eitaa logo
انجمن مدرسان بیانیه گام دوم
9.2هزار دنبال‌کننده
7هزار عکس
4هزار ویدیو
417 فایل
«در هر جایی که جبهه حقی از #نصرت‌الهی و مؤمنین محروم مانده است، به روشنی می‌توان ردپای #بی‌تحلیلی و بی‌تدبری مردم در مسایل گوناگون را پیدا کرد.» ١٣٨٧/٠٢/٢٠ رهبر حکیم انقلاب اسلامی ویژه اعضای انجمن‌ مدرسان‌ بیانیه گام دوم انقلاب مدیر کانال: @analyst
مشاهده در ایتا
دانلود
حضور همه اعضای محترم کانال خیرمقدم عرض می کنیم. مفتخریم که مصادف با میلاد امیرالمؤمنین علیه السلام و روز ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی ایران، کانال راه اندازی گردید. خواهشمندم هر گونه نظر و پیشنهاد را از طریق اکانت شخصی به اینجانب ارائه فرمایید.
بسم الله الرحمن الرحیم (تحلیلی از خطبه قاصعه) خطبۀ تحلیلی از علی علیه السلام به عنوان امام عصر جامعه، در رابطه با وظایف امتی است که بعضی از ایشان الگوی و صبر برای همه امت‌ها در طول تاریخ اسلام از آن زمان تاکنون شده‌اند؛ مثل سلمان، ابوذر، مقدار، عماریاسر، میثم تمار، محمد بن أبی بکر، مالک اشتر. این مجموعه، از اقتداء کنندگان به سلام الله علیها در بصیرت و صبر و ، به دور از افراط و تفریط بودند؛ به طوری که نه به دلیل افراط و تندروی، ثلمه ای به وحدت مسلمین وارد آید و نه از راه احتیاط های زائد و کوتاه آمدن در ابراز حقایق، آسیبی به حفظ ارزش ها و اصالت ها وارد شود. در مقابل این گروه، بعضی از امت در و ضعف صبر و شکیبایی، چنان شدند که با قرآن سرِ نیزه رفتن نه تنها امام خود را در میدان تنها گذاشتند که او را به پذیرفتن مجبور کردند و نتیجه را که عزل آن حضرت و نصب معاویه بود، قبول کردند. علی علیه السلام در چنین شرائطی خطبه را به عنوان تحلیلی از هر دو رویداد و بیان می فرماید. دلیل تشابه عصر آن حضرت با روشن است! عصر آن حضرت عصرِ گذر از دوره ی اِنذار نبوت و ورود به دوره ی هدایت امامت بود. اهل بَصر و صبر، عمل به عقل و قرآن را در اطاعت از امامت می دیدند؛ در حالی که دیگران به دانایی و کارایی خود غرّه شده بودند. عصرِ -امام زمان ما- ، گذر از خواب طولانی پذیرش حُکّام طاغوتی و ورود به است. دوره ی «بیداری» و «کُفر به تمام مظاهر طاغوت‌ها» و اطاعت از است. اگر مسأله سجده بر علیه السلام در ابتدای پیدایش انسان، مسأله اصلی برای امتحان فرشتگان بود و شرط قبول عبادت شش هزار سال تمکین از این عبادت کوتاه مدت بود، در عصر علی علیه السلام نیز شرط قبول جهادها در بدر، اُحد، أحزاب و حُنین، همراهی با مظهر ولایت الهی بود. در عصرِ ما هم شرط خدمت به اسلام، کُفر به پرچم های طاغوتی و گِرد آمدن همه در زیرِ لوای ولایت است. در چنین شرایطی نگاه دوباره به خطبه نقشه راه را برای ما روشن تر می کند! امیرالمومنین علیه السلام در آغاز خطبه قاصعه، رمز عبور سالم از ها را کلید می زند و می فرماید: «الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِي لَبِسَ الْعِزَّ وَ الْكِبْرِيَاءَ وَ اخْتَارَهُمَا لِنَفْسِهِ دُونَ خَلْقِهِ وَ جَعَلَهُمَا حِمًى وَ حَرَماً عَلَى غَيْرِهِ وَ اصْطَفَاهُمَا لِجَلَالِهِ. وَ جَعَلَ اللَّعْنَةَ عَلَى مَنْ نَازَعَهُ فِيهِمَا مِنْ عِبَادِهِ » آنچه داروی شفابخش وحدت را به سمِّ مُهلِک تفرقه تبدیل می کند است؛ ابلیس را خیالات کبریائی و کبریای خیالی و توهّمی از پیوستن به اقیانوس فرشتگان در سجده بر آدم علیه السلام بازداشت. در عصر علی علیه السلام نیز، بیست و پنج سال اسلام را از قُطب خود خارج کردند. آنگاه که سنگ آسیاب بر قطب خود قرار گرفت اگر اهل بَصر و صبر به نصاب رسیده بودند همه موانع خُرد شده بود و همه در متنعِّم شده بودند، ولی ، آن بیست و پنج سال و آن پنج سال را به سرنوشت دیگری گرفتار کرد. در عصرِ ما هم امت بود که بَصر و صبر او را به نصاب رساند و اسلام به قُطب خود برگشت و بادِ حرکت این آسیاب بود که استخوان های نظام سلطنتی دو هزار و پانصد ساله را در هم شکست و ابرقدرتها را به زانو در آورد و اسلامِ مقاومت در مقابل طاغوت را در مقابل اسلامِ ذلّت و متابعت از طاغوت، درخشان کرد. اگر نبود این جرأت را از کجا می آورد که به دست جماعتی از فرزندان اسلام، حقِّ جماعت دیگر را غصب کند و آنها را از هستی ساقط نماید؟ چرا به فلسطینان برنگردد و چرا حقِّ مردم فلسطین از غاصبان گرفته نشود؟ چرا یکپارچگی عالم اسلام تحقق پیدا نکند؟ همه و همه به خاطر ست. به کوری چشم بدخواهان، سنگ آسیاب اسلام بر قُطب در حال چرخشی است که پرنده به گَرد آن نمی رسد و سیل است که قُطب آسیاب را به حرکت در می آورد؛ همان گونه که علی علیه السلام در خطبه شقشقیه فرمود: «إنَّ محلّی مِنها محلُّ القُطبِ منَ الرَّحی»؛ هر جا تحقق پیدا کرد، آسیاب اسلام بر قُطب ولایت الله چرخید و همه موانع زیرِ سنگ این آسیاب خُرد شد و سرزمین های اسلام یکی پس از دیگری آزاد شد، و هر جا و از پیوستن به مانع شد، از همه مراحل گذشت و بالأخره در سایه مستقر گردید. هر جا نیز رگ و غیرتی بود و از ذلّت و تحقیر فاصله گرفت، از همه مراحل گذشت تا بالأخره در سایه مستقر شد. از: استاد صفرپور، مدرس دانشگاه، شیراز @IslamicRevolutionaryAnalysts
اکانت شخصی جهت ارسال نظر و مطلب @iranshenakht
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰ببینید| رهبرانقلاب، در دیدار اخیر: #آزادی در کشور تامین شده است ⚠️ هرکس ادعا کند که بخاطر تفاوت فکر و عقیده‌اش با حکومت مورد تهدید و تعقیب قرار گرفته، دروغ می‌گوید! ☑️ @Khamenei_ir
✳️🖊 سلسه مباحث "" - شماره (۱): "شبهات مصرف کالای داخلی (۱)": کشورهای پیشرفته بر مصرف کالای داخلی اینقدر که ما تاکید داریم تاکید نداشته اند!!!"" 🚦تبیین شبهه: اگر قرار است ما پیشرفت کنیم چرا مسیر کشورهای توسعه یافته را نرویم؟! و این کشورها بر مصرف کالای داخلی تاکید نمی کنند! 📚 پاسخ: کشورهای توسعه یافته هم در گذشته بر مصرف داخلی کالا تاکید داشته اند و هم در حال حاضر هر زمان نگران تولید ملی شان باشند از مصرف داخلی مراقبت می کنند. چند مثال را عرض می کنم: 📌1) آمریکا پیش از تئوری اقتصاد جهانی- که خودش مطرح کرده است- در انزوای اقتصادی به سر می برده است که هدف اصلی آن حفاظت تولیدکنندگان خود از رقابت با تولیدکنندگان اروپایی بوده است. هم اکنون هم هر زمان تولید ملی ش را در خطر ببیند به شدت واردات را کنترل می کند، حتی اگر با قواعد سازمان تجارت جهانی (WTO که خودش پایه گذاری کرده) در تعارض باشد (آخرین مورد هم چند هفته پیش در جنگ تجاری با چین)؛ 📌 2) آلمان و فرانسه در دوره پس از جنگ دوم جهانی برای تقویت تولید ملی خود به شدت واردات را محدود کردند؛ 📌 3) یکی از رموز پیشرفت کره جنوبی، فرهنگ مصرف کالای داخلی و کراهت اجتماعی مصرف کالای خارجی بوده است؛ 📌 4) هم اکنون کشورهایی مانند هند تاکید جدی بر مصرف کالاهای داخلی دارند (پیش بینی شده است هند تا سال 2050 میلادی دومین اقتصاد بزرگ جهان باشد)؛ 📌 5) در جریان بحران مالی 2008 (که بسیاری بانک ها و شرکت های اروپایی و آمریکایی ورشکست شدند) بسیاری مصرف کنندگان اروپایی برای حمایت از تولید ملی خود از خرید کالای خارجی خودداری می کردند؛ 🎯 بدون تولید پیشرفت ممکن نیست ... و یکی از نیازهای تولید بازار است ... اگر بازار صادراتی نشد، حتما بازار داخلی و مصرف کالای داخلی .. 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 ✳️ دکتر حجت الله عبدالملکی ◀️ ایتا، سروش و تلگرام: @drabdolmaleki_ir ◀️اینستاگرام: https://www.instagram.com/dr.h.abdolmaleki
بدون هیچ اغراقی آتئیست‌های ایرانی بعد از خواندن گزارش منتشر شده در شبکه‌ی خبری آمریکایی سی‌ان‌ان(CNN)، باید از وجود خود شرمنده شوند. مقاله ی منتشر شده در سی‌ان‌ان(CNN) آمریکا با عنوان Muslim inventions that shaped the modern world ترجمه: اختراعات مسلمانان که جهان مدرن را شکل داد به معرفی بیش از ده اختراع مسلمانان میپردازد که جهان مدرنی که اکنون میشناسیم را شکل داده اند. با این اختراعات میتوان گفت که تقریبا تمام پیشرفت‌های علمی که اکنون در جهان مدرن وجود دارد را ابتدا بنا نهاده بودند. این ده مورد از اختراعات مسلمانان که CNN معرفی کرده است را به اختصار می آوریم(خوده سی‌ان‌ان اعلام کرده است که تعداد اختراعات بسیار بیشتر است و صرفا ده مورد را انتخاب کرده است که ما هشت مورد را می‌آوریم): 1: جراحی تقریبا هزار سال پیش دکتر مشهور الزهواری یک دایره‌المعارف مصور 1500 صفحه‌ای در زمینه‌ی جراحی منتشر کرد که برای 500 سال مرجع علوم پزشکی اروپا بوده است. همچنین او انجام اولین عملیات سزارین و ساخت اولین جفت از ابزار جراحی را نیز گزارش داده است. 2: ماشین پرنده عباس ابن فرناس اولین شخصی بود که به طور جدی برای ساختن ماشین پرنده و پرواز کردن تلاش کرده است. اون در قرن نهم یک وسیله‌ی بالدار را طراحی کرد. در مشهورترین آزمایش خود او توانست برای چند لحظه به سمت بالا پرواز کند. طرح‌های او بی‌شک صدها سال بعد الهام بخش هنرمند و مخترخ ایتالیایی لئوناردو داوینچی بوده است. 3: دانشگاه در سال 859 یک شاهزاده‌ی جوان با نام فاطمه الفریحی اولین دانشگاه که عطا کننده‌ی مدرک دانشگاهی بود را در مراکش تاسیس کرد. 4: اپتیک( علم برسسی بینایی و نور) بسیاری از مهمترین پیشرفت‌ها در زمینه‌ی اپتیک از مسلمان‌ها ناشی شده است. تقریبا هزار سال پیش ابن هیثم ثابت کرد که چشم انسان اشیا را بخاطر نوری که از آن ها بازتاب شده و وارد چشم ما میشود میبیند و بدین ترتیب نظریات اقلیدس و بطلیموس را باطل کرد که معتقد بودند نور از خوده چشم خارج میشود. این فیزیکدان بزرگ مسلمان همچنین پدیده‌ی اتاق تاریک( مربوط به عکاسی) را کشف کرد که توضیح میدهد چگونه چشم به دلیل ارتباط بین عصب بینایی و مغز، تصاویر را به صورت قائم میبیند. 5: بیمارستان‌ها بیمارستان‌ها به گونه‌ای که اکنون میشناسیم که دارای بخش‌ها و مراکز آموزشی است، از قرن نهم در مصر شکل گرفت. اولین مرکز پزشکی از این نوع، بیمارستان احمد ابن طلون نام داشت که سال 872 در قاهره تاسیس شد و از قاهره در سراسر جهان پخش شد. 6: جبر( شاخه‌ای از علم ریاضی) واژه‌ی جبر از عنوان رساله‌ی یک ریاضیدان مشهور پارسی با نام " کتاب الجبر و المقابله" گرفته شده است که ترجمه آن تقریبا میشود "کتاب استدلال و تعادل". همین ریاضیدان یعنی الخوارزمی، اولین کسی بود که مفهوم یک عدد توان‌دار را معرفی کرد. 7: مسواک محمد پیامبر (ص) اولین استفاده از مسواک را حدود هزار و چهارصد سال پیش عمومی کرد. با استفاده از شاخه‌ی درختی با نام مسواک دندان‌هایش را تمیز و نفسش را تازه کرد. مواد مشابه مسواک در خمیر دندان‌های امروزی مورد استفاده قرار میگیرد. 8: سامانه‌ی میل لنگ( مورد استفاده در موتور احتراق داخلی و دوچرخه) بسیاری از پایه‌های اتوماتیک مدرن اولین بار در دنیای اسلام مورد استفاده قرار گرفته است، از جمله سیستم انقلابی میله‌های متحرک. با تبدیل حرکت چرخشی به حرکت خطی، میل لنگ میتواند اجسام سنگین را تقریبا به سهولت بلند کند. این تکنولوژی که توسط الجزری در قرن دوازدهم کشف شد در سراسر جهان پخش شد و منجر به ایجاد همه چیز از جمله دوچرخه و موتور احتراق داخلی شد. لینک گزارش منتشر شده در شبکه‌ی خبری سی‌ان‌ان(CNN)👇 http://edition.cnn.com/2010/WORLD/meast/01/29/muslim.inventions/index.html تقریبا هر آنچه در جهان مدرن کنونی وجود دارد مدیون اسلام است اما آتئیست‌های حقیر ایرانی میگویند اسلام برای پیشرفت دنیا چه کرده است؟ @IslamicRevolutionaryAnalysts
رهبر معظم انقلاب اسلامی: حرفهای بنده موعظه نیست، لازم الاطاعه است؛ اگر اطاعت نکنید مجازات قانونی ندارد اما مجازات سختتری دارد و آن قضاوت تاریخ است! ۸۵/۵/۲۳ حمایت از کالای ایرانی https://eitaa.com/IslamicRevolutionaryAnalysts