eitaa logo
شیخ غلامعلي بدرلو
1.3هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
1.5هزار ویدیو
255 فایل
یاهو زَكَاةُ الْعِلْمِ بَذْلُهُ لِمُسْتَحِقِّهِ وَ إِجْهَادُ النَّفْسِ فِي الْعَمَلِ بِهِ تصنیف غررالحکم، حدیث ۱۳۲ http://eitaa.com/Arshiv_Gholam ارتباط با ادمین: https://eitaa.com/Sheikh_Gholamali
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👆👆👆👆👆👆👆👆👆👆 🌹 یادمان فتح المبین ⏳ یکشنبه، ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ 💎راهیان نور ۱۴۰۱_۱۴۰۲ @Arshiv_Gholam
💎 واژه مدرنیسم و سکولاریسم با مشتقّاتشان، از جهت لفظی متفاوت، أمّا در محتوا و نتیجه به یکدیگر نزدیک‌اند...بهتر آن است که مدرنیته و امانیسم را محصول سکولاریته بدانیم، نه بالعکس. استاد مهدی مشکی 📚درآمدی بر مبانی و فرآیند شکل گیری مدرنیته، ص ۵۹ @Arshiv_Gholam
🔰نُقِلَ مِنْ خَطِّ الشَّهِيدِ عَنِ الصَّادِقِ (علیه السّلام) قَالَ: 🔻إِنَّ اللَّيْلَةَ الَّتِي يُولَدُ فِيهَا الْقَائِمُ (علیه السّلام) لَا يُولَدُ فِيهَا مَوْلُودٌ إِلَّا كَانَ مُؤْمِناً وَ إِنْ وُلِدَ فِي أَرْضِ الشِّرْكِ نَقَلَهُ اللَّهُ إِلَى الْإِيمَانِ بِبَرَكَةِ الْإِمَامِ (علیه السّلام). 🔹هيچ مولودي در شب ميلاد حضرت حجّت (علیه السّلام) به دنيا نمي‌آيد، مگر آن که مؤمن خواهد بود، و اگر در سرزمين شرک نيز متولّد شود خداوند او را به برکت امام (عليه السّلام) به سوي ايمان خواهد کشاند. 📜بحار الأنوار، ج‏51، ص 28 @Arshiv_Gholam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰عَلِيُّ بْنُ إِبْرَاهِيمَ عَنْ أَبِيهِ وَ عَلِيِّ بْنِ مُحَمَّدٍ الْقَاسَانِيِّ جَمِيعاً عَنِ الْقَاسِمِ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنْ سُلَيْمَانَ بْنِ دَاوُدَ عَنْ سُفْيَانَ بْنِ عُيَيْنَةَ عَنِ الزُّهْرِيِّ قَالَ: 🔻قُلْتُ لِعَلِيِّ بْنِ الْحُسَيْنِ (علیه السّلام) أَيُّ الْأَعْمَالِ أَفْضَلُ؟ 🔹قَالَ: الْحَالُّ الْمُرْتَحِلُ، 🔸قُلْتُ: وَ مَا الْحَالُّ الْمُرْتَحِلُ؟ 🌹قَالَ: فَتْحُ الْقُرْآنِ وَ خَتْمُهُ كُلَّمَا جَاءَ بِأَوَّلِهِ ارْتَحَلَ فِي آخِرِهِ، 💡وَ قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ (صلّی اللّه علیه و آله): مَنْ أَعْطَاهُ اللَّهُ الْقُرْآنَ فَرَأَى أَنَّ رَجُلًا أُعْطِيَ أَفْضَلَ مِمَّا أُعْطِيَ فَقَدْ صَغَّرَ عَظِيماً وَ عَظَّمَ صَغِيراً. 📜الكافي، ج‏2، ص 605 @Arshiv_Gholam
77.8K
🔰سئوال⁉️ سلام علیکم عیدتون مبارک🌸 از کجا بدونیم قساوت قلب گرفتیم؟راه درمانش چیه؟؟ و آیا درسته که می‌فرمایند کسی که احادیث أهلبیت (علیهم السّلام) را زیاد بشنود قساوت می‌گیرد؟ ✅ جواب حضرت استاد فقیهی (حفظه اللّه)... @Arshiv_Gholam @faghihiseyyedahmad
📌اينهايى كه ديكتاتور شدند، اين طور نبوده است كه از اوّل ديكتاتور زاييده شده باشند. آن‌ها هم مثل ساير مردم [بودند.] بعد هم وقتى كه به مقامى رسيدند، اين طور نبوده است كه از اوّل ديكتاتورى كرده باشند. لكن قدم به قدم، ذرّه به ذرّه، رو به ديكتاتورى رفتند. امام خمینی (رحمه اللّه) 📔صحيفه امام، ج‏14، ص 368 @Arshiv_Gholam
📝 ارزش های اخلاقی اگر در راستای اهداف بزرگ و نتایج والای نادیدنی نباشد، هیچ معنایی ندارند...هر که در این راه ها گام بگذارد و بمیرد و زیان کند و آسیب ببیند، پاداش او بر عهده خداوند است. استاد شهید، آیت اللّه سیّد محمّد باقر صدر (رحمه اللّه) 📒امامان اهل بیت (علیهم السّلام)، مرزبانان حریم اسلام، ص 147 @Arshiv_Gholam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥خدا را شکر ما را رعیت این خاندان کردند🎥 🔰 کربلایی امین قدیم 🔻چه بر روز تو آوردند؟ @Arshiv_Gholam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙کنار تو خوش گذشت🎙 🔰 کربلایی امین قدیم 💠وَ رَوَوْا فِي غَيْرِ اَلْكُتُبِ اَلْمَشْهُورَةِ قِرَاءَةَ اَلدُّعَاءِ اَلتَّالِي عِنْدَ تَحْوِيلِ اَلسَّنَةِ كَثِيراً، وَ قَالَ بَعْضُهُمْ بِقِرَاءَتِهِ ۳۶۰ مَرَّةً: 🔻يَا مُحَوِّلَ اَلْحَوْلِ وَ اَلْأَحْوَالِ حَوِّلْ حَالَنَا إِلَى أَحْسَنِ اَلْحَالِ. وَ بِرِوَايَةٍ أُخْرَى: يَا مُقَلِّبَ اَلْقُلُوبِ وَ اَلْأَبْصَارِ يَا مُدَبِّرَ اَللَّيْلِ وَ اَلنَّهَارِ يَا مُحَوِّلَ اَلْحَوْلِ وَ اَلْأَحْوَالِ حَوِّلْ حَالَنَا إِلَى أَحْسَنِ اَلْحَالِ. 📜زاد المعاد ج ۱، ص ۳۲۶ @Arshiv_Gholam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥ما چرا اینجوری شدیم؟🎥 🔰 استاد محمّد میرزامحمّدی 💠وَ رَوَى أَبُواَلصَّلْتِ اَلْهَرَوِيُّ قَالَ دَخَلْتُ عَلَى اَلرِّضَا (عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ) فِي آخِرِ جُمُعَةٍ مِنْ شَعْبَانَ فَقَالَ (عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ): يَا أَبَااَلصَّلْتِ إِنَّ شَعْبَانَ قَدْ مَضَى أَكْثَرُهُ وَ هَذَا آخِرُ جُمُعَةٍ فِيهِ، فَتَدَارَكْ فِيمَا بَقِيَ مِنْهُ تَقْصِيرَكَ فِيمَا مَضَى مِنْهُ وَ عَلَيْكَ بِالْإِقْبَالِ عَلَى مَا يَعْنِيكَ، وَ أَكْثِرْ مِنَ اَلدُّعَاءِ وَ اَلاِسْتِغْفَارِ، وَ تِلاَوَةِ اَلْقُرْآنِ وَ تُبْ إِلَى اَللَّهِ مِنْ ذُنُوبِكَ لِيُقْبِلَ شَهْرُ اَللَّهِ إِلَيْكَ وَ أَنْتَ مُخْلِصٌ لِلَّهِ (عَزَّ وَ جَلَّ) وَ لاَ تَدَعْ أَمَانَةً فِي عُنُقِكَ إِلاَّ أَدَّيْتَهَا وَ لاَ فِي قَلْبِكَ حِقْداً عَلَى مُؤْمِنٍ إِلاَّ نَزَعْتَهُ، وَ لاَ ذَنْباً أَنْتَ مُرْتَكِبُهُ إِلاَّ أَقْلَعْتَ عَنْهُ، وَ اِتَّقِ اَللَّهَ وَ تَوَكَّلَ عَلَيْهِ فِي سِرِّ أَمْرِكَ وَ عَلاَنِيَتِهِ، وَ مَنْ يَتَوَكَّلْ عَلَى اَللّٰهِ فَهُوَ حَسْبُهُ إِنَّ اَللّٰهَ بٰالِغُ أَمْرِهِ قَدْ جَعَلَ اَللّٰهُ لِكُلِّ شَيْءٍ قَدْراً، وَ أَكْثِرْ مِنْ أَنْ تَقُولَ فِيمَا بَقِيَ مِنْ هَذَا اَلشَّهْرِ: «اَللَّهُمَّ إِنْ لَمْ تَكُنْ غَفَرْتَ لَنَا فِيمَا مَضَى مِنْ شَعْبَانَ، فَاغْفِرْ لَنَا فِيمَا بَقِيَ مِنْهُ»، فَإِنَّ اَللَّهَ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى يُعْتِقُ فِي هَذَا اَلشَّهْرِ رِقَاباً مِنَ اَلنَّارِ لِحُرْمَةِ شَهْرِ رَمَضَانَ. 📜زاد المعاد ج ۱، ص ۶۵ @Arshiv_Gholam
🔰مُحَمَّدُ بْنُ يَحْيَى عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ عِيسَى عَنْ سُلَيْمَانَ بْنِ رُشَيْدٍ عَنْ أَبِيهِ عَنْ مُعَاوِيَةَ بْنِ عَمَّارٍ قَالَ قَالَ لِي أَبُو عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام): 🔻مَنْ قَرَأَ الْقُرْآنَ فَهُوَ غَنِيٌّ وَ لَا فَقْرَ بَعْدَهُ وَ إِلَّا مَا بِهِ غِنًى. 📜الكافي، ج‏2، ص 605 @Arshiv_Gholam
📌هى نگوييد كه «ملّت با من است»، «ملّت با من است». ملّت با اسلام است. نه با من است و نه با شما و نه با ديگرى. من اگر يك كلمه‏اى بر خلاف اسلام بگويم، همين ملّت مى‏ريزند و من را از بين مى‏برند. ملّت اسلام را مى‏خواهد. ملّت شخص نمى‏خواهد. شخص‏پرست‏ نيست ملّت. ملّت مى‏خواهد كه قوانين اسلام در اين مملكت پياده بشود. امام خمینی (رحمه اللّه) 📔صحيفه امام، ج‏14، ص 371 و 372 @Arshiv_Gholam
53.3K
🔰سئوال⁉️ سلام علیکم استاد إن شاء اللّه عازم راهیان نور هستیم، لطفاً توصیه‌ای برای استفاده هرچه بهتر از این سفر معنوی بفرمایید. ✅ جواب حضرت استاد فقیهی (حفظه اللّه)... @Arshiv_Gholam @faghihiseyyedahmad
📝 در روزگار رسول خدا (صلّی اللّه علیه و آله) کتاب و سنّت مکتوب نشده بوده‌اند. بله، کتاب مکتوب بوده، أمّا نه به صورتی که ما امروز می‌شناسیم...سنّت أصلاً مکتوب نشده بود، نه به طور پراکنده مثل قرآن و نه به هیچ شکل دیگر. سنّت در حالی که منبع دوّم اسلام بود، فقط در سینه مسلمانان آن روزگار نگه داشته شده بود. استاد شهید، آیت اللّه سیّد محمّد باقر صدر (رحمه اللّه) 📒امامان اهل بیت (علیهم السّلام)، مرزبانان حریم اسلام، ص 154 @Arshiv_Gholam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 تو از قلب علی دلبازتر جایی نمی‌خواهی🎥 🔰 کربلایی علی کرمی ❤️‍🔥زمان غسل تو حرف از قلاف زد بازو... @Arshiv_Gholam
علمداری که یک لشگر به غارت برد مشکش را💔 دم دروازه‌ شامی‌ها درآوردند اشکش را😔 @Arshiv_Gholam
28.96M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥جنگ ارزی آرژانتین🎥 ⭕️ آمریکا چگونه با جنگ ارزی، اقتصاد آرژانتین را نابود کرد؟ ⚠️تا انتهاء ببینید... @Arshiv_Gholam
🔰بخشی از کتاب پانزده گفتار 📌موضوع: دفاع از "13" ⏳سخنرانی شهید مطهّری در روز ۱۶ فروردین ۱۳۴۹ 🔻ما اگر بخواهيم از اين نحس خارج شويم چه بايد بكنيم؟ آيا برويم بيرون شهر، سبزه ‏ها را گره بزنيم تا از نحسى خارج شويم؟! با سمنو پختن از نحسى خارج مى‏شويم؟! با سبزه را در روز سيزده از خانه بيرون ريختن از نحسى خارج مى‏شويم؟! بيچاره! چرا خانه‏ ات را در اين روز رها مى‏كنى و مى‏روى به الدنگى؟! از خودت بيرون بيا، از اين رفتار زشت خودت بيرون بيا، از اين عادات زشتت بيرون بيا، از اين أفكار زشت خودت خارج شو، از اين ملكات كثيف و پليدى كه گرفتارش هستى خارج شو. آيا تو با آن كارها از نحوست بيرون مى‏آيى؟! "13" چه گناهى دارد؟ خانه و زندگيت چه گناهى دارد؟ از سمنو چه كارى ساخته است؟! از سبزه گره زدن چه كارى ساخته است؟! 💠 به خدا ننگ اين مردم است كه روز سيزده را به عنوان سيزده بدر [بيرون‏] مى‏روند؟ من نمى‏فهمم آنهايى كه اسم تنوير أفكار و پرورش أفكار روى كار خودشان مى‏گذارند چرا يك كلمه نمى‏گويند؟! بعضى برعكس، ترويج و تشويق مى‏كنند! استاد شهید مرتضی مطهّری 📚مجموعه ‏آثار استاد شهيد مطهّرى، ج‏25، ص 406 و 407 @Arshiv_Gholam
📖 در دو جاى از قرآن كريم از روز نحس سخن رفته است، ولى نه به معنى و مفهوم امروزى. 1⃣ در سوره حم فصّلت، آيه ۱۶، درباره قوم عاد مى‏فرمايد «فأرسَلنا عَليهم ريحاً صَرصَراً فى أيّامٍ نَحِساتٍ» 2⃣ أيضاً در سورة القمر مى‏فرمايد «إنّا أرسَلنا عَليهم ريحاً صَرصَراً فى يَومِ نَحسٍ مُستَمِرٍّ» 🔺ولى مقصود از اين نُحوسَت، نُحوسَت زمانى نيست كه مثلًا چون روز سيزده بود بر آن‌ها نحس شد، بلكه قرآن به صراحت منشأ عذاب آن‌ها را أفكار و عقايد و ملكات و أعمال خود آنها مى‏داند. 🔔در تفسير «نحس» دو نحوه گفته شده است: 🔹يكى اينكه سرد بود يا تيره و غبارآلود بود، 🔹ديگر اينكه شوم بود، 🔸و بنا بر تفسير دوّم يعنى روزى كه به واسطه نزول عذاب بر آن‌ها و ديدن كيفر أعمالشان روز نحسى شد. 💡عَلي‌هذا هر انسانى كه به كيفر عمل خود گرفتار است و هر ملّتى كه به كيفر عمل خود گرفتار است، مانند ما، به مصداق قول خداوند: «قُل هُو القادِرُ عَلى أن يَبعَثَ عَلَيكم عَذاباً مِن فَوقِكم أو مِن تَحتِ أرجُلِكم أو يَلبِسَكم شِيَعاً و يُذيقَ بَعضَكم بَأسَ بَعضٍ» در أيام نحسات بسر مى‏برد. ⭕️ ما اين نحوست را به چه وسيله بايد بريزيم؟ آيا با صحرا رفتن و سبزه گره زدن و سمنو پختن مى‏توانيم اين نحوست را دور بريزيم؟ سيزده بدر ما چه جور بايد باشد؟ سيزده بدر واقعى ما اين است كه از خودمان بيرون بياييم، از خانه ‏هاى تنگ و تاريك أفكار خرافى خودمان به صحراى دانش و بينش خارج شويم، از ملكات پست خودمان خارج شويم، از أعمال زشت خودمان كه مانند تار عنكبوت دور ما تنيده است خارج شويم. استاد شهید مرتضی مطهّری (رحمه اللّه) 📚يادداشت‏ها، ج‏6، ص 130 و 131 @Arshiv_Gholam