♦️ خدا تحت مدیریت انسان❗️
🔻 قسمت اول:
هر وقت کلمه #سکولار را می شنویم فکر میکنیم از این واژه های خارجکی هاست که هیچ ربطی هم به ما نداره و مال همون خارجه در حالی که با اندکی تأمل و دقت درمی یابیم قطعا اینگونه نیست.
🔷 #سکولاریزم در معنای متعارف یعنی جدایی دین از سیاست یا بهتر بگم جدایی دین از صحنه اجتماع!
و در معنای ساده تر یعنی اباحه گری و لااُبالی بودن!
معنای خودمانی آن در عباراتی نظیر ولش کن یا بیخیال متبلور است!
به این معنی که از اول تا آخر هفته هر کاری خواستیم انجام می دهیم و آخر هفته به نزد پروردگار رفته و توبه میکنیم!
🔶 اما بنظر حقیر معنای دقیق سکولاریزم خدا باوری و بی دینی است!!!
یعنی آن کس که خدا را قبول ندارد که کافر است و آن کس که خدا و دینش را می پذیرد که مومن است. اما بین این کفر و ایمان یک #نفاق_مدرن هست به نام #سکولاریزم!
🔷 #دین یک روش است برای تمام ابعاد زندگی که از جانب خدا ارائه می شود ولی متاسفانه بر خلاف خود خدا، دین خدا خیلی دوست داشتنی نیست!
و این باعث می شود انسان خداباور کم کم بی خیال اصول و ارزش های خدا شود و دین را یا کلا کنار بگذارد یا با آن گزینشی برخورد کند.
این بی خیال شدن نسبت به ارزش ها کم کم انسان را به طغیان می رساند.
طغیان نسبت به داده های فطری و الهی.
در واقع سکولاریزم، برزخ بین فرعون طغیانگر و موسای کلیم است.
آن کس که نه جسارت فرعون شدن دارد و نه عرضه ی موسی بودن را به دامان سکولاریزم پناه می برد.
انسان سکولار نه میتواند در برهوت زندگی دنیا، خود را تنها و بدون خدا تصور کند و نه آنقدر جنم دارد تا طبق دستورات خدای خود بندگی کند.
🔴 و به این ترتیب به جای اینکه خدا مدیر انسان باشد، انسان میشود محور هستی، و خدا میشود یکی از ابزارهای انسان برای مدیریت خود و جهان پیرامون!
ادامه دارد...
✍امیر احتشام
@Amirehtesham
9.18M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
استفاده از فرصت #شعبان
سؤال حضرت #آقا از امام خمینی(ره):
شما به کدام یک از دعاهای مأثور از ائمه (ع) دلبسته اید؟!!
@Amirehtesham
امیر احتشام
♦️ خدا تحت مدیریت انسان❗️ 🔻 قسمت اول: هر وقت کلمه #سکولار را می شنویم فکر میکنیم از این واژه های خا
وقتی سیاست از #دین جدا شد، از اخلاق جدا خواهد شد، از معنویت جدا خواهد شد. در نظامهای #سکولار و
بی رابطهی با دین، اخلاق در اغلب نزدیک به همهی موارد، از بین رفته است.
حالا یک وقت استثنائاً در جائی یک عمل اخلاقی دیده بشود، این ممکن است؛ [ولی]استثناء است.
حضرت #آقا ۲۰. ۶. ۸۸
@Amirehtesham
♦️ صدا و سیما و گناه نابخشودنیِ "مرجعیتبخشی" به بازیگران
سید یاسر جبرئیلی @syjebraily نوشت:
🔹چرا بازیگران سینما و تلویزیون، به اندازهای مرجعیت اجتماعی یافتهاند که در بزنگاههای مهم سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی نقشهای اساسی و بعضا تعیین کننده ایفا میکنند؟ آیا آنان شایستگی چنین جایگاهی را در جامعه دارند؟
🔹پیش از پاسخ به این سوال، باید در شخصیت بازیگران دقیق شویم. بازیگر کیست؟ بازیگر در واقع هنرمندی است که میتواند ذهن خود را در اختیار نویسنده و جوارح خود را در اختیار کارگردان بگذارد تا به دستور آنها بگوید و بجنبد. بازیگر به اختیار خود نه سخنی میتواند بگوید و نه حرکتی میتواند بکند.
اواخر سال ۱۳۹۷ اتفاقی افتاد که اشاره به آن، در لمس بیشتر این معنی به ما کمک میکند. وقتی خشایار الوند، نویسنده سریال پایختت چهره در نقاب خاک کشید، دیدیم که کل پروژه متوقف شد؛ نقی معمولی با رفتن خشایار الوند دچار مرگ مغزی شد و از سیروس مقدم که مسئول تنظیم حرکات جوارح او بود نیز، کاری برای احیایش برنیامد. آقای مقدم حرف جالبی در تلویزیون زد و گفت من تجربه از دست دادن عوامل را در میانه کار دارم و پس از فوت خانم پوپک گلدره، بازیگر دیگری را جایگزین کردم. اما نویسنده را نمیتوان جایگزین کرد و آقای مقدم هم نتوانست. نویسنده خالق همه شخصیتهای فیلم و داستان فیلم است و جایگزین ندارد.
🔹حال پرسش اینجاست که چرا علاقه مردم به شخصیت نقی معمولی-که مخلوق ذهن خشایار الوند است- آقای محسن تنابنده را تبدیل به سلبریتی میکند و او در مسائل گوناگون از موضع و جایگاه نقی معمولی اظهار نظر میکند؟ آیا او این حق را دارد؟ آیا تبدیل شدن بازیگران به صاحبنظران اجتماعی، سوء استفاده و سرقت شخصیت محبوبی نیست که نویسنده خلق کرده است؟
🔹پاسخ این سوالات البته روشن است.
اما چه چیزی باعث شده است که بازیگران، به چنین جایگاهی در اجتماع برسند؟ به نظر میرسد مقصر اصلی در این سرقت شخصیتی، سیاستگذاران و تصمیمگیران سازمان صدا و سیما هستند. سازمان صدا و سیما به جای اینکه بیینده را از این وهم در بیاورد که آنچه دیده است، فیلم است و آنکه بازی میکند، در حال اجرای دستورات نویسنده و کارگردان است، در فضای خارج از فیلم بیشتر به وهم اینهمانی معمولی-تنابنده دامن میزند.
وقتی گاه و بیگاه، در برنامههای مناسبتی، بازیگر میهمان است و مجری از علائق و سلایقش تا نظراتش درباره مسائل گوناگون از او سوال میکند، روشن است که این بازیگر دچار توهم صاحبنظر بودن در امور گوناگون جامعه خواهد شد. درباره خوانندگان محترم نیز مسئله همین است. حنجره خوبی دارند و توانستهاند مفهومی که شاعر میسراید و با وزنی که او ساخته، صدایی بسازند، اما گاه شخصیت شاعر را به سرقت میبرند و چنان رفتار میکنند که گویی آنچه خواندهاند، سخن خود آنهاست.
🔹وقتی این توهم، هم در بازیگر و هم در مردم، ایجاد شد، بازیگران یا به استخدام سیاسی درمیآیند و در بزنگاههای سیاسی مورد بهرهبرداری قرار میگیرند، یا اینکه دوز این توهم در جامعه چنان بالا میزند که بازیگران سیاستمدار میشوند.
🔹این وضعیت متوهمانه، حاصل نگاه تفرجگاهی به جای نگاه دانشگاهی به صدا و سیماست. هدف صدا و سیما نباید سرگرم کردن مردم و گذراندن وقت آنها باشد، بلکه هدف باید اعتلای سواد و فهم و درک و آگاهی مردم باشد. سلبریتیپروری و مرجعیتبخشی به آنها، با این اهداف متعالی در تضاد و تناقض است.
🔹خوب است دوستان تصمیمگیر در صدا و سیما، اگر هم بنا دارند به جای دانشمندان و صاحبنظران، عوامل فیلم و سریال را به برنامهها دعوت کرده و از علایق و سلایقشان سوال کنند، به جای بازیگران نویسندگان فیلمنامهها، و به جای خوانندگان، شاعران را دعوت کنند تا درباره آنچه خلق کردهاند با مردم سخن بگویند.
#سیمای_ملی
#صداوسیما_دانشگاه
#سلبریتی
#پایتخت
@Amirehtesham
14.83M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♦️ تمام زندگیم مال حسینه♦️
🔻 روایت زیبای مردی که سیدالشهداء (ع) همه چیز به او داد!
این داستان فوق العاده زیبا؛
در اولین شب جمعه ماه شعبان و در آستانه ولادت حضرت اباعبدالله (ع) تقدیم به شما همراهان عزیز
#پناهیان
@Amirehtesham
♦️درسهای کرونایی‼️
🔷 درس چهارم؛ یک تلنگر!
در مورد شیوع #کرونا فارغ از این که در طول اراده ی الهی برای این اتفاق، آیا اراده انسانی هم در کار بوده یا نه؛
این نکته حائز اهمیت است که بار دیگر دنیا در یک مسأله به اتحاد رسیده است!
سالها بود جهان چنین دغدغه واحدی را تجربه نکرده بود!
هر اتفاقی می افتاد می شد مشکل آن کشور و بقیه کشورها بسته به وسع مالی خود قدری صدقه می دادند و تمام!
❌ راستی ما مسلمانیم؛ نه؟!!
❌ ما همان ها نیستیم که پیامبرشان فرمود: برتری در تقواست نه رنگ و زبان و نژاد؟!!!
❌ آیا واقعا ما شیعه آن مکتبیم که امامش نمیتوانست درآوردن خلخال از پای زن یهودیه را تحمل کند؟!!
❌ براستی "بنی آدم اعضای یک پیکرند" را شاعران ما سروده اند؟!!
🔻 پس چرا اکثر ما مدت هاست حیوانی فکر می کنیم؟!
حیوانی ترین ضرب المثل ها لقلقه ی زبانمان است؛
"چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است!"
انگار نه انگار که برترین بانوی جهان که سنگ محبتش را به سینه میزنیم به پسرش فرموده باشد: "الجار ثم الدار"
🔻 غالب ما از مدت ها پیش دور خودمان را دیواری کشیده ایم و اصلا غیر خود را نمیبینیم!
دائما از نداری هایمان گفتیم و اصلا به نداری های کودکان #یمن که تنها جرمشان این است که "شیعه علی هستند و منتظر ولی" حتی فکر هم نکردیم!
لحظه ای فکر نکردیم چگونه مادری که خود و فرزندش گرسنه هستند باید روز خود را با ترس از واگیر #وبا شب کنند و شب ها در حالی دست در گردن هم بخوابند که از ترس هواپیماهای #سعودی مطمئن نیستند که صبح فردا همین جا گورشان نباشد؟!!
#شیخ_نمر رهبر شیعیان عربستان به جرم دوستی علی(ع) اعدام شد، #شیخ_زکزاکی که میلیون نفرها به محبان علی و فاطمه (ع) در فقیر ترین نقطه جهان اضافه کرده بود، با همسرش به زندان رفتند، شکنجه شدند و در همه ی این اتفاقات (به غیر از عده ای قلیل) ما در حالی که شب در جایی امن و با شکم سیر در کنار خانواده میخوابیدیم دغدغه این را داشتیم که قیمت دلار در بازار ایران صعود کرد یا سقوط؟!!
و این بود که غافل از سقوط انسانیت خودمان شدیم!
ما حتی اگر به شهادت سربازانمان در سوریه و عراق و لبنان و ... معترض نبودیم، بالاترین استدلالمان این بود که این کشورها عمق استراتژیک ما هستند و اگر آنجا دفاع نکنیم دشمن به سرزمین های خودمان حمله خواهد کرد!
دقت کردید؟!! سرزمین خودمان!!!
انگار اصلا یادمان رفته بود که #خمینی بزرگ دغدغه اش #مظلومین عالم بود و بارها فرمود باید حزب #مستضعفین عالم در برابر #مستکبرین تشکیل شود.
کم کم داشت عارمان می شد که برای مظلومین عراق، بحرین، یمن،کشمیر، سوریه، فلسطین و... داد بزنیم، ضجه بزنیم و التماس کنیم.
خوب هایمان برای مناطق سیل زده و زلزله زده ی "خودمان" از روی ترحم صدقه ای نثار می کردیم!
💢 و البته در این میان عده ای قلیل نیز بودند که از همه چیزشان می گذشتند و بار سفر به مناطق بحران، می بستند و چنان با شتاب به کمک مردمان می شتافتند که انگار خانواده ی خود را در میان آب و آوار می بینند!
و اتفاقا همین ها بودند که بعدها خبر شهادت بعضیشان از شام و کربلا به گوشمان می رسید و امروز نیز همین ها در خط مقدم مبارزه با #ویروس_بدون_مرز هستند.
🔻 این #تفرّد لعنتی که حتی در زندگی های شخصیمان نیز رسوخ کرده بود و ما را هر روز بیشتر از دیروز بیخیال همسایه و دوست و فامیل می کرد، داشت به یک #تفرعن بی انتها می رسید؛
که خدا مهمان نوازی بی ادعای عراقی ها در #اربعین را نشانمان داد و کمی تکان خوردیم!
#سلیمانی و #ابومهدی در کنار هم اربا اربا شدند و سوختند تا یادمان باشد سلیمانی عزیز و ابومهدی بی ادعا #مجاهدین_بی_مرز بودند.
و حال شاید #ویروس_منحوس، نیز تلنگری دیگر از جانب خدا باشد؛
که ای انسان!
تو نمی باید فقط به خودت فکر کنی و بیخیال دیگری باشی!
من میتوانم همه شما را یکجا و با یک درد و بلا امتحان کنم و اگر این کار را نمیکنم تو آدم باش و درد دیگران را نیز ابتلاء و امتحان خود بدان!
و این اتحاد در دغدغه بی تردید از مقدمات #ظهور است.
✍امیر احتشام
#کرونا
#تفکر_بدون_مرز
#حزب_مستضعفین
#سلسله_دروس_کرونایی
@Amirehtesham
♦️10 پیشنهاد برای قوی شدن در فجازی
✍️ #محسن_مهدیان
🔹 فرمودند قوی شدن در فضای مجازی حیاتی است. پیشتر فرمودند: مهمترین جنگ امروز کشور، ذهنی است.
🔻 جنگ امروز جنگ شناختی است. رسانه به شما قدرت ادراک می دهد و شما با درک تان از واقع زندگی می کنید. انشالله مساله روشن است.
✅اما چند پیشنهاد برای قوی شدن.
1️⃣ بدبین باشید
رسانه دشمن را خوب رصد کنید و کلا بدبین باشید. فراموش نکنید که دشمن حتا یک خبر ساده برای اطلاع رسانی صرف و خیرخواهی شما منتشر نمی کند. هرانتخابی برای آنها قطعه ای از پازل ماموریت شان است. باچشم باز؛ اما بدبین.
2️⃣ گرد ببینید
گرد یعنی چند بعدی. مسائل را تک ساحتی نبینید. قدیما خبرنگار خوب را می گفتند خبرنگار تخصصی. اما الان فقط اقتصاد و هنر بدانید دور می خورید. تخصصی باشید؛ اما جامع. بین رشته اش تحلیل کنید. مسائل امروز بسیار نیازمند تحلیل چندوجهی است.
3️⃣ گعده ای نباشید
برخی گعده ای اند؛ یعنی فقط خودشان و رفقا و هم فکران شان. سعی کنید با حلقه های بیشتری از مردم و مخاطب ارتباط بگیرید. همه رنگ های اجتماعی را ببینید و برای شان بنویسید و دلسوزی کنید. مخاطب عیال الله است.
4️⃣ عمیق ببینید
مگس چشم دارد و می بیند و آیت الله بهاالدینی هم می بیند. فرق شان چیست؟ در کیفیت دیدن. خوب ببینید. یعنی چی؟ عمیق ببینید. لایه های عمیق تر از سطح. چه کنیم؟ هم تخصصی ببینید و هم الهی و دینی. زیاد مطالعه کنید و با اهل علم حشرونشر داشته باشید.
5️⃣ هیجانی نشوید
تحت هیچ عنوان و با هیچ بهانه ای هیجان زده نشوید. حجت داشته باشید؛ برای نوشتن و توزیع و حتا لایک و فالو کردن و نکردن. به اسم انقلابی گری و عدالتخواهی و مطالبه گری و نقد و غیره هیجان زده نشوید. شبکه اجتماعی فوران هیجان های کاذب است.
6️⃣ عصبی نکنید
رحما بینهم باشید. تیزی و تندی کلام و متن را بگذارید برای دشمن. خودی را نقد کنید اما عصبی نکنید. این معیار ساده را فراموش نکنید؛ مخاطب تان ولو مخالف، با متن شما عصبی نشود. تنها وادار به تامل شود، ولو قبول نکند.
7️⃣ مجهز شوید
تجهیز شوید. کار رسانه ای ابزار می خواهد. همه ابزار جدید رسانه ای اعم از تولید صوت و تصویر و شبکه اجتماعی و سوادرسانه را خوب یاد بگیرد.
8️⃣ داد نزنید
استدلال کنید. اول خودتان قانع شوید بعد بنویسید. برای قوی شدن استدلال، زیاد مباحثه کنید. فراموش نکنید که دادزدن جزئی از استدلال نیست.
9️⃣ باشید
کلا باشید. غیبت نکنید. رصد دقیق و کامل و همراه با جزئیات از صحنه داشته باشید. نبینید، نمیتوانید تحلیل کنید.
🔟 عکس هوائی داشته باشید
جزئی ببینید اما کلان تحلیل کنید. برای کلان تحلیل کردن باید روابط مسائل و عمق و مبانی شان را درک کنید. کلان نبینید دچارظاهرگرائی می شوید. نقشه کلان دشمن و انقلاب در دستتان باشد و بعد سراغ خبر روید.
@Amirehtesham
هنوز خیلی مونده تا آمریکا بفهمه چه غلطی کرده!!!
#سردار_دلها اسطوره ی بی نظیر بچه های دهه ۷۰ به بعد!
#حاج_قاسم
#عصرجدید
@Amirehtesham
امیر احتشام
هنوز خیلی مونده تا آمریکا بفهمه چه غلطی کرده!!! #سردار_دلها اسطوره ی بی نظیر بچه های دهه ۷۰ به بعد!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این هم از بچه های دهه ۹۰
ببینید اسطوره و قهرمانشو کی معرفی میکنه!!!
#حاج_قاسم
#کودک_شو
@Amirehtesham
♦️ کرونا و تمدن نوین جهانی؛
🔅 آیت الله میرباقری @mirbaqeri_ir
🔻 بیماریای که اخیراً فراگیر شده و به یک ابتلای بزرگ برای جامعه جهانی تبدیل شده، از نظرِ اجتماعی و تمدنی، یک پدیدۀ چندوجهی است نه یکوجهی. ما با یک امرِ میانرشتهای و بلکه #فرارشتهای مواجه هستیم که نباید یک وجهۀ آن غلبه پیدا کند و باید ابعاد مختلف این پدیده به شکلِ جدی موردِ تأمل قرار بگیرد. وجهی از این پدیده، جنبۀ بهداشتی است که مربوط به دانشهای وابسته به پزشکی است. وجه دیگر مربوط به حوزه علوم انسانی و علومِ شناختی و همچنین دانشهای تمدنی و فلسفه تاریخ و حوزۀ رسانه و امثال اینها است. حتی جنبۀ امنیتی و #جنگ_بیولوژیکی هم مورد توجه قرار گرفته و آمادگیهایی برای مقابله با این تهدید فراهم شده است.
🔻 امروز این بیماری با تهدیدِ سلامت بشر و مخیر کردن بشر بین انتخاب سلامتی یا انتخاب پیوستارهای کنونی، فضای سیاست، فرهنگ و اقتصادِ جهانی را بهشدت تحتتأثیر قرار داده و نوعی گسست اجتماعی ایجاد کرده است، به طوری که بعضی از صاحبنظران جهانی دربارۀ دنیای #پساکرونا شروع به نظریهپردازی کردهاند. این حوادث نشان میدهد که این واقعه، جدیتر و فراتر از یک پدیدۀ یکبُعدیِ بهداشتی و پزشکی است.
🔻 به نظر میرسد با در نظر گرفتنِ گستردگی و بزرگیِ این واقعه، و فرضِ پایداریِ این شرایط، این احتمال وجود دارد که در کنارِ همۀ جنبههایی که عرض شد، مقصد جدیتر و بزرگتری هم در پشتصحنه وجود داشته باشد و آن، عبور دادنِ جامعه جهانی از نظم کنونیِ زندگی به یک سامان و نظم جدید است.
دربارۀ این جنبه، دو احتمال هست و ما باید این احتمالاتِ مختلف را در نظر بگیریم و طراحیهای خود را متناسب با آنها دنبال کنیم؛
#احتمال_اول
این است که واقعاً در امتداد این واقعه، فضای عبور از نظم مادیِ مدرن، به نظم معنوی و نظمِ تحتتأثیرِ هدایتهای الهی و در جهتِ غلبۀ ولایت حقه به وجود بیاید؛ یعنی این پدیدهها یک امری تلقی شود که تحت تدبیر ولی الله الاعظم (عج) جامعه جهانی را بهتدریج از نظمِ مادی و سیطرۀ قدرتها بهسمتِ یک نظمِ معنوی و رهایی از تسلط مادی سیر دهد.
#احتمال_دوم؛
اما در نقطۀ مقابل، این هم محتمل است که مهلت شیطان هنوز تمام نشده باشد و خدای متعال مهلتی به شیاطینِ جن و انس داده باشد و دستگاه ابلیس و شیاطین انس از این فرصت استفاده کنند و با طراحیهای بزرگ و پنهان در پشتِ صحنه، بهدنبالِ تغییر مفهوم و سازوکارهای حُکمرانی بر جهان و ایجاد یک نظم پیچیدهتر مادی، یعنی عبور از حاکمیت کنونیِ قدرتهای مادی بر جهان بهسمتِ حاکمیت مجازی #حکمرانی_مجازی و سایبری باشند که فضایی مدیریتپذیرتر، خشکتر و سختتر است.
این طراحیها ممکن است توسط دستهای پشتِ صحنۀ قدرت در جهان انجام شود؛
کمااینکه #دستهای_پشت_صحنه در بعد از جنگ جهانی، صحنه را به گونهای مدیریت کردند که جامعه بشری را به پذیرشِ یک حاکمیت جهانی، و محدود کردن اختیارات دولت_ملتها، واداشتند و تحت عنوانِ سازوکارهایی برای تحقق صلح پایدار، سازمانهای بینالمللی از جمله سازمان ملل و زیرمجموعههای آن را بر جهان حاکم کردند و فضایی از رعب و هراس و اضطراب و گریز از جنگ را در جامعه جهانی به وجود آوردند. آنها آسیب را به حدّی گسترده کردند که حتی کشورهایی که مستقیماً درگیر آن جنگها نبودند، به پذیرش این نظم جهانی و سیطره قدرتها از طریقِ شبکۀ سازمانهای بینالمللی تن بدهند.
🔻 میدانید بیش از هفتاد میلیون کشتۀ رسمی در آن جنگها بوده که بسیاری از آنها مربوط به کشورهای درگیر است، ولی در ورای آن، کشورهایی که درگیر جنگ جهانی نبودند، شاید دهها میلیون کشتههای خاموش دادهاند و این هم طراحی همان کسانی بوده که این جنگها را هدایت میکردند تا بتوانند آن کشورها را هم به نقطۀ پذیرشِ این نظم نوین جهانی بر محور قدرتهای برندۀ جنگ برسانند و نیز آنها را در نقطۀ آسیبپذیری قرار بدهند که مسلط بر اوضاع نشوند.
علیایّحال، همانطور که بحرانِ جنگ جهانی اول و دوم، بستر جامعه جهانی را برای پذیرش یک نظم جدید با ادعای صلح پایدار مهیا کرد، این فضای ناامنِ کنونی هم میتواند جامعه جهانی را برای پذیرش یک پیشنهاد جدید برای تحققِ یک نظم مادی و ایجاد #حکمرانی_مجازی مهیا کند.
@Amirehtesham