eitaa logo
شیخ غلامعلي بدرلو
1.3هزار دنبال‌کننده
1.9هزار عکس
1.5هزار ویدیو
256 فایل
یاهو زَكَاةُ الْعِلْمِ بَذْلُهُ لِمُسْتَحِقِّهِ وَ إِجْهَادُ النَّفْسِ فِي الْعَمَلِ بِهِ تصنیف غررالحکم، حدیث ۱۳۲ http://eitaa.com/Arshiv_Gholam ارتباط با ادمین: https://eitaa.com/Sheikh_Gholamali
مشاهده در ایتا
دانلود
زمینه(4).mp3
9.71M
🎙میریزه اشکام ولی نه مثل زینب🎙 "کربلایی حسن عطایی" @Arshiv_Gholam
حاج نریمان پناهی(1).mp3
6.98M
🎙میون کوچه ها آه🎙 "کربلایی نریمان پناهی" @Arshiv_Gholam
Taheri-Ensani Shab 2 Ramezan 95-06.mp3
3.43M
🎙اگه چشمام پر اشکه🎙 "کربلایی حسین طاهری" @Arshiv_Gholam
جایگاه اخلاق کاربردی در هندسه دانش های اخلاقی، نقش فرا اخلاق در اخلاق کاربردی، نقش اخلاق کاربردی در توجّه به فلسفه اخلاق، راهکارهای حلّ تزاحمات اخلاقی از نگاه اندیشمندان اسلامی، نقش قاعده زرّین در تصمیم گیری اخلاقی، نقش جنسیّت در داوری های اخلاقی بر اساس اندیشه اسلامی و بررسی نقش عرف در تشخیص وظایف اخلاقی، عناوین هفت فصلی است که در این مجموعه گردآوری شده اند. اخلاق کاربردی دانشی نوپدید أمّا بسیار پویا است. علی رغم عمر کوتاهی که از آن می گذرد توانسته است افزون بر نشان دادن جذابیّت خود برای محقّقان، گره های علمی و عملی فراوانی را باز کند. در عین حال، به دلیل تأثیرپذیری شدید اخلاق کاربردی از مبانی و معیارهای ارزش داوری، بسیاری از تحقیقات موجود به دلیل تأثیرپذیری از مبانی لیبرالیستی و سکولاریستی و به طور کلّی به دلیل بی ارتباطی با مبانی فکر اسلامی، نه تنها گرهی از گره های علمی یا عملی جامعة ما را باز نمی کند که حتّی ممکن است انحرافات نظری و عملی زیادی هم ایجاد کند. هر گونه غفلت یا سستی در این عرصه ممکن است اخلاقیات و سبک زندگی بخش های مختلفی از جامعه ما را به انحراف بکشاند و خسارت های جبران ناپذیری را به دنبال آورد. به همین دلیل، اخلاق کاربردی را از جملة دانش هایی می دانیم که در اولویّت اسلامی سازی اند. ✍ أثری از استاد احمد حسین شریفی و جمعی از پژوهشگران. 📚 مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (رحمه اللّه) @Arshiv_Gholam
عَظیمَ المَنّ! گناه آورده ام غافرَ التَّوب! اشتباه آورده ام لا تُؤدِّبني، خودم شرمنده ام تازه قلبم را به راه آورده ام عُدّتی في کُربَتی! دل خسته ام من جوانیِ تباه آورده ام صاحِبي في شِدّتی! من را مَران رو به سوی بارإله آورده ام أینَ عَفوُک؟ أینَ سِترُک؟ یا جَمیل! نامه ای غرق گناه آورده ام قاضیَ الحاجات، خَیرَالحاکمین! رو به ربِّ دادخواه آورده ام یا أنیسَ الذّاکرین و یا بَصیر! اشک توبه از نگاه آورده ام یا حَلیم و یا کَریم و یا غَفور! خلوتی، تار و سیاه آورده ام هارِبٌ مِنکَ إلَیکَ، یا إله! من به سوی تو پناه آورده ام وَاصرِف عَنّي سَیّدي الأسواءَ، حفیظُ! وَاقضِ عَنَّا الدَّین، آه آورده ام یا غیاثَ المُستغیثین! ربَّنا! یک زبان عذر خواه آورده ام لا تُخَیِّبني، أنا العَبدُ الحُسین گریه بر این پادشاه آورده ام @Arshiv_Gholam
نجاشی این کتاب را به دلیل سرزنش بعضی از مخالفان شیعه که معتقد بودند شیعه از أصل و نسب درستی برخوردار نیست و در میان آن ها دانشمند و کتابی وجود ندارد، تألیف کرد تا دانشمندان و نویسندگان شیعه را معرّفی کند و تألیفشان را برشمارد...نجاشی علاوه بر این که هدف أصلی کتابش را فراموش نکرده، به جرح و تعدیل نویسندگان نیز پرداخته است. استاد اکبر ترابی شهرضایی پژوهشی در علم رجال، ص 89 و 90 @Arshiv_Gholam
عَنْهُ عَنْ عَلِيِّ بْنِ الْحَكَمِ عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ بُكَيْرٍ الْهَجَرِيِّ عَنْ مُعَلَّى بْنِ خُنَيْسٍ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام) قَالَ: قُلْتُ لَهُ مَا حَقُّ الْمُسْلِمِ عَلَى الْمُسْلِمِ؟ قَالَ لَهُ سَبْعُ حُقُوقٍ وَاجِبَاتٍ مَا مِنْهُنَّ حَقٌّ إِلَّا وَ هُوَ عَلَيْهِ وَاجِبٌ إِنْ ضَيَّعَ مِنْهَا شَيْئاً خَرَجَ مِنْ وِلَايَةِ اللَّهِ وَ طَاعَتِهِ وَ لَمْ يَكُنْ لِلَّهِ فِيهِ مِنْ نَصِيبٍ، قُلْتُ لَهُ جُعِلْتُ فِدَاكَ وَ مَا هِيَ؟ قَالَ يَا مُعَلَّى إِنِّي عَلَيْكَ شَفِيقٌ أَخَافُ أَنْ تُضَيِّعَ وَ لَا تَحْفَظَ وَ تَعْلَمَ وَ لَا تَعْمَلَ، قَالَ قُلْتُ لَهُ لا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ، قَالَ أَيْسَرُ حَقٍّ مِنْهَا أَنْ تُحِبَّ لَهُ مَا تُحِبُّ لِنَفْسِكَ وَ تَكْرَهَ لَهُ مَا تَكْرَهُ لِنَفْسِكَ وَ الْحَقُّ الثَّانِي أَنْ تَجْتَنِبَ سَخَطَهُ وَ تَتَّبِعَ مَرْضَاتَهُ وَ تُطِيعَ أَمْرَهُ وَ الْحَقُّ الثَّالِثُ أَنْ تُعِينَهُ بِنَفْسِكَ وَ مَالِكَ وَ لِسَانِكَ وَ يَدِكَ وَ رِجْلِكَ وَ الْحَقُّ الرَّابِعُ أَنْ تَكُونَ عَيْنَهُ وَ دَلِيلَهُ وَ مِرْآتَهُ وَ الْحَقُّ الْخَامِسُ أَنْ لَا تَشْبَعَ وَ يَجُوعُ وَ لَا تَرْوَى وَ يَظْمَأُ وَ لَا تَلْبَسَ وَ يَعْرَى وَ الْحَقُّ السَّادِسُ أَنْ يَكُونَ لَكَ خَادِمٌ وَ لَيْسَ لِأَخِيكَ خَادِمٌ فَوَاجِبٌ أَنْ تَبْعَثَ خَادِمَكَ فَيَغْسِلَ ثِيَابَهُ وَ يَصْنَعَ طَعَامَهُ وَ يَمْهَدَ فِرَاشَهُ وَ الْحَقُّ السَّابِعُ أَنْ تُبِرَّ قَسَمَهُ وَ تُجِيبَ دَعْوَتَهُ وَ تَعُودَ مَرِيضَهُ وَ تَشْهَدَ جَنَازَتَهُ وَ إِذَا عَلِمْتَ أَنَّ لَهُ حَاجَةً تُبَادِرُهُ إِلَى قَضَائِهَا وَ لَا تُلْجِئُهُ أَنْ يَسْأَلَكَهَا وَ لَكِنْ تُبَادِرُهُ مُبَادَرَةً فَإِذَا فَعَلْتَ ذَلِكَ وَصَلْتَ وَلَايَتَكَ بِوَلَايَتِهِ وَ وَلَايَتَهُ بِوَلَايَتِكَ. الكافي، ج‏2، ص 169 @Arshiv_Gholam
نظارت فقیه در ناحیه تقنین و اجراء باید همراه دو أمر باشد تا اطمینان به نِصاب دینی این حکومت پیدا کنیم: اوّل: نظارت او دارای ضمانت اجرایی باشد... دوّم: نظارت او باید از نوع پیشگیری باشد، نه صرفاً از نوع درمان... استاد محمد نجفی حکومت اسلامی از مبانی تا مقاصد، ص 164 @Arshiv_Gholam
اساس اصلاحات این است که ما با فقر و فساد و تبعیض مبارزه کنیم. هر اصلاحاتی اگر واقعا اصلاحات باشد بر محور این می چرخد. نائب المهدی امام خامنه ای کتاب عدالت، ص 19 @Arshiv_Gholam
کتاب "سلوک اخلاقی طرح های برگرفته از کتاب و سنّت" به قلم استاد امیر غنوی، به همّت سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی منتشر شده است. سلوک مستند، دغدغه کسانی است که نیاز به وحی و رسول را باور کرده و سلوک را جز در پی رسول باور ندارند. دغدغه استناد نشان از ترس خسارت دارد. سلوک نامه ها کمتر از نعمت نقد برخوردار شده اند و بیشتر تأثیر روانی و رفتاری آن ها مورد توجّه بوده است. مشکلات سلوک نامه هایی که با ادّعای استناد همراه میباشد بیشتر است؛ چرا که سنجش استناد طرح، محتاج مهارت های فقیهان است که در فضای مسابقه ای و عاطفی مباحث اخلاقی کمتر می توان شاهد آن بود. افزون بر این، پذیرش استناد به مثابه معیار، فضای بهتری را ایجاد می کند؛ زیرا نقد مستندات بحث اخلاقی و به حوزه تفکر کشاندن و روش های اثبات و تحلیل دلالت کلام را به میان می آورد. ✍ أثری از استاد امیر غنوی. 📚 پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی. @Arshiv_Gholam
زمینه(1).mp3
7.77M
🎙آخه چرا سر به زیری پیش زهراء🎙 "کربلایی حسن عطایی" @Arshiv_Gholam
bdf962c424074d8eeeb6146c07ebbee5f2483ef9.mp3
6.39M
🎙وسط شعله کینه حسودا🎙 "کربلایی سیّد مجید بنی فاطمه" @Arshiv_Gholam
Taheri Shab 21 Moharam 94-04.mp3
9.51M
🎙آقا تو دلم دریای غمه🎙 "کربلایی حسین طاهری" @Arshiv_Gholam
یکی از نشانه های تکذیب دین، این است که انسان در مقابل فقر فقیران و محرومان بی تفاوت باشد و احساس مسئولیّت نکند...نمی شود منتظر ماند تا برنامه های اجتماعی به ثمر برسد و شاهد محرومیّت محرومان و فقر گرسنگان در جامعه بود؛ این وظیفه خود مردم و همه کسانی است که می توانند در این راه تلاش کنند. نائب المهدی امام خامنه ای کتاب عدالت، ص 20 @Arshiv_Gholam
بعضی گمان می کنند که اگر از مرجعی تقلید کنند که آن مرجع ولایت فقیه را قبول ندارد، به این معناست که باید با ولایت فقیه مبارزه کرد و یا لاأقل نسبت به آن بی تفاوت بود. استاد محمد نجفی حکومت اسلامی از مبانی تا مقاصد، ص 165 @Arshiv_Gholam
هر نوع نقش آفرینی سلایق در نظریه پردازی را نباید ملازم با نسبی بودن نظریه ها دانست. دکتر احمد حسین شریفی روش شناسی علوم انسانی اسلامی، ص 99 @Arshiv_Gholam
عَلِيُّ بْنُ إِبْرَاهِيمَ عَنْ أَبِيهِ عَنِ ابْنِ أَبِي عُمَيْرٍ عَنْ مَنْصُورِ بْنِ يُونُسَ عَنْ أَبِي الْمَأْمُونِ الْحَارِثِيِّ قَالَ: قُلْتُ لِأَبِي عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام) مَا حَقُّ الْمُؤْمِنِ عَلَى الْمُؤْمِنِ؟ قَالَ إِنَّ مِنْ حَقِّ الْمُؤْمِنِ عَلَى الْمُؤْمِنِ الْمَوَدَّةَ لَهُ فِي صَدْرِهِ وَ الْمُوَاسَاةَ لَهُ فِي مَالِهِ وَ الْخَلَفَ لَهُ فِي أَهْلِهِ وَ النُّصْرَةَ لَهُ عَلَى مَنْ ظَلَمَهُ وَ إِنْ كَانَ نَافِلَةٌ فِي الْمُسْلِمِينَ وَ كَانَ غَائِباً أَخَذَ لَهُ بِنَصِيبِهِ وَ إِذَا مَاتَ الزِّيَارَةَ إِلَى قَبْرِهِ وَ أَنْ لَا يَظْلِمَهُ وَ أَنْ لَا يَغُشَّهُ وَ أَنْ لَا يَخُونَهُ وَ أَنْ لَا يَخْذُلَهُ وَ أَنْ لَا يُكَذِّبَهُ وَ أَنْ لَا يَقُولَ لَهُ أُفٍّ وَ إِذَا قَالَ لَهُ أُفٍّ فَلَيْسَ بَيْنَهُمَا وَلَايَةٌ وَ إِذَا قَالَ لَهُ أَنْتَ عَدُوِّي فَقَدْ كَفَرَ أَحَدُهُمَا وَ إِذَا اتَّهَمَهُ انْمَاثَ الْإِيمَانُ فِي قَلْبِهِ كَمَا يَنْمَاثُ الْمِلْحُ فِي الْمَاءِ. الكافي، ج‏2، ص 171 @Arshiv_Gholam
کتاب حاضر به بررسی طرح هایی از مراحل سلوک اختصاص دارد که در روایات معصومین (علیهم السّلام) به آن ها اشاره شده است. این طرح ها برگرفته از سه الگوی رواییِ درجات اسلام، درجات زهد و مناجات خمسة عشر است. در مطالعه دو الگوی نخست، علاوه بر اثبات صدور و تحلیل محتوای روایات و ترسیم طرح، ساختار اندیشه اخلاق اسلام از دو زاویه متفاوت ارائه شده است. در طرح سوم از مناجات های خمسه عشر استفاده شده، و درباره این موضوع بحث شده که آیا از ترتیب عناوین موجود در این مناجات ها می توان طرحی برای سلوک به دست آورد؟ ✍ أثری از استاد امیر غنوی. 📚 پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی. @Arshiv_Gholam
2_213249932314804313.ogg
1.58M
🎙من از دیار حبیبم🎙 "حاج منصور ارضی" @Arshiv_Gholam
1_18565442.mp3
2.99M
🎙روزا بی تو شبیه شام تاره🎙 "شیخ جعفر ناصری" "حاج محمود کریمی" @Arshiv_Gholam
004_1.mp3
5.55M
🎙زمان زمانِ عجیبی است🎙 "حاج منصور ارضی" @Arshiv_Gholam