eitaa logo
شیخ غلامعلي بدرلو
1.3هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
1.5هزار ویدیو
254 فایل
یاهو زَكَاةُ الْعِلْمِ بَذْلُهُ لِمُسْتَحِقِّهِ وَ إِجْهَادُ النَّفْسِ فِي الْعَمَلِ بِهِ تصنیف غررالحکم، حدیث ۱۳۲ http://eitaa.com/Arshiv_Gholam ارتباط با ادمین: https://eitaa.com/Sheikh_Gholamali
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🛡قیام‌های قبل از ظهور 🗣 آیت اللّه طبسی (حفظه اللّه) 🔰روایت اوّل در کتاب «وسائل الشّیعة» از شیخ حرّ عاملی متوفّی ۱۱۰۴ به نقل از ابن ادریس متوفّی ۵۹۸ 🔻ذُكِرَ بَيْنَ يَدَيْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع مَنْ خَرَجَ مِنْ آلِ مُحَمَّدٍ ص فَقَالَ لَا أَزَالُ أَنَا وَ شِيعَتِي بِخَيْرٍ مَا خَرَجَ الْخَارِجِيُّ مِنْ آلِ مُحَمَّدٍ وَ لَوَدِدْتُ أَنَّ الْخَارِجِيَّ مِنْ آلِ مُحَمَّدٍ خَرَجَ وَ عَلَيَّ نَفَقَةُ عِيَالِهِ. 📜وسائل الشيعة، ج‏15، ص 54 🔰روایت دوّم در کتاب «الغیبة نعماني» از ابن أبی زینب متوفّی ۳۶۰ 🔻عَنْ أَبِي خَالِدٍ الْكَابُلِيِّ عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ ع أَنَّهُ قَالَ: كَأَنِّي بِقَوْمٍ قَدْ خَرَجُوا بِالْمَشْرِقِ يَطْلُبُونَ الْحَقَّ فَلَا يُعْطَوْنَهُ ثُمَّ يَطْلُبُونَهُ فَلَا يُعْطَوْنَهُ فَإِذَا رَأَوْا ذَلِكَ وَضَعُوا سُيُوفَهُمْ عَلَى عَوَاتِقِهِمْ فَيُعْطَوْنَ مَا سَأَلُوهُ فَلَا يَقْبَلُونَهُ حَتَّى يَقُومُوا وَ لَا يَدْفَعُونَهَا إِلَّا إِلَى صَاحِبِكُمْ قَتْلَاهُمْ شُهَدَاءُ أَمَا إِنِّي لَوْ أَدْرَكْتُ ذَلِكَ لَاسْتَبْقَيْتُ نَفْسِي لِصَاحِبِ هَذَا الْأَمْرِ. 📜الغيبة للنعماني، ص 273 🌐 https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
📖 أحمد بن حنبل، متوفّی ۲۴۱، در فضائل الصّحابة از قول عکرمة نقل می‌کند که مکرّر إبن عبّاس می‌گفت هیچ «یا أیّها الّذین آمنوا» در قرآن نیست مگر اینکه علیّ (علیه السّلام) أمیر و بزرگ و رأس آن است. همانا خداوند در قرآن [برخی از] اصحاب پیامبر را عتاب و توبیخ و سرزنش کرده، ولی علیّ (علیه السّلام) را جز به خیر یاد نکرده است. 🔻عَنْ عِكْرِمَةَ، عَنِ ابْنِ عَبَّاسٍ، قَالَ: سَمِعْتُهُ يَقُولُ: «لَيْسَ مِنْ آيَةٍ فِي الْقُرْآنِ: {يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا}، إِلَّا وَعَلِيٌّ رَأْسُهَا وَأَمِيرُهَا وَشَرِيفُهَا، وَلَقَدْ عَاتَبَ اللَّهُ أَصْحَابَ مُحَمَّدٍ فِي الْقُرْآنِ، وَمَا ذَكَرَ عَلِيًّا إِلَّا بِخَيْرٍ» 📜 فضائل الصحابة لأحمد بن حنبل، ج2، ص654 📎پ،ن: 1⃣ نکته اوّل: به قرینه ذیل روایت که ابن عبّاس گفت خدا در قرآن فقط از علیّ (علیه السّلام) ذکر خیر کرده است، «یا أیّها الّذین آمنوا» هایی که در قرآن آمده ولی جنبه توبیخ دارد مدّ نظر او نیست. 2⃣ نکته دوّم: اینجا مراد از عکرمة، عکرمة بن عبداللّه شاگرد ابن عبّاس است؛ نه عکرمة بن أبی جهل. 🔰مطالعه پیرامون عکرمة بن عبداللّه👇 🌀 https://fa.wikifeqh.ir/%D8%B9%DA%A9%D8%B1%D9%85%D8%A9_%D8%A8%D9%86_%D8%B9%D8%A8%D8%AF%D8%A7%D9%84%D9%84%D9%87 🔰مطالعه پیرامون عکرمة بن أبی جهل👇 🌀 https://fa.wikishia.net/view/%D8%B9%DA%A9%D8%B1%D9%85%D8%A9_%D8%A8%D9%86_%D8%A7%D8%A8%DB%8C%E2%80%8C%D8%AC%D9%87%D9%84 🌐 https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
چت با حاج آقا.pdf
1.61M
🗳 قبلاً که رأی دادیم، مگه چیزی هم عوض شد؟ 📌 واقعاً بشینیم فکر کنیم...چرا نباید رأی بدیم؟ با رأی ندادن به هدفی که داریم می‌رسیم؟ رأی ندادن چه آثاری دارد؟ رأی ندادن به نفع کیست؟ 🌐 https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 کاش افتد به دلش خواهر خود را نبرد... 🔰 کربلایی وحید حامد مقدّم 🔻فدای خستگی بچّه‌هات آقا... 🌐 https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
🗳 فایده رأی دادن چیه؟ مگه کسایی که انتخابشون کردیم چه کار کردند؟ ⚖ قوانین خوب یا بد که در مجلس تصویب شدند + نتایج و آثار آن‌ها 🌐 https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
🤲 أحمد بن حنبل، متوفّی ۲۴۱، در فضائل الصّحابة می‌نویسد پیامبر، علیّ بن أبی طالب (علیه السّلام) را راهی سپاهی کردند. راوی می‌گوید رسول خدا را دیدم در حالیکه دست به دعاء بلند کرده بود و می‌فرمود خدایا تا موقعی که دوباره علیّ (علیه السّلام) را به من نشان بدهی، مرگ من را نرسان. 🔻أَنَّ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ بَعَثَ عَلِيًّا فِي سَرِيَّةٍ، فَرَأَيْتُهُ رَافِعًا يَدَيْهِ وَهُوَ يَقُولُ: «اللَّهُمَّ لَا تُمِتْنِي حَتَّى تُرِيَنِي عَلِيًّا» 📜فضائل الصحابة لأحمد بن حنبل، ج2، ص655 🌐 https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
🗳 رأی‌دادن‌ها و انتخاب‌های ما تأثیر داشته و دارد و خواهد داشت...الکی خودمون و بقیّه رو گول نزنیم...الکی از سر خودمون وا نکنیم...برخی از مشکلاتی که هست (نه همش) به خاطر انتخاب‌های اشتباه ما بوده...بعد برا اینکه نقش خودمون در در وضعیت فعلی کم‌رنگ جلوه بدیم میگیم رأی فایده نداره...خب عزیزم چرا نمیگی رأی من تأثیر داشته که وضعیت این شده؟...چرا احتمال انتخاب اشتباه رو هم برا خودمون قائل نیستیم؟...جبران کردنش به حضور فعّاله...به است...البته همراه با صبر...انحرافی که در طول سالیان درازی شکل گرفته و نهادینه شده، اصلاحش زمان می‌بره...تفکر اشتباهی که من با انتخابم اون‌ رو به قدرت رسوندم در طول سال‌های ریاستش، ریل‌گذاری کرده، کادرسازی کرده، نیروسازی کرده...الان من بخوام اصلح رو سر کار بیارم...بخوام جبران کنم باید بهش زمان بدم...همون جور که به جریان انحرافی زمان دادیم تا ریل‌گذاری کنه...همون جور که به تفکّر غیر انقلابی قدرت دادیم تا نیروسازی کنه...باید به جریان انقلابی هم قدرت و زمان بدیم...برای اصلاح جهت‌گیری‌ها و ریل‌گذاری‌های غلط...نیروسازی...اصلاح ساختار‌ها...همه‌ی این‌ها هزینه‌بر و زمان‌بره...خصوصاً طرف مقابل هم بی‌کار نمیشینه تا جریان انقلابی تو شرایط مساعدی تصمیم‌گیری کنه و کارشو انجام بده... 🧠 یکم تأمّل کنیم... 🌐 https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
38-66(1402-12-02) (1).pdf
5.01M
🗳رأی دادیم چه شد؟؟ فایده انتخابات چیه؟ 🧮 فرق می‌کنه برادر... 🖼 فایل با کیفیت پوسترهایی که در ایستگاه‌های مترو نصب شده است. 🌐 https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💔 منِ ناقابل به تو دل بستم... 🔰 کربلایی هادی خادم حسینی 🤲 بالانشین...أبی‌عبداللّه... 🌐 https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
🎋 أحمد بن حنبل، متوفّی ۲۴۱، در فضائل الصّحابة از قول زید بن أرقم نقل می‌کند که پیامبر فرمود هر کس می‌خواهد چنگ بزند و تمسّک کند به شاخه‌ی سرخی که خدا آن را در ناحیه‌ی راست بهشت جاویدان کاشته است، پس باید تمسّک کند به محبّت علیّ بن أبی طالب (علیه السّلام). 🔻عَنْ زَيْدِ بْنِ أَرْقَمَ قَالَ: قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ: «مَنْ أَحَبَّ أَنْ يَسْتَمْسِكَ بِالْقَضِيبِ الْأَحْمَرِ الَّذِي غَرَسَهُ اللَّهُ عَزَّ وَجَلَّ فِي جَنَّةِ عَدْنٍ بِيَمَنِهِ، فَلْيَتَمَسَّكْ بِحُبِّ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ» 📜فضائل الصحابة لأحمد بن حنبل، ج2، ص664 📎پ،ن: 1⃣مَسَكَ به، و أمْسَكَ و تَمَاسَكَ و تَمَسَّكَ و اسْتَمْسَكَ و مَسَّكَ : احْتَبَسَ ، و اعْتَصَمَ به. (القاموس المحیط ،ج۳ ،ص۴۳۵) 2⃣اليَمَنُ ‮ناحيۀ راست || ‮نام شهر يا كشورى است. (فرهنگ ابجدی ،ج۱ ،ص۱۰۰۳) 3⃣القَضِيْبُ ‮الغُصن (المعجم الوسيط ،ج۲ ،ص۷۴۱) ‮شاخۀ بريده شده از درخت || ‮شمشير بُرَنده || ‮كمان كه از چوب شاخۀ درخت ساخته مى‌شود. (فرهنگ ابجدی ،ج۱ ،ص۶۹۹) 🌐 https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
😁 وقتی یه دهه هشتادی میشینه پای ماهواره...📡 ⛔️ کیا میگن ؟ حتّی اگه راهبرد درستی باشه، قطعاً أولویت نداره...قطعاً ضررش بیشتر از نفعشه...دشمن بیهوده هزینه نمی‌کنه...اونم اینقدر...وقتی أبوسفیان برا حقّ غصب شده‌ی مولا دلسوزی می‌کنه باید شکّ کرد...وقتی معاویة عدالت‌خواه میشه باید تأمّل کرد...دشمن خیر ما رو نمی‌خواد...میدونی که...😉 🎞 کاری از بچّه‌های مسجد محمّدیه باجک قم 🌐 https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🗳من رأی می‌دهم به حرم رأی می‌دهم... 🎙واقعاً چقدر یه شاعر، یه مدّاح از جهت اجتماعی می‌تونه مؤثّر باشه...در طول تاریخ، شعراء حیثیت رسانه‌ای و اجتماعی داشتن...صرفاً یک هنرمند یا خواننده نبودند...لذا جایگاهشون باعث میشده که مورد توجّه هر دو جریان حقّ و باطل قرار بگیرند... 🥀و بعضیا چقدر از این موقعیت به نفع مقاصد دینی استفاده نمی‌کنند...😔...نگاه حداقلی و سکولار، آسیب جدّی طیفی از جامعه هیئتی است، که همیشه منجر به محدودیت و منفعل بودن و عزلت و مهجوریت و محجوریت نگاه شیعی شده است...رویکرد غیر اجتماعی با ادبیاتی فریب دهنده...این نقشه جبهه باطل برای حذف رقبای خود از عرصه اجتماع است... 🔮سقیفه را لعن می‌کنیم، أمّا نقشه و تئوری و برنامه سقیفه را اجرا می‌کنیم...جهالت یا خیانت؟🙋‍♂ 🖤معذرت...آهی بود از سر دلسوزی نسبت به دستگاهی که همه‌ی زندگی خودم رو مدیونش هستم... 🌐 https://eitaa.com/Arshiv_Gholam