eitaa logo
📖 آموزش قرآن کریم 📖
3.7هزار دنبال‌کننده
675 عکس
668 ویدیو
247 فایل
دانستنیهای قرآن ✨آموزش تجویدروخوانی ورواخوانی قرآن کریم ✨نرم افزاری قرانی ودعاهای مجرب ✨انواع حدیث از معصومین(ع) ✨ دعاهای صحیفه سجادیه مفاتحه الجنان ونهج الباغه ✨کانال دوم نرم افزاری قرآن کریم👇 @narmafzarqoran آیدی مدیر کانال👇 @Janam_fadayerahbar
مشاهده در ایتا
دانلود
23.79M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌼🍃🌼🍃🌼🍃🌼🍃🌼 💠بسم الله الرحمن الرحیم 💠 بنام خداوند بخشنده مهربان دوره آموزشی و درس ۱۳ 🔰استاد علی قاسمی 🌼🍃پیامبر اکرم (ص) می فرماید : هیچ زن و مرد مومنی نیست ، چه آزاده و چه برده مگر اینکه خداوند بر او حقّ واجبی دارد که باید ( به اندازه توانش ) قرآن بیاموزد . ( مستدرک الوسائل ، ج۱ ، ص۲۸۷)  📖دوره آموزش قرآن کریم در کانال آموزش قرآن کریم به صورت مجازی صوتی تصویری آنلاین دوره آموزشی و استاد علی قاسمی ﴾﴿ @Amuzesheghoran ﴾﴿ 🍃کانال🌸آموزش🍃قرآن🌸کریم🍃 🌼🍃🌼🍃🌼🍃🌼🍃🌼
102_aqayi_tahdir_takathor_.mp3
91.8K
📝تندخوانی سوره تکاثر ( صد و دومین سوره قران) 🎤 ﴿ @Amuzesheghoran ﴾﴿ 🍃کانال🌸آموزش🍃قرآن🌸کریم🍃 🌼🍃🌼🍃🌼🍃🌼🍃🌼
PRHIZ102.mp3
185.5K
📝ترتیل سوره تکاثر (صد و دومین سوره قران) 🎤 ﴿ @Amuzesheghoran ﴾﴿ 🍃کانال🌸آموزش🍃قرآن🌸کریم🍃 🌼🍃🌼🍃🌼🍃🌼🍃🌼
15_Dabbagh_Tartil_S102.mp3
133.7K
📝ترتیل سوره تکاثر (صد و دومین سوره قران) 🎤 ﴿ @Amuzesheghoran ﴾﴿ 🍃کانال🌸آموزش🍃قرآن🌸کریم🍃 🌼🍃🌼🍃🌼🍃🌼🍃🌼
MENSH102.mp3
204.5K
📝ترتیل سوره تکاثر (صد و دومین سوره قران) 🎤 ﴿ @Amuzesheghoran ﴾﴿ 🍃کانال🌸آموزش🍃قرآن🌸کریم🍃 🌼🍃🌼🍃🌼🍃🌼🍃🌼
15_Shakernejad_Tartil_S102(www.rasekhoon.net).mp3
106.1K
📝ترتیل سوره تکاثر (صد و دومین سوره قران) 🎤 ﴿ @Amuzesheghoran ﴾﴿ 🍃کانال🌸آموزش🍃قرآن🌸کریم🍃 🌼🍃🌼🍃🌼🍃🌼🍃🌼
حدیث روایت در مورد ازدواج👇👇👇 https://eitaa.com/Amuzesheghoran/5005
🍃🌼بسم الله الرحمن الرحیم🍃🌼 قسمت اول کجای قران در مورد قبر و شب اول قبر توضیحی هست؟ باید توجه کنیم که منظور از قبر، مکان فیزیکی ای نیست که میت را در آن قرار می دهیم. بلکه عالم قبر، همان عالم برزخ است که آیات متعددی در قرآن اصل وجود آن را قطعی می کند. دلیل بر وجود چنین جهانى كه گاهى از آن تعبیر به" عالم قبر" و یا" عالم ارواح" مى‏شود از طریق ادله نقلیه است آیات متعددى از قرآن مجید داریم كه بعضى ظهور و بعضى صراحت در این معنى دارد. «وَ مِنْ وَرائِهِمْ بَرْزَخٌ إِلى‏ یَوْمِ یُبْعَثُونَ؛[مومنون/۱۰۰] پیش روى آنها (عالم) برزخ است تا روزى كه برانگیخته شوند.» ظاهر در وجود چنین عالمى است، ... تعبیر به" إِلى‏ یَوْمِ یُبْعَثُونَ" (تا روز رستاخیز) دلیل بر این است كه این برزخ در میان دنیا و آخرت قرار گرفته . از آیاتى كه" صریحا" وجود چنین جهانى را اثبات مى‏ كند آیات مربوط به حیات شهیدان است مانند: «وَ لا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْواتاً بَلْ أَحْیاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ؛[آل عمران/۱۶۹] هرگز گمان نكن كسانى كه در راه خدا كشته شدند مردگانند آنها زنده ‏اند و نزد پروردگارشان روزى داده مى‏ شوند» ... نه تنها در مورد مؤمنان عالی مقامى همچون شهیدان جهان برزخ وجود دارد بلكه درباره كفار طغیانگرى همچون فرعون و یارانش نیز وجود برزخ صریحا در آیه ۴۶ سوره مؤمن آمده است: «النَّارُ یُعْرَضُونَ عَلَیْها غُدُوًّا وَ عَشِیًّا وَ یَوْمَ تَقُومُ السَّاعَةُ أَدْخِلُوا آلَ فِرْعَوْنَ أَشَدَّ الْعَذابِ؛[مومن/۴۶] " آنها (فرعون و یارانش) هر صبح و شام در برابر آتش قرار مى‏ گیرند و به هنگامى كه روز قیامت بر پا مى‏ گردد فرمان داده مى‏شود آل فرعون را در شدیدترین كیفرها وارد كنید.»[۱] اما درباره احوال کسانی که وارد عالم قبر می شوند، به چند آیه می توان اشاره کرد: «الَّذینَ تَتَوَفَّاهُمُ الْمَلائِكَةُ طَیِّبینَ یَقُولُونَ سَلامٌ عَلَیْكُمْ ادْخُلُوا الْجَنَّةَ بِما كُنْتُمْ تَعْمَلُونَ؛[نحل/۳۲] همانها كه فرشتگان (مرگ) روحشان را مى‏ گیرند در حالى كه پاك و پاكیزه ‏اند به آنها مى ‏گویند: «سلام بر شما! وارد بهشت شوید به خاطر اعمالى كه انجام مى ‏دادید!» «الَّذینَ تَتَوَفَّاهُمُ الْمَلائِكَةُ ظالِمی‏ أَنْفُسِهِمْ فَأَلْقَوُا السَّلَمَ ما كُنَّا نَعْمَلُ مِنْ سُوءٍ بَلى‏ إِنَّ اللَّهَ عَلیمٌ بِما كُنْتُمْ تَعْمَلُونَ * فَادْخُلُوا أَبْوابَ جَهَنَّمَ خالِدینَ فیها فَلَبِئْسَ مَثْوَى الْمُتَكَبِّرینَ؛[نحل، آیات ۲۸-۲۹] همانها كه فرشتگان (مرگ) روحشان را مى ‏گیرند در حالى كه به خود ظلم كرده بودند! در این موقع آنها تسلیم مى‏شوند (و بدروغ مى‏گویند:) ما كار بدى انجام نمى‏ دادیم! آرى، خداوند به آنچه انجام مى‏ دادید عالم است. (به آنها گفته مى‏شود:) اكنون از درهاى جهنم وارد شوید در حالى كه جاودانه در آن خواهید بود! چه جاى بدى است جایگاه مستكبران!» «فَكَیْفَ إِذا تَوَفَّتْهُمُ الْمَلائِكَةُ یَضْرِبُونَ وُجُوهَهُمْ وَ أَدْبارَهُمْ؛[محمد/۲۷] حال آنها چگونه خواهد بود هنگامى كه فرشتگان (مرگ) بر صورت و پشت آنان مى‏زنند و جانشان را مى‏گیرند؟» آیات دیگری نیز می تواند بیانگر شب اول قبر باشد، که علم ما به آن احاطه ندارد. مثلا در حدیثی آیه ذیل مربوط به عالم قبر دانسته شده است: «وَ مَنْ أَعْرَضَ عَنْ ذِكْری فَإِنَّ لَهُ مَعیشَةً ضَنْكاً؛[طه/۱۲۴] و هر كس از یاد من روى گردان شود، زندگى (سخت و) تنگى خواهد داشت.» متن حدیث به این شرح است: حضرت علی (ع) می فرمایند:  و همانا آن زندگى سخت و دشوارى كه خداوند دشمن خود را از آن بیم داده عذاب قبر است، كه خداوند بر كافر نودونه اژدها مسلّط كند كه گوشت بدنش را بدندان گزند، و استخوانش را بشكنند، و پیوسته بر سر او در آمد و شدند (او را پایمال كنند) تا روزى كه از قبر برانگیخته شود، كه اگر یكى از آن اژدهاها در زمین بدمد هرگز زمین زراعتى نرویاند.[۲] توضیح بیشتر درباره عالم قبر را باید از روایات دریافت نمود، به عنوان نمونه در روایت فوق، توصیفات دیگری درباره عالم قبر وجود دارد: « اى بندگان خدا! از مرگ و بیهوشى و رنجهاى جان كندن بهراسید، و ساز و برگ آن را فراهم كنید كه مرگ بطور ناگهانى با یكى از دو چیز بزرگ بسراغ شما خواهد آمد: (خیر یا شر) ...   بندگان خدا! آن كس كه آمرزیده نشده پس از مردن چیزى دشوارتر از آن در پیش دارد و آن قبر است، پس از تنگى و فشار و تاریكى و تنهائى آن بیم دارید، قبر هر روز مى‏گوید: من خانه تنهائى‏ام، خانه خاكى‏ام، من خانه وحشتم، من خانه كرمها و گزندگانم، قبر یا باغى از باغهاى بهشت، یا چاهى از چهاههاى دوزخ است.
002246.mp3
376.8K
✅ترتیل وترجمه آیه 246 سوره مبارکه بقره استاد پرهیزگار 💠 أَلَمْ تَرَ إِلَى الْمَلَإِ مِنْ بَنِي إِسْرَائِيلَ مِنْ بَعْدِ مُوسَىٰ إِذْ قَالُوا لِنَبِيٍّ لَهُمُ ابْعَثْ لَنَا مَلِكًا نُقَاتِلْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ ۖ قَالَ هَلْ عَسَيْتُمْ إِنْ كُتِبَ عَلَيْكُمُ الْقِتَالُ أَلَّا تُقَاتِلُوا ۖ قَالُوا وَمَا لَنَا أَلَّا نُقَاتِلَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ وَقَدْ أُخْرِجْنَا مِنْ دِيَارِنَا وَأَبْنَائِنَا ۖ فَلَمَّا كُتِبَ عَلَيْهِمُ الْقِتَالُ تَوَلَّوْا إِلَّا قَلِيلًا مِنْهُمْ ۗ وَاللَّهُ عَلِيمٌ بِالظَّالِمِينَ ﴿٢٤٦﴾ 🍃🌼آیا [با دیده عبرت] آن گروه از سران و اشراف بنی اسرائیل را پس از موسی ندیدی که به پیامبرشان گفتند: برای ما زمامدار و فرمانروایی برانگیز تا در راه خدا جنگ کنیم؟ گفت: آیا احتمال نمی دهید، اگر جنگ بر شما مقرّر و لازم شود، جنگ نکنید [و سر به نافرمانی بزنید؟] گفتند: ما را چه هدف و مرادی است که در راه خدا جنگ نکنیم، در حالی که از میان خانه ها و فرزندانمان بیرون رانده شده ایم؟! پس چون جنگ بر آنان مقرّر و لازم شد، همه جز اندکی از آنان روی گرداندند؛ و خدا به ستمکاران داناست. (۲۴۶) ﴿ @Amuzesheghoran ﴾﴿ 🍃کانال🌸آموزش🍃قرآن🌸کریم🍃 🌼🍃🌼🍃🌼🍃🌼🍃🌼