🌸 کتاب حدیث سهر منتشر شد
#بوستان_کتاب
🔸️نکات ناب، مطالب حکمی و عرفانی و خاطرات جالب از استاد برجسته حکمت و عرفان، آیت الله حسن رمضانی درباره بزرگان و علمای ربانی.
🔸نوشته وحید واحدجوان
ابو علی سینا
ابن عربی
قونوی
مولوی
سید حیدر آملی
خواجه نصیر الدین طوسی
صدر المتالهین شیرازی
سید علی آقا قاضی
میرزا مهدی اصفهانی
علامه رفیعی قزوینی
امام خمینی
علامه طباطبایی
سید محمدحسن الهی طباطبایی
شهید مطهری
ابوالحسن ایازی
علامه حسن زاده آملی
آیت الله جوادی آملی
آیت الله بهاء الدینی
سید عزالدین زنجانی
میرزا حسنعلی مروارید
میرزا جواد آقا تهرانی
حجت هاشمی خراسانی
میرزا علی فلسفی
شیخ علی نمازی شاهرودی
شیخ محمود حلبی
میرزاهاشم آملی
آیت الله انصاری شیرازی
حیدر آقا معجزه
شیخ احمد کافی
آیت الله سید علی خامنه ای
آیت الله سید علی سیستانی
آیت الله فاضل لنکرانی
آیت الله مکارم شیرازی
آیت الله محمدابراهیم جناتی
استاد رضا ولایی
استاد محمدمهدی مهندسی
خاطرات دفاع مقدس
شهید جوانمرد
🔸️این کتاب محصول سالها جلسه عمومی و خصوصی با استاد گرانقدر آیت الله رمضانی بوده است.
🔶️جهت تهیه کتاب :
09128520288
@sokhanerfan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❖ این فیلم کامل سخنان آقای صدیقی هست که اینقدر بعضی رسانه ها به ایشان حمله کردند. ایشان دارند آیه قرآن را توضیح میدهند و میگویند هم مردم در تقوای فردی و هم مسوولین در وظایف اجتماعی و سیاسی اگر خدا را در نظر میگرفتیم، دچار گرفتاری ها نمیشدیم. یک کلمه خلاف از نظر شرعی و اخلاقی و عرفی و جامعه شناسی در این صحبت نیست. بسیاری دیگر از جنجالهای سیاسی و رسانه ای دقیقا از همین قبیل است.
مواظب باشید با دنبال کردن رسانه های مغرض و بیتقوای سیاسی و چشم بسته تهمت زدن، مثل آب خوردن آتش جهنم را برای خودتان نخرید.
✍ کانال عارفانه
@Arefane
❖ خداوند بدیهیترین بدیهیّات است؛ أنّ اللهَ هُوَ الحَقُ المُبین
آیهی «وَ يَعْلَمُونَ أَنَّ اللَّهَ هُوَ الْحَقُّ الْمُبِينُ» از عالیترین آیات قرآن است که معنای شناخت خداوند و معرفت به خدا را تفسیر مینماید. این آیه خبر از آن میدهد که خداوند را هیچ گونه حجاب و پوششی مخفی ننموده؛ از این رو بدیهیترین بدیهیات است و عدم آگاهی و جهل بدان ناممکن است؛ لکن چه بسا امری بدیهی مغفول واقع گردد.
پس علم به خداوند در واقع همان مرتفع ساختن و پیراستنِ غفلت است و این امری است که برای عموم مردم روز قیامت کشف میگردد.
✍ علامه طباطبایی، المیزان ج ۱۵، ص ۹۵
(به مناسبت ۲۴ آبان، روز بزرگداشت علامه طباطبایی)
@Arefane
همه چیز تقصیر مسئولان است. بعضی از دوستان همه مسائل را با این پیشفرض تحلیل میکنند. حتی وقتی میخواهند آیات قرآن و روایات را مرور کنند، صرفا به آن بخش از آیات و روایات توجه میکنند که نقش حاکمیت را در وضعیت اجتماعی پررنگ میکند. میگویی بیآبی، میگویند حاکمیت! میگویی بحران محیط زیست، میگویند حاکمیت! میگویی فقر، میگویند حاکمیت! میگویی بیدینی، میگویند حاکمیت! میگویی مردم، میگویند حاکمیت! و... گویی ۸۰ میلیون فرشته توسط تعداد انگشتشماری سیاستمدار دچار مشکلات مختلف سیاسی، فرهنگی و اقتصادی شدهاند.
از آن طرف، کسی جرأت نمیکند در نقد دینداری و مسئولیتپذیری جامعه و سبک زندگی مردم سخن بگوید. چون این امور هم به طور مطلق متأثر از حاکمیت تحلیل میشود. حتی فضای حاکم بر فضای مجازی این امکان را نمیدهد که خطبا و اهل منبر از آثار سوء گناه و معصیت من و امثال من بر وضعیت اجتماعی حرفی بزنند. چون مسأله اصلی گناه مسئولان و مدیران است و حتی معصیت من و امثال من هم تقصیر مدیران بیعرضه است! اگر کسی بگوید بیتقوایی من و امثال من (که اگر اجازه بفرمایید بخشی از «مردم» باشیم) میتواند باعث بیآبی و فقر و هزار بلای آشکار و پنهان شود توسط افکارعمومی سنگسار میشود. میگویند حرف غیرعلمی میزنی، بر خلاف مصلحت موضع میگیری، افکار عمومی را علیه خودت بسیج میکنی، گویی نقدی درست و مطلوب است که صرفا حاکمیت را نشانه بگیرد!
من با این نگاه مخالفم. نه چون روحانی رفته و رئیسی آمده! خیلی عوامانه و ابلهانه است که انسان جهانبینیاش را متناسب با دولتها تنظیم کند. من مخالفم چون معقتدم رابطه مردم و حاکمیت یک رابطه متقابل و دوسویه است. هم حاکمیت بر مردم اثر میگذارد و هم مردم بر حاکمیت. و هر دو تحت تدبیر و سنتهای الهی. ما اجازه نمیدهیم که دلسوزان بگویند که حیات فردی ما چه دخلی به حیات اجتماعی ما دارد. بر عکس! تا حرف از انحرافات فردی و یا رابطه شخصی ما با خدا میشود میگوییم مسأله ما اینها نیست، مسأله ما انحرافات حاکمیتی است. به نظرم این نگاه خودش مهمترین مانع تحول در جامعه است.
.
ما فقط حاکمیت را نقد میکنیم، چون ساده است، مسئولیت را از روی دوش ما بر میدارد، با این نگاه راحتتر میشود شعار داد و با عکس مستضعفین و فقرا برایش سوگنامه نوشت و روضه خواند. ما نمیخواهیم مسئولیت وضعیت فردی خودمان را بر عهده بگیریم و درباره آثار اجتماعیاش بیاندیشیم. از قضا مدیران این مملکت یکی از همین «ما» هستند!
✍ سیدیاسر تقوی
@Arefane
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❖ کلیپ| بیت شعری تکاندهنده که علامه حسن زاده آملی(ره) در برخی سخنرانی ها تکرار میکردند| به روایت استاد سید علی طباطبایی (از شاگردان ایشان)
• شعر از ادیب الممالک فراهانی
@Arefane
❖ بیانات آیتالله صافی گلپایگانی در دیدار علی جعفری مسئول مؤسسه تدوین و نشر آثار علامه جعفری
سابقه رفاقت بنده با آن مرحوم به نجف اشرف و درس مرحوم آیت الله آقای شیخ محمدکاظم شیرازی بر میگردد. البته بعد در ایران هم این ارتباط حفظ شد و بارها ایشان منزل ما آمده بودند و حقیر نیز ایشان را ملاقات کرده بودم.
مرحوم علامه اهل حقیقت بود و مقامشان از آنچه تصوّر میشود بالاتر است و امثال آن مرحوم جایگزین ندارند. ان شاء الله با احیای آثار علّامه، این شخصیت ارزشمند را زنده نگهدارید.
یادم هست وقتی که ایشان شرح و نقد مثنوی را مینوشتند به ایشان پیشنهاد دادم که نهج البلاغة را شرح دهند و آن مرحوم، این شرح ارزشمند را که اکنون به همت شما و همکارانتان با این شکل خوب و زیبا چاپ شده است، نوشتند. احیای آثار ایشان مخصوصاً کتابهایی مثل شرح نهج البلاغهشان بسیار سودمند و مفید است.
@Arefane
❖ کتاب «علامه ضدانقلاب؟!» نگاهی به نسبت علامه طباطبایی با انقلاب و جمهوری اسلامی به کوشش رضا اکبری آهنگر و وحید خضاب به زودی توسط انتشارات شهید کاظمی روانه بازار میشود.
• همچنین در این کتاب انتساب جمله «این انقلاب یک شهید داشت، آن هم اسلام بود!» به علامه طباطبایی، مورد بررسی و نقد واقع شده است.
@Arefane
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#پست_ویژه
🎥 غفلت و عقبماندگی در معنویت
👤 شیخ جعفر ناصری
⏱ یک دقیقه
@nasery_ir
❖ کانال اندیشه حکیمانه
بیانات استاد سید علی طباطبایی
از شاگردان آیت الله جوادی و علامه حسن زاده
@ostadtabatabai
❖ در سحر روز جمعه ۱۴ جمادی الاول ۱۴۱۲ برای مشرف شدن خدمت حضرت آیت الله حکیم متاله، عالم ربّانی، عارف مستقیم، جناب آقای حسنزاده آملی _رضوان الله تعالی علیه_ از محضر قرآن کریم به قصد استجازه، استخاره نمودم، این آیه آمد «و نادَیناهُ مِن جانِبِ الطُّورِ الاَیمن و قَرَّبناهُ نَجِیّا» (مریم/۵۲). ساعت ۱۰ صبح همان روز خدمت آن جناب رسیدم. فرمودند: ما کتاب مصباح الأنس را شروع کردهایم، شما هم شرکت کنید. و این آیه در استخاره برای دعوت به این درس بوده است و ما از شما دعوت میکنیم. بعد فرمودند: این را به عنوان خاطره بنویسید.
✍ زندگینامه علمی و خودنوشته استاد سید علی طباطبایی
@Arefane
❖ نباید انتظار داشت با چند برنامه طنز، جامعه شاداب و با نشاط شود. باید بدانیم جامعه گرسنه با برنامه طنز شاداب نمی شود؛ گرچه وجود این برنامه ها مانعی ندارد لکن اگر مشکلات اساسی مردم بر طرف شود قطعاً امید و نشاط به جامعه باز خواهد گشت.
✍ آیت الله جوادی آملی
دیدار با رئیس صدا و سیما
@Arefane
❖ الأفضل لاهل المناجاة و اصحاب القلوب، الصلاة بالجماعة حیث انّ حفظ أعداد الرکعات أيضا محوّل فیها الی الغیر فیوجّهون قلوبهم بکلّیتها الی الحق و الی مناجاتها
✍ سرّ الصلاة، امام خمینی رضوان الله تعالی علیه
• ترجمه و توضیح: در نماز فرادی توجه هم به ظاهر (شمردن رکعات نماز) و هم به باطن نماز است، اما در نماز جماعت توجه فرد تنها به باطن نماز است، لذا افضل برای اهل مناجات و اصحاب قلوب، نماز خواندن به جماعت است؛ زیرا در نماز جماعت، حفظ اعداد رکعات را نیز واگذار به غیر(امام جماعت) میکند و یکسره دل را متوجه به حق و مناجات او میکند.
• کانال عارفانه: با توجه به این بیان، نمازهای جماعتی که در بعضی مساجد با سرعت زیاد خوانده میشود و توجه مامومین دایم به عقب نماندن از رکوع و سجود است، از روح و باطن نماز جماعت فاصله دارد.
@Arefane
20.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❖ کلیپ اختصاصی| مکاشفهی استاد سید علی طباطبایی (از شاگردان علامه حسن زاده آملی) و مشاهدهی عارف بالله سید علی قاضی طباطبایی در عالَم مکاشفه و جملات مرحوم قاضی درباره علامه حسن زاده آملی... (توضیحات با صوت استاد سید علی طباطبایی)
@Arefane
❖ انتشار کتاب "در محضر ارباب معرفت"، اقتباس از حلقات انس عارف عظیم آیت الله سعادت پرور
اثر حاضر تألیف استاد محمدحسین رخشاد است که توفیق درک محضر تنیچند از بزرگان سیروسلوک، از جمله علامه طباطبایی، آیتالله بهجت و آیتالله سعادتپرور رحمت الله علیهم را داشته است. معظم له در این اثر رهیافت و برداشت حضور خود در جلسات آیتالله سعادت پرور را با قلم رسای خویش با اضافات و ملحقاتی بر ارقام سطور آورده است؛ که شامل ۲۵۰ جلسه و حاصل سالیان متمادی شرکت در محضر آن بزرگوار میباشد. این کتاب مشتمل بر مباحث گوناگون معرفتی با محوریت شرح آیات، احادیث حضرات معصومین(ع) و اشعار است و با رویکرد سلوکی و بیانی لطیف ایراد شده که با ذوق و قریحه مؤلف محترم مزین به اشعار عرفای بزرگی همچون خواجه حافظ شیرازی، فیض کاشانی، شمس مغربی و طوطی همدانی و... نیز گشته است.
این کتاب مشتمل بر ۸ فصل است:
در آستانه سلوک
شرایط و لوازم سلوک
نفحات سلوک
پایان سلوک
ندای ملکوت
صاحبان ملکوت
ترنم ملکوت
سالکان ملکوت
مشخصات کتاب:
۶۸۲ صفحه
قطع وزیری
جلد سخت
قیمت با تخفیف ۳۰ درصدی تا ۳ روز: ۱۰۵ هزار تومان
نشر فیض فرزان
لینک خرید
@Arefane