eitaa logo
شیخ غلامعلي بدرلو
1.3هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
1.5هزار ویدیو
254 فایل
یاهو زَكَاةُ الْعِلْمِ بَذْلُهُ لِمُسْتَحِقِّهِ وَ إِجْهَادُ النَّفْسِ فِي الْعَمَلِ بِهِ تصنیف غررالحکم، حدیث ۱۳۲ http://eitaa.com/Arshiv_Gholam ارتباط با ادمین: https://eitaa.com/Sheikh_Gholamali
مشاهده در ایتا
دانلود
شیخ غلامعلي بدرلو
📌سُنَّةَ ٱللَّهِ فِي ٱلَّذِينَ خَلَوۡاْ مِن قَبۡلُۖ وَلَن تَجِدَ لِسُنَّةِ ٱللَّهِ تَبۡدِيلٗا (سورة
🔰 ادامه‌ی بحث سنن إلهی... 1⃣ آزمايش انسان: يكي از اهداف متوسّط آفرينش انسان، آزمايش اوست؛ اين مطلب را مي‌توان از آيه هفتم سوره هود به‌دست آورد: 🔸«وَهُوَ الَّذِي خَلَق السَّمَاوَاتِ وَالأرْضَ فِي سِتَّةِ أيَّامٍ وَكانَ عَرْشُهُ عَلَي الْمَاء لِيَبْلُوَكمْ أيُّكمْ أحْسَنُ عَمَلاً. (سورة هود، آیة ۷)؛ 🔹او كسي است كه آسمان و زمين را در شش روز آفريد؛‌ در‌حالي‌كه سرير حكومت او بر آب بود تا شما را بيازمايد كه كدام‌يك نيكوكارتريد‌». 🔺هدف خدا، آفرينش انسانِ مختار و رساندن او به كمال بوده است. اين، مقتضاي حكمت الهي است. رسيدن به چنين هدفي در گرو فراهم بودن زمينه كمال اختياري است. اختيار انسان كه زمينه‌ساز تكامل اوست، بايد در عالم مادّه باشد؛ زيرا تنها اين عالم جايگاه تضادها و تزاحم‌هاست. 🔻انسان بايد براي انتخابش سر دوراهي قرار بگيرد و به‌اختيار خود، راه درست را انتخاب كند؛ وگرنه به كمالي كه بايد از راه انتخاب برسد، دست نمي‌يابد. 💠 بنابراين، باتوجّه به محتواي آيه ياد‌شده مي‌توانيم بگوييم: آفرينش جهان مقدّمه‌اي براي آفرينش انسان است و انسان آفريده شده است تا سر دوراهي قرار بگيرد و آزموده شود. نتيجه اينكه آفرينش جهان براي آزمايش انسان بوده است. البته خود آزمايش هم مقدّمة هدف ديگري است كه به‌ زودي به آن خواهيم پرداخت... ⭕️ زندگي انسان در اين جهان براي آزمايش است؛‌ كسي نبايد انتظار داشته باشد كه آزمايش نشود. ✅ آزمايش، تمام اقوام پيشين را نيز در‌بر‌مي‌گيرد و يك سنّت پايدار الهي است: 🔸«أحَسِبَ النَّاسُ أن يُتْرَكوا أن يَقُولُوا آمَنَّا وَهُمْ لَا يُفْتَنُونَ * وَلَقَدْ فَتَنَّا الَّذِينَ مِن قَبْلِهِمْ فَلَيَعْلَمَنَّ اللَّهُ الَّذِينَ صَدَقُوا وَلَيَعْلَمَنَّ الْكاذِبِينَ. (سورة العنكبوت، آیة ۲ و ۳)؛ 🔹آيا مردم پنداشتند كه تا گفتند ايمان آورديم، رها شده و آزموده نمي‌شوند؟ و به‌يقين كساني را كه پيش از اينان بودند، آزموديم تا خدا آنان را كه راست گفته‌اند، معلوم دارد و دروغ‌گويان را [نيز] معلوم دارد‌. علّامه محمّدتقی مصباح یزدی (رحمه اللّه) 📚خداشناسی در قرآن @Arshiv_Gholam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_5913530811033849766.mp3
7.5M
🎙قربون صدا زدنت🎙 🔰 کربلایی سیّد محمود علوی @Arshiv_Gholam
🔰قَالَ وَ حَدَّثَنِي أَبِي عَنِ اِبْنِ أَبِي عُمَيْرٍ عَنْ حَمَّادٍ عَنْ أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ (عَلَيْهِ السَّلاَمُ) قَالَ: 🔻مَا يَقُولُ اَلنَّاسُ فِي هَذِهِ اَلْآيَةِ «وَ يَوْمَ نَحْشُرُ مِنْ كُلِّ أُمَّةٍ فَوْجاً»؟ 🔹قُلْتُ يَقُولُونَ إِنَّهَا فِي اَلْقِيَامَةِ، 🛎 قَالَ لَيْسَ كَمَا يَقُولُونَ، إِنَّ ذَلِكَ فِي اَلرَّجْعَةِ، أَ يَحْشُرُ اَللَّهُ فِي اَلْقِيَامَةِ مِنْ كُلِّ أُمَّةٍ فَوْجاً وَ يَدَعُ اَلْبَاقِينَ؟ إِنَّمَا آيَةُ اَلْقِيَامَةِ قَوْلُهُ «وَ حَشَرْنٰاهُمْ فَلَمْ نُغٰادِرْ مِنْهُمْ أَحَداً» وَ قَوْلُهُ «وَ حَرٰامٌ عَلىٰ قَرْيَةٍ أَهْلَكْنٰاهٰا أَنَّهُمْ لاٰ يَرْجِعُونَ»، 💎 فَقَالَ اَلصَّادِقُ (عَلَيْهِ السَّلاَمُ): كُلُّ قَرْيَةٍ أَهْلَكَ اَللَّهُ أَهْلَهَا بِالْعَذَابِ، وَ مَحَضُوا اَلْكُفْرَ مَحْضاً لاَ يَرْجِعُونَ فِي اَلرَّجْعَةِ، وَ أَمَّا فِي اَلْقِيَامَةِ فَيَرْجِعُونَ، أَمَّا غَيْرُهُمْ مِمَّنْ لَمْ يَهْلِكُوا بِالْعَذَابِ (وَ مَحَضُوا اَلْإِيمَانَ مَحْضاً أَوْ) وَ مَحَضُوا اَلْكُفْرَ مَحْضاً يَرْجِعُونَ. 📜تفسير القمی، ج ۱، ص ۲۴ @Arshiv_Gholam
زینب ِ آقای خراسان تویی تاج سرِ مردم ایران تویی گُل به سر و روی تو از بام؛ ریخت بر جگرم شعله غمِ شام؛ ریخت زینبِ قم، تاجِ سرِ قافله تو نشدی همسفرِ حرمله زینبِ قم، پیش دو چشم ِ ترت دست نخورده به مویِ دلبرت زینبِ قم، دختِ علی پیر شد گوشه‌ی گودال؛ زمین‌گیر شد زینبِ قم، رأسِ جدا دیده‌ای؟! نیزه به حلقومِ رضا دیده‌ای؟! زینبِ قم‌، دستِ تو دیده طناب؟! راهِ تو افتاده به بزمِ شراب؟! زینبِ قم، پیش تو چیزی نشد محضرتان حرفِ کنیزی نشد زینبِ قم، جانم اگر بر لب است دردِ من از بی‌کسیِ زینب است عمّه‌ی سادات گرفتار شد ناقه نشین، واردِ بازار شد عمّه‌ی سادات به چشمِ ترش دید، گِره خورده مویِ دلبرش عمّه‌ی سادات زمین گیر شد تا که بریدند گلو، پیر شد عمّه‌ی سادات غرورش شکست نیزه به حلقوم حسینش نشست عمّه‌ی سادات به دستش طناب دیده‌اش افتاد به بزمِ شراب عمّه‌ی سادات چه چیزی شنید عصمتِ حق حرفِ کنیزی شنید «قاسم نعمتى» @Arshiv_Gholam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_5913530811033849760.mp3
12.33M
🎙فرازی از دعای أبوحمزه🎙 🔰کربلایی وحید حامد مقدّم @Arshiv_Gholam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥گستره‌ی عدالت🎥 🔰نائب المهدی امام خامنه‌ای (حفظه اللّه) 📌عدالت فقط در امور اقتصادی نیست... 🔸يَـٰٓأَيُّهَا ٱلَّذِينَ ءَامَنُواْ كُونُواْ قَوَّـٰمِينَ لِلَّهِ شُهَدَآءَ بِٱلۡقِسۡطِۖ وَلَا يَجۡرِمَنَّكُمۡ شَنَـَٔانُ قَوۡمٍ عَلَىٰٓ أَلَّا تَعۡدِلُواْۚ ٱعۡدِلُواْ هُوَ أَقۡرَبُ لِلتَّقۡوَىٰۖ وَٱتَّقُواْ ٱللَّهَۚ إِنَّ ٱللَّهَ خَبِيرُۢ بِمَا تَعۡمَلُونَ (سورة المائدة، آیة ٨) 🔹اى اهل ايمان! همواره [در همۀ امور] قيام كنندۀ براى خدا و گواهان به عدل و داد باشيد و نبايد دشمنى با گروهى شما را بر آن دارد كه عدالت نورزيد؛ عدالت كنيد كه آن به پرهيزكارى نزديك‌تر است و از خدا پروا كنيد؛ زيرا خدا به آنچه انجام مى‌دهيد آگاه است. (ترجمه استاد انصاریان) @Arshiv_Gholam
شیخ غلامعلي بدرلو
📌سُنَّةَ ٱللَّهِ فِي ٱلَّذِينَ خَلَوۡاْ مِن قَبۡلُۖ وَلَن تَجِدَ لِسُنَّةِ ٱللَّهِ تَبۡدِيلٗا (سورة
🔰 ادامه‌ی بحث سنن إلهی... 2⃣ نصرت إلهی: 🔻سنّت یعنی قانون، قاعده؛ خدای متعال در عالم طبیعت، در عالم انسان قواعدی دارد، قوانینی دارد...یکی از این قوانین این است «لَیَنصُرَنَّ اللَهُ مَن یَنصُرُه»؛ هر کسی که خدا را نصرت کند، خدا او را نصرت میکند؛ لَیَنصُرَنَّ اللّه، با چند علامت تأکید، یا «اِن تَنصُرُوا اللَّهَ یَنصُرکُم»؛ این سنّت الهی است. 💠 اگر طریقی که شما دارید می‌روید، کاری که شما دارید می‌کنید، جهت‌گیری شما، نصرت خدا [باشد]، نصرت خدا یعنی نصرت دین خدا، یعنی نصرت ارزش‌های الهی؛ یعنی این، اگر در این جهت حرکت بکنید، پیروز خواهید شد، خدا شما را کمک خواهد کرد. البتّه به شرطی که حرکت کنید، عمل کنید، نه اینکه [فقط] بگویید؛ عمل کنید. این یک سنّت الهی است. نائب المهدی امام خامنه‌ای (حفظه اللّه) 🗒 بیانات در دیدار رئیس و مسئولان قوه قضائیه، ۱۴۰۱/۰۴/۰۷ 🔸يَـٰٓأَيُّهَا ٱلَّذِينَ ءَامَنُوٓاْ إِن تَنصُرُواْ ٱللَّهَ يَنصُرۡكُمۡ وَيُثَبِّتۡ أَقۡدَامَكُمۡ (سورة محمّد، آیة ٧) 🔹اى مؤمنان! اگر خدا را يارى كنيد، خدا هم شما را يارى مى كند و گام هايتان را محكم و استوار مى‌سازد. (ترجمه‌ استاد انصاریان) 🔸إِنَّا لَنَنصُرُ رُسُلَنَا وَٱلَّذِينَ ءَامَنُواْ فِي ٱلۡحَيَوٰةِ ٱلدُّنۡيَا وَيَوۡمَ يَقُومُ ٱلۡأَشۡهَٰدُ (سورة الغافر، آیة ٥١) 🔹بى‌ترديد ما پيامبران خود و مؤمنان را در زندگى دنيا و روزى كه گواهان [براى گواهى دادن] به پا ايستند، يارى مى‌كنيم. (ترجمه استاد انصاریان) 🔸ٱلَّذِينَ أُخۡرِجُواْ مِن دِيَٰرِهِم بِغَيۡرِ حَقٍّ إِلَّآ أَن يَقُولُواْ رَبُّنَا ٱللَّهُۗ وَلَوۡلَا دَفۡعُ ٱللَّهِ ٱلنَّاسَ بَعۡضَهُم بِبَعۡضٖ لَّهُدِّمَتۡ صَوَٰمِعُ وَبِيَعٞ وَصَلَوَٰتٞ وَمَسَٰجِدُ يُذۡكَرُ فِيهَا ٱسۡمُ ٱللَّهِ كَثِيرٗاۗ وَلَيَنصُرَنَّ ٱللَّهُ مَن يَنصُرُهُۥٓۚ إِنَّ ٱللَّهَ لَقَوِيٌّ عَزِيزٌ (سورة الحجّ، آیة ٤٠) 🔹همانان كه به ناحق از خانه هايشان اخراج شدند [و گناه و جرمى نداشتند] جز اينكه مى‌گفتند پروردگار ما خدا است و اگر خدا برخى از مردم را به وسيلۀ برخى ديگر دفع نمى‌كرد، همانا صومعه‌ها و كليساها و كنيسه‌ها و مسجدهايى كه در آن‌ها بسيار نام خدا ذكر مى‌شود به شدّت ويران مى‌شدند؛ و قطعاً خدا به كسانى كه [دين] او را يارى مى‌دهند يارى مى‌رساند؛ مسلّماً خدا نيرومند و تواناى شكست ناپذير است. (ترجمه استاد انصاریان) @Arshiv_Gholam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰عَلِيُّ بْنُ إِبْرَاهِيمَ عَنْ أَبِيهِ قَالَ: 🔻رَأَيْتُ عَبْدَ اَللَّهِ بْنَ جُنْدَبٍ بِالْمَوْقِفِ، فَلَمْ أَرَ مَوْقِفاً كَانَ أَحْسَنَ مِنْ مَوْقِفِهِ، مَا زَالَ مَادّاً يَدَيْهِ إِلَى اَلسَّمَاءِ وَ دُمُوعُهُ تَسِيلُ عَلَى خَدَّيْهِ حَتَّى تَبْلُغَ اَلْأَرْضَ، 💎 فَلَمَّا اِنْصَرَفَ اَلنَّاسُ قُلْتُ لَهُ: يَا أَبَا مُحَمَّدٍ مَا رَأَيْتُ مَوْقِفاً قَطُّ أَحْسَنَ مِنْ مَوْقِفِكَ، 🔑 قَالَ: وَ اَللَّهِ مَا دَعَوْتُ إِلاَّ لِإِخْوَانِي وَ ذَلِكَ أَنَّ أَبَا اَلْحَسَنِ مُوسَى بْنَ جَعْفَرٍ (عَلَيْهِمَا اَلسَّلاَمُ) أَخْبَرَنِي: «أَنَّهُ مَنْ دَعَا لِأَخِيهِ بِظَهْرِ اَلْغَيْبِ نُودِيَ مِنَ اَلْعَرْشِ وَ لَكَ مِائَةُ أَلْفِ ضِعْفِ مِثْلِهِ»، فَكَرِهْتُ أَنْ أَدَعَ مِائَةَ أَلْفِ ضِعْفٍ مَضْمُونَةً لِوَاحِدٍ لاَ أَدْرِي يُسْتَجَابُ أَمْ لاَ. 🔹على بن ابراهيم از پدرش اين‌گونه نقل مى‌كند: عبد اللّه بن جندب را در موقف عرفه ديدم كه هيچ وقوفى را بهتر از وقوف او نديده بودم، او پيوسته دست‌هايش را به سوى آسمان بلند نموده بود و اشك‌هايش بر گونه‌اش جارى مى‌شد تا به زمين مى‌ريخت. چون مردم رفتند به او گفتم: اى ابو محمّد! هرگز موقفى بهتر از موقف تو نديده‌ام. 🔸گفت: به خدا سوگند! به جز براى برادرانم دعا نكردم، چرا كه امام كاظم (عليهما السّلام) به من خبر داد كه هركس براى برادر خود در نبودنش دعا كند از عرش ندا شود «بر تو باد صد هزار برابر مانند آن»، پس اكراه داشتم كه صد هزار برابر تضمين‌شده را در مقابل يك دعايى كه نمى‌دانم قبول شده يا نه، رها كنم. 📜الکافي، ج ۴، ص ۴۶۵ @Arshiv_Gholam
🔖 نظام اسلامی متّکی است به إقامه صلاة، إیتای زکات، أمر به معروف، و نهی از منکر؛ یعنی انسجام و ارتباط اجتماعی و قلبی میان آحاد مردم در نظام اسلامی. نائب المهدی امام خامنه ای (حفظه اللّه) 📘عهد مشترک، ص 202 @Arshiv_Gholam
2373122632PM.mp3
8.19M
🎙اوّلین سلام ما فقط حسین🎙 🔰 کربلایی سیّد مهدی حسینی 🔻به إذن رقیّة جانم... @Arshiv_Gholam
33.61M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥قاصد بی‌دین و وحشی🎥 🔰 شیخ محمّد مهدی طبّاخیان ❤️ قربون آقایی که فراریا، پابندش میشن... 🕯 بدکاره‌ها به نیمه‌نگاهی عوض شدند... @Arshiv_Gholam @m_mahdi_tabakhian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥باید بی‌خوابی بکشید🎥 🔰مرحوم محمّدحسین فرج‌نژاد (رحمه اللّه) 📌رفقای طلبه رفته بودند پیش حضرت آقا و اجازه می‌خواستند برن سوریه تا شهید بشن...آقا فرمودند اگه مردید وایسید کار کنید...جنگ فرهنگی سخت تر از جنگ نظامیه... @Arshiv_Gholam
شیخ غلامعلي بدرلو
📌سُنَّةَ ٱللَّهِ فِي ٱلَّذِينَ خَلَوۡاْ مِن قَبۡلُۖ وَلَن تَجِدَ لِسُنَّةِ ٱللَّهِ تَبۡدِيلٗا (سورة
🔰 ادامه‌ی بحث سنن إلهی... 3⃣ إملاء و استدراج: 🔻اين سنّت كه مي‌توان آن را يكي از مصاديق سنّت «‌زيادت ضلالت‌» و امداد اهل باطل در‌جهت باطل هم قلمداد كرد، بدين‌معناست كه خداي متعالي بر نعمت‌هاي مادّي و دنيوي اهل باطل مي‌افزايد، تا فريفته و مغرور گردند و در راه خود پابرجاتر و استوارتر شوند و بر كفر و كفران و ظلم و عصيان خود بيفزايند و استحقاق عذاب و عقاب بزرگ‌تر و دردناك‌تري را بيابند: 👇👇👇 🔸وَلا يَحْسَبَنَّ الَّذِينَ كَفَرُوا أَنَّما نُمْلِي لَهُمْ خَيْرٌ لِأَنْفُسِهِمْ إِنَّما نُمْلِي لَهُمْ لِيَزْدادُوا إِثْماً وَلَهُمْ عَذابٌ مُهِينٌ (سورة آل‌عمران، آیة ۱۷۸)؛ 🔹كساني كه كفر ورزيدند، مپندارند كه مهلتي كه به آنان مي‌دهيم برايشان خوب است؛ فقط مهلتشان مي‌دهيم تا گناهشان بيشتر [شود] و عذابي خواركننده دارند‌. 🔸فَلَمّا نَسُوا ما ذُكِّرُوا بِهِ فَتَحْنا عَلَيْهِمْ أَبْوابَ كُلِّ شَيْءٍ حَتّي إِذا فَرِحُوا بِما أُوتُوا أَخَذْناهُمْ بَغْتَةً فَإِذا هُمْ مُبْلِسُونَ * فَقُطِعَ دابِرُ الْقَوْمِ الَّذِينَ ظَلَمُوا (سورة الأنعام، آیة ۴۴ و ۴۵)؛ 🔹همين‌كه آنچه را به يادشان آورده بودند [بدان پندشان داده بودند] به‌فراموشي سپردند، درهاي همه‌چيز را بر آنان گشوديم؛ و چون به آنچه يافته بودند شادمان شدند، ناگهان بگرفتيمشان و يك‌باره درمانده و نوميد شدند * و گروهي كه ستم مي‌كردند ريشه‌كن شدند‌. 🔸ثُمَّ بَدَّلْنا مَكانَ السَّيِّئَةِ الْحَسَنَةَ حَتّي عَفَوْا وَقالُوا قَدْ مَسَّ آباءَنَا الضَّرّاءُ وَالسَّرّاءُ فَأَخَذْناهُمْ بَغْتَةً وَ هُمْ لا يَشْعُرُونَ (سورة الأعراف، آیة ۹۵)؛ 🔹آن‌گاه به‌جاي بدي نيكي آورديم تا ‌اينكه برآسودند و گفتند: سختي و گشايش [فقط] به پدران ما [مي‌] رسيد‌. پس ناگهان بگرفتيمشان، در‌حالي‌كه بي‌خبر بودند‌. 🔸وَالَّذِينَ كَذَّبُوا بِآياتِنا سَنَسْتَدْرِجُهُمْ مِنْ حَيْثُ لا يَعْلَمُونَ * وَأُمْلِي لَهُمْ إِنَّ كَيْدِي مَتِينٌ (سورة الأعراف، آیة ۱۸۲ و ۱۸۳)؛ 🔹كساني را كه نشانه‌‌هاي ما را دروغ مي‌شمارند از جايي كه ندانند آهسته‌آهسته مي‌گيريم * و مهلتشان دهيم كه نيرنگ من بسيار استوار است‌. 🔸وَلَقَدِ اسْتُهْزِئَ بِرُسُلٍ مِنْ قَبْلِكَ فَأَمْلَيْتُ لِلَّذِينَ كَفَرُوا ثُمَّ أَخَذْتُهُمْ فَكَيْفَ كَانَ عِقَابِ (سورة الرّعد،آیة ۳۲)؛ 🔹و مردم به رسولان پيش از تو هم استهزاي بسيار كردند من هم به كافران مهلت دادم آن‌گاه ايشان را به عقوبت گرفته و با چه عقاب سخت به كيفر رسانيد)‌؛ 🔸فَذَرْنِي وَمَنْ يُكَذِّبُ بِهذَا الْحَدِيثِ سَنَسْتَدْرِجُهُمْ مِنْ حَيْثُ لا يَعْلَمُونَ * وَأُمْلِي لَهُمْ إِنَّ كَيْدِي مَتِينٌ (سورة القلم،آیة ۴۴ و ۴۵)؛ 🔹مرا با آن‌كه اين گفتار را دروغ مي‌شمارد واگذار. آهسته‌آهسته از جايي كه ندانند خواهيمشان گرفت * و مهلتشان دهيم كه نيرنگم بسي استوار است‌. علّامه محمّدتقی مصباح یزدی (رحمه اللّه) 📚جامعه و تاریخ از نگاه قرآن @Arshiv_Gholam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥اخبار غیبی🎥 🔰مرحوم آیت اللّه سیّد عبدالکریم کشمیری (رحمه اللّه) 🔻خبردادن از رؤیای پنهان امام... 💠پیش‌بینی پیروزی انقلاب اسلامی و بازگشت امام... @Arshiv_Gholam
🔮 بعضیا با کمترین امکانات، بیشترین لذّت رو از زندگی می‌برن و بعضیا با بیشترین امکانات، کمترین رضایت رو از زندگی دارن... 📌بالأخره میگذره...میریم...نمی‌مونم...یه جوری که نبودنمون برا همه عادی میشه...چه تو خونه کاه‌گلی با سقف چوبی...چه تو خونه چندصد میلیاردی با تمام امکانات...برا اون جایی که قراره بمونیم یه فکری بکنیم... 🖼 استان زنجان، شهر قیدار، روستای بیوک‌قشلاق... @Arshiv_Gholam
🔰عَنْهُ عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنِ اَلْحَسَنِ بْنِ عَلِيٍّ عَنْ دَاوُدَ بْنِ سُلَيْمَانَ اَلْحَمَّارِ عَنْ سَعِيدِ بْنِ يَسَارٍ قَالَ: 🔻اِسْتَأْذَنَّا عَلَى أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ (عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ) أَنَا وَ اَلْحَارِثُ بْنُ اَلْمُغِيرَةِ اَلنَّصْرِيُّ وَ مَنْصُورٌ اَلصَّيْقَلُ، فَوَاعَدْنَا دَارَ طَاهِرٍ مَوْلاَهُ، فَصَلَّيْنَا اَلْعَصْرَ، ثُمَّ رُحْنَا إِلَيْهِ، فَوَجَدْنَاهُ مُتَّكِئاً عَلَى سَرِيرٍ قَرِيبٍ مِنَ اَلْأَرْضِ، فَجَلَسْنَا حَوْلَهُ، ثُمَّ اِسْتَوَى جَالِساً ثُمَّ أَرْسَلَ رِجْلَيْهِ حَتَّى وَضَعَ قَدَمَيْهِ عَلَى اَلْأَرْضِ، ثُمَّ قَالَ: 💠 اَلْحَمْدُ لِلَّهِ اَلَّذِي ذَهَبَ اَلنَّاسُ يَمِيناً وَ شِمَالاً، فِرْقَةٌ مُرْجِئَةٌ وَ فِرْقَةٌ خَوَارِجُ وَ فِرْقَةٌ قَدَرِيَّةٌ وَ سُمِّيتُمْ أَنْتُمُ اَلتُّرَابِيَّةَ، 🛎 ثُمَّ قَالَ بِيَمِينٍ مِنْهُ أَمَا وَ اَللَّهِ مَا هُوَ إِلاَّ اَللَّهُ وَحْدَهُ لاَ شَرِيكَ لَهُ وَ رَسُولُهُ وَ آلُ رَسُولِهِ صَلَوَاتُ اَللَّهِ عَلَيْهِمْ وَ شِيعَتُهُمْ كَرَّمَ اَللَّهُ وُجُوهَهُمْ وَ مَا كَانَ سِوَى ذَلِكَ فَلاَ كَانَ عَلِيٌّ وَ اَللَّهِ أَوْلَى اَلنَّاسِ بِالنَّاسِ بَعْدَ رَسُولِ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ يَقُولُهَا ثَلاَثاً. 📜الکافي، ج ۸، ص ۳۳۳ @Arshiv_Gholam
🔖 انقلاب ما بر اساس یک ایمان بود. أمّا معنایش این نیست که انقلاب نباید به زندگی مردم، به اقتصاد، به نان و به رفاه مردم بپردازد. نائب المهدی امام خامنه ای (حفظه اللّه) 📘عهد مشترک، ص 221 @Arshiv_Gholam
🐑 و أمّا گوسفند...😉👇 🔰حَدَّثَنَا جَعْفَرُ بْنُ مُحَمَّدِ بْنِ مَسْرُورٍ رَضِيَ اَللَّهُ عَنْهُ قَالَ حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ جَعْفَرِ بْنِ بُطَّةَ قَالَ حَدَّثَنَا أَحْمَدُ بْنُ أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ اَلْبَرْقِيُّ عَنْ أَبِيهِ يَرْفَعُهُ إِلَى زُرَارَةَ بْنِ أَوْفَى قَالَ دَخَلْتُ عَلَى عَلِيِّ بْنِ اَلْحُسَيْنِ (عَلَيْهِمَا السَّلاَمُ) فَقَالَ: 🔻يَا زُرَارَةُ اَلنَّاسُ فِي زَمَانِنَا عَلَى سِتِّ طَبَقَاتٍ: أَسَدٍ وَ ذِئْبٍ وَ ثَعْلَبٍ وَ كَلْبٍ وَ خِنْزِيرٍ وَ شَاةٍ؛ 1⃣ فَأَمَّا اَلْأَسَدُ فَمُلُوكُ اَلدُّنْيَا يُحِبُّ كُلُّ وَاحِدٍ مِنْهُمْ أَنْ يَغْلِبَ وَ لاَ يُغْلَبَ، 2⃣ وَ أَمَّا اَلذِّئْبُ فَتُجَّارُكُمْ يَذُمُّونَ إِذَا اِشْتَرَوْا وَ يَمْدَحُونَ إِذَا بَاعُوا، 3⃣ وَ أَمَّا اَلثَّعْلَبُ فَهَؤُلاَءِ اَلَّذِينَ يَأْكُلُونَ بِأَدْيَانِهِمْ وَ لاَ يَكُونُ فِي قُلُوبِهِمْ مَا يَصِفُونَ بِأَلْسِنَتِهِمْ، 4⃣ وَ أَمَّا اَلْكَلْبُ يَهِرُّ عَلَى اَلنَّاسِ بِلِسَانِهِ وَ يُكْرِمُهُ اَلنَّاسُ مِنْ شَرِّ لِسَانِهِ، 5⃣ وَ أَمَّا اَلْخِنْزِيرُ فَهَؤُلاَءِ اَلْمُخَنَّثُونَ وَ أَشْبَاهُهُمْ لاَ يُدْعَوْنَ إِلَى فَاحِشَةٍ إِلاَّ أَجَابُوا، 6⃣ وَ أَمَّا اَلشَّاةُ فَالْمُؤْمِنُونَ اَلَّذِينَ تُجَزُّ شُعُورُهُمْ وَ يُؤْكَلُ لُحُومُهُمْ وَ يُكْسَرُ عَظْمُهُمْ فَكَيْفَ تَصْنَعُ اَلشَّاةُ بَيْنَ أَسَدٍ وَ ذِئْبٍ وَ ثَعْلَبٍ وَ كَلْبٍ وَ خِنْزِيرٍ؟ 📜الخصال، ج ۱، ص ۳۳۸ @Arshiv_Gholam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا