eitaa logo
شیخ غلامعلي بدرلو
1.3هزار دنبال‌کننده
1.9هزار عکس
1.5هزار ویدیو
256 فایل
یاهو زَكَاةُ الْعِلْمِ بَذْلُهُ لِمُسْتَحِقِّهِ وَ إِجْهَادُ النَّفْسِ فِي الْعَمَلِ بِهِ تصنیف غررالحکم، حدیث ۱۳۲ http://eitaa.com/Arshiv_Gholam ارتباط با ادمین: https://eitaa.com/Sheikh_Gholamali
مشاهده در ایتا
دانلود
توحید اگر قرار شد یک عقیده ای باشد که به دنبال خود تعهّدی را...به ارمغان می آورد، پس باید فهمید...که این مسئولیت...چیست بالأخره...تعهّدی که توحید به فرد موحّد یا به جامعه موحّد می دهد، از حدّ فرمان های شخصی و تکالیف فردی بالاتر است..شامل مهم ترین...و اساسی ترین مسائل یک جامعه است...ما معتقدیم که تعهّد توحید و مسئولیتی که بار دوش موحّد می شود، مسئولیتی است که در حدّ تکالیف اساسی و حقوق اساسی یک جامعه...در یک کلمه، قیافه و اندام جامعه توحیدی، با قیافه و اندام جامعه غیر توحیدی متفاوت است. نائب المهدی امام خامنه ای طرح کلی اندیشه اسلامی، ص 228 و 229 @Arshiv_Gholam
مُحَمَّدُ بْنُ يَحْيَى عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ عِيسَى عَنِ ابْنِ فَضَّالٍ عَنِ ابْنِ بُكَيْرٍ عَنْ زُرَارَةَ عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ (علیه السّلام) قَالَ: الْمُؤْمِنُ أَصْلَبُ مِنَ الْجَبَلِ الْجَبَلُ يُسْتَقَلُّ مِنْهُ وَ الْمُؤْمِنُ لَا يُسْتَقَلُّ مِنْ دِينِهِ شَيْ‏ءٌ. الكافي، ج‏2، ص 241 @Arshiv_Gholam
بنابر اصل توحید، انسان ها حق ندارند هیچ کس و هیچ چیز جز خدا را عبودیت و اطاعت کنند، این اصل اوّل از قطعنامه توحیدی...دامنه اش خیلی وسیع است. ببینید عبودیت و اطاعت کجاها صدق می کند. نائب المهدی امام خامنه ای طرح کلی اندیشه اسلامی، ص 229 @Arshiv_Gholam
عَلِيُّ بْنُ إِبْرَاهِيمَ عَنْ صَالِحِ بْنِ السِّنْدِيِّ عَنْ جَعْفَرِ بْنِ بَشِيرٍ عَنْ إِسْحَاقَ بْنِ عَمَّارٍ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام) قَالَ: الْمُؤْمِنُ حَسَنُ الْمَعُونَةِ خَفِيفُ الْمَئُونَةِ جَيِّدُ التَّدْبِيرِ لِمَعِيشَتِهِ لَا يُلْسَعُ مِنْ جُحْرٍ مَرَّتَيْنِ. الكافي، ج‏2، ص 241 @Arshiv_Gholam
شیطان عبارت از جناب ابلیس نیست یا یک چیز پنهان و مخفی که به چشم نمی آید...شیطان یعنی "نیروهای شرانگیز و شرآفرین خارج از وجود انسان"...همچنانی که نفس را...اگر بخواهیم تعریف کنیم، می توانیم این جوری تعریف کنیم "نیروهای شرانگیز و شرآفرین درونی انسان". نائب المهدی امام خامنه ای طرح کلی اندیشه اسلامی، ص 230 @Arshiv_Gholam
عَلِيُّ بْنُ مُحَمَّدِ بْنِ بُنْدَارَ عَنْ إِبْرَاهِيمَ بْنِ إِسْحَاقَ عَنْ سَهْلِ بْنِ الْحَارِثِ عَنِ الدِّلْهَاثِ مَوْلَى الرِّضَا (علیه السّلام) قَالَ سَمِعْتُ الرِّضَا (علیه السّلام) يَقُولُ: لَا يَكُونُ الْمُؤْمِنُ مُؤْمِناً حَتَّى يَكُونَ فِيهِ ثَلَاثُ خِصَالٍ سُنَّةٌ مِنْ رَبِّهِ وَ سُنَّةٌ مِنْ نَبِيِّهِ وَ سُنَّةٌ مِنْ وَلِيِّهِ، فَأَمَّا السُّنَّةُ مِنْ رَبِّهِ فَكِتْمَانُ سِرِّهِ قَالَ اللَّهُ (عَزَّ وَ جَلَّ) عالِمُ الْغَيْبِ فَلا يُظْهِرُ عَلى‏ غَيْبِهِ أَحَداً إِلَّا مَنِ ارْتَضى‏ مِنْ رَسُولٍ وَ أَمَّا السُّنَّةُ مِنْ نَبِيِّهِ فَمُدَارَاةُ النَّاسِ فَإِنَّ اللَّهَ‏ (عَزَّ وَ جَلَّ) أَمَرَ نَبِيَّهُ (صلّی اللّه علیه و آله) بِمُدَارَاةِ النَّاسِ فَقَالَ خُذِ الْعَفْوَ وَ أْمُرْ بِالْعُرْفِ وَ أَمَّا السُّنَّةُ مِنْ وَلِيِّهِ فَالصَّبْرُ فِي الْبَأْساءِ وَ الضَّرَّاءِ. الكافي، ج‏2، ص 241 @Arshiv_Gholam
بدجوری ما در زمینه شناخت معارف اسلامی از قرآن دور افتادیم یا سرگرم شدیم به یک سلسله پندارهای عامیانه و سست...و توأم با خرافات...یا در نقطه مقابل، سرگرم شدیم به استدلالات خشک بی روحِ بی اثرِ بی مسئولیتِ در زمینه توحید. چه بحث های فلسفی بی اثر و خشکی! ببینید چقدر درباره توحید بحث کردند متکلّمین و چقدر این بحث ها در تشکیل و ایجاد یک جامعه توحیدی بی اثر بود. اگر چنانچه درباره یک مسئله ای که مربوط به زندگی است، صدسال بحث بشود، مگر ممکن است بعد از صدسال در زندگی یک اثری نبخشد؟ نائب المهدی امام خامنه ای طرح کلی اندیشه اسلامی، 232 @Arshiv_Gholam
مُحَمَّدُ بْنُ يَحْيَى عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ عِيسَى عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ سِنَانٍ عَنْ قُتَيْبَةَ الْأَعْشَى قَالَ سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام) يَقُولُ: الْمُؤْمِنَةُ أَعَزُّ مِنَ الْمُؤْمِنِ وَ الْمُؤْمِنُ أَعَزُّ مِنَ الْكِبْرِيتِ الْأَحْمَرِ فَمَنْ رَأَى مِنْكُمُ الْكِبْرِيتَ الْأَحْمَرَ. الكافي، ج‏2، ص 242 @Arshiv_Gholam
انسان گاهی اوقات برای اینکه برای شرک خود بهانه ای بتراشد و عذری بیندیشد، فکرها و پندارها و خیال می کند و پیش خودش بهانه ها پیدا می کند. عذرهایی موجّه و شرعی درست می کند. نائب المهدی امام خامنه ای طرح کلی اندیشه اسلامی، ص 235 @Arshiv_Gholam
عِدَّةٌ مِنْ أَصْحَابِنَا عَنْ سَهْلِ بْنِ زِيَادٍ عَنِ ابْنِ أَبِي نَجْرَانَ عَنْ مُثَنًّى الْحَنَّاطِ عَنْ كَامِلٍ التَّمَّارِ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا جَعْفَرٍ (علیه السّلام) يَقُولُ: النَّاسُ كُلُّهُمْ بَهَائِمُ _ثَلَاثاً_ إِلَّا قَلِيلًا مِنَ الْمُؤْمِنِينَ وَ الْمُؤْمِنُ غَرِيبٌ _ثَلَاثَ مَرَّاتٍ_. الكافي، ج‏2، ص 242 @Arshiv_Gholam
نتایج تحقیقات نشان می دهد که ماهیت روابط میان فردی هر شخص، در تعامل میان نوزاد و مادر تثبیت می شود. اگر میزان تماس بدنی، دیداری و کلامی مادر و آگاهی و پاسخ دهی او به نیازهای کودک کافی باشد، وی دارای الگوی دلبستگی ایمنی بخش می شود. این نوع دلبستگی با ویژگی های آینده فرد مرتبط است؛ ویژگی هایی چون عواطف مثبت، همدلی، عزّت نفس بالا و تعامل های بدون تعارض با همسالان و بزرگسالان. دانش خانواده و جمعیت، ص 114 @Arshiv_Gholam
از توحید به این آسانی نمی توان گذشت. اوّلاً پایه اعتقادی است. ثانیاً، اصل مهمّ عملی فردی و اجتماعی است. ثالثاً، ملّت مسلمان موحّد، از آن خیلی کم چیزی می دانند، بلکه می شود گفت چیزی نمی دانند. نائب المهدی امام خامنه ای طرح کلی اندیشه اسلامی، ص 247 @Arshiv_Gholam
عَلِيُّ بْنُ إِبْرَاهِيمَ عَنْ أَبِيهِ عَنِ ابْنِ مَحْبُوبٍ عَنِ ابْنِ رِئَابٍ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام) يَقُولُ لِأَبِي بَصِيرٍ: أَمَا وَ اللَّهِ لَوْ أَنِّي أَجِدُ مِنْكُمْ ثَلَاثَةَ مُؤْمِنِينَ يَكْتُمُونَ حَدِيثِي مَا اسْتَحْلَلْتُ أَنْ أَكْتُمَهُمْ حَدِيثاً. الكافي، ج‏2، ص 242 @Arshiv_Gholam
👆👆👆👆👆👆👆👆👆👆👆👆👆👆 طرح رضوان 1400 اصفهان، فلاورجان، سهروفیروزان @Arshiv_Gholam
یک وقت کسی را عبادت می کنند، به این صورت که او را مقدّس و دارای نیروهای مافوق عالم طبیعت می دانند...این یک مفهوم رایج همگانی از عبادت. غیر از این مفهوم، یک معنای دیگری...از همین مفهوم وجود دارد که آن را هم عبادت می شود گفت...معنای دوّم عبادت چیست؟...اطاعت هر کسی به صورت مستقل و بی قید و شرط، عبادت اوست..."مَن أصغَی إلَی ناطقٍ فقَد عبَده" خیلی وسیع تر است دایره عبادت...حتی شش دانگ حواس را هم به یکی دادن، عبادت اوست. نائب المهدی امام خامنه ای طرح کلی اندیشه اسلامی، ص 248 تا 251 @Arshiv_Gholam