eitaa logo
«عقلانیت»
360 دنبال‌کننده
968 عکس
1.5هزار ویدیو
2 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
9.92M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌀♦️ معاویه مستجاب‌الدعوه بود؟! ☑️ چگونه نفرین عجیب معاویه در حق مالک اشتر استجابت شد؟!! ‼️ عوام فریبی به سبک معاویه! ‼️ دفاع از حقوق حیوانات در سیره عمروعاص! 🔻 جهل جامعه 🔔 خطری که جامعه امروز ما را تهدید می‌کند ... ✅ برشی از سخنرانی حجت‌‌ الاسلام راجی به مناسبت ۹دی، روز بصیرت
«عقلانیت» 🌱 رهایی از گناه ( ٣۴ ) ✅ قدم پنجم: توجه به حیات پس از مرگ 🔹 تاکنون چهار قدم یا چهار مرحله را برای متقاعد شدن به دینداری و ترک گناه بیان کردیم؛ از منفعت‌طلبی و برنامه پذیر بودن، تا اهل مسابقه بودن و دیدن جبر محیطی و جبرهایی که در حیات انسان وجود دارد. اینها مراحلی است که پایه های تکوین شخصیت یک دیندار را شکل می‌دهند و این پایه ها که استوار شد، انسان آماده پذیرش دین می‌شود. 🔹 هرکدام از این مراحل یا ویژگی‌های فوق را انسان باید برای خودش جا بیندازد، تمرین کند، مدتی با آن زندگی کند؛ انسان بدون طی این مراحل، نمی‌تواند بدون مقدمه بگوید: «من می‌خواهم دیندار بشوم!» اگر دیدیم کسی هم دیندار نیست، باید مرحله مرحله با او کار کنیم. 🔹 البته بهترین و عالی‌ترین فرصت در مسیر تربیت یک انسان، از سنین کودکی تا پایان دوران دبستان است؛ در این چهارده سال اول زندگی، این مراحل باید تک تک بر روی کودکان کار شود. بازی‌های کودکان باید کاملا حساب‌شده باشد تا در شکل دهی شخصیت والای انسانی کودکان مؤثر واقع شود. 🔹 قدم پنجم برای متقاعد شدن به دینداری و ترک گناه، توجه به «حیات آخرت» است. ما انسانها نمی‌توانیم بپذیریم که حیات دیگری پس از مرگ وجود ندارد. پذیرش جاودانگی، در فطرت همه انسانهاست باور به معاد صرفا یک مقوله شناختی نیست، بلکه یک مقوله شخصیتی است. اگر کسی معاد را باور کند، جهانش بزرگتر خواهد شد. 👈 ادامه دارد ...
🔴 جنگ روایتها ... 🔔 سواد رسانه ای 🔻 تیتر رذیلانه وطن فروشها برای ایران و غرب در شبکه خبری اتحادیه اروپا، "یورونیوز" !! 🔸 برای آشوب‌های فرانسه: پلیس فرانسه مجبور به شلیک گاز اشک‌آور شد 🔸 برای آشوبهای ایران: مأموران با شلیک گاز اشک‌آور با مردم درگیر شدند
«عقلانیت در سنگر خانواده» ✅ استاد محسن عباسی ولدی: 💚 در مسیر تربیت، نیاز داریم بیش از آنکه زیاد از خوبیها بگیم، تلاش کنیم خوبها و خوبیها رو زیاد کنیم. زیاد گفتن از خوبیها بدون تلاش کردن برای زیاد شدن خوبها و خوبیها، ممکنه مخاطب رو به این نتیجه برسونه که؛ «خوبیها فقط برای گفتن و شنیدنه، نه عمل کردن» ! 💚 اگر مفاهیمی خلاف روایات و تربیت دینی در زندگی پدر و مادرها دیده بشه، ممکنه بچه‌ها رو به این نتیجه برسونه که؛ «اصلا روش درست زندگی کردن بر اساس همین رفتارهای اشتباهه» ! ⛔️ این خیلی خطرناکه!
«عقلانیت» 🌱 رهایی از گناه ( ٣۵ ) ✅ "جاودانگی"، عمیق ترین درخواست انسان 🔹 میل به جاودانگی، یعنی این حس که «من نمی‌خواهم بمیرم، نمی‌خواهم نابود شوم» در انسان، قوی‌تر از خداپرستی است؛ به همین دلیل بود که حضرت آدم(ع) از شیطان فریب خورد، خدا را لحظه ای فراموش کرد و میل به جاودانگی را گرفت. (سوره طه، آیه ١٢٠ و ١٢١) 🔹 نیازی نیست که پیامبری آمده باشد تا به انسان ثابت کند که معادی هست، انسان خودش معاداندیش است، نمی‌تواند مردن و نابودشدن را قبول کند، به همین دلیل به مسئله مرگ اعتراض می‌کند. خداوند هم در قرآن تقریبا به "اثبات" معاد نپرداخته است، چون نیازی به اثبات ندارد. خداوند تنها معاد را برای ما "توصیف" کرده است. 🔹 وقتی نظم این جهان را ببینیم، علاوه بر آن منفعت طلب، با برنامه و اهل رقابت باشیم، شایستگی زندگی در این دنیا را پیدا می‌کنیم و در آن زمان است که جهان دیگری مقابل دیدگان ما گشوده خواهد شد و تازه زندگی آغاز می‌شود! 🔹 درجهان دیگر چه خبر است؟ آن جهان، یک جهان جاودانه است؛ جاودانهٔ الی الأبد!. در این دنیا تقریبا همه چیز تحمیلی است؛ البته جبری مسلک نیستیم، بالاخره انسان اختیاراتی دارد، ولی اختیارش محدود به همان چیزهایی است که خدا خواسته است. اما در جهان دیگر، همه چیز از صفر تا صد به انتخاب خودمان خواهد بود! 🔹 ما در این دنیا با همین اختیارات محدودی که داریم، آخرت خودمان را الی الأبد خواهیم ساخت. آجر به آجر، اندازهٔ خانه، همسر، همسایه و همه چیز خودمان را تعیین خواهیم کرد. ما در این دنیا درحال انتخابِ «زندگی آخرتی خودمان» هستیم که الی الابد برایمان خواهد ماند و اجازه برگشت به دنیا و تصحیح خطاها وجود ندارد، و در آنجا نمی‌توانیم آنچه قبلا برای خودمان ساخته ایم را تغییر دهیم. 👈 ادامه دارد ...
8.82M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌀♦️ چرا بین منکرات دیگری مانند غیبت، ربا، اختلاس و ... ، اینقدر روی مسئله «حجاب» حساس هستید؟ ✅ پاسخ استاد عالی به این سوال در سخنرانی مراسم فاطمیه بیت رهبری، و واکنش ایشان به کتاب "حجاب بی حجاب" نوشته محمدرضا زائری
«عقلانیت» 🔴 جنگ روایتها ... 🔔 سواد رسانه ای ⭕️ سازمان منافقین که بدلیل ترور بیش از ١٧٠٠٠ هموطن و همکاری با صدام در جنگ تحمیلی، حتی بین ضدانقلاب هم آبرویی نداره و مجبوره با عنوان جعلی «جوانان محلات» وارد میدان آشوبها بشه، اخیرا صدام حسین، دیکتاتور معدوم عراق رو بعنوان؛ «کسیکه از ابتدا به خوبی [امام] خمینی رو شناخت و باش مبارزه کرد» معرفی کرده و کامنت هایی مانند؛ «صدام گلم، تو خوب فهمیدی، اما ما نفهمیدیم» رو منتشر میکنن!! نه بخاطر تطهیر صدام، بلکه می‌خوان در گام بعدی بگن؛ «ما با چنین کسی در دهه ۶٠ همکاری کردیم. آیا این همکاری ما خیانت بود؟ جرم ما این بود که زودتر متوجه ماجرا شدیم» ‼️ 🚨 جوان ما که به مدد لبه دیگر قیچی نفاق در داخل (جریان واداده و غربگدا) از تاریخ واقعی کشور مطلع نیست و نمیداند که خوزستان و بخش‌های زیادی از کشور در اشغال این متجاوز بوده و صدها هزار جوان ایرانی برای خروج متجاوزان به شهادت رسیدند، براحتی روایت منافقین را باور خواهد کرد و ... ❗️
«عقلانیت» 🌱 رهایی از گناه ( ٣۶ ) ✅ "پذیرش جهان آخرت" ، ابتدای همه خوشبختی ها 🔹 همه بدبختی‌های انسانها از «کوچکیِ جهان آنها» شروع می‌شود، وقتی انسان جهان آخرتِ بسیار بزرگ را پذیرفت، خودش نیز بزرگ می‌شود و این بزرگ شدن، او را «بزرگوار» کرده و ابتدای همه خوشبختی های اوست. تنها کسانی بد می‌شوند که جهان کوچکی دارند. 🔹 حتی برای فرزندان خودمان باید از همان مهدکودک و دبستان از جهان آخرت سخن بگوئیم و جهان آنها را بزرگ کنیم. او سخن ما را می‌فهمد و می‌پذیرد، چون نمی‌تواند نابودش شدن انسان را قبول کند. 🔹 یکی از بهترین برنامه ها برای تربیت شدن در این زمینه، انس با آیات قرآن کریم است. کاری که قرآن می‌کند اینستکه مدام انسان را به قیامت می‌برد و برمی‌گرداند. اینکه خداوند دائما در قرآن کریم از آخرت صحبت می‌کند، برای اینستکه شخصیت انسان را اصلاح کند؛ به همین دلیل است که کسی که زیاد قرآن می‌خواند شخصیت بزرگی پیدا می‌کند، رقت قلب پیدا می‌کند و اتفاقات خوب و زیبایی برایش رقم می‌خورد. 🔹 کسیکه بخواهد بزرگ شود اول باید انسان بزرگی شود، و بزرگ شدن بدون توجه و تصور جهان آخرت امکان‌پذیر نیست. ✅ "گناه" ، علامت کوچکی و حقارت انسان 🔹 وقتی جهان انسان بزرگ شد، زشتیِ «گناه» برایش مشخص می‌شود؛ چون گناه علامت حقارت و کوچکی است. لذا گناه کردن برای انسان ننگ و نابودی است. به همین دلیل فرموده‌اند گناهکار را سرزنش نکنید؛ چون ممکن است توبه کرده باشد و سرزنش دیگران او را دوباره نابود می‌کند! اگر توبه هم نکرده، نباید او را با سرزنش، کوچکتر کرد، چون خودِ گناه علامت حقارت و کوچکی اوست. 🔹 گاهی معنای گناه «ضرر کردن» است، گاهی معنایش «خلاف برنامه عمل کردن» است، گاهی معنایش «نپذیرفتن محدودیت و امر معقول است که در این جهان وجود دارد». اما در این مرحله از بحثِ ما که بحث معاد و آخرت است، معنای گناه «کوچک شدن» است. 👈 ادامه دارد ...
«عقلانیت» 📚 رمان «زن، زندگی، آزادی» نوشته فاطمه زنگی آبادی و براساس پژوهش "اندیشکده راهبری سعداء" در ٩۵ صفحه منتشر شد. ✅ داستانی بسیار جذاب و زیبا از اغتشاشات و حوادث اخیر دانشگاه‌ها که پاسخهای دقیق و مستندی به ابهامات روز جامعه و جوانان ارائه می‌دهد. 🔹 ناشر؛ دفتر نشر معارف ☎️ تلفن: ٠٢۵٣٧٧۴٠٠٠۴ 👈 مدیریت پخش (مرکزی) قم، شرکت پاتوق کتاب؛ تلفکس: ٠٢۵٣١٠٧٧ 🇮🇷 "جهاد تبیین" قطعی، ضروری و فوری 💚 « نذر کتاب »
«عقلانیت» ‼️ آقای محسنی اژه ای، ریاست عدلیه !! ✔️ تا وقتی که دروغگویانی را که بانیان وضع موجودند، بخاطر خیانتها و پروندههای سنگین شان محاکمه نکنید، جریان تحریف به عوض کردن جای جلاد و شهید ادامه خواهد داد، که نتیجه اش، کاهش سرمایه حیاتی اعتماد عمومی به نظام است! و شما در این آسیب بزرگ، به میزان بی عملی تان، شریک هستید. 🌀🚨 براساس کدام مصلحت، دادگاه این جریان خبیث را برگزار نمیکنید؟!!
«عقلانیت» ◼️ به مناسبت دوازدهم دیماه، سالگرد رحلت علامه و فلیسوف انقلابی، حضرت آیت الله مصباح یزدی (ره) 🌀♦️ آیا علامه مصباح یزدی ره، رای مردم را تزیینی و بی خاصیت میدانست؟ ✅ پاسخ اینستکه؛ 🔹 اولا، این کلمه یا مترادف آن در هیچکدام از فرمایشات ایشان وجود ندارد و آنچه به ایشان نسبت داده شده، برداشتی مغرضانه یا نادرست از نظریه صحیح آن مرحوم است که مشروعیت تمام مناصب و مسئولیت‌ها در حکومت اسلامی را ناشی از ولایت الهی بر جامعه می‌دانست. 🔹 ثانیا، علت اینکه دشمنان اسلام و انقلاب و بازی خوردگان داخلی آنها برای اثبات ادعای پوچِ «تزئینی بودن رای مردم در نظام جمهوری اسلامی» به سخنان مرحوم علامه مصباح یزدی متوسل میشوند، این است که ایشان تنها متفکری است که خط التقاط، نفاق، غربگرایی و آلوده شدگان به چرب و شیرین دنیا را از قبل از انقلاب شناخته و علنا با آنها مبارزه کرده است. 🔹این اتهامات با تقطیع یا تحریف سخنان آن حکیم گرانقدر مطرح شده؛ زیرا اساس سخن ایشان اینستکه؛ در مقابل احکام قطعی الهی مثل حجاب یا نماز، رای مردم ارزشی ندارد؛ یعنی در جامعه اسلامی نمی‌توان از مردم پرسید که میخواهید حجاب باشد یا نباشد؟ همچنانکه نمی‌توان اقامه نماز را به همه پرسی گذاشت. 🔹 ایشان معتقد بود که همچنانکه مشروعیت نظام از ناحیه خدا و سلسله مراتب ولایت تا ولایت فقیه است، مقبولیت نظام و کارگزاران آن نیز وابسته به رای مردم است و اگر رای مردم نباشد، ولایت، امکان اعمال قدرت ندارد؛ همچنانکه امیرالمومنین (ع) ٢۵ سال ولایت داشت؛ اما به دلیل عدم همراهی مردم، حاکمیت نداشت. 🏴 سالگرد رحلت آن عالم فاضل گرامیباد
✔️ شعار میدن؛ «ما بچه های کوروشیم، تک‌تک تونو میکشیم» ‼️ اما وقتی یکی از همین آدمکشها دستگیر و محاکمه میشه، هشتک میزنن؛ «اعدام نکنید» !!