eitaa logo
موسسه اندیشه بهشتی
9.6هزار دنبال‌کننده
782 عکس
227 ویدیو
69 فایل
📌 موسسه مطالعات اسلامی و علوم انسانی اندیشه بهشتی 🌐 وب سایت: andishebeheshti.ir ♦️معاونت فرهنگی: @andishebeheshti_f ♦️ادمین کانال: @AndisheBeheshti_admin ♦️کانال مکتب بهشتی: @maktabbeheshti 📍قم، بلوار معلم، مجتمع ناشران، واحد ۵۰۵ ۰۲۵۹۱۰۰۳۰۱۳ ☎️
مشاهده در ایتا
دانلود
13.05M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 جامعه قرآن جامعه ای است که همه انسان ها را به چشم انسان ببیند ... ﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋ ❞موسسه مطالعات اسلامی و علوم انسانی اندیشه بهشتی❝ ༺ @AndisheBeheshti
💠خطاب به جوانان؛ آگاهانه انتخاب کنید و حرکت کنید! جوانان باید با چشم باز درباره‌ی گفته‌ها و عملکردهای افراد و گروه‌ها مطالعه کنند؛ با دقت هر چه تمام‌تر و واقعا همان طور که حق پرستی و عدالت دوستی و اسلام دوستی و خدا دوستی آن‌ها ایجاب می‌کند، راه صحیحشان را بشناسند و انتخاب کنند و بروند. امید ما این است که یک چنین فرصتی به صورت گسترده در اختیار همه‌ی افراد، به خصوص نسل جوان، همواره باشد و آنها هم این فرصت را مغتنم شمارند؛ مبادا از روی ناآگاهی و بی‌توجهی به بیراهه بروند. 📚سخنرانی‌ها و مصاحبه‌های شهید آیت‌الله بهشتی، ج3، ص255 ﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋ ❞موسسه مطالعات اسلامی و علوم انسانی اندیشه بهشتی❝ ༺ @AndisheBeheshti
💠انسان‌ها متفاوت نیستند تا حقوق متفاوت داشته باشند! در اسلام برای افراد مختلف جامعه اصولا موضع خاصی در نظر گرفته نشده، چون مردم از نظر بنیادی دارای تفاوت نیستند، همه از دنیای واحدی پیدا شده‌اند و سرشت مشترک دارند. پس اختلاف حقوقی که در بین برخی ملت‌ها به تناسب نژاد، طبقه، وابستگی های قبیلگی و غیره وجود داشت، از ریشه در اسلام منتفی است. این بینش اسلامی در شرایطی عنوان شد که در عظیم ترین کشورهای متمدن و معروف آن روز جهان، مسأله گروه‌بندی‌های اجتماعی و تبعیض موضع و موقف اجتماعی و در نتیجه اختلاف حقوق شیوه‌ای طبیعی و منطقی شمرده می‌شد اما در اسلام هیچ گروهی اصولا برای بردگی آفریده نشده و گروه های دیگر برای سروری. 📚شناخت اسلام، ص405 ﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋ ❞موسسه مطالعات اسلامی و علوم انسانی اندیشه بهشتی❝ ༺ @AndisheBeheshti
14.22M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 قانون اساسی ؛ خط قرمز نظام مردمی ! ﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋ ❞موسسه مطالعات اسلامی و علوم انسانی اندیشه بهشتی❝ ༺ @AndisheBeheshti
💠 حلیت تعقیم در فقه تعقيم در مورد تعقیم پدر یا مادر به روش‌های پزشکی جدید، به نحوی که زیانی را متوجه قوای جنسی نکند، منجر به بروز آثاری در چهره نشود، و همچنین عقده‌های روحی یا هر گونه زیانی را در تن و روان ایجاد نکند، باید بگوییم که ما پس از بررسی، دلیلی بر حرمت آن نیافتیم؛ البته در صورتی که با توافق زن و شوهر باشد. 📚بهداشت و تنظیم خانواده، ص193 ﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋ ❞موسسه مطالعات اسلامی و علوم انسانی اندیشه بهشتی❝ ༺ @AndisheBeheshti
💠حکمت نماز در اسلام می‌دانید این پنج نمازی که در روز می‌خوانید چیست؟ در روایتی نیکو و لطیف، ضمن تمثیلی، حکمت نماز ذکر شده است: اگر یک انسان در بیست و چهار ساعت، پنج بار سر تا پایش را بشوید، آیا باز هم کثیف می‌ماند؟ هرگز! معنای پنج بار نماز نیز همین است. پنج نوبت روح و دل و جان خود را شست‌ و شو ده تا دائماً پاکیزه بمانی. 📚سرود یکتاپرستی، ص17 ﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋ ❞موسسه مطالعات اسلامی و علوم انسانی اندیشه بهشتی❝ ༺ @AndisheBeheshti
8.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
. 💠 ارتباط با دیگر کشور ها بله ؛ وابستگی نه ! 🎙 مجلس خبرگان قانون اساسی _ جلسه بررسی اصل ۹ / شهریور ۱۳۵۸ ﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋ ❞موسسه مطالعات اسلامی و علوم انسانی اندیشه بهشتی❝ ༺ @andishebeheshti
💠 وجوب کفایی اهتمام به امور شهروندان جمهوری اسلامی فرض کنید سیلی یا زلزله ای پیش بیاید و عده‌ای از مردم خانه خراب شوند و گاو و گوسفند و خانه و مغازه و کالا و همه‌ی زندگی‌شان از بین برود. در این حالت تکلیف چیست؟ اگر بیت المال و خزانه موجودی داشته باشد آن را می‌پردازد، وگرنه بر هر مسلمانی واجب کفایی است که زندگی از دست رفته‌ی برادران و خواهران مسلمان و حتی شهروندان غیر مسلمان جمهوری اسلامی را در حد ضرورت تأمین کند. 📚 نظام اقتصادی در اسلام (مباحث کاربردی)، ص120 ﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋ ❞موسسه مطالعات اسلامی و علوم انسانی اندیشه بهشتی❝ ༺ @AndisheBeheshti
7.06M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 به مناسبت ارتحال آیت الله العظمی صافی گلپایگانی رحمة الله علیه --- ۱۲/بهمن/۱۴۰۰ 🎙 مجلس خبرگان قانون اساسی _ جلسه بررسی اصل ۵/شهریور ۱۳۵۸ ﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋ ❞موسسه مطالعات اسلامی و علوم انسانی اندیشه بهشتی❝ ༺ @AndisheBeheshti
13.97M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 سود سرشار بردن ضدنظام اسلام است ﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋ ❞موسسه مطالعات اسلامی و علوم انسانی اندیشه بهشتی❝ @andishebeheshti
💠عاطفه مذهبی الان در کشورهای دنیای سوم و به خصوص در کشورهای اسلامی، از چه عاملی بیش از هر عامل دیگر به عنوان وسیله تفرقه و جدایی و سرگرم کردن و مشغول کردن گروه‌ها به نبرد با یکدیگر استفاده می‌شود؟ از عامل مذهب! انسان مسلکی و مذهبی، دارای احساسات و عاطفه‌ای گرم نسبت به مذهب و مسلک خود است. این خصلت و گرمای عاطفه، که یک نیرو و انرژی است، وقتی در خدمت رهبری راستین قرار بگیرد، شکوفا، اثردار و سعادت آفرین می‌شود و آبادکننده دنیا و آخرت است، همین انرژی اگر به چنگ دشمن بیفتد عامل تخریب است؛ درست مثل نیروی اتم است که باید دید در دست کیست و در چه جهتی به کار می رود. 📚ولایت، رهبری و روحانیت، صفحه ۱۲۰ ﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋ ❞موسسه مطالعات اسلامی و علوم انسانی اندیشه بهشتی❝ ༺ @AndisheBeheshti
💠انسان اسلام؛ موجودی انتخابگر انسان اسلام موجودی است که باید انتخابگر به دنیا بیاید، انتخابگر بزرگ شود، انتخابگر زندگی کند، انتخابگر به راه فساد برود، انتخابگر به راه صالح برود، و تا لحظه مرگ هرگز زمینه انتخاب از دستش گرفته نشود. نظام اجتماعی و اقتصادی اسلام را، نظام تربیتی اسلام را، نظام کیفر و مجازات و حقوق جزایی اسلام را، نظام مدنی و حقوق مدنی و اداری اسلام را، همه را باید پس از توجه به این اصل شناخت. هر جا انسان از انتخابگری بیفتد دیگر انسان نیست؛ دیگر ارج انسانیت او رعایت نشده است. 📚بایدها و نبایدها، صفحه 179 ﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋ ❞موسسه مطالعات اسلامی و علوم انسانی اندیشه بهشتی❝ ༺ @AndisheBeheshti