eitaa logo
کانال ܫߊ‌ܢܚ݅ܧߊ‌ࡍ߭ ܥ݆ܣߊ‌ܝ‌ܥ‌‌ܘ ܩܫࡎࡐ‌ܩܢ ܫܠࡅ࡙ܣܩܢ ߊ‌ܠܢܚܠߊ‌ܩܢ
3.4هزار دنبال‌کننده
14.5هزار عکس
7.4هزار ویدیو
378 فایل
🌺براے بهره‌منـבے از پیامبر ص و سایر ائمه(علیهم السلام) نیز بایـב از واسطه‌ے ؋ـیض الهے بهره‌منـב گشت و از בریچه‌ے وجوב حجت زماט از انوار سایر معصومین(علیهم السلام) بهرـہ منـב شـב.تمام سعاבت و شقاوت انساט בرگرو معر؋ـت امام زماט عج اللـہ است‌ 🌼 @cyber_2017
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
کانال ܫߊ‌ܢܚ݅ܧߊ‌ࡍ߭ ܥ݆ܣߊ‌ܝ‌ܥ‌‌ܘ ܩܫࡎࡐ‌ܩܢ ܫܠࡅ࡙ܣܩܢ ߊ‌ܠܢܚܠߊ‌ܩܢ
‍ ‍ ‍ ‍ ‍ ✳️آخرین «#حکومت_در_ایران» و رابطه آن با «#بنی‌عباس_قبل_ظهور» : 📌#قسمت_هفتم: و البته لشکر
‍ ‍ ‍ ‍ ‍ ‍ ‍ ‍ ✳️آخرین «» و رابطه آن با «» : 📌: ‍ از طرفی مطابق مفاد آیات ابتدایی سوره اسراء[51] و نیز احادیث ذیل این آیات از جمله در کتاب الکافی کلینی، خدواند قومی را قبل ظهور انتخاب می‌کند که داعیه جنگ با یهود دارند و از دشمنان اهل‌بیت انتقام خواهند گرفت: وَ قَضَيْنا إِلى‏ بَنِي إِسْرائِيلَ ... بَعَثْنا عَلَيْكُمْ عِباداً لَنا أُولِي بَأْسٍ شَدِيدٍ ... قَوْمٌ يَبْعَثُهُمُ اللَّهُ قَبْلَ خُرُوجِ الْقَائِمِ فَلَا يَدَعُونَ وَتْراً لآِلِ مُحَمَّدٍ إِلَّا قَتَلُوه.‏[52] 🍁و امام صادق سه بار قسم جلاله یاد می‌کند که این قوم، ایرانیان شیعی اهل قم هستند: كُنْتُ عِنْدَ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ... فَقُلْنَا جُعِلْنَا فِدَاكَ مَنْ هَؤُلَاءِ فَقَالَ ثَلَاثَ مَرَّاتٍ هُمْ وَ اللَّهِ أَهْلُ قُمَّ.[53] 🌾حال با مراجعه به احادیث، درمی‌آبیم که قیام ایرانیان شیعی در ابتدا توسط مردی از قم است که پیروان خویش را به حق دعوت می‌کند: رَجُلٌ مِنْ أَهْلِ قُمَّ يَدْعُو النَّاسَ إِلَى الْحَقِّ يَجْتَمِعُ مَعَهُ قَوْمٌ كَزُبَرِ الْحَدِيدِ لَا تُزِلُّهُمُ الرِّيَاحُ الْعَوَاصِفُ وَ لَايَمَلُّونَ مِنَ الْحَرَبِ وَ لَا يَجْبُنُونَ وَ عَلَى اللَّهِ يَتَوَكَّلُونَ وَالْعاقِبَةُ لِلْمُتَّقِين.[54] و پایان این انقلاب با عبارت قرآنی «وَالْعاقِبَةُ لِلْمُتَّقِين» مزیّن شده است که همخوانی عجیبی با عبارت تقدیم پرچم به امام عصر دارد که کشته هایشان شهید محسوب می‌شود: كَأَنِّي بِقَوْمٍ قَدْ خَرَجُوا بِالْمَشْرِقِ ... وَ لَايَدْفَعُونَهَا إِلَّا إِلَى صَاحِبِكُمْ قَتْلَاهُمْ شُهَدَاءُ.[55] از این‌رو قیام مشرقی‌ها و انقلاب ایرانیان شیعی، آرمان آزادی فلسطین دارند و با یهود مُفسد خواهند جنگید و انقلاب‌شان به حکومت جهانی امام عصر متصل خواهد شد. 🔅بنابراین حتی از عینک «مخالفین مشروعیت قیام در عصر غیبت» نیز بخواهیم بنگریم، ناگزیر هستند[56] به این نتیجه برسند: اگر قیامی در ایران شکل گرفت و مختصاتی داشت از جمله آرمان آزادی فلسطین از تحت شمول احادیث «نهی از قیام در عصر غیبت» خارج است و طبق مبانی خودشان، باید از این قیام شیعی در ایران حمایت کنند. 💢حکومت صفویه و ادعای زمینه‌سازی ظهور؟  🌴ممکن است سوال شود: حکومت شیعی در ایران در زمان صفویه نیز تشکیل شد، چرا ظهور رخ نداد؟ پاسخ این است: آیا صفویه، داعیه و انگیزه مبارزه با یهود فاسد داشت؟ و اصولا آیا رژیم اسرائیل با محوریت اشغال فلسطین در زمان صفویه تشکیل شده بود؟ خیر.  🌿توضیح اینکه: هرچند استظهار علامه مجلسی نیز ایران را زمینه‌ساز ظهور می‌دانست انما الکلام در تشخیص اشتباه فرمودند[57]. زیرا در زمان حکومت صفویه مختصات «پازل ظهور» وجود نداشت. ضمن اینکه شما تاریخ را بنگرید آیا صفویه آرمان آزادی فلسطین را داشتند؟ خیر. 🌱درحالیکه بیان گردید از مهمترین ویژگی‌ها و «شاخص» انقلاب زمینه‌ساز طبق آیات سوره اسراء، جنگ ایرانیان شیعی با یهود ساکن فلسطین با محوریت مسجد الاقصی است.[58] ادامه... 📚پی نوشت:  [51] . «وَ قَضَيْنا إِلى‏ بَنِي إِسْرائِيلَ... فَإِذا جاءَ وَعْدُ أُولاهُما... بَعَثْنا عَلَيْكُمْ عِباداً لَنا أُولِي بَأْسٍ شَدِيدٍ فَجاسُوا خِلالَ الدِّيارِ ... فَإِذا جاءَ وَعْدُ الْآخِرَةِ لِيَسُوؤُا وُجُوهَكُمْ وَ لِيَدْخُلُوا الْمَسْجِدَ كَما دَخَلُوهُ أَوَّلَ مَرَّةٍ» (اسراء: ۴-۷). [52] . کلینی، الکافی، ج8، ص206. [53] . مجلسی، بحارالأنوار، ج۵۷، ص۲۱۶. [54] . اشعری قمی، تاریخ قم، ص۲۷۸. مجلسی، بحارالأنوار، ج۵۷، ص۲۱۶. [55] . نعمانی، الغیبة، ص273. [56] . یک‌بار برای همیشه در خلوت خویش، به سوالات وجدان خود، پاسخ منطقی و عقلانی بدهند. [57] . لايبعد أن يكون إشارة إلى الدولة الصفوية شيدها الله تعالى و وصلها بدولة القائم‏ (مجلسی، بحارالأنوار، ج۵۲، ص۲۴۳). [58] . «وَ قَضَيْنا إِلى‏ بَنِي إِسْرائِيلَ... فَإِذا جاءَ وَعْدُ أُولاهُما... بَعَثْنا عَلَيْكُمْ عِباداً لَنا أُولِي بَأْسٍ شَدِيدٍ فَجاسُوا خِلالَ الدِّيارِ ... فَإِذا جاءَ وَعْدُ الْآخِرَةِ لِيَسُوؤُا وُجُوهَكُمْ وَ لِيَدْخُلُوا الْمَسْجِدَ كَما دَخَلُوهُ أَوَّلَ مَرَّةٍ» (اسراء: ۴-۷)؛ فَإِذا جاءَ وَعْدُ الْآخِرَةِ يعني القائم و أصحابه (قمی، تفسیر القمی، ج۲، ص۱۴؛ بحرانی، تفسیر البرهان، ج۳، ص۵۰۸). 👇 🌸⃟🌷🌴🌿♻️჻ᭂ࿐✰ @Asheghan_Amiralmomenin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
کانال ܫߊ‌ܢܚ݅ܧߊ‌ࡍ߭ ܥ݆ܣߊ‌ܝ‌ܥ‌‌ܘ ܩܫࡎࡐ‌ܩܢ ܫܠࡅ࡙ܣܩܢ ߊ‌ܠܢܚܠߊ‌ܩܢ
🌹 #ندبه_انتظار ✍شرح دعــــــــ📖ــای ندبه - #فراز_چهل_و_نهم 🔷«اللَّهُمَّ أَنْتَ كَشَّافُ الْكُرَب
✍شرح دعــــــــ📖ــای ندبه - 🔶«اللَّهُمَّ وَ نَحْنُ عَبِیدُكَ التَّائِقُونَ إِلَی وَلِیِّكَ الْمُذَکِّرِ بِكَ وَ بِنَبِیِّكَ خَلَقْتَهُ لَنَا عِصْمَهً وَ مَلاذا وَ أَقَمْتَهُ لَنَا قِوَاما وَ مَعَاذا وَ جَعَلْتَهُ لِلْمُؤْمِنِینَ مِنَّا إِمَاما؛ ✨خدایا، ما بندگان به شدّت مشتاق به سوی ولیّ تو هستیم، آنکه مردم را به یاد تو و پیامبرت اندازد و تو او را برای ما نگهبان و پناهگاه آفریدی، و او را قوم و امان ما قرار دادی و او را پیشوای اهل ایمان از ما گرداندی».✨ 👈این فراز از دعای ندبه به برقراری حکومت مهدوی رغبت نشان می دهد و از خداوند متعال ظهور امام را درخواست می کند. چنانچه در دعاهای مهدوی میخوانیم: ✨«اللَّهُمَّ إِنَّا نَرْغَبُ إِلَیْكَ فِی دَوْلَهٍ كَرِیمَهٍ تُعِزُّ بِهَا الْإِسْلَامَ وَ أَهْلَهُ وَ تُذِلُّ بِهَا النِّفَاقَ وَ أَهْلَهُ وَ تَجْعَلُنَا فِیهَا مِنَ الدُّعَاهِ إِلَی طَاعَتِكَ وَ الْقَادَهِ فِی سَبِیلِكَ وَ تَرْزُقُنَا بِهَا كَرَامَهَ الدُّنْیَـا وَ الْآخِرَه».✨ 🔰بی شک این رغبت زمانی صادقانه است که با اطاعت همراه باشد و کسانی که چنین رغبتی به امام زمان دارند مطیع او خواهند بود. 📂📂 نکته ها : 1⃣. اطاعت در لغت به معنای پیروی با میل است، بنابراین اطاعت از خدا و رسول باید با میل و رغبت باشد؛ چنانچه در وصف مؤمنان واقعی آمده است: ✨«وَ الْمُؤْمِنُونَ وَ الْمُؤْمِناتُ ...وَ یُطِیعُونَ اللَّهَ وَ رَسُولَهُ أُولئِكَ سَیَرْحَمُهُمُ اللَّهُ؛ مردان و زنان با ایمان... و از خداوند و پیامبرش پیروی می کنند. به زودی خداوند آنان را مشمول رحمت خویش قرار خواهد داد». 2⃣. در حدیثی، رسول اکرم پس از ذکر اسامی امامان معصوم برای جابر، به وی فرمود: «ای جابر! آنان جانشینان و اوصیا و اولاد و عترت من هستند؛ کسی که ایشان را اطاعت کند، مرا اطاعت کرده و کسی که از آنان سرپیچی کند، مرا سرپیچی کرده، و کسی که ایشان را یا یکی از آنان را انکار کند، مرا انکار کرده است». 3⃣. پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله و سلم درباره لزوم اطاعت از قائم آل ­محمد عجل الله تعالی فرجه الشریف فرمود: ✨الْقَائِمُ مِنْ وُلْدِی اسْمُهُ اسْمِی وَ كُنْیَتُهُ كُنْیَتِی وَ شَمَائِلُهُ شَمَائِلِی وَ سُنَّتُهُ سُنَّتِی یُقِیمُ النَّاسَ عَلَی مِلَّتِی وَ شَرِیعَتِی وَ یَدْعُوهُمْ إِلَی كِتَابِ رَبِّی عَزَّ وَ جَلَّ مَنْ أَطَاعَهُ فَقَدْ أَطَاعَنِی وَ مَنْ عَصَاهُ فَقَدْ عَصَانِی وَ مَنْ أَنْكَرَهُ فِی غَیْبَتِهِ فَقَدْ أَنْكَرَنِی وَ مَنْ كَذَّبَهُ فَقَدْ كَذَّبَنِی وَ مَنْ صَدَّقَهُ فَقَدْ صَدَّقَنِی إِلَی اللَّهِ أَشْكُو الْمُكَذِّبِینَ لِی فِی أَمْرِهِ وَ الْجَاحِدِینَ لِقَوْلِی فِی شَأْنِهِ وَ الْمُضِلِّینَ لِأُمَّتِی عَنْ طَرِیقَتِه؛✨  🔹قائم از فرزندان من است. نامش نام من و کنیه اش کنیه من است. شمایل او، شمایل من و روش او، روش من است. مردم را بر آیین و دینم بدارد و آنها را به کتاب پروردگارم فراخواند. کسی که او را اطاعت کند، مرا اطاعت کرده، و کسی که او را نافرمانی کند، مرا نافرمانی کرده است. کسی که او را در دوران غیبتش انکار نماید، مرا انکار نموده، کسی که او را تکذیب کند، مرا تکذیب کرده، و کسی که او را تصدیق نماید، مرا تصدیق نموده است. از کسانی که گفتار مرا درباره او انکار و تکذیب می کنند و از کسانی از امتم که مردم را از راه او گمراه می سازند، به خداوند شکایت می برم. 4⃣. وفا به تعهدات از سوی امام و امت، آثاری دارد که ✨حضرت علی عليه‌السلام در نهج ­البلاغه آن را چنین توصیف میفرماید: - شکل گرفتن علاقه ها و تشکل نیروها: «نظاماً لُالفتهم»؛ - نفوذ ناپذیری و مصونیت مکتب در برابر هرگونه خطر تحریف و بدعت و التقاط: «عزّاً لدینهم»؛ - تضعیف باطل و استحکام پایگاه حق: «و عزّ الحق بینهم»؛ - روشن شدن راه های دین: «و قامت مناهجُ الدین»؛ - مستقرّ شدن استوانه های عدالت: «و اعتدلت معالم العدل»؛ - قرار گرفتن امور در مجاری خود: «و جرت علی اذلالها السُنن»؛ - بسته شدن راه نفوذ دشمن و بهانه­ گیری بدخواهان: «و طُمِع فی بقاء الدوله و یئستْ مَطامع الاعداء». ⬇️⬇️⬇️
کانال ܫߊ‌ܢܚ݅ܧߊ‌ࡍ߭ ܥ݆ܣߊ‌ܝ‌ܥ‌‌ܘ ܩܫࡎࡐ‌ܩܢ ܫܠࡅ࡙ܣܩܢ ߊ‌ܠܢܚܠߊ‌ܩܢ
#ندبه_انتظار ✍شرح دعــــــــ📖ــای ندبه - #فراز_پنجاه 🔶«اللَّهُمَّ وَ نَحْنُ عَبِیدُكَ التَّائِقُ
ادامه شرح دعای ندبه👆👆 5⃣. با وجود لزوم اطاعت از امام، اکنون که امام زمان غایب است، باید چه کنیم؟ در پاسخ می توان گفت: در زمان غیبت حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف ما به حال خود رها نشده­ ایم؛ بلکه به پیروی از فقها و اسلام­ شناسان عادل و باتقوا ملتزم هستیم که نواب عام آن حضرت­ می باشند. بنابراین بر ما لازم است که در حوادث و مشکلات، گوش به فرمان حکم خدا باشیم که به وسیله فقیه جامع ­الشرایط و عادل به ما ابلاغ می شود. خود امام زمان✨ عجل الله تعالی فرجه الشریف نامه دادند که در زمان غیبت من به مجتهد عادل رجوع کنید و فرمودند: 💌در حوادث جامعه و پیش­آمدها، به علما و دانشمندانی که علوم ما را نقل می کنند مراجعه کنید که من آنها را به عنوان حجت در میان شما قرار دادم و خودم حجت خدا هستم. 👌البته این مجتهد ویژگی هایی دارد که امام حسن عسکری عليه‌السلام درباره آن فرموده است: هر فقیهی که مراقب نفسش، حافظ دینش، مخالف هوای نفسش و مطیع امر مولایش می باشد، بر عوام است که از او تقلید کنند. و این شرایط، تنها شامل برخی از فقهای شیعی می شود، نه تمامشان. مجتهد عادل، عصمت ندارد؛ ولی کلام او حجیّت دارد. همان­ طور که پزشکان عصمت ندارند؛ ولی نسخه آنان برای بیمار حجت است. حتی مراجع تقلید وقتی که بیمار می­شوند یا نیاز به عمل جراحی دارند، به پزشکان مراجعه می کنند. 📚منبع: شرح قرآنی دعای ندبه - 👤محسن قرائتی 👇 🌸⃟🌷🌴🌿♻️჻ᭂ࿐✰ @Asheghan_Amiralmomenin
✅باید مقابل اهانت به اهل‌بیت(علیه‌السلام) ایستاد و پاسخ کوبنده داد ♦️تولیت حرم مطهر بانوی کرامت در دیدار جمعی از خادمیاران آستان قدس رضوی گفت: هرچه دشمنی‌ها با آستان‌های مقدس افزایش می‌یابد برکات این آستان‌ها نیز بیشتر نمایان می‌شود و محبت مردم به حرم‌ها نیز روز به روز افزایش می‌یابد اما باید مقابل اهانت به آستان‌ها ایستاد و پاسخ کوبنده و مناسب داد. 👇 🌸⃟🌷🌴🌿♻️჻ᭂ࿐✰ @Asheghan_Amiralmomenin
✳️ اجرای سراسری سرود «سلام فرمانده» در کشور مصداق وَابْتَغُوا إِلَیْهِ الْوَسِیلَة است 💠 آیت‌الله شب‌زنده‌دار: 🌕 عضو فقهای شورای نگهبان گفت: اینکه امروز تمام مردان، زنان، دختران و پسران این سرزمین به سراغ «وسیله» رفته و به امام زمان (عج) با زمزمه سرود «سلام فرمانده» سلام می دهند، همان تحقق آیه «وَ ابْتَغُوا إِلَیْهِ الْوَسِیلَةَ» است که بسیار کار مناسبی است و باید از دست اندرکاران این سرود تشکر کرد. 👇 🌸⃟🌷🌴🌿♻️჻ᭂ࿐✰ @Asheghan_Amiralmomenin
👈 👉👈 👉 🌹پيامبر خدا صلي الله عليه و آله فرمود: ◀️ حضرت عيسى عليه السلام از قبرى گذشت كه صاحب آن عذاب مى كشيد. سال بعد نيز بر همان قبر گذشت، اما ديد كه ديگر عذاب نمى شود، عرض كرد: 🔹 پروردگارا! پارسال كه از اين گور گذشتم، صاحبش را عذاب مى كردند، امسال كه مى گذرم عذابش نمى كنند! 👈 خداوند به او وحى فرمود: 🍁 اى روح اللّه ! از او بزرگ شد و نمود و كرد، 👈 من هم به خاطر او را . 👇 🌸⃟🌷🌴🌿♻️჻ᭂ࿐✰ @Asheghan_Amiralmomenin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✳️ در اروپا و آمریکا! 🔹 تا همین ۶۰ سال قبل در بسیاری از شهرها مانند لندن، نیویورک، اسلو، هامبورگ و بروکسل باغ وحش انسانی وجود داشت و مردم سفیدپوست اروپایی و آمریکایی برای تفریح و سرگرمی به تماشای که همچون حیوانات درون قفس نگهداری می‌شدند می‌رفتند! 👇 🌸⃟🌷🌴🌿♻️჻ᭂ࿐✰ @Asheghan_Amiralmomenin
شیعه مولای خودت را یاد کن  از غم هجران او فریاد کن هیچ دانی حال مولا چون بّود  دیده اش گریان و قلبش خون بوّد هیچ می دانی که قلبش خسته است  پشت او از بار غم بشکسته است شیعیان! بس نیست غفلت هایمان!؟  غربت و تنهایی مولایمان ما زخود مولای خود رانده ایم  از امام خویش غافل مانده ایم گرچه از یُمن وجودش زنده ایم  قلب او را بارها سوزانده ایم دست مهدی بسته از رفتار ماست  قفل زندانش همین کردار ماست ما عبید و عبد دنیا گشته ایم  غافل از مهدی زهرا گشته ایم.... 🤲💔 👇 🌸⃟🌷🌴🌿♻️჻ᭂ࿐✰ @Asheghan_Amiralmomenin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
باز آی ... که در مقدم تو ... جان بفشانم من زنده از آنم ... که به عشق تو ... دهم جان کاش تا خیمۀ سبزت برسد فریادم من از آن روز که در بند توأم آزادم... سلام حضرت عشق ... 🤲💔 ⛅️🌤 👇 🌸⃟🌷🌴🌿♻️჻ᭂ࿐✰ @Asheghan_Amiralmomenin
🌸خوشش باد آن نسیم صبحگاهی 🍃که درد شب نشینان را دوا کرد 🌸نقاب گل کشید و زلف سنبل 🍃گره بنـد قبای غنچـه وا کرد ســـلام صبحتون بخیر 🌹 👇 🌸⃟🌷🌴🌿♻️჻ᭂ࿐✰ @Asheghan_Amiralmomenin
4_5866256922050561886.mp3
2.6M
۳۸ سوره : التوبة آيه : 38 يَٰٓأَيُّهَا ٱلَّذِينَ ءَامَنُوا۟ مَا لَكُمْ إِذَا قِيلَ لَكُمُ ٱنفِرُوا۟ فِى سَبِيلِ ٱللَّهِ ٱثَّاقَلْتُمْ إِلَى ٱلْأَرْضِ ۚ أَرَضِيتُم بِٱلْحَيَوٰةِ ٱلدُّنْيَا مِنَ ٱلْأَخِرَةِ ۚ فَمَا مَتَٰعُ ٱلْحَيَوٰةِ ٱلدُّنْيَا فِى ٱلْأَخِرَةِ إِلَّا قَلِيلٌ ای كسانی‌كه ایمان آورده‌اید! چرا وقتی به شما گفته می‌شود در راه خدا (و برای جهاد) حركت كنید، سنگین و زمین‌گیر می‌شوید؟ آیا به جای آخرت، به زندگی دنیا راضی شده‌اید؟ پس بدانید بهره‌ی زندگی دنیا در (برابر) آخرت، جز اندكی نیست. 🔺 چه چیزی را با چه چیز مقایسه میکنید !!!!!؟؟؟؟ دنیا و آخرت رو چطور مقایسه میکنید!!؟؟؟؟ 👇 🌸⃟🌷🌴🌿♻️჻ᭂ࿐✰ @Asheghan_Amiralmomenin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حس‌می کنم‌دوباره‌دم‌کفشداریم بیرون‌دوباره‌نم‌نم‌بارا‌ن‌گرفته‌است حس‌می‌کنم‌تمامی‌سلولهای‌من ذکردخیل‌حضرت‌سلطان‌گرفته‌است نقاره‌می زند‌دل‌من‌جای‌هر‌تپش دارم‌نوای"آمدم ای شاه"زیر‌لب حس‌می کنم‌دوباره‌میان‌حیاطم‌و باران‌گرفته‌و‌من‌و‌ایوان‌و‌نیمه‌شب ۳روز تا میلاد مسعود حضرت سلطان🌹💐 👇 🌸⃟🌷🌴🌿♻️჻ᭂ࿐✰ @Asheghan_Amiralmomenin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
کانال ܫߊ‌ܢܚ݅ܧߊ‌ࡍ߭ ܥ݆ܣߊ‌ܝ‌ܥ‌‌ܘ ܩܫࡎࡐ‌ܩܢ ܫܠࡅ࡙ܣܩܢ ߊ‌ܠܢܚܠߊ‌ܩܢ
‍ ‍ ‍ ‍ ‍ ‍ ‍ ‍ ✳️آخرین «#حکومت_در_ایران» و رابطه آن با «#بنی‌عباس_قبل_ظهور» : 📌#قسمت_هشتم: ‍ از ط
✳️آخرین «» و رابطه آن با «» : 📌: 🌄‍ پازل ظهور و سوال از اساتید دانشگاه:  🍀بیان گردید معیار برای شناخت بررسی مختصات عصر ظهور، توجه به «پازل ظهور» است:  1. تشکیل انقلاب زمینه ساز ظهور (آغاز قدرتمندی جبهه حق) 2. تشکیل دولت یهود صهیونیست در فلسطین (افساد جبهه باطل) 3. فتنه شام سوریه (نبرد تمدنی جبهه حق و باطل) 4. همپیمانی مشترک یمانی، خراسانی در جغرافیای ظهور برای مقابله با جریان سفیانی در عراق و حجاز (مقدمات فرایند ظهور) 5. آن حکومتی زمینه‌ساز ظهور است که طبق آیات قرآن در سوره اسراء، مبارزه و جنگ با یهود فاسد در فلسطین، شاخصه اصلی آن است. به عنوان مثال، با بررسی حوادث جنگ سوریه درمی‌یابیم، چنین فتنه‌ای در طول تاریخ با چنین مختصاتی تاکنون وجود نداشته است. 🍃در کدام برهه از تاریخ، مجموعه «مولفه‌های حدیثی» که در احادیث ذکر شده است، یکجا و اینچنین در کنار هم قرار گرفته است؟ و کُدهای حدیثی اینگونه با «تحولات میدانی» فتنه شام، منطبق بوده است؟ واقع‌بین و مُنصف باشیم. مخاطب اصلی این پرسش آقای جعفریان و دیگر اساتید دانشگاهی رشته تاریخ است: آیا «پازل فتنه شام» با این شرایط و مشخصات، در تاریخ وجود داشته و تکرار شده است؟ 💥تمدن نوین اسلامی برای ظهور و طلوع خورشید ولایت عظمی   ❄️ندای آسمانی و انگشت به دهان:  🌿وقتی صیحه آسمانی در ماه رمضان سال ظهور رخ بدهد به این مضمون که حق با شیعه علی(ع) است؛ در عمل خواهند دید که کدام شیعه با جبهه سفیانی (همپیمان غربی‌ها و یهود) در جغرافیای ظهور و در مثلث «کوفه، مکه و قدس» جنگیده است؟ آری شیعه ایران. 🌾و در هنگام حمله سفیانی به عراق، طبق صریح احادیث، این «رایات من خراسان» اعزامی ایرانیان به عراق است: یبْعَثُ السُّفْیانِی جَیشاً إِلَى الْكُوفَةِ وَ عِدَّتُهُمْ سَبْعُونَ أَلْفاً فَیصِیبُونَ مِنْ أَهْلِ الْكُوفَةِ قَتْلًا وَ صُلْباً وَ سَبْیاً فَبَینَا هُمْ كَذَلِكَ إِذْ أَقْبَلَتْ رَایاتٌ مِنْ قِبَلِ خُرَاسَانَ وَ تَطْوِی الْمَنَازِلَ طَیاً حَثِیثاً وَ مَعَهُمْ نَفَرٌ مِنْ أَصْحَابِ الْقَائِم.[59] ⚡️که به همراه سپاه یمانی، لشکر سفیانی را در کوفه و نجف شکست می‌دهند: السُّفْیانِی... فَیبْعَثُ... جَیشاً... حَتَّى ینْزِلُوا بِأَرْضِ بَابِلَ مِنَ الْمَدِینَةِ الْمَلْعُونَةِ یعْنِی بَغْدَادَ... ثُمَّ ینْحَدِرُونَ إِلَى الْكُوفَةِ فَیخَرِّبُونَ مَا حَوْلَهَا... فَتَخْرُجُ رَایةُ هُدًى مِنَ الْكُوفَةِ فَتَلْحَقُ ذَلِكَ الْجَیشَ فَیقْتُلُونَهُمْ... وَ یسْتَنْقِذُونَ مَا فِی أَیدِیهِمْ مِنَ السَّبْی وَ الْغَنَائِم.[60] 💫و مردم در تمنای حضرت مهدی(عج) لحظه‌شماری می‌کنند: و إذا هَزَمَتِ الرّایاتُ السّودُ خَیلَ السُّفیانِی... تَمَنَّى النّاس المَهدِی فَیطلُبونَه‏.[61] و البته بعد از ظهور، ‌پرچم‌های خراسان اعزامی از ایران که اصحاب قائم(ع) نیز در میان آنان حضور دارند، با امام مهدی(عج) بیعت خواهند کرد: رَایاتٌ مِنْ قِبَلِ خُرَاسَانَ... وَ مَعَهُمْ نَفَرٌ مِنْ أَصْحَابِ الْقَائِم[62]؛ فَإِذَا ظَهَرَ الْمَهْدِی بَعَثَ إِلَیهِ بِالْبَیعَةِ.[63] 🔅اما برای مخالفین مکتب زمینه‌ساز، دیگر خیلی دیر شده است ابراز ندامت. و این شیعه ایران است که پرچم انقلاب خویش را به امام عصر تقدیم خواهد کرد. ادامه دارد... 📚پی‌نوشت: [58] . «وَ قَضَيْنا إِلى‏ بَنِي إِسْرائِيلَ... فَإِذا جاءَ وَعْدُ أُولاهُما... بَعَثْنا عَلَيْكُمْ عِباداً لَنا أُولِي بَأْسٍ شَدِيدٍ فَجاسُوا خِلالَ الدِّيارِ ... فَإِذا جاءَ وَعْدُ الْآخِرَةِ لِيَسُوؤُا وُجُوهَكُمْ وَ لِيَدْخُلُوا الْمَسْجِدَ كَما دَخَلُوهُ أَوَّلَ مَرَّةٍ» (اسراء: ۴-۷)؛ فَإِذا جاءَ وَعْدُ الْآخِرَةِ يعني القائم و أصحابه (قمی، تفسیر القمی، ج۲، ص۱۴؛ بحرانی، تفسیر البرهان، ج۳، ص۵۰۸). [59]. نعمانی، الغیبة، ص280. [60] . طبرسی، تفسیر مجمع البیان، ج8، ص322. مجلسی، بحارالأنوار، ج52، ص186. [61]. متقی هندی،‏ كنزالعمّال، ج14، ص590. [62]. نعمانی، الغیبة، ص280. [63]. طوسی، الغیبۀ، ص452. و مشابه آن: سیوطی، العرف الوردی فی أخبار المهدی، ص121. 👇 🌸⃟🌷🌴🌿♻️჻ᭂ࿐✰ @Asheghan_Amiralmomenin