eitaa logo
شیخ غلامعلي بدرلو
1.3هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
1.5هزار ویدیو
254 فایل
یاهو زَكَاةُ الْعِلْمِ بَذْلُهُ لِمُسْتَحِقِّهِ وَ إِجْهَادُ النَّفْسِ فِي الْعَمَلِ بِهِ تصنیف غررالحکم، حدیث ۱۳۲ http://eitaa.com/Arshiv_Gholam ارتباط با ادمین: https://eitaa.com/Sheikh_Gholamali
مشاهده در ایتا
دانلود
ممكن است دست هاى ناپاكى با سمپاشي ها و تبليغات سوء برنامه‏ هاى‏ أخلاقى و إصلاحى را بى‏أهميّت وانمود كرده، منبر رفتن براى پند و موعظه را با مقام علمى مغاير جلوه دهند، و با نسبت دادن "منبرى" به شخصيت هاى بزرگ علمى، كه در مقام إصلاح و تنظيم حوزه ‏ها هستند، آنان را از كار باز دارند. امروز در بعضى حوزه ‏ها شايد منبر رفتن و موعظه كردن را ننگ بدانند! غافل از اينكه حضرت امير (عليه السّلام) منبرى بودند و در منابر مردم را نصيحت فرموده، آگاه، هوشيار و راهنمايى مى‏كردند. ساير أئمّه (عليهم السّلام) نيز چنين بودند. امام خميني (رحمه اللّه) جهاد اكبر، ص 25 @Arshiv_Gholam
ما ملّت ایران، از این حقیقت به خود میبالیم که به خاطر خدا و اسلام و قرآن، مورد کینه و عداوت مستکبران و گردن کشان عالم قرار گرفته ایم. نائب المهدی امام خامنه ای عهد مشترک، ص 376 @Arshiv_Gholam
أَبُو عَلِيٍّ الْأَشْعَرِيُّ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ عَبْدِ الْجَبَّارِ عَنِ ابْنِ أَبِي نَجْرَانَ عَنْ سَيْفٍ التَّمَّارِ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام) يَقُولُ: عَلَيْكُمْ بِالدُّعَاءِ فَإِنَّكُمْ لَا تَقَرَّبُونَ بِمِثْلِهِ وَ لَا تَتْرُكُوا صَغِيرَةً لِصِغَرِهَا أَنْ تَدْعُوا بِهَا إِنَّ صَاحِبَ الصِّغَارِ هُوَ صَاحِبُ الْكِبَارِ. الكافي، ج‏2، ص 467 @Arshiv_Gholam
اگر بعضى معمّمين سربار حوزه ‏ها روى غرض ورزي هاى شخصى و جلب منافع دنيوى به جان هم افتند، همديگر را هتك كنند، تفسيق نمايند، هياهو درست كنند، در تصدّى بعضى أمور با يكديگر رقابت نمايند، سر و صدا راه بيندازند، به اسلام و قرآن خيانت كرده ‏اند. امام خمینی (رحمه اللّه) جهاد اكبر، ص 27 @Arshiv_Gholam
جلسه ذکر و توسّل به محضر حضرات آل اللّه (علیهم السّلام) به مناسبت شهادت شیخ الأئمة امام صادق (عليه السّلام) قرائت قرآن سخنراني عزاداري سخنران: حضرت استاد مهدوی نیا چهارشنبه، 28 خرداد 1399 ساعت 21:15 قم، بلوار جمهوری، کوچه ۱۶، پلاک ۱۵، منزل حاج آقا تنها "خانوادگی" @Arshiv_Gholam
طلبه کسی است که عمده زمان و توان خود را صرف رسالت های نهاد روحانیّت گرداند. استاد عالم زاده نوری سیمای آرمانی طلبه، ص 33 @Arshiv_Gholam
عِدَّةٌ مِنْ أَصْحَابِنَا عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ عِيسَى عَنِ الْحُسَيْنِ بْنِ سَعِيدٍ عَنِ النَّضْرِ بْنِ سُوَيْدٍ عَنِ الْقَاسِمِ بْنِ سُلَيْمَانَ عَنْ عُبَيْدِ بْنِ زُرَارَةَ عَنْ أَبِيهِ عَنْ رَجُلٍ قَالَ قَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام): الدُّعَاءُ هُوَ الْعِبَادَةُ الَّتِي قَالَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ "إِنَّ الَّذِينَ يَسْتَكْبِرُونَ عَنْ عِبادَتِي الْآيَة"، ادْعُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ وَ لَا تَقُلْ إِنَّ الْأَمْرَ قَدْ فُرِغَ مِنْهُ. قَالَ زُرَارَةُ إِنَّمَا يَعْنِي لَا يَمْنَعْكَ إِيمَانُكَ بِالْقَضَاءِ وَ الْقَدَرِ أَنْ تُبَالِغَ بِالدُّعَاءِ وَ تَجْتَهِدَ فِيهِ أَوْ كَمَا قَالَ. الكافي، ج‏2، ص 467 @Arshiv_Gholam
روحانيى كه با ما وراء الطّبيعه ارتباط دارد، روحانيى كه از تعاليم زنده و صفات سازنده اسلام برخوردار است، روحانيى كه خود را پيرو و شيعه على بن ابى طالب (عليه السّلام) مى‏داند، ممكن نيست به مشتهيات دنيا توجّهى داشته باشد، چه رسد كه به خاطر آن إختلاف راه بيندازد! شما كه داعيه پيروى از حضرت أمير المؤمنين (عليه السّلام) داريد، لاأقل در زندگى آن مرد بزرگ كمى مطالعه كنيد، ببينيد واقعا هيچ گونه پيروى و مشايعتى از آن حضرت مى‏كنيد؟ آيا از زهد، تقوى، زندگى ساده و بى‏آلايش آن حضرت چيزى مى‏دانيد و به كار مى‏بنديد؟ آيا از مبارزات آن بزرگوار با ظلم و بيدادگرى و إمتيازات طبقاتى، و دفاع و پشتيبانى بى‏دريغى كه از مظلومين و ستمديدگان مى‏كرد و دستگيري هايى كه از طبقات محروم و رنجديده إجتماع مى‏نمود چيزى مى‏فهميد و عمل مى‏كنيد؟ آيا معناى "شيعه" تنها داشتن زىّ ظاهرى اسلام است؟ بنابراين، فرق شما با ديگر مسلمانان، كه در داشتن اين أمور خيلى از شيعه جلوتر و مفيدترند، چه مى‏باشد؟ چه امتيازى بر آنان داريد؟ امام خميني (رحمه اللّه) جهاد اكبر، ص 28 @Arshiv_Gholam
در مواردی که تعریف ناظر به مصادیق بایسته و مطلوب است، یک قید مستتر و ناگفته (قید کامل) در موضوع تعریف وجود دارد؛ یعنی معرَّف، موضوع مطلق نیست، بلکه آنچه تعریف میشود مقیّد به قید کمال است...میتوان اینگونه تعاریف را تعاریف هنجاری یا آرمانی نام داد. استاد عالم زاده نوری استنباط حکم اخلاقی از متون و ادلّه لفظی، ج1، ص 165 @Arshiv_Gholam
وَ بِإِسْنَادِهِ قَالَ قَالَ النَّبِيُّ (صلّی اللّه علیه و آله): أَ لَا أَدُلُّكُمْ عَلَى سِلَاحٍ يُنْجِيكُمْ مِنْ أَعْدَائِكُمْ وَ يُدِرُّ أَرْزَاقَكُمْ؟ قَالُوا بَلَى، قَالَ تَدْعُونَ رَبَّكُمْ بِاللَّيْلِ وَ النَّهَارِ فَإِنَّ سِلَاحَ الْمُؤْمِنِ الدُّعَاءُ. عِدَّةٌ مِنْ أَصْحَابِنَا عَنْ سَهْلِ بْنِ زِيَادٍ عَنْ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ الْأَشْعَرِيِّ عَنِ ابْنِ الْقَدَّاحِ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام) قَالَ قَالَ أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ (علیه السّلام): الدُّعَاءُ تُرْسُ الْمُؤْمِنِ وَ مَتَى تُكْثِرْ قَرْعَ الْبَابِ يُفْتَحْ لَكَ. الكافي، ج‏2، ص 468 @Arshiv_Gholam
گاهى شيطان براى انسان تكاليف و وظايفى تعيين مى‏نمايد؛ گاهى هواها و خواسته ‏هاى نفسانى به اسم وظيفه شرعى انسان را به كارهايى وا مى‏دارد. اين وظيفه شرعى نيست كه كسى نسبت به مسلمانى إهانت كند؛ از برادر دينى بدگويى نمايد. اين حبّ دنيا و حبّ نفس است؛ اين تلقينات شيطان است كه انسان را به اين روز سياه مى‏نشاند؛ اين تخاصم تخاصم أهل نار است "انّ ذلك لحقّ تخاصم اهل النّار". امام خميني (رحمه اللّه) جهاد اكبر، ص 31 @Arshiv_Gholam
اگر طلبه سخت گیرانه به ضوابط شرعی پایبند نباشد و طرح زندگی خود را بر أساس ألگوی دینی نبسته باشد، هرگز ظرفیّت فهم دین را نخواهد یافت و با باطن حقایق دینی إرتباط برقرار نخواهد کرد. استاد عالم زاده نوری سیمای آرمانی طلبه، ص 37 @Arshiv_Gholam
عَنْهُ عَنْ أَبِيهِ عَنِ ابْنِ أَبِي عُمَيْرٍ عَنْ هِشَامِ بْنِ سَالِمٍ عَنْ عُمَرَ بْنِ يَزِيدَ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا الْحَسَنِ (عليه السّلام) يَقُولُ: إِنَّ الدُّعَاءَ يَرُدُّ مَا قَدْ قُدِّرَ وَ مَا لَمْ يُقَدَّرْ، قُلْتُ وَ مَا قَدْ قُدِّرَ عَرَفْتُهُ فَمَا لَمْ يُقَدَّرْ؟ قَالَ حَتَّى لَا يَكُونَ. أَبُو عَلِيٍّ الْأَشْعَرِيُّ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ عَبْدِ الْجَبَّارِ عَنْ صَفْوَانَ عَنْ بِسْطَامَ الزَّيَّاتِ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (عليه السّلام) قَالَ: إِنَّ الدُّعَاءَ يَرُدُّ الْقَضَاءَ وَ قَدْ نَزَلَ مِنَ السَّمَاءِ وَ قَدْ أُبْرِمَ إِبْرَاماً. مُحَمَّدُ بْنُ يَحْيَى عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ عِيسَى عَنْ أَبِي هَمَّامٍ إِسْمَاعِيلَ بْنِ هَمَّامٍ عَنِ الرِّضَا ع قَالَ قَالَ عَلِيُّ بْنُ الْحُسَيْنِ (عليه السّلام): إِنَّ الدُّعَاءَ وَ الْبَلَاءَ لَيَتَرَافَقَانِ إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَةِ، إِنَّ الدُّعَاءَ لَيَرُدُّ الْبَلَاءَ وَ قَدْ أُبْرِمَ إِبْرَاماً. الكافي، ج‏2، ص 469 @Arshiv_Gholam
مهذّب شويد. شما مى‏خواهيد جامعه‏ اى را تهذيب و إرشاد كنيد، كسى كه نتواند خود را إصلاح و إداره كند چگونه مى‏خواهد و مى‏تواند ديگران را راهنمايى و إداره نمايد؟ امام خميني (رحمه اللّه) جهاد اكبر، ص 36 @Arshiv_Gholam
در علمداران دین نباید چیزی مشاهده بشود که رایحه ی دوری از معنویّت از آن إستشمام گردد؛ و إلّا حرکتی که به سمت معنویّت است، ضربه خواهد خورد. نائب المهدی امام خامنه ای دیدار با روحانیون و أئمة جمعه و جماعات استان مازندران، 1369/02/22 سیمای آرمانی طلبه، ص 64 @Arshiv_Gholam
عِدَّةٌ مِنْ أَصْحَابِنَا عَنْ سَهْلِ بْنِ زِيَادٍ عَنْ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ الْأَشْعَرِيِّ عَنِ ابْنِ الْقَدَّاحِ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام) قَالَ: مَا أَبْرَزَ عَبْدٌ يَدَهُ إِلَى اللَّهِ الْعَزِيزِ الْجَبَّارِ إِلَّا اسْتَحْيَا اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ أَنْ يَرُدَّهَا صِفْراً حَتَّى يَجْعَلَ فِيهَا مِنْ فَضْلِ رَحْمَتِهِ مَا يَشَاءُ، فَإِذَا دَعَا أَحَدُكُمْ فَلَا يَرُدَّ يَدَهُ حَتَّى يَمْسَحَ عَلَى وَجْهِهِ وَ رَأْسِهِ. الكافي، ج‏2، ص 471 @Arshiv_Gholam
لسان أدعيه با لسان هاى ديگرى كه آن بزرگواران داشتند و أحكام را بيان مى‏فرمودند خيلى فرق دارد. أكثراً مسائل روحانى، مسائل ماوراء طبيعت، مسائل دقيق إلهى و آنچه را مربوط به معرفة اللّه است، با لسان أدعيه بيان فرموده ‏اند. ولى ما أدعيه را تا آخر مى‏خوانيم و متأسّفانه به اين معانى توجّه نداريم، و أصولا نمى‏فهميم چه مى‏خواهند بفرمايند. امام خميني (رحمه اللّه) جهاد اكبر، ص 37 @Arshiv_Gholam
عالم و مبلّغ دین باید به همه دستورات دینی به نحو حدأکثری پای بند باشد و همه آموزه های دین را جدّی تلقّی کند. إنضباط فقهی، إلتزام به آداب اسلامی و سلوک معنوی برای طلبه هم أرزش فردی و هم أرزش صنفی به شمار میرود و بدون این ویژگی، صدق عنوان طلبه بر فرد به حقیقت صحیح نیست. استاد عالم زاده نوری سیمای آرمانی طلبه، ص 39 @Arshiv_Gholam
عَلِيُّ بْنُ إِبْرَاهِيمَ عَنْ أَبِيهِ عَنْ حَمَّادِ بْنِ عِيسَى عَنِ ابْنِ سِنَانٍ عَنْ عَنْبَسَةَ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام) قَالَ: مَنْ تَخَوَّفَ مِنْ بَلَاءٍ يُصِيبُهُ فَتَقَدَّمَ فِيهِ بِالدُّعَاءِ لَمْ يُرِهِ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ ذَلِكَ الْبَلَاءَ أَبَداً. الكافي، ج‏2، ص 472 @Arshiv_Gholam
بالا رفتن عمل و مقبوليّت آن، با صحّت شرعى خيلى تفاوت دارد. اگر با پايان يافتن ماه مبارك رمضان، در أعمال و كردار شما هيچ گونه تغييرى پديد نيامد و راه و روش شما با قبل از ماه صيام فرقى نكرد، معلوم مى‏شود روزه ‏اى كه از شما خواسته ‏اند محقّق نشده است؛ آنچه انجام داده ‏ايد روزه عامّه حيوانى بوده است. امام خمینی (رحمه اللّه) جهاد اكبر، ص 39 @Arshiv_Gholam
السّلامُ علیکَ یا جعفر بن محمد (علیهما السّلام) 🌹 قال الرّضا (علیه السّلام): «اِذَا نَزَلَتْ بِکُمْ شَدِیدَةٌ فَاسْتَعِینُوا بِنَا» هر گاه برای شما پیش آمد سختی روی داد از ما کمک و یاری بجوئید. (مستدرک الوسائل،ج۵،ص۲۲۹) 🌹 جلسه هفتگی هیأت خیمه اصحاب الحسین (علیه السلام) سخنران: استاد فربهی زمان: جمعه، ۳۰ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۹ مکان: قم، خیابان سمیه، کوچه ۱۴، پلاک ۲۴، منزل آقای قربانی "خانوادگی" مهمان سفره اطعام اهلبیت (علیهم السلام) هستیم. @kh_ashabalhosein @Arshiv_Gholam
1399.3.28.mp3
20.97M
⬛️ شام شهادت امام صادق (علیه السّلام) 🕙 چهارشنبه 1399/03/28 🔈 سخنرانی حضرت استاد مهدوی نیا ✅ پیشنهاد دانلود @Arshiv_Gholam
عالِمی که حرص به دنیا داشته باشد مردود است. عالِمی که از محرّمات إجتناب نداشته باشد مردود است. نه اینکه عالِم نباید از تمتّعات زندگی بهره ببرد؛ أمّا مراتبی هست که انسان در آن مراتب، باید حقّاً و إنصافاً از تمتّعاتی چشم بپوشد...این که حرص به دنیا در عالِم إحساس شود _و لو به حسب ظاهر فعل حرامی هم نکند؛ أمّا همین طور از چپ و راست دنبال این باشد که بتواند مال دنیا را جمع کند_ ضدّ قدس است...این نسل موظّف است چه از راه علم و تداوم رشته علمی و پیشرفت علمی و چه از لحاظ حفظ إعتبار تقوایی و قدسی، آبروی أسلاف را حفظ کند. نائب المهدی امام خامنه ای دیدار با أئمّة جماعات و روحانیّون و مبلّغین در آستانه ماه مبارک رمضان، 1371/11/25 سیمای آرمانی طلبه، ص 70 @Arshiv_Gholam
عَلِيُّ بْنُ إِبْرَاهِيمَ عَنْ أَبِيهِ عَنِ ابْنِ أَبِي عُمَيْرٍ عَنْ سَيْفِ بْنِ عَمِيرَةَ عَنْ سُلَيْمَانَ بْنِ عَمْرٍو قَالَ سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ (عليه السّلام) يَقُولُ: إِنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ لَا يَسْتَجِيبُ دُعَاءً بِظَهْرِ قَلْبٍ سَاهٍ، فَإِذَا دَعَوْتَ فَأَقْبِلْ بِقَلْبِكَ ثُمَّ اسْتَيْقِنْ بِالْإِجَابَةِ. الكافي، ج‏2، ص 473 @Arshiv_Gholam
و "عصمت" غير از ايمان كامل نمى‏باشد، معناى عصمت أنبياء و أولياء اين نيست كه مثلاً جبرئيل دست آنان را بگيرد. البتّه اگر جبرئيل دست شمر را هم بگيرد هرگز مرتكب گناه نمى‏شود! بلكه عصمت زاييده ايمان است. اگر انسان به حق تعالى ايمان داشته باشد و با چشم قلب خداوند متعال را مانند خورشيد ببيند، إمكان ندارد مرتكب گناه و معصيت گردد. چنانكه در مقابل يك مقتدر مسلح "عصمت" پديد مى‏آيد. اين خوف از إعتقاد به حضور است كه انسان را از وقوع در گناه حفظ مى‏كند. امام خميني (رحمه اللّه) جهاد اكبر، ص 49 @Arshiv_Gholam