eitaa logo
شیخ غلامعلي بدرلو
1.2هزار دنبال‌کننده
2هزار عکس
1.6هزار ویدیو
295 فایل
یاهو زَكَاةُ الْعِلْمِ بَذْلُهُ لِمُسْتَحِقِّهِ وَ إِجْهَادُ النَّفْسِ فِي الْعَمَلِ بِهِ تصنیف غررالحکم، حدیث ۱۳۲ http://eitaa.com/Arshiv_Gholam ارتباط با ادمین: https://eitaa.com/Sheikh_Gholamali
مشاهده در ایتا
دانلود
Kashani_13960701_02_ghorbate_din.mp3
1.58M
🎙غربت دین در عصر ائمه معصومین (علیهم السّلام)🎙 "استاد حامد کاشانی" @Arshiv_Gholam
kashani-12_289739639.mp3
3.44M
🎙جریان نفاق🎙 "استاد حامد کاشانی" @Arshiv_Gholam
jahad ba nafs 2.mp3
4.14M
🎙امروز چند بار جون دادی؟🎙 "استاد علیرضا پناهیان" @Arshiv_Gholam
در این پژوهش به بررسی اجمالی و چگونگی شکل گیری مدرنیته در غرب برای ایجاد درک صحیح از این تمدّن پرداخته شده است. نویسنده که یکی از پژوهشگران و اعضای هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (رحمه اللّه) است، سعی دارد ضمن بیان مبانی مدرنیته، به معرّفی غرب و اصول فکری و اعتقادی حاکم بر آن بپردازد و تعارض فرهنگی به وجود آمده در عصر حاضر را تبیین نماید و برخورد فرهنگی موجود بین فرهنگ اسلامی و فرهنگ تجدّد را شرح کند. هدف مهم تر نگارنده آن است که تهدیدات فرهنگی که از ناحیه فرهنگ غرب، فرهنگ اصیل و ناب اسلامی را هدف قرار داده است، مورد شناسایی قرار دهد تا به دفاع از فرهنگ خود بپردازد. و عناصر مشترک و متمایز فرهنگ خودی از فرهنگ مهاجم نیز شناخته شود. ✍ أثری از استاد مهدی مشکی 📚 انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (رحمه اللّه) @Arshiv_Gholam
شب معراج.pdf
306.7K
💎بخشی از گفت و گوی پیغمبر اکرم (صلّی اللّه علیه و آله) با خدای متعال در شب معراج💎 بحار الأنوار، ج‏74، ص 21 @Arshiv_Gholam
📿چهل شب مناجات با خدا و توسّل به محضر حضرات آل اللّه (علیهم السّلام)📿 🕯از جمعه 13 فروردین (19 شعبان) تا شب عید فطر 1400🕯 1⃣ قرائت قرآن 2⃣ حدیث خوانی 3⃣ مناجات و توسّل ⏳ زمان: به مدّت 4 شب (از چهارشنبه 18 فروردین تا شنبه 21 فروردین 1400) بلافاصله بعد از نماز مغرب و عشاء (همراه با إقامه نماز) 🌐 مکان: قم، خیابان انسجام، خیابان شهیدان محرابی، کوچه ۵، پلاک ۵، واحد ۳، منزل آقای حاجی زاده. "خانوادگی" @Arshiv_Gholam
عدالت‌طلبی فقط این نیست که انسان شعار عدالت‌طلبی بدهد؛ نه، باید این را واقعاً بخواهد. عدالت‌طلبی به این نیست که انسان رودرروی کسی بایستد و بگوید تو عدالت‌طلب نیستی؛ نه، این، ساز و کار دارد. نائب المهدی امام خامنه ای کتاب عدالت، ص 71 @Arshiv_Gholam
"یَسئَلونَک عنِ الأنفال"...انفال برای کیست؟...انفال یعنی ثروت هایی که به عموم مسلمانان متعلّق است..."قلِ الأنفالُ للّهِ و الرَّسول"...از آن خدا یعنی چه؟...این در حقیقت آن چیزی است که باید صرف بشود در اهداف الهی...آنچه مال خداست، در حقیقت مال بندگان خداست. باید در راه مصالحی که خدای متعال معیّن کرده است صرف و خرج بشود...از آن رسول است یعنی چه؟...همه ممکن است بگویند این مال خداست، ماهم بنده خداییم...لازم است یک مرکزیّتی باشد...او کیست؟ او رسول است. رسول در اینجا به عنوان رسالت و نبوّت مطرح نیست، به عنوان حکومت الهی مطرح است. یعنی وقتی که رسول از دنیا رفت، امام همه کاره انفال است. امام یعنی حاکم الهی. در روزگاری که امام معصوم بر مردم حکومت نمی کند، آن کسی که از سوی خدا می تواند و می باید بر مردم حکومت بکند، او همه کاره انفال و ثروت های عمومی می شود. نائب المهدی امام خامنه ای طرح کلی اندیشه اسلامی، ص 65 و 66 @Arshiv_Gholam
متأسّفانه امروزه مصرف خانواده های ایرانی در برخی موارد بی رویه است. هم اکنون در ایران، سرانه مصرف سالیانه نوشابه چهار برابر، نمک دو برابر، شکر شش برابر و بنزین چهار برابر متوسّط جهانی است. در مصرف لوازم آرایش نیز دوّمین کشور غرب آسیا و هفتمین کشور دنیا هستیم. دانش خانواده و جمعیت، ص 100 @Arshiv_Gholam
ما را در این شب ها تمنّا می نویسند مجذوب وصف و وصل لیلا می نویسند من قطره ای ناچیزم أمّا مطمئنّم آخر مرا هم پای دریا می نویسند اصلاً چه بهتر که مرا هم چند سالی کلب نگهبانِ همین جا می نویسند ایل و تبارم را که نوکر می نویسند ایل و تبارت را که آقا می نویسند امشب برای ما کمی باران بخواهید هر آنچه می گویی همان را می نویسند این طاق نصرت ها که بالا رفته ما را پروازهای رو به بالا می نویسند جمعی شما را ربِّ ماها می نویسند جمعی شما را جای بابا می نویسند چشم من و دست کریمت مهربانا امشب صدایت می زنم من "یا أبانا" موجم که دارم میل طوفانی شدن را حین شعف پاره گریبانی شدن را با سائلت بودن دگر از یاد بردم من آرزوهای سلیمانی شدن را مثل تمام کوچه ها این قلب ما هم دارد تمنّای چراغانی شدن را اصلاً مرا هم پای این ریسه ببندید دارم سرِ آیینه بندانی شدن را آقا به جان خاک پایت قصد کردم از نو بنا سازم مسلمانی شدن را از نیمه ی شعبان و مهمانت گرفتیم اذن دخول ماه مهمانی شدن را حتّی به شوق لیلة القدرش ندادیم این حال خوبِ نیمه شعبانی شدن را تو لیلة القدری و خورشید زمینی تو آخرین تیر أمیرالمؤمنینی وقتی تو اینجایی بیا معنا ندارد آقا کجا هستی کجا معنا ندارد بیماری ما غفلت از یاد نگار است دور از طبیبان هم دوا معنا ندارد من که گناهم را کمی هم کم نکردم در معصیت این حرف ها معنا ندارد تو وعده صدق خدا هستی و اینقدر آقا بیا، آقا نیا، معنا ندارد ای مهربان تر از پدر مادر چه گویم بی تو رسیدن به خدا معنا ندارد باید که نوکر سوی اربابش بیاید از ما به تو لفظ بیا معنا ندارد وقتی تو از دست دلم راضی نباشی یا ربّنا یا ربّنا معنا ندارد نگذار بین غفلت کبری بمانیم باید میان غیبت کبری بمانیم باید فراق و سوختن باشد همیشه در به دری از مرد و زن باشد همیشه پیغمبرانه دلبری کن مثل اینکه باید اویسی در قرن باشد همیشه آواره ی صحرا نماییدم چه باک است مجنون اگر دور از وطن باشد همیشه ای کاش نامم عبد تو باشد همیشه ای کاش نامت ربِّ من باشد همیشه بی یوسفش تا کی دمادم چشم یعقوب دل خوش به بوی پیرهن باشد همیشه من خواستم ذکر نمازم تا دم مرگ یا بن الحسن یا بن الحسن باشد همیشه اصلاً میان ما دو تا باید همیشه حرف حسینِ بی کفن باشد همیشه امشب سخن از جمکران جایی ندارد جز کربلا این دل تمنّایی ندارد " محمّد جواد پرچمی" @Arshiv_Gholam