eitaa logo
شیخ غلامعلي بدرلو
1.3هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
1.5هزار ویدیو
254 فایل
یاهو زَكَاةُ الْعِلْمِ بَذْلُهُ لِمُسْتَحِقِّهِ وَ إِجْهَادُ النَّفْسِ فِي الْعَمَلِ بِهِ تصنیف غررالحکم، حدیث ۱۳۲ http://eitaa.com/Arshiv_Gholam ارتباط با ادمین: https://eitaa.com/Sheikh_Gholamali
مشاهده در ایتا
دانلود
♥️ شیخ ما در أصول و فروع و بلاکشیدن، أمیرالمؤمنین علی (علیه السّلام) است. علی بن عثمان هجویری کشف المحجوب، ص 102 @Arshiv_Gholam
گفتمش «باید بری نامم زیاد» گفت «آری؛ می برم نامت زِ یاد»😔 @Arshiv_Gholam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
عن العلاء بن الفضيل، عن الصّادق‌ (عليه السّلام) قال: 🔸«من أحبّ كافراً فقد أبغض اللَّه و من أبغض كافراً فقد أحبّ اللَّه». ثمّ قال‌ (عليه السّلام): «صديق عدوّ اللَّه عدوّ اللَّه». 🔹علاء بن فُضَيل گفت امام صادق‌ (عليه السّلام) فرمود: «كسي كه كافري را دوست داشته باشد، بي‌شكّ با خدا دشمني كرده و كسي كه با كافري دشمني كند بي‌شكّ خدا را دوست داشته است. سپس فرمود: دوستِ دشمن خدا، دشمن خدا مي‌باشد». 📜صفات الشیعه، حدیث15 @Arshiv_Gholam
🔻نظر اسلام این است که دنیا و بهره ی آن در مقابل آخرت اندک است و عاقل بیشتر را به کمتر نمی‌دهد. سید علی خامنه ای تفسیر سوره برائت، ص 259 @Arshiv_Gholam
4_5881905416350208045.mp3
13.83M
🎙کنیز فاطمة أمّ‌البنینم🎙 🔰 کربلایی علی کرمی @Arshiv_Gholam
4_5888856782264078019.mp3
6.42M
🎙سیّدتی فاطمة حضرت أمّ‌البنین🎙 🔰 کربلایی علی کرمی @Arshiv_Gholam
4_5873208880669920650.mp3
31.95M
🎙روضه حضرت زهرا (سلام‌اللّه‌علیها)🎙 🔰 حاج مهدی رسولی و کربلایی امیر کرمانشاهی و سیّد رضا نریمانی @Arshiv_Gholam
miresad etre gol.mp3
4.97M
🎙می‌رسد عطر گل یاس حسین🎙 🔰 کربلایی نریمان پناهی 🗓 صوت های قدیمی @Arshiv_Gholam
أبوهریره شیخ المضیره.pdf
16.2M
💥أبوهریرة شیخ المضیرة 🔰 قال ابن قتیبة «أوّل راویة أتّهم فی الإسلام» ✍ المرحوم محمود أبوریّة @Arshiv_Gholam
تدریب الراوی.pdf
16.11M
💥تدریب الرّاوي فی شرح تقریب النّواوی ✍ الحافظ جلال الدّین السّیوطي @Arshiv_Gholam
2⃣ الثّانى الإشتغال بالطّاعات اىّ طاعة كانت بعد الفرايض، ليكن بشرط الحضور، كه روح عبادت حضور قلب است كه بى آن قلب زنده نخواهد بود. 🔺بلكه گفته شده كه عبادت بى‏حضور يورث قساوة القلب. 🔺اگر از اهل ذكر باشد، خوب است اوائل أمر، ذكرش إستغفار باشد و در اواسط، ذكر يونسيّه يعنى «لا إله إلّا أنت سبحانك إنّى كنت من الظّالمين» و در اواخر، كلمه طيّبه «لا إله إلّا اللّه» بشرط الإستمرار مضافاً على الحضور. 📜تذكرة المتّقين، ص 16 @Arshiv_Gholam
«أعبد اللّه كأنّك تراه فإن لم تكن تراه فإنّه يريك.» 💠 پس همواره بايد حالش چنين باشد در باطن كه گويا در خدمت مولاى خود ايستاده و او ملتفت به اين است و در اين خبر شريف نكته‏اى هست و آن اين است كه: 🔻ملخّص فقره گويا اشاره به اين باشد كه در مقام عبادت لازم نيست كه انسان تصوّر خداى خود بكند، يا بداند كه او چيست، تا محتاج به واسطه شود از مخلوقات، چنانكه بعضى از جهّال صوفيّه مى‏گويند، بلكه همين قدر بداند كه او (جلّ شأنه) حاضر است و ناظر هميشه، بس است از براى توجّه به او، و إن لم يعلم أنّه ما هو و كيف هو. فتأمّل فإنّه دقيق نافع. 📜تذكرة المتّقين، ص 17 @Arshiv_Gholam
4⃣ الرّابع الحزن الدّائم يا از ترس عذاب اگر از صالحين است و يا از كثرت اشتياق اگر از محبّين است چه اينكه به محض إنقطاع رشته حزن از قلب، فيوضات معنويه منقطع گردد. 🔰و من هنا حكى عن لسان حال التّقوى أنّه قال: إنّى لا أسكن إلّا فى قلب محزون. شاهد بر مدّعا قوله تعالى: أنا عند المنكسرة قلوبهم. 📜تذكرة المتّقين، ص 17 @Arshiv_Gholam
🔻اگر بخواهند ملّتی را وادار به ضعف نفس کنند و بی إعتنا به اهداف خود نمایند؛ یکی از طرقی که به دست می‌گیرند این است که افتخارات آن ملّت را از او بگیرند و اثبات کنند که دانشمند او دانشمند نبوده، شجاعش شجاع نبوده... سید علی خامنه ای تفسیر سوره برائت، ص 271 @Arshiv_Gholam
سَهْلُ بْنُ زِيَادٍ عَنِ ابْنِ مَحْبُوبٍ عَنْ خَطَّابِ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنِ الْحَارِثِ بْنِ الْمُغِيرَةِ: 🔸قَالَ لَقِيَنِي أَبُو عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام) فِي طَرِيقِ الْمَدِينَةِ فَقَالَ مَنْ ذَا أَ حَارِثٌ؟ قُلْتُ نَعَمْ، قَالَ أَمَا لَأَحْمِلَنَّ ذُنُوبَ سُفَهَائِكُمْ عَلَى عُلَمَائِكُمْ، ثُمَّ مَضَى فَأَتَيْتُهُ فَاسْتَأْذَنْتُ عَلَيْهِ فَدَخَلْتُ فَقُلْتُ لَقِيتَنِي فَقُلْتَ لَأَحْمِلَنَّ ذُنُوبَ سُفَهَائِكُمْ عَلَى عُلَمَائِكُمْ فَدَخَلَنِي مِنْ ذَلِكَ أَمْرٌ عَظِيمٌ، فَقَالَ نَعَمْ مَا يَمْنَعُكُمْ إِذَا بَلَغَكُمْ عَنِ الرَّجُلِ مِنْكُمْ مَا تَكْرَهُونَ وَ مَا يَدْخُلُ عَلَيْنَا بِهِ الْأَذَى أَنْ تَأْتُوهُ فَتُؤَنِّبُوهُ وَ تُعَذِّلُوهُ وَ تَقُولُوا لَهُ قَوْلًا بَلِيغاً، فَقُلْتُ [لَهُ‏] جُعِلْتُ فِدَاكَ إِذاً لَا يُطِيعُونَّا وَ لَا يَقْبَلُونَ مِنَّا، فَقَالَ اهْجُرُوهُمْ وَ اجْتَنِبُوا مَجَالِسَهُمْ. 🔹حارث بن مغيرة گويد امام صادق (عليه السّلام) در راه مدينه به من برخورد کرد و فرمود كيستى؟ آيا حارث هستى؟ عرض‌كردم آرى، فرمود بدان كه من گناه نابخردان (جاهلان) شما را به گردن دانشمندانتان (عالمان) مي‌اندازم. اين سخن را فرمود و از من گذشت. من به نزدش رفتم و از او اجازه شرفيابى گرفته خدمتش رسيدم و عرض‌كردم مرا ديدار كردى و فرمودى همانا من گناه نابخردانتان را به گردن دانشمندانتان مي‌اندازم و اين سخن شما به سختى مرا نگران كرده؟ فرمود آرى، چه چيز از شما جلوگيرى مي‌كند وقتى از شخصى سخنى به شما رسد كه موجب ناراحتى شما و آزار ما گردد، به نزد او برويد و او را بر آن سخن سرزنش و توبيخ كنيد و به طور رسا و آشكار با او گفتگو كنيد؟ بدان حضرت عرض‌كردم قربانت! در اين صورت اين گونه افراد پيروى ما را نمي‌كنند و از ما نمى‏پذيرند؟ فرمود شما هم از آن‌ها كناره‏گيرى كنيد و از نشست و برخاست با آن‌ها دورى كنيد! 📜الكافي، ج‏8، ص 162 @Arshiv_Gholam
♦️قصد ما فيلم خوب ساختن و هنرمند شدن و إفاضه فيوضات هنرمندانه كردن و عشوه فروختن و بازار يابى و جاه طلبى و شهرت پرستى و غيره نيست. در يك جمله، ما از حريم دين دفاع مى كنيم و فيلم سازى وسيله كار ماست. شهيد سیّد مرتضی آوينى "مقاله ى نگاهى دوباره به روايت فتح" @Arshiv_Gholam @lenzesargardan
از خاکِ درِ خانه ات انگار رسیده این مرهم دردی که به بیمار رسیده نام تو سبب شد که مرا نیز ببخشند از نام تو حتّی به گنه‌کار رسیده دور و بر تو جمع گدایان تو جمع اند سرگرم تواند و به همه کار رسیده از دست کریم تو به او کم نرسیده دستان گدا پیش تو هر بار رسیده ما عرض نکرده ز تو حاجات گرفتیم پیش تو کجا کار به گفتار رسیده؟ آنقدر بزرگى و كريمى كه هميشه مانند طلبكار، بدهكار رسيده یک عمر کنار در و دیوار نشستی با یادِ غمِ دستِ به دیوار رسیده دیوار و در و کوچه و همسایه و همسر یک عمر به تو از همه آزار رسیده آن رسمِ جسارت که به پیش تو بنا شد از کوچه شد آغاز و به بازار رسیده ارثیه‌ی تیری که به تابوت و تنت خورد در علقمه یکجا به علمدار رسیده «رضا قربانی، گروه یا مظلوم» @Arshiv_Gholam
ای که دستت می‌رسد کاری کنی کاری بکن عمر دارد می‌رود دارد أجل سر می‌رسد⏳ @Arshiv_Gholam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
از شیر غیر از شیر بودن بر نمی آید یعنی که در پای شما جز سر نمی آید از سینه ات جز عشق احمد در نمی آید مثل تو در کلّ عرب دیگر نمی آید تو حمزه ای سنگر شدی حتّی پیمبر را اسم تو تار و مار کرده کلّ لشگر را وقتی که افتادی زمین دین هم زمین افتاد پای تنت پیغمبر اکرم زمین افتاد حتّی أمیرالمؤمنین محکم زمین افتاد زهرا میان خانه از این غم زمین افتاد مثله شدی یعنی عبا لازم شدی دیگر بالاترین داغ بنی هاشم شدی دیگر بالا تنت آمد همین‌ که خواهری جان داد حرف عبا شد پا به پایش مادری جان داد با روضه های ثانی پیغمبری جان داد شمشیرها آمد علیِّ اکبری جان داد یک کوچه وا شد از روی مرکب سوار افتاد کلّ حرم مثل علی به احتضار افتاد آیات قرآن را روی سرنیزه ها بردند سر را جدا بردند و پیکر را جدا بردند کار جوانان شد علی را با نوا بردند با چه عذابی نور را بین عبا بردند عمّه اگر بیرون نمی آمد پدر میمرد بابا خودش در وقت تشییع پسر میمرد «سید پوریا هاشمی» @Arshiv_Gholam