36.83M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹در این آزمایش اجتماعی، به صورت نمایشی به یک ایرانی توهین شده تا واکنش شهروندان افغانستان🇦🇫 دیده شود.
پ. ن:
به مناسبت شدتگرفتن دسیسهی تنشآفرینی میان ایرانیان و افغانستانیهای مهاجر در این روزها
@Andishnaak /اندیشناک
🔸 آینده مبهم مدرسه
علم دیگر نیرویی ندارد که بخواهیم آن را بزرگ بداریم و نگران از دست رفتن جایگاه و موقعیت آن باشیم. در چنین جهانی تکریم علم و بزرگداشت معلم و متعلم نمیتواند به صورت یک امر عادی و مفروض ادامه داشته باشد. در این صورت، «آینده مدرسه» تبدیل به یک مسأله بغرنج میشود.
ما امروز خود را مدافعان علم میشماریم؛ اما نمیدانیم و جسارت پرسیدن این را نداریم که چرا باید مدافع علم بود؛ آیا علم صرفاً زینتبخش محافل ماست؟ یا اینکه گمان میکنیم با دفاع از علم، چهره بهتری در جهان خواهیم داشت؟ یا شاید تصور میکنیم علم هنوز مولد زندگی و سیاست است؟
در چنین وضعیتی، نباید انتظار داشت که مدرسه با توصیه و پیشنهادات اخلاقی یا تغییر در سازکارهای اداری همچون گذشته مایه امید و روشنیبخش آینده باشد. در جهانی که بدون علم پیش میرود، امروز دیگر علم مایه امید نیست و بقای مدرسه نمیتواند یک امر عادی و طبیعی باشد. مدرسه دیگر نمیتواند خود را ضامن و حافظ بقای علم بداند و با اتکا به علم از حیثیت خود دفاع کند.
✍ محمدرضا هدایتی
دبیر گروه فلسفه شورای بررسی متون و کتب علوم انسانی
https://irannewspaper.ir/8520/11/97340
@Andishnaak /اندیشناک
اندیشناک | محمدینیا
🔸 یک فرضیه (کمتر محتمل، اما قابل توجه در هر حال) بالارفتن تنش ها از «زیر آستانه»ای به «آستانه جنگ» ا
ضمن تسلیت شهادت امام زینالعابدین و اسماعیل هنیه،
🔸 در پیام فوق 👆 (24 فروردین 1403) این فرضیه را مطرح کرده بودم که:
«یک فرضیه بالارفتن تنش ها از «زیر آستانه»ای به «آستانه جنگ» است».
در آن زمان، این تغییر مقیاس را کمتر محتمل، اما در هر حال، قابل توجه میدانستم.
اما اکنون روشن است که وارد مرحلهای متفاوت از منازعه شدهایم. مسئولان دفاعی و اطلاعاتی که الحمدلله از قبل آماده بودند، اما دانشگاهیان و عموم مردم هم باید از جنبه ذهنی و روحی آماده باشند.
@Andishnaak /اندیشناک /محمدینیا
🔸 سوال فلسفی از ترور هنیه
سوالهای فلسفی در این وقایع، چندان طرفدار ندارند، اما یکی از سوالهای فلسفی این است که «چرا انتخاب جنگ (یا گسترش دامنه تنش) برای دو طرف منازعه، اینقدر آسان شده است؟»
معادله از سال 1402 (طوفان الاقصی) به بعد، چنین به نظر میرسد: پاسخ کوبندهتر بده تا وضعیت به تعادل برسد.
بزرگترین تنشهای قبلی (اوکراین/روسیه یا تایوان/چین یا حتی انتفاضه فلسطین قبل عملیات اقصی) چنین نیستند. چرا اکنون انتخاب جنگ آسان شده؟ و این انتخاب بهسرعت به سوی ما میآید؟
@Andishnaak /اندیشناک /محمدینیا
🔸 روایت اولِ ترور
حرف رایج در ساعات پس از ترور این است که چرا ایران روایت اول را در دست نمیگیرد. گویی مطلبی که به ذهن یک کاربر ایتا می رسد، از سواد و تجربه فرماندهی کاردان خارج است.
به این سادگی نمیبینم. آن را تنها به ضعف ایران در روایت رسانهای هم ربط نمیدهم. یک دلیل بسیار مهم در این حادثه این است که تا پیش از تقاطعگیری اطلاعات و حل برخی مسائل، اعلام دستهای از اطلاعات بر سرنوشت پاسخ ایران اثر خواهد گذاشت.
در این ترور، بهروشنی یک «تصمیم» از سوی متجاوز وجود دارد. باید نسبت خود را با آن تصمیم روشن کنیم و اطلاعاتِ بهدستآمده، بر محور آن تصمیم، معنای درست پیدا میکنند.
@Andishnaak /اندیشناک /محمدینیا
🔰دوره جغرافیای سیاسی رژیم صهیونسیتی
🔻سرفصل های آموزشی دوره:
🔹ساختار سیاسی رژیم صهیونسیتی
🔹ساختار نظامی،اطلاعاتی
🔹ساختار فرهنگی
🔹مردم شناسی
🔹 پراکندگی ادیان
🔹نظام قضایی
🔹نظام آموزشی
📜همراه با گواهی شرکت در دوره
💳هزینه دوره ۱.۰۰۰.۰۰۰ تومان با ۵۰٪ تخفیف ویژه طلاب و دانشجویان
و تخفیف ۶۰٪ ویژه ثبت نام گروهی
📅مهلت ثبتنام: 12 مرداد
💠شروع دوره 13 الی 16 مردادماه
🌐 دوره به صورت مجازی در بستر اسکایروم
🎙با ارائه اساتید متخصص حوزه رژیم صهیونیستی
🗣آیدی ثبت نام: @Gaze110
موسسه مطالعات راهبردی مسریٰ
@Andishnaak /اندیشناک
44.94M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸 مهمترین دیالوگ این مستند الجزیره:
- چرا همچین تورهایی میگذارید؟
- به شدت مهم است که نشان دهیم «اشغال چگونه است».
پ. ن:
بیشتر ما ایرانیان از جزئیات تجربه زندگی که در این مستند، گوشهای از آن نشان داده میشود، هیچ خبری نداریم. نه اینکه آن را زندگی نکرده باشیم، بلکه حتی تصوری از آن نداریم. به این دلیل، برای بعضی از ما سوال است که چرا فلسطینیهای جهادی، جز سلاح و مبارزه به راه دیگری اعتقاد ندارند. ابهام از آنجاست که تصوری از زندگی با صهیونیستها نداریم.
@Andishnaak /اندیشناک
🔰نشست درآمدی بر حقوق مالکیت فکری در هوش مصنوعی
🎙امیرحسین صالحی
(دانشجوی دکتری حقوق دانشگاه آکسفورد )
📆 یکشنبه ۲۱ مردادماه ۱۴۰۳، ساعت ۱۳:۳۰
➕ نشست به صورت مجازی؛📡 ثبت نام:
🌐 inandin.ir/event/law-ai-2
پ. ن:
بررسی اینکه چه کسی مالک آثار تولیدشده توسط هوش مصنوعی است مبتنی بر دیدگاه ما درباره هویت ماشین در شهر است. بعید میدانم این دانشجوی حقوق، جنبه فلسفی از بحث را مطرح کند، اما پیگیری آن خالی از لطف نیست.
@Andishnaak /اندیشناک
🔸 کرسی علمی انفال انگاری فضای مجازی
▪️ حمید فعلی
(پژوهشگر پژوهشکده شورای نگهبان)
▪️ دکتر سید محمد مهدی غمامی
(عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق)
▪️ دکتر شاهنوش فروشانی
(عضو هیات علمی دانشگاه علوم قضایی)
✍️ دبیر علمی:
#محمد_محمدی_نیا
📅 یکشنبه۱۴ مرداد ۱۴۰۳، ساعت ۱۵:۰۰
📡 حضور مجازی:
🌐 skyroom.online/ch/iict/cyber
@Andishnaak /اندیشناک
یک اقتصاددان متخصص در اقتصاد انرژی نقل میکند:
«رفته بودیم پیش آقای لاریجانی، پانزده دقیقه، چکیده ای از مفهوم جهانیسازی قیمتها، دلاریفروشی منابع ملی و طبیعی و مفهوم و آثار یارانه پنهان انرژی جعلی را برای ایشان توضیح دادم،
در رد استدلال من جواب دادند:
آقای قلی زاده, اینها موضوعات حل شده است و نیازی به بحث نیست!»
موشکهای داخلی بر پیکر نیمهجان اقتصاد ایران را این نوع مدیریت میزند. نه تنها مسئله را خودش نمیشناسد، حاضر نیست او را به درک مسئله نزدیک کنند.
@Andishnaak
📕 کتاب «نگرش های اجتماعی فرهنگی و توسعه ی نامتوازن در ایران»
بخشی از تحقیقاتی است که در دههی 1350 شمسی با عنوان «طرح آیندهنگری» انجام شد. این تحقیق از اولین نظرسنجیهای ملی در کشور است و اطلاعات منحصربهفرد تجربی از نگرش مردم در آن زمان درباره پروژه توسعه و نوسازی پهلوی بهدست میدهد، و نشان میدهد که چگونه در زیر پوست جامعه، جریان دینی در حال رشد بود.
🔸 برای ما که در سالهای بعد از این تحقیق، شاهد انقلاب بودهایم، شاید جای شگفتی باشد که چگونه چنین علامتهایی دیده و صدای جامعهای که در این تحقیق پژواک یافته بود، شنیده نشد.
و برای آیندگان همینقدر شگفتآور است که صداهای رسای این ایام، شنیده نمیشوند.
@Andishnaak /اندیشناک/ محمدینیا
تنظیم گری.mp3
19.52M
🔊 صوت کامل نشست پریروز؛ انفالانگاری فضای مجازی
📅 یکشنبه۱۴ مرداد ۱۴۰۳
🔹 نقدهایی در خلال ارائهی ارائهکننده نوشتم و منتظر ماندم اکر ناقدان نگفتند، مطرح کنم، چون دبیر جلسه بودم، نه ناقد :) بیشتر آنچه نوشتم را ناقدان گفتند. در نقدهایشان نکات قابل استفادهای وجود دارد.
@Andishnaak /اندیشناک/ محمدینیا