّهِ صلى اللّه عليه و آله حَتّى لَحَدَهُ و سَوّى عَلَيهِ اللَّبِنَ، وجَعَلَ يَقولُ: ناوِلني حَجَرا، ناوِلني تُرابا رَطبا؛ يَسُدُّ بِهِ ما بَينَ اللَّبِنِ، فَلَمّا أن فَرَغَ وحَثَا التُّرابَ عَلَيهِ وسَوّى قَبرَهُ، قالَ رَسولُ اللّهِ صلى اللّه عليه و آله: إنّي لَأَعلَمُ أنَّهُ سَيَبلى و يَصِلُ إلَيهِ البِلى، ولكِنَّ اللّهَ تَعالى يُحِبُّ عَبدا إذا عَمِلَ عَمَلًا فَأَحكَمَهُ. فَلَمّا أن سَوَّى التُّربَةَ عَلَيهِ، قالَت امُّ سَعدٍ مِن جانِبٍ: هَنيئا لَكَ الجَنَّةُ! فَقالَ رَسولُ اللّهِ صلى اللّه عليه و آله: يا امَّ سَعدٍ، مَه! لا تَجزِمي عَلى رَبِّكِ، فَإِنَّ سَعدا قَد أصابَتهُ ضَمَّةٌ. قالَ: و رَجَعَ رَسولُ اللّهِ صلى اللّه عليه و آله و رَجَعَ النّاسُ، فَقالوا: يا رَسولَ اللّهِ، لَقَدرَأَيناكَ صَنَعتَ عَلى سَعدٍ ما لَم تَصنَعهُ عَلى أحَدٍ؛ إنَّكَ تَبِعتَ جَنازَتَهُ بِلا رِداءٍو لا حِذاءٍ! فَقالَ صلى اللّه عليه و آله: إنَّ المَلائِكَةَ كانَت بِلا حِذاءٍ و لا رِداءٍ فَتَأَسَّيتُ بِها «1». قالوا: و كُنتَ تَأخُذُ يَمنَةَ السَّريرِ مَرَّةً و يَسرَةَ السَّريرِ مَرَّةً! قالَ: كانَت يَدي في يَدِ جَبرَئيلَ آخُذُ حَيثُ ما أخَذَ. فَقالوا: أمَرتَ بِغُسلِهِ و صَلَّيتَ عَلى جَنازَتِهِ و لَحَدتَهُ، ثُمَّ قُلتَ: إنَّ سَعداأصابَتهُ ضَمَّةٌ! قالَ: فَقالَ صلى اللّه عليه و آله: نَعَم، إنَّهُ كانَ في خُلُقِهِ مَعَ أهلِهِ سوءٌ. 🔻 علل الشرائع: ص 310 ح 4 عن عبداللّه بن سنان، بحارالأنوار: ج 6 ص 220 ح 14. ✅ @Aminikhaah
هدایت شده از Aminikhaah_Media
شبکه ي تصور - عاشورا 97.mp3
20.59M
💠 | آیا این علی را می شناسید؟ 🔔 @Aminikhaah_Media
💠 ازدواج ناگهانی ، چیزی شبیه مرگ ناگهانی است؟ یا چی؟ #نتیجه_گیری ✅ @Aminikhaah
💠 🔶 خلاصه قسمت اول / ۲ 🔷از قوانین عجیب اهل بیت و خدا این است خودی ها را نگه می دارند و برای غریبه ها پشت سر هم معجزه نشان می دهند و حاجت روایشان می کنند. اگر تحویلت نگرفتند یعنی دلت خوش باشد که غریبه نیستی! گاهی حتی وقتی قرار است بلایی بر خودشان نازل شود ، آن را بین خود و مومنان خالص تقسیم می کنند، به عنوان مثال یک مسئولیت سخت و طاقت فرسا را میدهند به مومن تا بخشی از بار را او بردارد. خیلی که با تو خوب باشند اینطوری می شود، باید ببینند که تو کم نمی آوری ، سست نمی شوی و جا نمی زنی. بعضی ها کلا تا یک حدی از ابتلائات را می توانند تحمل کنند. این را بدانید خدا همیشه دست میگذارد روی چیزهایی که نمی توانید! اما با این حال هم هرگز بیشتر از طاقت یک نفر به او مصیبت و بلا نمی دهد. خدای متعال در قرآن می فرماید من کارهایی می کنم که قلبت تا دهانت بیاید «بَلَغَتِ الْقُلُوبُ الْحَنَاجِرَ» ،اینجاست که باید هنوز در خانه خدا بمانید و صدایش بزنید و بگویید: أَمَّنْ يُجِيبُ الْمُضْطَرَّ إِذَا دَعَاهُ وَيَكْشِفُ السُّوءَ (نمل:۶۲) وقتی مضطر شدی همه چیز درست می شود. یک آیه در قرآن هست که خیلی عجیب است می گوید کار آنقدر بیخ پیدا کرد که پیغمبر خدا هم طاقتش تمام شد لب باز کرد و گفت خدایا کی می خواهی کمک کنی؟! حَتَّى يَقُولَ الرَّسُولُ وَ الَّذِينَ آمَنُوا مَعَهُ مَتى‌ نَصْرُ اللَّهِ (بقره:۲۱۴) پیغمبر که کم آورد خدا آمد جلو و دل داریش داد و گفت: أَلا إِنَّ نَصْرَ اللَّهِ قَرِيبٌ‌(بقره:۲۱۴) «آگاه باشيد كه يارى خداوند نزديك است» اینها یعنی خداوند به سادگی کسی را یار و همراه پیغمبر نمی کند ، باید محکم بود و استقامت به خرج داد، اگر اینجا جا بزنید و کم بیاورید در قیامت از حسرت زدگان خواهید بود. 💢 برای مطالعه متن کامل به آدرس زیر در کانال مدیا مراجعه فرمایید. 👇👇👇👇👇 https://eitaa.com/Aminikhaah_Media/604@Aminikhaah
💠 🔷 خلاصه جلسه دوم / ۱ 🔶 قرآن کریم در آیه 146 سوره آل عمران از سه ویژگی یاد می کند که نباید در یاران پیامبر وجود داشته باشد: 1.وهن 2.ضعف 3.استکانت این سه واژه با هم فرق می کنند اما همه در برابر صبر هستند. چراکه در آخر آیه آمده است«وَاللَّهُ يُحِبُّ الصَّابِرِينَ». صبری که در این آیه آمده است منظور صبر در برابر خستگی است ، یعنی به قولی اگر توانتان در حال از دست رفتن است و اینقدر شرایط سخت است که جانتان بر لب رسیده اگر صبر کنید ، این صبر را خدا دوست دارد. معلوم میشود کم آوردن دست خود ماست. اگر کسی گفت نمی توانم و یا از پسش بر نمی آیم حرفش بی معنی و بی ارزش است. اگر خدا تکلیف کرد ، اگر بلا داد صبرش را هم در آن گذاشته است باید بگردی و صبر را پیدا کنی، خداوند بیشتر از طاقت کسی به او بلا نمیدهد. اول اگر "وَهن" را رد کردی "ضعف" بر تو غلبه می کند اگر از پس ضعف بر آمدی با "استکانت" رو به رو می شوی. اصلی ترین عامل خستگی تعلق به دنیاست، اینهایی که میگویند خسته ایم ، حال نداریم ، انگیزه نداریم و ...بدانند انسان اگر علاقه به دنیا نداشته باشد کم نمی آورد، علاقه های کوچک انسان را شل می کند و در مسیر حرکتشان اگر فشار زیاد شود زود خسته می شوند. اینها به درد پیغمبر و اهل بیت نمی خورند، آدمی که هر چه فشار بیشتر شود انرژیش هم بیشتر میشود او رفیق راه است. از نگاه قرآن ، مومن نه تنها نمی ترسد و شکایت نمی کند بلکه از اینکه وعده خدا محقق شده خوشحال هم هست و میگوید خدا وعده داد جنگ می شود و تحریم می شویم و ... الان با دیدن این اتفاق ها خوشحال اند که وعده خدا تحقق پیدا کرد و از طرفی ایمانشان قوی تر هم می شود. منافق هنوز دشمن به او نزدیک نشده لرز میگیرد و فورا میگوید برویم با مذاکره جلوی جنگ را بگیریم! 💢 برای مطالعه متن کامل به آدرس زیر در کانال مدیا مراجعه فرمایید. 👇👇👇👇👇 بخش اول:https://eitaa.com/Aminikhaah_Media/611 بخش دوم: https://eitaa.com/Aminikhaah_Media/612@Aminikhaah
💠 صدا و سیمان! 📺 سکانس اول: 🔶 شبکه یک / دستپخت: کارشناس برنامه به یکی از بانوان شرکت کننده می گوید: غذایی که درست کرده ای لایق سطل آشغال است! مجری برنامه به حمایت از کارشناس می گوید: وقتی بلد نیستید ، نپزید! 📺 سکانس دوم: 🔶 شبکه شما / من و شما: مجری برنامه به میهمان برنامه (مسعود فراستی) می گوید: چرا فکر میکنی حرفهایت به سینما کمک می کند؟ خوب بلدی بسته بندی کنی! فلانی گفت فراستی از زنها چه می فهمد! فلانی دفاع کرد و گفت اتفاقا فراستی چون دو زن داشته زن ها را خوب می شناسد و ... . 🖥 این ها دقایقی کوتاه از صدها ساعت آنتن زنده و مرده سیمای ایران بود. این سخنان ، زرورق حرفه ای گری دارد و به ظاهر مرزهای شریعت را هم پاس می دارد! ولی بوی تعفنش ، رهگذران تلویزیون را هم می آزارد چه رسد به مشتریانش. واقعیت این است که لیبرال ها با چهره ای شیک و خندان ، روی تبرپوشان فاشیست را سپید کرده اند! اصالت تن و دامن ، آنقدر در کیش لیبرال ها مقدس است که به پای قدمش هر حرمت و شخصیتی را سر می برند. اگر بانوی محترمی چند گرم ادویه را پس و پیش انداخته و یونیفرم خوراک را درهم آمیخته ، سزاوار شلاق مرگبار تحقیر است. مگر نه این است که انسان ، نقشی جز لذت آفرینی ندارد؟ پس هر کس آداب و قواعد دربار لذت پرستان نداند ، همان به که نماند! انسان لیبرال ، چیزی فرا و ورای شکم و زیر شکم نیست. و زندگی اش توجیهی جز خدمت به این دو ندارد. تبرپوشان لیبرال ، دربان و پرده دار حریم این معبود اند. به کم ارادتان و کم کاران ، رحم نمی کنند! وقتی فراستی ها سینمای مبتذل و تن واره را به نقد می گیرند با تازیانه فراغت خواهی و بی ملاحظه سن و جایگاه میهمان و ... نواخته می شوند. لیبرال ها عادت به بستن دارند؛ علاقه به سیمان دارند؛ معبود ناپرستانشان را زخمی و حذف می کنند. اما صدا و سیما ، نباید صدا و سیمای این قهرمانان سیمان باشد. نباید پادگان سیمان پاش ها باشد. نقد صدا و سیما ، نه از آن روست که وضعی بدتر از دولت و مجلس دارد. بل از آن جهت است که هنوز از جانب جام جم ، بارقه های کم جانی از امید به جان می رسد. این است که می گوییم و می خواهیم؛ سیما را سیمان نکنید! ✅ @Aminikhaah
💠 شیطان لال 🔷 حضرت استاد آیت الله العظمی جوادی آملی: 🔶 طبق بيان نوراني پيغمبر(صلّي الله عليه و آله و سلّم) كه فرمود: «الساکِتُ عَنِ الحَقِّ شَيطانٌ أخرَسٌ»؛ (تهذيب شرح نهج البلاغة لإبن أبي الحديد المعتزلي، عبدالهادي الشريفي، ج1، ص376.) كسي كه امر به معروف نكرد, نهي از منكر نكرد, سخن حق را نگفت و محافظه‌كاري كرد يك شيطانِ دهن‌بسته است «الساکِتُ عَنِ الحَقِّ شَيطانٌ أخرَسٌ». 🔻 درس تفسیر ،94/01/26 ✅ @Aminikhaah
🔷 🔶 خلاصه جلسه دوم/۲ حضرت امام (ره) در جملاتشان می فرمایند :«اینهایی که می گویند مردم از جنگ خسته شده اند ، کسانی هستند که خودشان یک روز جبهه نرفته اند!» این حرف امام (ره) خیلی جالب و قابل تأمل است. همین الان کسانی که از مسائل اقتصادی و تحریم خیلی ناراحت هستند و ناله می کنند کسانی هستند که اصلا به آنها فشار هم نیامده! واقعا این از عجایب است ، کمترین فشار روی اینهاست ولی زودتر از همه هم اینها خسته می شوند! اما قرآن می گوید هرکس هر چقدر به پیغمبر نزدیکتر باشد فشار رویش بیشتر میشود اما خستگی اش کمتر است. 🔶 در زمان امام حسن مجتبی (ع) فشار مردم برای نجنگیدن و اعلام خستگی آنها از شرایط موجود ، باعث شد حضرت از سر ناچار با معاویه براساس شروطی که مطرح شد بیعت کند آن وقت دوباره همین مردم امام را سرزنش کردند که تو با این صلح مایه ذلت مومنین شده ای! خودشان در مقابل معاویه کم آوردند و عقب نشینی کردند و بعد خودشان به خاطر صلح و اعتراض ناله سر دادند. بعضی ها فکر می کنند اگر جلو دشمن کوتاه بیایند منفعتی برایشان دارد درحالی که اصلا اینطور نیست، باید محکم بود. وَهن ترسیدن از تهاجم دشمن است، اسم جنگ که می آید جا می زند ، تا می گویند سایه جنگ ، فورا دست و پایش را گم می کند! روایت هست هر کس در کمک کردن به ولی خدا کم بگذارد خدا او را مبتلا می کند به دشمن خدا در حالی که هیچ چیز هم نصیبش نمی شود، تا توان دارید باید از ولی خدا حمایت کنید ، و در این راه باید خستگی ناپذیر باشید ، نه سستی به خرج دهید و نه جا بزنید، اگر این طور بود در قیامت حسرت زنده نیستید. 💢 برای مطالعه متن کامل به آدرس زیر در کانال مدیا مراجعه فرمایید. 👇👇👇👇👇👇 بخش سوم: https://eitaa.com/Aminikhaah_Media/615@Aminikhaah
💠 خانم سلحشوری! گردنی که زیر بار چادر می شکند ، زیر بار دِین و امانت مردم چه خواهد شد؟ ؟ ✅ @Aminikhaah
💠 🔷 خلاصه جلسه سوم/1 "وَهن" یعنی ترسیدن از تهاجم دشمن. "ضعف "یعنی احساس سستی به خاطر کمی عدد خودمان و کثرت دشمن. "اِستکانت" یعنی؛ خضوع در برابر رقیب. در دل و ذهنش این احساس را دارد که دشمنان بهتر هستند. ضعف پیدا نکرده است ، چون ضعف خودش را در عمل نشان می دهد. از سر ضعف موضع نگرفته است. از سر ضعف عقب نشینی نکرده است. ولی در دلش احساس عظمت و قدرت نمی کند، میگوید قبول دارم حق با خداست. با پیغمبر است. با امام حسین است. ولی یعنی ما می خواهیم جلوی ابرقدرت بایستیم؟! انسان تا وقتی که سطح علاقه ها ، سطح درک و سطح تعلقش پایین باشد زود جا می زند و خسته می شود. یک بخشی از کنترل چشم به خاطر همین است، کنترل چشم فقط نگاه به نامحرم نیست ، قرآن میگوید به امکاناتی که به این و آن داده ایم نگاه نکن چون از آخرتت جا می مانی. فضای رقابتی دلزدگی می آورد ، خستگی و افسردگی می آورد ، باعث میشود چشمت دنبال دارایی دیگران باشد و مدام خسته و بی حس و غمگین باشی و به دنبال اهداف خودت نروی! 🔶 ذات دنیا اینطور است که همیشه شنیدی هایش از دیدنی هایش قشنگتر است، درحالی که بهشت ، دیدنی هایش از شنیدنی هایش قشنگتر است، کسی که نسبت به دنیا راغب است جسمش هم خسته است. دل را از دنیا بیرون بیاورید و به سمت آخرت ببرید تا در دنیا دلزده و دلمرده نباشید. خستگی های ما یا از خوبی های دنیاست یا از بدی های آن، بدی ها رنج است و این رنج خستگی آور است، خوبی ها هم خستگی دارد چون باید مدام تلاش کنید تا آن را نگه دارید. فقط برای جبهه حق هم اینطور نیست برای همه همین طور است. 💢 برای مطالعه متن کامل به آدرس زیر در کانال مدیا مراجعه فرمایید. 👇👇👇👇👇 بخش اول: https://eitaa.com/Aminikhaah_Media/619 بخش دوم: https://eitaa.com/Aminikhaah_Media/626@Aminikhaah
💠 نظم نوین جهانی! ✅ @Aminikhaah