eitaa logo
انجیل اهل‌ البیت علیهم‌السلام
1.1هزار دنبال‌کننده
185 عکس
88 ویدیو
33 فایل
🌺در اینجا بدنبال آشنا شدن و کسب معارف با یکی از بهترین ذخایر معنوی و مادی هستیم 💐با ارسال مطالب کانال به دوستان خود شما هم خادم صحیفه سجادیه باشید 🖋ارتباط با ما @BamaarefeSahife
مشاهده در ایتا
دانلود
🏴عزاداری امام سجاد برای سیدالشهدا علیهما السلام 2⃣ 🏴ولما بعث المختار برأس عمر بن سعد(عليه اللعنة) إليه وقال(لا تعلم أحدا ما معك حتى يضع الغداء) فدخل وقد وضعت المائدة،فخر زين العابدين عليه السلام ساجدا وبكى وأطال البكاء ثم جلس، فقال: الحمد لله الذى ادرك لى بثأري قبل وفاتی زمانی که مختار سرعمر بن سعد ملعون رو خدمت امام سجاد علیه السلام فرستاد؛ به شخصی که حامل سر بود گفت: کسی را با خبر نکن تا اینکه سفره ی ناهار را پهن کنند، پس آن شخص حامل سر وارد شد و سفره ناهار گذاشته شد، پس حضرت زین العابدین علیه السلام به سجده افتاده ند وگریه طولانی کردند وسپس نشسته ند و فرمودند: ستایش خداوندی که انتقام مرا قبل از وفات من گرفت ادامه دارد ... 📘 الدّعوات‌ ج ۱ص ۱۶۲ 👇👇👇👇👇👇👇👇 🆔eitaa.com/joinchat/3066036324Cc96665fed8
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
لا یوم کیومك یا أباعبدالله.mp3
1.74M
🎙آيةالله وحید خراسانی دام عزه 🏴لا یوم‌کیومك‌یاأباعبدالله‌علیه‌السلام
🏴عزاداری امام سجاد برای سیدالشهدا علیهما السلام 3⃣ 🏴روى عن الصادق عليه السلام أنه قال: ان زين العابدين عليه السلام بكى على أبيه أربعين سنة صائما نهاره وقائما ليلةفإذا حضر الافطار وجاء غلامه بطعامه وشرابه قيضعه بين يديه فيقول كل يا مولاى فيقول قتل ابن رسول الله صلى الله عليه واله وسلم جائعا، قتل ابن رسول الله صلى الله عليه واله وسلم عطشانا، فلا يزال يكرر ذلك ويبكى حتى يبتل طعامه من دموعه ثم يمزج شرابه بدموعه فلم يزل كذلك حتى لحق بالله عز وجل . از امام صادق(ع) روايت شده است كه: زين العابدين(ع) چهل سال در مصيبت پدرش گريه كرد، در حالى كه روزها روزه دار و شبها به عبادت بيدار بود و چون وقت افطار میرسيد، خدمتگزارش آب و غذا در برابر او مینهاد و میگفت: " آقا جان! ميل فرماييد. " آن حضرت می فرمود: " چگونه غذا بخورم، در صورتى كه فرزند رسول خدا(ص) گرسنه كشته شد؟ و چگونه آب بنوشم، در صورتى كه فرزند رسول خدا(ص) لب تشنه كشته شد؟ " و پيوسته اين سخن را میگفت و میگريست، تا آب و غذا با اشك چشمش مخلوط میشد. همواره با اين حال بود، تا از دنيا رفت ادامه دارد ... 📒اللهوف في قتلى الطفوف ص ۱۲۱ 👇👇👇👇👇👇👇👇 🆔eitaa.com/joinchat/3066036324Cc96665fed8
🏴عزاداری امام سجاد برای سیدالشهدا علیهما السلام 4⃣ 🏴حدثنا محمد بن الحسن بن احمد بن الولید رضی الله عنه قال: حدثنا محمد ابن الحسن الصفار قال: حدثنی العباس بن معروف، عن محمد بن سهل البحرانی یرفعه الی ابی عبدالله (علیه‌السّلام) قال: البکاؤون خمسة: آدم، ویعقوب، ویوسف، وفاطمة بنت محمد، وعلی بن الحسین علیهم السلام. فاما آدم فبکی علی الجنة حتی صار فی خدیه امثال الاودیة، واما یعقوب فبکی علی یوسف حتی ذهب بصره، وحتی قیل له: " تالله تفتؤ تذکر یوسف حتی تکون حرضا او تکون من الهالکین " واما یوسف فبکی علی یعقوب حتی تاذی به اهل السجن فقالوا له: اما ان تبکی اللیل وتسکت بالنهار، واما ان تبکی النهار وتسکت باللیل، فصالحهم علی واحد منهما، اما فاطمة فبکت علی رسول الله (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم) حتی تاذی بها اهل المدینة فقالوا لها: قد آذیتنا بکثرة بکائک، فکانت تخرج الی المقابر - مقابر الشهداء - فتبکی حتی تقضی حاجتها ثم تنصرف، واما علی ابن الحسین فبکی علی الحسین (علیه‌السّلام) عشرین سنة او اربعین سنة ما وضع بین یدیه طعام الا بکی حتی قال له مولی له: جعلت فداک یا ابن رسول الله انی اخاف علیک ان تکون من الهالکین، قال: " انما اشکو بثی وحزنی الی الله واعلم من الله مالا تعلمون " انی ما اذکر مصرع بنی فاطمة الا خنقتنی لذلک عبرة.  امام صادق (علیه‌السّلام) فرمودند: پنج کس بسیار گریه‌کننده بودند حضرت آدم ویعقوب و یوسف و فاطمه زهرا دختر محمد و علی بن الحسین (علیهم ‌السّلام). آدم برای بهشت به‌اندازه‌ای گریست که رد اشک چون رودخانه بر گونه‌اش در افتاد، یعقوب به‌اندازه‌ای بر یوسف خود گریست که دیده‌اش رفت تا آنکه به او گفتند بخدا همیشه در یاد یوسف خود هستی تا آب شوی یا هلاک شوی یوسف از دوری یعقوب گریست تا زندانیان در آزار افتادند و به او گفتند یا شب گریه کن روز آرام باش یا روز گریه کن و شب آرام باش با آن‌ها ساخت که در یکی از آن‌ها بگرید، فاطمه زهراء برای رسول خدا گریست تا اهل مدینه در آزار  افتادند و عرض کردند ما را از گریه خود آزار دادی، آن حضرت روزها از شهر بیرون می‌رفت به‌گورستان شهیدان و تا می‌خواست می‌گریست و سپس بر می‌گشت. علی بن الحسین بیست تا چهل سال بر پدرش حسین گریست، هیچ خوراکی جلوی ایشان نمی‌گذاشتند جز آنکه می‌گریست تا آزاد کرده‌اش عرض کرد آقا من می‌ترسم شما در شمار‌ هالکان شمرده شوی، فرمود من از غم و‌ اندوه خود بخدا شکوه می‌کنم، من چیزی می‌دانم که شما نمی‌دانید من هیچ‌گاه قتلگاه فرزندان فاطمه(سلام الله علیها)را بیاد نمی‌آورم جز آنکه گریه گلویم را می‌گیرد . 📗الخصال ج۱ ص۲۷۲،۲۷۳ 👇👇👇👇👇👇👇👇 🆔eitaa.com/joinchat/3066036324Cc96665fed8
🏴رضایت به افعال ‌و اعمال دیگران 🏴اللَّهُمَّ الْعَنْ أَعْدَاءَهُمْ مِنَ الْأَوَّلِينَ وَ الآْخِرِينَ ، وَ مَنْ رَضِيَ بِفِعَالِهِمْ وَ أَشْيَاعَهُمْ وَ أَتْبَاعَهُمْ .(۱) خدايا، دشمنان ايشان، از پيشينيان و پسينيان، را لعنت فرست، و كسانى را كه به كارهاى آنان راضى بوده‏‌اند، و نيز ياران و پيروانشان را لعنت كن. 🔸این فراز از دعای‌امام علیه السلام اشاره به مطالب متعدد ومهمی می‌کند 🔻یکی از اعمال روز عاشورا آن است که هزار مرتبه قاتلان آن حضرت را لعنت کند و بگوید: اللهُمَّ الْعَنْ قَتَلَةَ الْحُسَیْنِ عَلَیْهِ السَّلامُ در رابطه با امیرالمومنین علی علیه السلام هم نقل شده است که یکی از اعمال شب نوزدهم ماه مبارک رمضان آن است که صدمرتبه این ذکر گفته شود : اللهُمَّ الْعَنْ قَتَلَةَ أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ 🔹مصداق ذلك قصّة ثمود في عموم العذاب لهم بفعل عاقر الناقة فإنّهم بأسرهم ما فعلوا ذلك مع نسبة الفعل إلى جميعهم(۲) مصداق این مطلب داستان قوم ثمود است که یک نفر ناقه حضرت‌صالح‌علیه السلام را‌ پی کرد ولی قرآن عذاب را برای عموم مردم قرار میدهد قرآن کریم در سوره اعراف به این داستان اشاره می‌کند : فَعَقَرُوا النّاقَةَ وَ عَتَوْا عَنْ أَمْرِ رَبِّهِمْ وَ قالُوا یا صالِحُ ائْتِنا بِما تَعِدُنا إِنْ کُنْتَ مِنَ الْمُرْسَلینَ فَأَخَذَتْهُمُ الرَّجْفَةُ فَأَصْبَحُوا فی دارِهِمْ جاثِمینَ (۳) ... ▪️ادامه دارد ... 📗۱)دعای شماره ۴۸فراز۱۰ 📒(۲)شرح ابن میثم ذیل خطبه ۲۰۱ 📙(۳)سوره اعراف آیات۷۷ و۷۸ ✔️بخش اول 👇👇👇👇👇👇👇👇 🆔eitaa.com/joinchat/3066036324Cc96665fed8
🏴حضرت امیر ارواحنا فداه میفرماید : أَيُّهَا اَلنَّاسُ إِنَّمَا يَجْمَعُ اَلنَّاسَ اَلرِّضَا وَ اَلسُّخْطُ وَ إِنَّمَا عَقَرَ نَاقَةَ ثَمُودَ رَجُلٌ وَاحِدٌ فَعَمَّهُمُ اَللَّهُ بِالْعَذَابِ لَمَّا عَمُّوهُ بِالرِّضَا(۱) اى مردم! رضايت و نارضائى (بر عملى) موجب وحدت پاداش و كيفر مردم مى‌گردد (يعنى عاملان و كسانى كه راضى به آن عملند در كيفر يا پاداش شريكند) ناقۀ «ثمود» را يك نفر بيشتر پى نكرد، اما عذاب و كيفر آن همۀ قوم ثمود را فرا گرفت، زيرا همه به عمل او راضى بودند 🔸لذا در زيارتنامه‌ها با صراحت اين تعبير آمده است: "وَ لَعَنَ اللهُ أُمَّةً سَمِعَتْ بِذَلِکَ فَرَضِیَتْ بِهِ"(۲) خداوند لعنت كند گروهى را كه جنايات جانيان را در كربلا شنيدند و به آن رضايت دادند( هرچند در کربلا نبودند در کشورهای دیگر بودند هرچند سالهای بعد جنایات کربلا را شنیدند و خوشحال شدند ، هرچند بعد از آن جانيان در عرصۀ زندگى دنيا سالها بعد بدنیا آمدند و این جنایات را شنیدند و راضی بودند.) ☑️این تعابیر بیان کننده این مطلب است که افرادی در صحنه به شهادت رساندن ابی عبدالله علیه السلام نبودند لکن در پشت صحنه راضی بودند که خامس آل کساء علیه السلام با آن صورت کشته شود و آن مصیبت بر سر خاندان پیامبر(صلوات الله علیه وآله وسلم) اورده شود 📗(۱)نهج البلاغه خطبه۲۰۱ 📙(۲)زیارت اربعین، زیارت وارث ✔️بخش دوم 👇👇👇👇👇👇👇👇 🆔eitaa.com/joinchat/3066036324Cc96665fed8
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسم الله العظیم و بحمده 🏴امام زین‌العابدین (علیه السلام): لَا یَوْمَ کَیَوْمِ الْحُسَیْنِ (ع) ازْدَلَفَ عَلَیْهِ ثَلَاثُونَ أَلْفَ رَجُلٍ یَزْعُمُونَ أَنَّهُمْ مِنْ هَذهِ الْأُمَّهِ کُلٌّ یَتَقَرَّبُ إِلَى اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ بدَمِهِ وَ هُوَ باللَّهِ یُذَکِّرُهُمْ فَلَا یَتَّعِظُونَ حَتَّى قَتَلُوهُ بَغْیاً وَ ظُلْماً وَ عُدْوَاناً(۱) هیچ روزی مانند روز [شهادت] حسین (علیه السلام)نیست که سی هزار نفر علیه او جمع شدند و همه گمان می‌کردند از این امت هستند و همه می‌خواستند با ریختن خون او به خدا نزدیک شوند در حالی که حسین آنها را نصیحت می‌کرد، اما تأثیری نداشت تا اینکه او را از روی سرکشی و ظلم و دشمنی کشتند. 🔹بیان دومطلب : 🔸مطلب اول عبارت " یَزْعُمُونَ أَنَّهُمْ مِنْ هَذهِ الْأُمَّهِ " یک مفهوم این عبارت آن است که این ۳۰هزار نفری که برای جنگ با حضرت علیه السلام آمده اند از امت پیامبرصلوات الله علیه واله نبودند امت پیامبر شاخصه های خود را دارد ... اینان در حقیقت امت ابی سفیان بودند ،سید الشهدا ارواحنا فداه زمانیکه دشمن میان ایشان و خیام فاصله انداخت آنها را شیعیان(امت ابی سفیان) آل ابی سفیان لعنه الله علیه وعلیهم خطاب می‌کند" يَا شِيعَةَ آلِ أَبِي سُفْيَانَ پ ن : قَالَ اَلرَّاوِي وَ لَمْ يَزَلْ عَلَيْهِ السَّلاَمُ يُقَاتِلُهُمْ حَتَّى حَالُوا بَيْنَهُ وَ بَيْنَ رَحْلِهِ - فَصَاحَ وَيْلَكُمْ يَا شِيعَةَ آلِ أَبِي سُفْيَانَ إِنْ لَمْ يَكُنْ لَكُمْ دِينٌ وَ كُنْتُمْ لاَ تَخَافُونَ اَلْمَعَادَ فَكُونُوا أَحْرَارا..."(۲) 🔻ادامه دارد... 📙۱_أمالی شیخ صدوق، ص۴۶۳‏ 📗۲_اللهوف علی قتلی الطفوف، ص ۹۵ 🏴 👇👇👇👇👇👇👇👇 🆔eitaa.com/joinchat/3066036324Cc96665fed8
🔸کُلٌّ یَتَقَرَّبُ إِلَى اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ بدَمِهِ مطلب دوم آن است که سپاه دشمن کشتن امام حسین علیه السلام را وسیله تقرب به خدا می‌دانست بعبارتی برای این کار قصد قربت کردند و قربةالی الله این کار را انجام دادند که عمر سعد( علیه الهاویة) گفت : ای لشکریان خدا! سوار شوید که شما را به بهشت بشارت می‌دهم! نادى عمر: يا خيل اللّه اركبي، و بالجنة أبشري(۱) با این مضامین از زبان سپاه عمرسعد به سیدالشهدا علیه السلام گفته شده برای نمونه : عبدالله بن جویره ملعون خطاب به امام علیه السلام گفت :فَقَالَ أَبْشِرْ بِالنَّار(۲) این نشان از همان مطلب است که با کشتن امام علیه السلام ما به بهشت می‌رویم ... که امام علیه السلام او را نفرین کرد ودر گودالی افتاد که در آن آتش بود و قبل از آتش آخرت در آتش دنیا به هلاکت رسید لعنه الله علیهم و علی اشیاعهم و اتباعهم . پ ن : فَقَالَ عَلَيْهِ السَّلاَمُ كَلاَّ إِنِّي أَقْدَمُ عَلَى رَبٍّ غَفُورٍ وَ شَفِيعٍ مُطَاعٍ وَ أَنَا مِنْ خَيْرٍ إِلَى خَيْرٍ مَنْ أَنْتَ قَالَ أَنَا اِبْنُ جُوَيْرَةَ فَرَفَعَ يَدَهُ اَلْحُسَيْنُ حَتَّى رَأَيْنَا بَيَاضَ إِبْطَيْهِ وَ قَالَ اَللَّهُمَّ جُرَّهُ إِلَى اَلنَّارِ فَغَضِبَ اِبْنُ جُوَيْرَةَ فَحَمَلَ عَلَيْهِ فَاضْطَرَبَ بِهِ فَرَسُهُ فِي جَدْوَلٍ وَ تَعَلَّقَ رِجْلُهُ بِالرِّكَابِ وَ وَقَعَ رَأْسُهُ فِي اَلْأَرْضِ وَ نَفَرَ اَلْفَرَسُ فَأَخَذَ يَعْدُو بِهِ وَ يَضْرِبُ رَأْسَهُ بِكُلِّ حَجَرٍ وَ شَجَرٍ وَ اِنْقَطَعَتْ قَدَمُهُ وَ سَاقُهُ وَ فَخِذُهُ وَ بَقِيَ جَانِبُهُ اَلْآخَرُ مُتَعَلِّقاً فِي اَلرِّكَابِ فَصَارَ لَعَنَهُ اَللَّهُ إِلَى نَارِ اَلْجَحِيمِ (۲) 📒۱_عوالم العلوم ، ج ۱۷، ص ۲۴۰ 📙۲_بحار الانوار ،ج ۴۴،ص ۱۸۷ 🏴 👇👇👇👇👇👇👇👇 🆔eitaa.com/joinchat/3066036324Cc96665fed8
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠باید با دشمن در خارج از مرزها جنگید فَغَزَاهُمْ فِي عُقْرِ دِيَارِهِمْ . وَ هَجَمَ عَلَيْهِمْ فِي بُحْبُوحَةِ قَرَارِهِمْ(۱) و در میان محلّ اقامتشان به آنان هجوم برد. و با آنها در دل خانه‌‏هايشان به جنگ دست زد 🔸امام عليه‌السلام در این دو جمله به نکته‌ی روانی مهمی اشاره می فرمایند که درجنگ ها نقش مهمی دارد و آن شکست روحیه دشمن است، در جنگهای امروز می بینیم که یکی از عوامل پیروزی بالا بردن روحیه‌ی مبارزان و جنگ‌کنندگان است افراد مبارز به هر مقدار از روحیه‌ی بالا برخوردار باشند شانس بیشتری از پیروزی دارند. افراد سپاهی اگر از روحیه‌ای برخوردار باشند که دشمن را در خانه خود و در میان استحکامات خود مورد حمله و هجوم قرار دهند بی شبهه اثر مهمی در شکست روحیه‌ی دشمن خواهند داشت (۲) 🔸امیر المومنین علیه السلام می‌فرماید: وَ قُلْتُ لَكُمُ اُغْزُوهُمْ قَبْلَ أَنْ يَغْزُوكُمْ فَوَاللَّهِ مَا غُزِيَ قَوْمٌ قَطُّ فِي عُقْرِ دَارِهِمْ إِلاَّ ذَلُّوا(۳) و گفتم پيش از آن كه آنها با شما بجنگند با آنان نبرد كنيد،به خدا سوگند، هر ملّتى كه درون خانۀ خود مورد هجوم قرار گيرد، ذليل خواهد شد. روشن است آنهايى كه در درون خانه خود، مورد تهاجم دشمن قرار مى‏گيرند، به آسانى روحيه خود را از دست مى‏دهند و احساس شكست مى‏كنند و همين امر، به شكست آنها مى‏انجامد. از سوى ديگر مهاجم، هيچ گاه رعايت حفظ مصالح خانه و كاشانه و شهر و ديار قومى را كه مورد هجوم واقع شده‏اند نمى‏كند، مى‏زند و مى‏كوبد و ويران مى‏كند و پيش مى‏آيد، ولى صاحب خانه ناچار است اين امور را رعايت كند، چرا كه سرمايه‏‌هاى او را تشكيل می‌‏دهد و همين گونه ملاحظات، فعّاليت آنها را محدود می‌‏كند و اى بسا منجر به شكست می‌‏شود. هنگامى كه جمعيّتى در خانه خود مورد هجوم قرار می‌‏گيرد، زن و فرزندان و كودكان در لابه‏‌لاى جنگجويان قرار می‌‏گيرند. مهاجم، بی‌پروا خون می‌ريزد و پيش می‌‏آيد، ولى صاحب خانه، مجبور به رعايت مسائل انسانى مربوط به خويش است. اين امر نيز كار او را به كندى می‌كشاند. مجموع اين امور و امورى ديگر، دليل بر شكست قومى است كه در خانه خود مورد تهاجم قرار گيرند(۴) 👈یکی از فقهای معاصر دام ظله چنین می گویند: .... نباید از معنی «جهاد دفاعی» این چنین برداشت کرد که حکومت اسلامی باید بنشیند تا دشمن به خانه و کاشانه اش هجوم برد، سپس به دفاع برخیزد، بلکه برعکس هنگامی که احساس کرد دشمن برای پیکار آماده شده و قصد آن تهاجم بر نیروی اسلام است؛ باید ابتکار عمل را به دست گرفته و قدرت تهاجم دشمن را در هم شکند(۵) ⚪️در نتیجه جنگهایی که در خارج از مرزهای کشورمان علیه دشمنان اسلام اتفاق می‌افتد پیشینه تاریخی در عصر پیامبر واهل بیت مکرم ایشان صلوات الله علیه واله دارد، که رهبری معظم دام عزه در مواقع متعددی به این مضمون فرمودند که "اگر ما در عراق و سوریه با داعش نمی‌جنگیدیم باید در کرمانشاه و همدان با داعش می‌جنگیدیم..." 📘۱_دعای۲ فراز ۲۰،۲۱ 📙۲-ریاض العابدین ص۱۷۴_۱۷۵ 📗۳_نهج البلاغه خطبه ۲۷ 📕۴_پیام امیرالمومنین ذیل خطبه۲۷ 📒۵_پیام قرآن ج۱۰ص۳۱۸ ✍حجت‌الاسلام خزلی 👇👇👇👇👇👇👇👇 🆔eitaa.com/joinchat/3066036324Cc96665fed8