#نماز_به_منزله_کعبه_است❗️
✅حضرت آیتالله بهجت قدسسره:
🔸 #نماز بهمنزلۀ کعبه، و تکبیره الاحرام [همچون] پشت سر انداختن همه چیز غیر خدا و داخل شدن در حرم الهی است؛ و قیام بهمنزلۀ صحبت دو دوست و رکوع خم شدن عبد در مقابل آقاست و سجده نهایت خضوع و خاک شدن و عدم شدن در مقابل اوست. وقتی که عبد در آخر نماز از پیشگاه مقدّس الهی باز میگردد اولین چیزی را که سوغات میآورد سلام از ناحیهی اوست.
📚 برگی از دفتر آفتاب، ص١٣٧
👈 کمی تا بهجت🌷
#فقط_ده_درصد❗️
✅حضرت آیتالله بهجت قدسسره:
📝 انسان در دنیا[نهایتا] به ده درصد خواستههای خود میرسد. کمتر کسی پیدا میشود که زندگی بر وفق مراد او باشد. هرگونه عیش و نوش دنیا با هزار تلخی و نیش همراه است. اگر کسی دنیا را اینگونه پذیرفت و شناخت، در برابر ناگواریها و بدیهای همسر و همسایه و… کمتر ناراحت میشود؛ زیرا از دنیا بیش از اینکه خانه بلاست، انتظار نخواهد داشت.
📚 در محضر بهجت، ج۲، ص۳۰۲
👈 کمی تا بهجت🌷
#عمل_نکردن_به_تکلیف_بسیار
#مشکل_و_سخت_است❗️
🔆 تشخیص تکلیف، نوری است در قلب مؤمن
✅حضرت آیت الله بهجت قدس سره:
آیا راه خدا و بندگی را پیدا کردهایم تا در راه باشیم؟! تشخیص تکلیف، نوری است در قلب مؤمن. در صورتی که به تکلیف عمل کند، دیگر زندان و شکنجه برای او سهل و آسان است؛ ولی راحتی در منزل در صورت عملنکردن به تکلیف، بسیار مشکل و سخت است!
📚 در محضر بهجت، ج۲، ص۲۴۶
👈 کمی تا بهجت🌷
#شفاعت_شاهزاده...
🍃آیت الله کوهستانی : در قیامت آن قدر حضرت علی اکبر شفاعت می کند که نوبت به امام حسین علیه السلام نمی رسد ...
❌پیشنهاد یکی از شیاطین به حاج ملا آقا جان زنجانی❌
مرحوم حاج ملّا آقا جان می گوید :" من یک روز متوسل به حضرت علی اکبر علیه السلام - فرزند بزرگ حضرت سید الشهدا علیه السلام - شده بودم و از آن بزرگوار حاجت می خواستم. قلبم مملو از محبت او بود.
نا گهان دیدم از گوشه اطاق ، مثل آنکه فرش می سوزد ، دودی بلند شد و این دود ، در گوشه اطاق به مقدار حجم یک انسان متراکم گردید. کم کم بالای آن دود ، سری شبیه به سر یک انسان متشکّل شد. من متوجه شدم که او یکی از شیاطین استو با من کاری دارد. ناگهان با صدایی شبیه به صدای آهنی که بر آهنی بکشند و بسیار ناراحت کننده بود ، به من گفت :
" من یکی از بزرگان جن هستم. می دانم نمی توانی محبت حضرت علی اکبر علیه السلام را ازقلبت خارج کنی ولی اگر به زبان هم بگویی من او را دوست نمی دارم ، من در خدمت تو قرار می گیرم."
من گفتم " تو که با این اندیشه ،مسلمان نیستی و جزو شیاطین هستی و نمی توانی در امور معنوی به من کمک کنی و در امور مادی هم اگر اختیار تمام کره زمین را به من بدهی من یک چنین جمله ای را نمی گویم "
او فریادی که دل مرا از جا کند و حالت ضعف به من دست داد کشید و ناپدید شد.
👈 کمی تا بهجت🌷
🌼عزیزِ باتقوا
✍تقوا یعنی مرتکبِ گناه نشدن؛ یعنی ترس؛ ترس از چیزهایی که راهِ آسمان را به رویت میبندد. یعنی مواظبِ چشممان باشيم؛ مواظبِ گوشمان باشيم به چراغ قرمزِ دين كه رسيديم، ترمز كنيم و از حرام پرهیز کنیم. شاه کلید اصلیِ رابطه با خدا همین است.
☝️ یاران حضرت مهدی چنین خصوصیاتی دارند. علاوه بر این، زرق و برق دنیا چشمشان را نمیگیرد و حضرت هم از آنان بیعت میگیرد که طلا و نقره پسانداز و گندم و جو ذخیره نکنند.
✌️جاذبههای دنیایی دلِ آنان را نمیلرزاند و تاثیری در آنان ندارد. چنان ممتازند که پیامبر اکرم آنان را بهترینِ امتش میداند.
☘ رعایت این قوانین و چهارچوبهاست که انسان را نزدِ خدا و بندگانش محبوب خواهد کرد. پس بدانید برای یار امام زمان شدن باید تقوای الهی پیشه کنیم. یعنی چه؟ یعنی انجام واجبات و ترک محرمات. یعنی ترس از دست دادن توجه خدا و ولیّ او.
📚 ۱. روزگار رهایی، ج۱، ص۴۶۵
۲. کمالالدین و تمامالنعمه، ج۱، ص۵۳۵
کمی تا بهجت🌷
@behjat135
🔹نشر_صدقه _جاریست🔹
🌷 آیت الله جوادی آملی :
✍ هنگامی كه شیطان به خداوند متعال گفت : من از چهار طرف (جلو ، پشت ، راست و چپ) انسان را گرفتار و گمراه می كنم. فرشتگان پرسیدند : شیطان از چهار سمت بر انسان مسلّط است ، پس چگونه انسان نجات می یابد؟! خداوند متعال فرمود : راه بالا و پایین باز است
راه بالا : نیایش
راه پایین : سجده
👌 بنابراین ، كسی كه دستی به سوی خدا بلند كند ، یا سری بر آستان او بساید می تواند شیطان را طرد كند.
کمی تا بهجت🌷
@behjat135
🔹نشر_صدقه _جاریست🔹
✍العبد محمدتقی بهجت:
قرآن کتابی است که تمام نور است، و هادی بهسوی امام علیهالسلام؛
امکان ندارد حجت در میان ما نباشد و مردم بدون امام علیهالسلام باشند.
اگر به آنچه در دسترس ماست(قرآن و روایات) عمل کنیم، انتظار فرج ، جا دارد.
.
📚کتاب حضرت حجت(عج)، ص٢١٩
مجموعه فرمایشات آیتاللّٰه بهجت پیرامون حضرت حجت ، امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف
💠
✅نکات کوتاه ماه مبارك رمضان در کلام استاد عالی
✍مرحوم سید بن طاووس روایتی رو در کتاب اقبالشون از امیرالمؤمنین نقل کردند که خیلی زیبا هست این روایت. که حضرت فرمودند:«لا تقولوا رمضان،فإنکم ما تدري ما رمضان»؛نگید رمضان اومد،رمضان رفت ،نگید رمضان ،یعنی حتی خود لفظ هم به کار بردن ،حرمت داره .بعد فرمودند :اگر کسی این طور بگه باید کفاره بده،البته خب از جهت فقهی واجب نیست ،حضرت به عنوان یک ادب اخلاقی بیان فرمودند،کفاره اش هم صدقه یا روزه هست. چون خود لفظ هم باید ادبش رو رعایت کرد. بعد فرمودند:همونطور که خداوند فرموده ،بگوید ماه رمضان یا ماه مبارک رمضان. یعنی خود لفظ هم ادب داره که باید رعایت بشه.
💠
💚قرآن، نامهٔ خداوند به بندگان
شیخ حسین انصاریان :
علامه محمد تقی جعفری برایم نقل کرد و در شرح نهجالبلاغهاش هم نوشته است که یکی از اساتید من، آیتاللهالعظمی آقا شیخ مرتضی طالقانی بود. گفت ایشان برای خودم در نجف تعریف کرد: من تا بیستسالگی در این مناطق طالقان چوپان بودم. صبح به صبح گوسفندهای مردم و دو سهتا گوسفند هم خودمان را به صحرا میبردم و میچراندم، غروب هم برمیگشتم. تا بیستسالگی نه نوشتن و نه خواندن بلد بودم و یک چوپان کاملاً بیسواد بودم. «تو با خدای خود انداز کار و دل خوش دار».
این چوپان بیستساله باطن صافی داشته که چنین پیشامدی شده است! گفت: یکروز هیچکس در صحرا نبود و گوسفندها هم یا میچریدند یا خوابیده بودند که یکمرتبه این صدا به گوشم خورد. گوینده را ندیدم و فقط صدا را شنیدم که میگفت قرآن نامهٔ دعوت من بهسوی بندگان است. چوپان! بیستسال داری ، نمیخواهی به این نامهای که برایت فرستادهام، جواب بدهی؟ گفت: من این صدا را شنیدم، گوسفندها را آوردم و تحویل صاحبهایش دادم، برای خودمان را هم داخل طویله کردم و به مادرم گفتم: من میخواهم به اصفهان بروم(آنوقت اصفهان حوزهٔ بزرگی بود و اساتید مهمی داشت) و درس بخوانم. مادرم به من گفت: مادر، ما اصلاً نمیتوانیم خرج تو را بدهیم؛ پدرت که اینجا با جان کندن یک لقمه درمیآورد. گفتم: من خرجی نمیخواهم! مادرم چند نان خانگی به من داد، داخل سفره گذاشتم و به کمرم بستم، پیاده برای اصفهان راه افتادم تا بروم و جواب نامهٔ خدا یعنی جواب قرآن را بدهم. خیلی عجیب است! چهار سال بیشتر اصفهان درس نخواند، مجتهد شد؛ یعنی با آیتاللهالعظمی بروجردی و آیتاللهالعظمی سید جمالالدین گلپایگانی همدرس بود. چهارساله مجتهد شد، بعد از آنجا هم برای نجف حرکت کرد، پنجاه سال هم در نجف بود تا از دنیا رفت و او را در کنار قبر امیرالمؤمنین(ع) دفن کردند. جواب دادن به این نامه و دعوت خدا، خیر دنیا و آخرت آدم را بهطور کامل تأمین میکند.
دلا غافل ز سبحانی چه حاصل××××××مطیع نفس و شیطانی چه حاصل؟
بُود قدر تو افزون از ملائک×××××××تو قدر خود نمیدانی چه حاصل؟
✅ کانال آیَتٌ اَلله بَهجَت (ره)
┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄
✅تا میتوانید در ماه رمضان مهمان قرآن باشید
✍آیت الله جوادی آملی: هر اندازه که توانستید در #ماه_رمضان مهمان قرآن باشید؛ از این کتاب بهره ببرید، بخوانید و بالا بروید و خودتان را ارزان نفروشید. ماه مبارک رمضان، انسان باید مهمان چنین کتابی باشد.
در آن بیان نورانی وجود مبارک رسول گرامی(ص) فرمود: در این ماه شما با استغفار خودتان را آزاد کنید. آزادی، از بهترین نعمتهاست. آزادی از هوا و هوس، از عفریت درون و بیرون، بهترین فضیلت است. فرمود: این ماه که مهمان خدا هستید، آن را با استغفار کردن آزاد کنید. وقتی جانتان آزاد بود، مثل مرغ باغ ملکوت است که قدرت پرواز دارد و میتواند در کنار این آیات الهی ترقی کند.
📚پیاده شده سخنرانی
💠
از علامه طباطبایی پرسیدم:
دنیا چگونه است؟
ایشان پس از اندکی تأمل فرمودند:
امشب دنیا را میبینی!
من آن لحظه، سخن علامه را متوجه نشدم تا اینکه شب در عالم خواب خودم را در حال شنا کردن در رودخانهای مملو از آب در قم دیدم. آب رودخانه، کدر، و هنگام شنا در این رودخانه، هزاران ریسمان نازک و ضخیم به بدن من متصل شده بود. برای خروج از آب کدر رودخانه، باید تمام این ریسمانهای کوچک و بزرگ از بدن من بریده میشد در غیر اینصورت امکان بیرون آمدن از آب رودخانه وجود نداشت. در تکاپو و تقلای جدا کردن اتصالات بدنم بودم که از خواب پریدم.
صبح وقتی وارد درس علامه شدم، فرمودند:
آقا دیشب دنیا را دیدی؟!
گفتم: من خواب دیدم.
فرمودند: همان خواب، دنیا بود. دنیا همان آب کدرِ رودخانهای بود که در آن شنا کردی، باید آب تمیز را بجویی و باید ریسمانها را تک به تک از خودت دور کنی تا بتوانی از بند و حصار دنیا رهایی پیدا کنی!
مرحوم سعادتپرور تهرانی در تعبیر خواب گفتند:
علامه حقیقت دنیا را به شما نشان دادند، دنیا همین است. یک روز دلبستگی پیدا میکنی و روزی باید از همه این تعلقات رهایی یابی!
علامه طباطبایی از ریسمانهای دنیایی رها شده بود
علامه حسن زاده آملی ره:
آن که نیت گناه کرده است، هرچند به فعل دست نیافته است ولی دل را از دست داده است.
💠 @bahjat313_ir
✨﷽✨
🌼آیت الله بهجت در رابطه با بهره برداری از سرمایه عمر" می فرمایند:
✍همه ما در این زمینه گرفتار تضییع عمر هستیم. منتها مراتبمان فرق میکند. یکی تضییع عمرش بیشتر است. یکی با سرگرم شدن به حرام عمرش را ضایع میکند. یکی نه با اشتغال به مکروهات عمرش را تباه میکند. یکی با اشتغال به مباحات بما هو مباح بدون توجه به هدف غایی خلقت و جهات اخروی عمرش را ضایع میکند. هر کسی در یک حدی.
ایشان توجه دادند که از این عمر باید استفاده کنیم و قدر فرصتها را باید بدانیم. یعنی این فرصت چند روزه دنیا باید تامین کننده ابد ما باشد. یعنی هر رفتاری، گفتاری، کرداری از ما صدور و بروز میکند، ببینیم این نسبت به عالم آخرت ما چه تاثیری دارد؟ جهت اخروی این را ببینیم. جهت معنوی این را ملاحظه کنیم. ایشان میفرماید:
"مثل ما، مثل پولداران است. بعضی پول را ذخیره میکنند و به کار نمیزنند. [پول هست و هیچ تجارتی با آن انجام نمیدهند. اینجا پول وقتی یک گوشهای است منفعت نمیبرد اما پول سر جای خود است. عمر این گونه نیست. عمر را نمیشود در یک جا ذخیره کرد. امروز که فرض کنید که ششم یا هفتم شهریور است دیگر این برگه تقویم باطل شد تمام شد. نمیشود اینها را ذخیره کرد. پول را میشود ذخیره کرد اما عمر را نمیشود.] و بعضی با آن تجارت میکنند وبه کار میبندند. [این جهتش برای ما مهم است که این عمر را باید بیاوریم در این بازار دنیا، درست با آن تجارت کنیم] بنابراین روز به روز بر سرمایههای آنها افزوده میشود [یعنی ده هزار تومان دارد، میآورد در بازار میکند بیست هزار تومان. ما باید عمر را در این بازار دنیا، در این تجارت خانه دنیا بیاوریم وسط کار و سود ببریم از این کار. یک روز بدهیم اما بی نهایت از نعم اخروی برای خود توشه برداریم. این میشود سود بردن. شصت سال بدهیم ابد آبادی داشته باشیم] بنابراین روز به روز بر سرمایههای آنها افزوده میشود. ولی آنان که به کار نمیبندند آنقدر از آن مصرف میکنند تا اینکه سرمایه تمام میشود. این عمر و سرمایه که خداوند به ما عنایت فرموده هر چه هست، بعضی از ما از آن استفاده میکنیم و بعضی استفاده نمیکنیم. بلکه گاهی به آن اعتنایی نداریم تا آنکه از دست ما برود."
این دیگر آفت فراگیر است. وقتی از دست ما رفت، وقتی در دامن مرگ قرار بگیریم، میگوییم: "رَبِّ ارْجِعُونِ لَعَلِّي أَعْمَلُ صالِحاً" خدایا من را برگردان یک کار خوب آنجام دهم. خطاب میآید "کَلاَّ" دیگر راه برگشتی نیست. همین مرحوم آقای بهجت مثل خود شما مثل من و شما بوده. امام راحل مثل من و شما بوده. منتها اینها درست در مسیر تربیت دینی قرار گرفتند، از همه فرصتهای زندگی استفاده کردند، هم از جهت علمی و هم از جهت معنوی بار خود را بستند. تا جایی که شدند "امام متقین" نه فقط انسان با تقوا. امام متقین شدند یعنی متقین به اینها اقتدا کردند. این راه رفتنی است. دست یافتنی است. اما شرطش این است.
بعد بعضیها میگویند: "آقا چه دعایی بخوانیم؟" نه. مهم این است که انسان اراده داشته باشد. اینها را به کار ببندد. این بیان مرحوم آیت الله بهجت را بشنود و فرصتها را غنیمت بشمرد و نگذارد از دست برود و زندگی خود را بر این محور ببندد. نشست و برخاست زیاد با رفیق، معاشرتهای زیاد با دوستان، این طرف آن طرف رفتن، گعدهها تشکیل دادن، مطرح کردن حرفهای تکراری که نفعی ندارد، اینها فرصت سوزی است. تا چه رسد به امر حرام و غیبت و چیزهای دیگر! این هم کلام بیست و یکم ایشان.
✅ کانال آیَتٌ اَلله بَهجَت (ره)
┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺 آیا کسی هست من کمکش کنم؟
🎤 حجت الاسلام پناهیان
#سخنرانی_مذهبی
کمی تا بهجت🌷
@behjat135
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📿 در ماه مبارک رمضان چه کاری افضل است.
🎤 حاج آقا مجتبی تهرانی
#سخنرانی_مذهبی
کمی تا بهجت🌷
@behjat135
🌼 حاج آقا مجتبی(ره):
ما در بین اذکار دو ذکر داریم که اینها سرآمد اذکار هستند. و آن دو عبارت از «صلوات» و «استغفار» است. این دو ذکر کاربرد گره گشایی دارند.
کمی تا بهجت🌷
@behjat135