eitaa logo
کانال ܫߊ‌ܢܚ݅ܧߊ‌ࡍ߭ ܥ݆ܣߊ‌ܝ‌ܥ‌‌ܘ ܩܫࡎࡐ‌ܩܢ ܫܠࡅ࡙ܣܩܢ ߊ‌ܠܢܚܠߊ‌ܩܢ
3.3هزار دنبال‌کننده
14.9هزار عکس
7.6هزار ویدیو
380 فایل
🌺براے بهره‌منـבے از پیامبر ص و سایر ائمه(علیهم السلام) نیز بایـב از واسطه‌ے ؋ـیض الهے بهره‌منـב گشت و از בریچه‌ے وجوב حجت زماט از انوار سایر معصومین(علیهم السلام) بهرـہ منـב شـב.تمام سعاבت و شقاوت انساט בرگرو معر؋ـت امام زماט عج اللـہ است‌ 🌼 @cyber_2017
مشاهده در ایتا
دانلود
1_60342959.mp3
8.98M
💠مبحث #اسرار_روزه 🔶استاد صمدی 🎤مجلس نوزدهم @Asheghan_Amiralmomenin 🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿
💠بازآ که در فراق تو چشم امیدوار چون گوش روزه‌دار بر الله‌اکبر است @Asheghan_Amiralmomenin 🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸
🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃 💠4 بهره برای شخص بیمار! بیماری یکی از ویژگیها و خصلت هایی است که خداوند در وجود هر موجود زنده ای قرار داده است. نوع نگاه به بیماری می تواند در افراد متفاوت باشد آنها که فقط به جسم می نگرند بیماری را سختی و عذاب می بینند و آنها که به ماوراء می اندیشند و صبوری پیشه می گیرند از بیماری، پلکانی برای ترقی معنوی خود می سازند. نگاه زیبای پیامبر اعظم به بیماری و شخص بیمار شاید با برداشت ما از بیماری متفاوت باشد. ایشان می فرمایند: از برای شخص بیمار چهار خصلت وجود دارد 1- قلم از او برداشته شود؛ (یعنی آن واجبی که بر اثر بیماری ترک کرده و یا آن حرامی که بر اثر بیماری مجبور به انجامش شده مواخذه نمی شود) 2- خداوند به فرشته (اعمال) دستور می دهد که هر عبادتی که در حال سلامتی انجام می داده برایش بنویسند. 3- و (چون) بیماری در هرعضوی از اعضای بدنش وارد می شود، گناهان آن عضو خارج می شود و اگر (در این حال از بیماری) مرد آمرزیده مرده است. 4- و اگر سلامتی بازیافت و زنده بماند (بازهم) آمرزیده شده است. (و آمرزش مربوط به حق الله است و حقوق مردم با بیماری از انسان ساقط نمی شود) 📚وسایل الشیعه ج2ص401 @Asheghan_Amiralmomenin 🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿
🌺🌙 در ماه مبارک رمضان همراه باشیم با: ✳️بیان صفات شیعیان از زبان امیرمؤمنان علی( علیه السلام) 🌸شرح کامل صفات متقین (خطبه همام) @Asheghan_Amiralmomenin 🌸🍃🌺🍃🌸🍃🌺🍃🌸🍃🌺🍃
🌸إنْ كَانَ فِي الْغَافِلِينَ كُتِبَ فِي الذَّاكِرِينَ 🌼اگر در ميان غافلان باشد جزو ذاكران محسوب مىگردد 📚خطبه متقین: جلسه6️⃣1️⃣ @Asheghan_Amiralmomenin 🌺🍃🌸🍃🌺🍃🌸🍃🌺🍃🌸🍃
4_5942983317337933121.mp3
8.88M
✨صوت 🔷#استاد_حجه_الاسلام_میرزا_مهدی_صادقی 🌺خطبه متقین (صفات شیعیان) جلسه 7️⃣1️⃣ 💠 اوصاف متقین : (۶۳- بدور از فحش ۶۴- نرم سخن ۶۵- با معروف ۶۶- جدا از منکر ۶۷- اقبال خیر ۶۸- ادبار شر) ➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Asheghan_Amiralmomenin 🌺🍃🌸🍃🌺🍃🌸🍃🌺🍃🌸🍃
22.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠حسرت (قسمت اول)❗️ 🔸این کلیپ رو حتماً ببینید و ⚠️ مواظب باشیم لحظه لحظه تاریخ مایه عبرت است برای ما شیعیان 💎 فرصت ها را از دست ندهیم @Asheghan_Amiralmomenin 🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿
💎شاهکار حضرت مولا امیرالمؤمنین علی ابن ابی طالب«صلوات الله علیه»در پاسخ به سوال تکراری ❗️ جمعیت زیادی دور اميرالمؤمنين صلوات الله علیه حلقه زده بودند... ※ مرد اول؛ یا علی! سوالی دارم. علم بهتر است یا ثروت؟! ✨ مولا علی «صلوات الله‌علیه»در پاسخ گفتند: علم بهتر است؛ زیرا علم میراث انبیاست و مال و ثروت میراث قارون و فرعون و هامان و شداد. ※ مرد دوم؛ اباالحسن! سوالی دارم، می توانم بپرسم؟ علم بهتر است یا ثروت؟! ✨ حضرت علی«صلوات الله علیه»فرمودند: علم بهتر است؛ زیرا علم تو را حفظ می کند، ولی مال و ثروت را تو مجبوری حفظ کنی. نفر دوم که از پاسخ سوالش قانع شده بود، همان جا که ایستاده بود نشست. ※ در همین حال سومین نفر وارد شد، یاعلی علم بهتر است یا ثروت؟! ✨ حضرت مولا امیر المؤمنین صلوات الله علیه»در پاسخش فرمودند: علم بهتر است، زیرا برای شخص عالم دوستان بسیاری است، ولی برای ثروتمندان دشمنان بسیار! ※ نفر چهارم؛ یاعلی! علم بهتر است یا ثروت؟! ✨حضرت علی«صلوات الله علیه »در پاسخ به آن مرد فرمودند: علم بهتر است؛ زیرا اگر از مال انفاق کنی کم می شود، ولی اگر از علم انفاق کنی و آن را به دیگران بیاموزی بر آن افزوده می شود. ※ نوبت پنجمین نفر بود... یاعلی علم بهتر است یا ثروت؟! ✨ مولا امیرالمؤمنین علی«صلوات الله علیه»در پاسخ به او فرمودند: علم بهتر است؛ زیرا مردم شخص پولدار و ثروتمند را بخیل می دانند، ولی از عالم و دانشمند به بزرگی و عظمت یاد می کنند. ※ نفر ششم؛ یاعلی! علم بهتر است یا ثروت؟! ✨ اميرالمؤمنين صلوات الله علیه نگاهی به جمعیت کردند و گفتند: علم بهتر است؛ زیرا ممکن است مال را دزد ببرد، اما ترس و وحشتی از دستبرد به علم وجود ندارد. مرد ساکت شد. ❗️ نگاه متعجب مردم گاهی به حضرت علی«علیه السلام»و گاهی به تازه واردها دوخته می شد... ※ در همین هنگام نفر هفتم وار شد و پرسید، یااباالحسن! علم بهتر است یا ثروت؟! ✨ علم بهتر است؛ زیرا مال به مرور زمان کهنه می شود، اما علم هر چه زمان بر آن بگذرد، پوسیده نخواهد شد. ※ در همین هنگام هشتمین نفر وارد شد و سوال دوستانش را پرسید که حضرت در پاسخش فرمودند: ✨ علم بهتر است؛ برای اینکه مال و ثروت فقط هنگام مرگ با صاحبش می ماند، ولی علم، هم در این دنیا و هم پس از مرگ همراه انسان است. ※ همه از پاسخ های امام شگفت زده شده بودند که؛ نهمین نفر هم وارد مسجد شد و در میان بهت و حیرت مردم پرسید: یاعلی! علم بهتر است یا ثروت؟! ✨ علم بهتر است؛ زیرا مال و ثروت انسان را سنگدل می کند، اما علم موجب نورانی شدن قلب انسان می شود. ※ نفر دهم ✨علم بهتر است؛ زیرا ثروتمندان تکبر دارند، تا آنجا که گاه ادعای خدایی می کنند، اما صاحبان علم همواره فروتن و متواضع اند. ❗️ فریاد هیاهو و شادی و تحسین مردم مجلس را پر کرده بود. سوال کنندگان، آرام و بیصدا از میان جمعیت برخاستند. ❕ هنگامی که آنان مسجد را ترک می کردند، صدای حضرت را شنیدند که می گفتند: ❗️ اگر تمام مردم دنیا همین یک سوال را از من میپرسیدند، به هر کدام پاسخ متفاوتی می دادم. 📚کشکول بحرانی، ج۱ ص۲۷ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Asheghan_Amiralmomenin 🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⚜بِسْم اللهِ الْرَّحْمنِ الْرَّحیم⚜ ❇️ ‍ ✳️در نام‌گذاری (ع) به اسم‌های خاص، در برخی آمده است که به مناسبت پرسش، به برخی از آنها اشاره می‌کنیم: از پیامبر اسلام(ص) در وجه نام‌گذاری آن‌حضرت و اهل بیت(ع) چنین می‌خوانیم: «پس خداوند متعال، محمود و مورد ستایش است و من «محمد» هستم، و او على و بلند مقام است و این پسر عمویم «على» نامیده شده است. خداوند فاطر و شکافنده و جداکننده حق از باطل و نور از ظلمت است و دخترم «فاطمه» قطع کننده و جدا سازنده است. خداوند متعال صاحب خوبى و نیکویی‌ها و احسان است و فرزندم یکی «حسن» است و دیگرى «حسین» است».«۱» دلیل نام‌گذاری امام علی(ع) در مورد اسم امام علی(ع) در برخی روایات چنین آمده است: ✨✨✨✨ ۱. عده‌ای می‌گویند: امیر المؤمنین به خاطر آن موسوم به «على» شد که بر هر کسى که با او مبارزه نمود غالب گشت و علوّ پیدا نمود. ۲. گروهى دیگر می‌گویند: امیر المؤمنین(ع) را از آن‌رو على نامیدند که منزل حضرت در بهشت به حدّى رفیع و عالى است که هم‌طراز منازل پیامبران می‌باشد. ✨✨✨✨✨ ۳. برخى دیگر مىگویند: امیر المؤمنین(ع) را به خاطر این على نامیدند که به منظور اطاعت خدا بالاى دوش رسول خدا(ص) رفت تا بت‌ها را از وسط خانه خدا به زیر آورد و هیچ‌کسی غیر از آن‌حضرت بالاى دوش نبىّ اکرم(ص) نرفت. ✨✨✨✨✨ ۴. جماعتى دیگر می‌گویند: امیر المؤمنین(ع) را به این جهت على خوانده‌اند که در اعلا و بالاترین طبقات آسمان تزویج فرموده و احدى غیر از آن‌حضرت در آن مکان ازدواج ننموده است. ۵. طائفه دیگر گفته‌اند: علی(ع) را به این خاطر على می‌گویند که از نظر علم بعد از رسول خدا(ص) اعلا و برتر از همه مردم است.[۲] دلیل نام‌گذاری امام حسن و امام حسین(ع) ✨✨✨✨✨ ۱. «جبرئیل نام امام حسن(ع) را در حالی‌که در پارچه‌ای از حریر بهشتی بود، برای پیامبر(ص) هدیه آورد و اسم امام حسین(ع) نیز از اسم امام حسن(ع) مشتق شده است».[۳] ✨✨✨✨ ۲. در روایت دیگری که با تفصیل بیشتری به داستان نام‌گذاری امام حسن(ع) و امام حسین(ع) پرداخته شد، چنین می‌خوانیم: «هنگامى که امام حسن(ع) متولد شد، حضرت فاطمه(س) به امام على(ع) گفت: اسمی براى این نوزاد بگذارید. حضرت فرمودند: من در اسم گذاردن بر این نوزاد از رسول خدا پیشى نمی‌گیرم. رسول خدا(ص) وارد شدند، نوزاد را در پارچه‌اى زرد پیچیده محضر مبارکش آوردند. حضرت فرمودند: مگر من سفارش نکردم که نوزاد را در پارچه زرد نپیچید؟ سپس پارچه را از او باز کرده و او را در پارچه‌اى سفید پیچیدند؛ آن‌گاه به على(ع) فرمودند: آیا نام برایش گذارده‌اید؟ على(ع) فرمود: من در گذاردن نام بر شما سبقت نخواهم گرفت. پیامبر(ص) فرمودند: من نیز در نام‌گذاردن این طفل بر پروردگار عزّ و جلّ پیشى نخواهم گرفت. پس حقّ تعالى به جبرئیل فرمود: فرزندى به محمّد(ص) داده شد، محضرش مشرّف شو و سلام و تهنیت مرا به او برسان و بگو: على(ع) نسبت به تو به منزله هارون(ع) نسبت به موسى(ع) است، پس این نوزاد را به نام فرزند هارون اسم بگذار. جبرئیل به زمین آمد، تهنیت خداى تعالى را به پیامبر رساند، سپس گفت: حقّ جلّ جلاله تو را امر می‌کند که این نوزاد را به اسم فرزند هارون نامگذارى. پیامبر(ص) می‌فرماید: نام فرزند هارون چیست؟ ✨✨✨✨ جبرئیل گفت: شبّر. حضرت فرمودند: زبان من عربى است نه عبرى! جبرئیل گفت: نامش را حسن بگذار، پس پیامبر او را حسن نامید. در مورد نام‌گذاری امام حسین(ع) نیز همین داستان تکرار شد.[۴] 📚منابع: [۱]. منسوب به امام جعفربن محمد ع، مصباح الشریعة، ص ۶۴، بیروت، اعلمى، چاپ اول، ۱۴۰۰ق. شبیه آن در روایت دیگری آمده است: ر. ک: حسن بن على العسکری(ع)، التفسیر المنسوب، ص ۲۲۰، قم، مدرسة الإمام المهدی (عج)، چاپ اول، ۱۴۰۹ق. [۲]. ابن بابویه، محمد بن على، علل الشرائع، ج ۱، ص ۱۳۶ و ۱۳۷، قم، کتاب فروشى داورى، چاپ اول، ۱۳۸۵ش. [۳]. بروجردى، آقا حسین، جامع أحادیث الشیعة، ج ۲۶، ص۷۲۲، تهران، فرهنگ سبز، چاپ اول، ۱۳۸۶ش. [۴]. علل الشرائع، ج ۱، ص ۱۳۸. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Asheghan_Amiralmomenin 🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃