اعضای محترم در بحث توسل صدها سند وجود دارد و در این پاسخ مختصر نمیتوانیم بیشتر از این اسکن ارسال کنیم ،
و در پاسخهای آینده به ۳ یا ۴ سند اکتفا میکنیم و آن شاءالله در کتاب پاسخ به 90 شبهه مفصل بیان خواهیم کرد .
در بحث آيات من دون الله که وهابیت مسلمانان سنی وشیعی را کافر دانسته چند سند خدمت شما ارسال میکنم و بحث توسل را به پایان میرسانم،
برادران عزیز و خواهران گرامی ،
تمام آیاتی که وهابی ها شبانه روزی میخوانند و اهل سنت و شیعه را به سبب آنها کافر میدانند، در باره کفار بت پرست نازل شده و هیچ ربطی به توسل ندارند ،
هیچ مسلمان سنی و شیعی پیامبر ص یا اولیاء را معبود خود و شریک خدا نمیدانند، بلکه همه مسلمانان میگویند اشهد ان محمدا عبده و رسوله ، اما کفار بت ها را خدا میدانند، لذا در قران کریم خطاب به پيامبر میگویند أَجَعَلَ ٱلۡأٓلِهَةَ إِلَٰهٗا وَٰحِدًاۖ إِنَّ هَٰذَا لَشَيۡءٌ عُجَابٞ
ایا او به جای معبودهای متعدّد، یک معبود قرار داده است؟ البتّه که این، چیزی بسیار عجیب است!
بنابراین کفار بتها را معبود خود میدانند
و آنها را عبادت میکردند و شریک خدا میدانستند تا بوسیله آنها به خدا برسند لذا در قران میگویند
مَا نَعْبُدُهُمْ إِلَّا لِيُقَرِّبُونَا إِلَى اللَّهِ زُلْفَی . ما آنها را جز براى اينكه ما را هر چه بيشتر به خدا نزديك گردانند نمى پرستيم ، (البته دروغ میگفتند ) اما بازهم ایه واضح و روشن است که بتها را شریک خدا و معبود خود میدانستند .
لذا قران کریم خطاب به آنها میفرماید :فَمَآ أَغْنَتْ عَنْهُمْ ءَالِهَتُهُمُ ٱلَّتِى يَدْعُونَ مِن دُونِ ٱللَّهِ مِن شَىْءٍۢ
همه خدایان باطلی که غیر خدا میپرستیدند هیچ دفع هلاکت از آنان ننمودند و جز بر خسران و تباهی آنها نیفزودند.
نتیجه بحث: این آیاتی که وهابی ها به آنها استدلال میکنند هیچ ربطی به توسل ندارند و از کفار بت پرست بحث میکنند، و در کره زمین حتی یک سنی یا یک شيعه وجود ندارد که معتقد باشد پیامبر یا ائمه علیهم السلام، خدا و شریک خدا هستند ،
برای مشاهده کلیپهای مربوط به توسل به کانال الحقیقه و الشبهات مراجعه بفرمایید
کانال الحقیقه والشبهات . ایتا👇
https://eitaa.com/joinchat/3440443394C67242a04af
*پاسخ به 90 شبهه وهابیت*
*شبهه (2)👇*
*ایا ازدواج عمر با ام کلثوم دختر امام علی ع صحت دارد ؟؟*
https://eitaa.com/joinchat/1325858849C121b75956e
*پاسخ👇*
در نگاه تحقیقی در روایات شیعه و اهل سنت انچه ثابت است *عدم صحت این ازدواج میباشد* و در حقیقت هدف از مطرح کردن این ازدواج انست که روابط بین اهل بیت ع وغاصبان خلافت را خوب وبدون مشکل جلوه دهند، در حالی که این *ازدواج دروغین* حتی اگر ثابت شود هیچ فضیلتی برای غاصبان و دشمنان حضرت زهراء سلام الله علیها وامام علی ع ، ندارد.
و اگر ازدواج سبب فضیلت وعدم اختلاف باشد باید بپذیریم که یهود وابوسفیان منافق با پیامبر ص مشکل واختلافی نداشتند زیرا پیامبر ص با دختران انها ازدواج کردند ، وباید بپذیریم که قوم لوط نیز دارای فضیلت و اختلافی با حضرت لوط نداشتند چون لوط دختران خود را به انها عرضه کرد وفرمود *یاقوم هولاء بناتی هن اطهر لکم* هود ۷۸- دختران من برای شما پاکیزه و نیکوترند.( تفسیر ثعلبی ج ۵ ص ۱۸۱. تفسیر سمعانی ج ۲ ص ۴۴۷)
حتی امام سلفیت و وهابیت ابن تیمیه منافق در کتاب مجموعه الفتاوی ج ۳ ص ۲۸۵ اعتراف میکند که سلف ( قدما) باهم جنگ واختلاف داشتند اما از یکدیگر زن میگرفتند . *بنابراین ازدواج دلیل بر روابط خوب نیست*
واما ادله دیگر بر عدم صحت ازدواج ام کلثوم از عمر را به اختصار ذکر میکنیم .
*1-* علمای اهل سنت مانند طبری در الریاض النضره ج ۲ ص ۱۸۳ و ابن سعد در طبقات ج ۸ ص ۱۹ و بسیاری دیگر ذکر کردند که ابوبکر وعمر حضرت زهراء س را از پیامبر ص خواستگاری کردند وایشان انها را رد کرد ، چگونه امام علی ع که پیامبر ص اسوه اوست و همچنین او نفس پیامبر است ، کسانی را که پیامبر ص رد کردند به انها دختر بدهد؟؟!!
*2-* بعضی از علمای اهل سنت مانند نووی در کتاب تهذیب الاسماء ج ۲ ص ۳۶۹ بصراحت ذکر کردند که ام کلثوم که عمر با او ازدواج کرد دختر ابوبکر بود .
*3-* در روایات ما ذکر شده که این ازدواج با تهدید وتهمت دزدی به امام علی ع واجرای حد سرقه بر او اگر نپذیرد وسپس عباس عموی امام گفتند امر دختر را به من واگذار کن .
در این روایت مشخص است که ان دختر ربیبه امام بود والا چگونه عباس به امام بگوید اختیار ان را به من واگذار کن ؟! و همچنین در روایت مشخص نیست که ازدواج صورت گرفته است .
لذا بعضی علمای ما نیز گفتند که ام کلثوم دختر امام ع نبوده بلکه دختر ابوبکر و مادر او اسماء بوده و در منزل امام بودند ( حیات سیده النساء باقر شریف القرشی ص ۲۱۹ .
*4-* شیخ مفید رضوان الله علیه نیز این ازدواج را غیر صحیح میداند زیرا راوی ان زبیر ابن بکار از دشمنان امام علی ع است و غیر ثقه میباشد .
( المسائل السرویه ص ۸۶)
*5-* روایاتی که در منابع اهل سنت از ازدواج عمر با ام کلثوم بحث کرده ، متناقض است و نمیتوان به انها اعتماد کرد، مثلا : امام علی ع متولی عقد بود ودر روایتی عباس. ( الاصابه ابن حجر ج ۴ ص ۴۹۲)
در روایتی امام ع عمر را رد کرد و فرمود ام کلثوم برای فرزندان جعفر است .( طبقات ابن سعد ج۸ ص۴۶۳)
بعضی اخبار عمر فوت کرد وبا او ازدواج نکرد. و بعضی دیگر از او صاحب فرزندی بنام زید شد !
( طبقات ابن سعد ج ۸ ص ۴۶۳)
و حتی در مهریه او نیز اختلاف کردند در روایتی ۴۰۰ درهم و روایتی ۵۰۰ و روایتی ۴۰ هزار ( الکامل فی التاریخ ح ۳ ص ۵۲)
*بنابرانچه ذکر کردیم و این تناقضات واضح این ازدواج از درجه اعتبار ساقط است*
منتظر کلیبهای مرتبط به موضوع و همچنین اسکن کتابها باشید .
👇👇👇👇👇👇
عزیزان حتما عضو صفحه ما در آپارات شوید و بدون دانلود ملاحظه بفرمایید 👇
https://www.aparat.com/alhojah
*🔽ملاحظه و نشر بفرماييد⬇️*
*مستند ازدواج افسانه ايي عمر با ام کلثوم سلام الله علیها*
*قسمت(1)👇*
http://m.aparat.com/v/xIS3h
*قسمت(2)👇*
http://m.aparat.com/v/23RQF
*قسمت (3)👇*
http://m.aparat.com/v/RLFwa
*قسمت (4)👇*
http://m.aparat.com/v/FagLy
*قسمت(5)👇*
http://m.aparat.com/v/qDfSw
عزیزان خوب مطالعه کنید و مطالب را در یک پوشه خاص ذخیره کنید ،
حتی اگر میتوانید بصورت خلاصه در یک دفتر بنویسید اگر این کار را انجام دهید در حافظه و ذهنتان باقی خواهند ماند و تکرار مطالعه آنها سبب ملکه شدن خواهد بود
، خصوصا دوستانی که قصد شرکت در دوره تخصصی دارن ، با تسلط به 90 شبهه انتخاب آنها حتمی میباشد
*پاسخ به 90 شبهه وهابیت*
*شبهه (3)👇*
*چرا وهابی ها روز عاشوراء را روزه میگیرند و جشن وشادی میکنند؟*
https://eitaa.com/joinchat/1325858849C121b75956e
*پاسخ👇*
يكي از موضوعاتي كه در رابطه با عاشوراي حسيني هر ساله از طرف وهابيت مطرح بوده است قضيه روزه گرفتن روز عاشوراء به پيروي از سيره بني اميه به *شكرانه* شهادت حضرت سيد الشهداء و ياران آن حضرت و اظهار سرور و خوشحالي در آن روز بوده است.
لذا در زیارت عاشورا آمده است؛ آنجا که میخوانیم: *اللهم ان هذا یوم تبرکت به بنو امیه*، و نیز آنجا که میخوانیم *هذا یوم فرحت به آل زیاد و آل مروان بقتلهم الحسین صلوات الله علیه*
جالب آن است که در روایات اهل بیت به این نکته تصریح شده است و به همین دلیل شیعیان را توصیه کرده اند این روز را روزه نگیرند .
در روایتی آمده است که: "سئل الامام الرضا (ع) عن صوم یوم عاشورا، قال: عن *صوم ابن مرجانه تسالنی* ؟
ذلک یوم صامه الادعیاء من آل زیاد لقتل الحسین (ع)
از امام رضا (ع) درباره روزه روز عاشورا سوال کردند. حضرت فرمود: آیا از *روزه پسر مرجانه سوال می کنید*؟ روز عاشورا، روزی است که *ناپاکان* از آل زیاد به خاطر سرور و شادی ناشی *از کشتن امام حسین (ع) آنرا روزه گرفتند* .
در حدیث دیگری، امام رضا (ع) می فرماید:
روز عاشوراء روز روزه نیست بلکه روز حزن و مصیبتی است که برای اهل آسمان و زمین و همه مومنان وارد شد و *روز شادی و سرور پسر مرجانه و آل زیاد و اهل آتش است*.
بنابر این ائمه (ع) به این دلیل که بنی امیه از روی سرور و شادی عاشوراء را روزه می گرفتند، شیعیان را توصیه کرده اند در این روز روزه نگیرند و به عزاداری و سوگواری بپردازند.
امام صادق عليه السّلام در روايتي ميفرمايد:
إن آل أمية عليهم لعنة الله ومن أعانهم على قتل الحسين من أهل الشام، نذروا نذرا إن قتل الحسين عليه السلام وسلم من خرج إلى الحسين عليه السلام وصارت الخلافة في آل أبي سفيان، أن يتخذوا ذلك اليوم عيدا لهم، *وأن يصوموا فيه شكرا*
بني اميه لعنه اللَّه عليهم و آن افرادي از اهل شام كه آنان را در كشتن حسين اعانت نمودند نذر كردند اگر حسين كشته شود... و مقام خلافت نصيب آل ابو سفيان شود روز عاشورا را براي خود عيد قرار دهند و آن روز را براى *شكرگزارى روزه بگيرند*
امالي شيخ طوسي، ص 667،
و در روایتی 👇
امام صادق (علیه السلام) در پاسخ به شخصی که از حکم روزه روز عاشورا سوال کرده بود فرمودند:
یَوْمُ عَاشُورَاءَ فَیَوْمٌ أُصِیبَ فِیهِ الْحُسَیْنُ ع صَرِیعاً بَیْنَ أَصْحَابِهِ وَ أَصْحَابُهُ صَرْعَى حَوْلَهُ عُرَاهً أَ فَصَوْمٌ یَکُونُ فِی ذَلِکَ الْیَوْمِ کَلَّا وَ رَبِّ الْبَیْتِ الْحَرَامِ
روز عاشورا، روزى است که مصیبت حسین علیه السلام و بر خاک افتادن او میان یارانش، پیش آمد و یارانش نیز برهنه، بر گِرد او بر زمین افتاده بودند. آیا در چنین روزى، روزه مىگیرند؟ سوگند به پروردگار که چنین کاری هرگز، روا نیست.
سپس فرمود: فَمَنْ صَامَهُ أَوْ تَبَرَّکَ بِهِ حَشَرَهُ اللَّهُ مَعَ آلِ زِیَادٍ
هر کس این روز را روزه بگیرد یا آن را مبارک بدارد؛ خداوند متعال او را با آل زیاد محشور می گرداند
و در روایتی دیگر 👇
*کسانی که عاشوراء را روزه بگیرند همانند پسر مرجانه، پاداش شان عذاب جهنم خواهد بود*👇
عَنْ زَيْدٍ النَّرْسِيِّ قَالَ: سَمِعْتُ عُبَيْدَ بْنَ زُرَارَةَ يَسْأَلُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام عَنْ صَوْمِ يَوْمِ عَاشُورَاءَ فَقَالَ مَنْ صَامَهُ كَانَ حَظُّهُ مِنْ صِيَامِ ذَلِكَ الْيَوْمِ حَظَّ ابْنِ مَرْجَانَةَ وَ آلِ زِيَادٍ قَالَ قُلْتُ وَ مَا كَانَ حَظُّهُمْ مِنْ ذَلِكَ الْيَوْمِ قَالَ النَّارُ أَعَاذَنَا اللَّهُ مِنَ النَّارِ وَ مِنْ عَمَلٍ يُقَرِّبُ مِنَ النَّارِ.
زيد نرسي ميگويد: از عبيد بن زراره شنيدم كه از أبا عبد الله عليه السلام راجع به روزه عاشورا سؤال كرد.
حضرت فرمود: كسي كه اين روز را روزه بدارد حظ و نصيبش از اين روز همان خواهد بود كه ابن مرجانه و آل زياد از اين روز بردند. ميگويد: گفتم حظ و نصيب آنان در اين روز چه بود؟ فرمود: آتش جهنم! و به خدا پناه ميبريم از عملي كه نتيجه آن آتش باشد!
الكافي، ج 4، ص147، ـ تهذيب، ج4، ص301، الإستبصار، ج2، ص135،
*تذکر*👈 با مراجعه به صحاح اهل سنت به مجموعهاي از روايات متناقض پيرامون روزه روز عاشورا مواجه ميشويم كه در بسياري از موارد جمع بين آنها غير ممكن ميباشد.که ذیلا به برخی از آنها اشاره می شود:👇
روزه داري پيامبر و قريش قبل از اسلام درعاشوراء
از جمله رواياتي كه در صحيح بخاري آمده و باعث فتواي برخي از علمای وهابیت به استحباب صوم روز عاشورا شده روايت زير است:
عَنْ عَائِشَةَ قَالَتْ: كَانَ يَوْمُ عَاشُورَاءَ تَصُومُهُ قُرَيْشٌ فِي الْجَاهِلِيَّةِ، وَكَانَ رَسُولُ اللَّهِ صلى الله عليه وسلم يَصُومُهُ، فَلَمَّا قَدِمَ الْمَدِي
نَةَ
صَامَهُ، وَأَمَرَ بِصِيَامِهِ، فَلَمَّا فُرِضَ رَمَضَانُ تَرَكَ يَوْمَ عَاشُور
َاءَ، فَمَنْ شَاءَ صَامَهُ، وَمَنْ شَاءَ تَرَكَهُ.
عايشه ميگويد: روز عاشوراء را قريش در جاهليت روزه ميگرفت، و رسول خدا صلي الله عليه وآله وسلّم نيز اين روز را روزه ميداشت، و زماني كه حضرت به مدينه آمد همچنان اين روز را روزه ميداشت و ديگران را نيز امر به روزه مينمود، تا اينكه روزه ماه رمضان واجب گرديد؛ كه از آن به بعد حضرت روزه روز عاشوراء را ترك نمود و دستور داد هر كس ميخواهد اين روز را روزه بدارد و هر كس نميخواهد روزه نگيرد.
صحيح البخاري، ج 2، ص 250، ح 2002، كتاب الصوم، ب 69. باب صِيَامِ يَوْمِ عَاشُورَاءَ.بي اطلاعي پيامبر و قريش از روزه عاشوراء تا زمان هجرت
از جمله روايات ديگري كه در صحيح بخاري آمده و با روايت فوق تضاد و تناقض كامل دارد اين روايت می باشد: 👇
عَنِ ابْنِ عَبَّاسٍ - رضى الله عنهما - قَالَ قَدِمَ النَّبِىُّ - صلى الله عليه وسلم - الْمَدِينَةَ. فَرَأَى الْيَهُودَ تَصُومُ يَوْمَ عَاشُورَاءَ. فَقَالَ «مَا هَذَا». قَالُوا هَذَا يَوْمٌ صَالِحٌ. هَذَا يَوْمٌ نَجَّى اللَّهُ بَنِى إِسْرَائِيلَ مِنْ عَدُوِّهِمْ. فَصَامَهُ مُوسَى. قَالَ «فَأَنَا أَحَقُّ بِمُوسَى مِنْكُمْ». فَصَامَهُ وَأَمَرَ بِصِيَامِهِ.
نبي اكرم صلى الله عليه وآله وسلم به مدينه آمد و يهود را ديد كه روز عاشوراء را روزه گرفتهاند، فرمود: اين كار براي چيست؟ گفتند: اين روزي فرخندهاي است كه در آن بني إسرائيل را خداوند از دست دشمنانش نجات بخشيده است؛ لذا موسي و پيروانش اين روز را روزه ميدارند. حضرت فرمود: من براي تبعيت از موسي أحق و سزوارتر هستم از اين رو حضرت اين روز را روزه گرفت و نيز امر فرمود تا اين روز را روزه بگيرند.
صحيح بخاري، ج 2، ص 251، شماره حديث 2004
*تذکر*👈روايت اول ميگويد: رسول خدا صلي الله عليه وآله و قريش از زمان جاهليت اين روز را روزه ميگرفتند اما روايت دوم ميگويد:👈 رسول خدا صلي الله عليه وآله وسلّم زماني كه به مدينه هجرت نمود نه تنها اين روز را روزه نميگرفت حتي از روزه اين روز خبر هم نداشت و وقتي يهود را مشاهده نمود كه اين روز را روزه ميگيرند *روزه گرفتن این روز را از یهود یاد گرفت*!!!!!
*تذکر*👈ترك روزه عاشوراء با وجوب رمضان
در تناقض دیگر در روايتي ديگر كه باز خود بخاري در صحيح خود آورده و با روايات فوق تناقض دارد توجه بفرمائید:👇
عَنِ ابْنِ عُمَرَ قَالَ: صَامَ النَّبِيُّ ص عَاشُورَاءَ، وَأَمَرَ بِصِيَامِهِ، فَلَمَّا فُرِضَ رَمَضَانُ تُرِكَ. وَكَانَ عَبْدُ اللَّهِ لاَ يَصُومُهُ، إِلاَّ أَنْ يُوَافِقَ صَوْمَهُ.
رسول خدا صلي الله عليه وآله وسلّم روز عاشوراء را روزه ميگرفت و ديگران را نيز امر به روزه اين روز مينمودند تا اين كه ماه رمضان واجب گرديد از آن به بعد ديگر روزه اين روز ترك گرديد و عبد الله بن عمر نيز اين روز را روزه نميگرفت مگر زماني كه عاشورا به روزي ميافتاد كه عادتاً آن روز را روزه مي گرفت (مثلا روز جمعه).
صحيح البخاري، ج 2، ص 226، ح 1892،كتاب الصوم، باب وُجُوبِ صَوْمِ رَمَضَانَ.
*سوال:اگر پیامبر ص بعد از روزه ماه رمضان این روزه را ترک کرد چرا وهابیت با پیامبر ص مخالفت میکنند واین روز را ، روزه میگیرن*؟!!!
@Alhojah
👈 با توجه به این تناقضات واشکالات متعدد دیگر در این موضوع ملاحظه می شود که بسیاری از بزرگان اهل سنت وحتی برخی از سلفیت بیان کرده اند که اصل این روایات در فضل روزه روز عاشورا و جشن وشادی واظهار سرور وغیره *از بدعت هایی است که قاتلان حضرت سید الشهداءعلیه السلام یعنی بنی امیه آن را جعل کرده اند* که دقیقا این امر موافق روایت اولی هست که خدمت عزیزان از حضرت صادق آل محمد-علیهم الصلاه والسلام-از کتاب شریف امالی شیخ طوسی –رحمه الله-بیان شد که ذیلا به بیان علامه مناوی ازبزرگان اهل سنت اشاره می شود:
المجد اللغوي: ما يروى في فضل صوم يوم عاشوراء والصلاة فيه والانفاق والخضاب والادهان والاكتحال *بدعة ابتدعها قتلة الحسين رضي الله عنه* وفي القنية للحنفية الاكتحال يوم عاشوراء لما صار علامة لبغض أهل البيت وجب تركه.
آنچه در فضیلت روزه روز عاشورا ونماز در آن روز وانفاق وحنا وروغن وسرمه کشیدن روایت شده *همه ساخته قاتلین {امام}حسین-علیه السلام-ودروغ می باشد*
فيض القدير (6/ 236)
*اللهم اجعلنا من المتمسکین بولایة محمد وآل محمد علیهم السلام*