فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙⚠️🎙⚠️🎙⚠️🎙⚠️🎙⚠️
#روضه_های_بی_سند
#روضه_های_جعلی
#جعل_حدیث #جعل_روایت
3️⃣2️⃣متن کلیپ :
«راوی می گه دیدم امام صادق(علیه السلام) در شب عبادت و مناجات می گوید : اتقرب علیک بذکرک! اتقرب الیک بذکرک!
گفتم این چه ذکری است که میشه با آن به خدا نزدیک شد؟
گفت : ذکر حسین![گریه حضار]
تنها ذکری که انسان را به خدا نزدیک می کند، ذکر حسین است!
بعد امام صادق گفت : اگر جماعتی در یک مکانی دستاشونو ببرند بالا، همه با هم ذکر حسین را به صورت ممتد جوری که صداشون قطع نشه، بگویند، از عرش ندا میاد که هر چی می خواین مستجاب شد!»
🎤شیخ #عباس_صراف
@AsnadolMasaeb
✍عباس صراف از منبری های تهران هست که متاسفانه این گونه مطالب جعلی را به اسم حضرات معصومین(علیهم السلام) در قالب حدیث، در منابر بیان می کند که مسلما مصداق جعل حدیث و جعل روایت است.
اولا؛ این مطلب در هیچ منبعی ولو ضعیف بدان اشاره نشده و مسلما از جمله جعلیات و تحریفات خود شخص صراف است.
ثانیا؛ در این روایتِ جعلی، امام صادق(علیه السلام) فرموده که تنها ذکری که انسان را به خدا نزدیک می کند، ذکر امام حسین(علیه السلام) هست!
جدای از جایگاه ویژه و رفیع امام حسین(علیه السلام) در بین اهل بیت(علیهم السلام)، سوال پیش می آید که پس سایر اهل بیت(علیهم السلام) چه؟ این حصری که در روایت فقط برای امام حسین(علیه السلام) استعمال شده، آیا ذکر سایر اهل بیت(علیهم السلام) باعث تقرب انسان به خدا نمی شود؟!
در حالی که روایات متعددی از شیعه و اهل سنت وارد شده که همه اهل بیت(علیه السلام)، مصداق «تقرب» و «اهل الذکر» هستند.
امام محمدباقر(علیه السلام) درباره آیه ی «فَسْئَلُوا أَهْلَ الذِّکْرِ»(نحل/۴۳) می فرماید : حضرت رسول اکرم(ص) فرمود :
«الذِّکرُ أَنَا وَ الأَئِمَّةُ(ع) أَهلُ الذِّکرِ»
من ذکر هستم و امامان(علیهم السلام) اهل ذکر هستند.(۱)
و همچنین حضرت رسول اکرم(ص) می فرماید :
«نَحْنُ الْوَسِیلَةُ إِلَی اللَّهِ وَ الْوُصْلَةُ إِلَی رِضْوَانِ اللَّهِ»
ما [اهل بیت(علیهم السلام)] وسیله [تقرب] به سوی خدائیم و رساننده به مقام رضوان خدائیم.(۲)
حتی بايد توجه داشت كه آنچه در منبر برخی خطبا شهرت يافته كه؛
اهل بيت(عليهم السلام) همه كشتى نجاتند، امّا كشتى امام حسين(عليه السلام) وسيع تر و پُر سرعت تر است، این سخنان مأثور از اهل بيت(عليهم السلام) نيست و از معصوم صادر نشده است.
پس طبق روایات، همه ی اهل بیت(علیهم السلام) مایه ی تقرب انسان به خداوند متعال هستند.
و اینکه صراف برای جعل این حدیث، فرازی از دعای کمیل را برداشته و مصادره به مطلوب می کند.
در فرازی از دعای کمیل می خوانیم؛
«اَللَّهُمَّ إِنِّی أَتَقَرَّبُ إِلَیکَ بِذِکرِکَ وَ أَسْتَشْفِعُ بِکَ إِلَى نَفْسِک...»
یعنی؛ خدایا من به وسیله ی یاد تو، به تو نزدیکی و تقرب می جویم و خود تو را به درگاهت شفیع می آورم.
اما این شخص اینقدر ناشیانه روایت را جعل می کند که یادش می رود بگوید؛
«اَللَّهُمَّ إِنِّی أَتَقَرَّبُ إِلَیکَ بِذِکرِهِ» که ضمیر (هاء) به امام حسین(علیه السلام) اشاره کند.
واقعا اگر صراف در زمان «احمد بن محمد بن عیسی اشعری» که از محدثین امامی مذهب قرن سوم و از شاگردان امام جواد(علیه السلام) و امام هادی(علیه السلام) بود، می زیست که ایشان با ناقلین و راویان احادیث و روایات ضعیف آن زمان، برخورد قاطع می کرد تا جایی که آنان را از قم بیرون می کرد، واقعا با صراف چه برخوردی داشت؟!
📚منابع :
۱)الکافی کلینی، ج۱، ص۲۱۰
۲)بحارالانوار مجلسی، ج۲۵، ص۲۳
@AsnadolMasaeb
5.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎙⚠️🎙⚠️🎙⚠️🎙⚠️🎙⚠️
#روضه_های_بی_سند
#روضه_های_جعلی
4️⃣2️⃣متن کلیپ :
«امام موسی کاظم(علیه السلام) را هفت کفن کردند و به امام رضا(علیه السلام) گفتند؛ بیاید برای نماز بر جنازه ی پدر!
حضرت(ع) نشستند و گریه کردند و دیدند که بلند نمیشن، دلیل گریه را که پرسیدند، حضرت(ع) فرمود : من برای پدرم گریه نمی کنم.
پدرم هفت کفن دارد، ولی لایوم کیومک یا اباعبدالله!»
🎤شیخ #عباس_صراف
@AsnadolMasaeb
✍مرحوم ابن شهر آشوب(۵۸۸ق) در مورد تشییع پیکر مطهر امام موسی کاظم(علیه السلام) که یکی از نقل های معتبر در این رابطه است، می نویسد :
«حسن بن عبدالله صیرفى» از پدر خود نقل می کند که می گفت :
«تُوُفِّيَ مُوسَى بْنُ جَعْفَرٍ(ع) فِي يَدِ اَلسِّنْدِيِّ بْنِ شَاهَكَ فَحُمِلَ عَلَى نَعْشٍ وَ نُودِيَ عَلَيْهِ هَذَا إِمَامُ اَلرَّافِضَةِ فَاعْرِفُوهُ»
موسى بن جعفر(علیه السلام) در زندان سندى بن شاهک به شهادت رسید و او را به وسیله تابوتى برداشتند و یک نفر در پیشاپیش فریاد می زد : این پیشواى رافضیان است او را بشناسید!
«فَلَمَّا أُتِيَ بِهِ مَجْلِسَ اَلشُّرْطَةِ أَقَامَ أَرْبَعَةَ نَفَرٍ فَنَادَوْا أَلاَ مَنْ أَرَادَ أَنْ يَنْظُرَ إِلَى اَلْخَبِيثِ بْنِ اَلْخَبِيثِ مُوسَى بْنِ جَعْفَرٍ(ع)!»
ایشان را به محلّ سربازخانه آوردند، چهار تن او را بلند کردند و آنها ندا مى كردند :
[نعوذ بالله] هر كس مىخواهد به خبيث فرزند خبيث موسى بن جعفر بنگرد، بیاید.(۱)
مرحوم شیخ صدوق(۳۸۱ق) نیز در این رابطه می نویسد :
جنازه ی مطهر امام موسی بن جعفر(علیه السلام) را به محل نگهبانان آوردند، مردم نیز اجتماع کردند و جنازه ی ایشان را در قبرستان بغداد تشییع نمودند.
جالب آنکه امام رضا(علیه السلام) به جهت تقیه از حکومتِ وقت و شرایط خاصِ حاکم بر شیعیان، کاملا مخفیانه و دور از نظرِ مردم و حکومتیان، به امور غسل و دفنِ بدن مطهر پدرشان پرداختند و کسی جز چند نفر متوجه این مسئله نشد.
«مُسَیِّب» که از ارادتمندان اهل بیت(علیهم السلام) بود و چندی هم در زندان کنار امام کاظم(علیه السلام) حاضر بود، می گوید :
«همانطور که مولایم موسی بن جعفر(علیه السلام) پیش بینی کرده بود، دشمن تلاش میکرد امور غسل و تجهیز و تکفین امام موسی کاظم(علیه السلام) را بر عهده بگیرد، ولی فرزندش حضرت علی بن موسی الرضا(علیه السلام) به اعجاز امامت در مراسم تغسیل و تدفین پدر حاضر شد و من او را می دیدم.
در ظاهر دشمنان مشغول غسل و کفن بودند، ولی در واقع، همه ی امور به دست حضرت علی بن موسی(علیه السلام) انجام می شد.
و پس از اتمام کار؛
«وَ غَابَ الشَّخْصُ ..وَ هُمْ لَايَعْرِفُونَهُ»
ایشان رفت و آنان او را نشناختند و از این موضوع هم کسی اطلاعی پیدا نکرد.(۲)
حال در کنار این نقلهای معتبر، مطالب گفته شده توسط عباس صراف در باب نحوه تشییع و کفن های هفتگانه و غیره که بیان می کند، جزء مطالب جعلی و مسلما کذب است.
در ضمن جمله «لَا يَوْمَ كَيَوْمِكَ يَا أَبَا عَبْدِاللَّهِ(ع)» فقط از امام حسن مجتبی(علیه السلام) صادر شده است.(۳)
📚منابع :
۱)مناقب ابن شهر آشوب، ج۴، ص۴۳۲
۲)عیون اخبار الرضا(ع) شیخ صدوق، ج۲، ص۹۶
۳)امالی شیخ صدوق، ص۱۱۶
@AsnadolMasaeb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙⚠️🎙⚠️🎙⚠️🎙⚠️🎙⚠️
#روضه_های_بی_سند
#روضه_های_جعلی
5️⃣2️⃣متن کلیپ :
«هر کسی اسم امام حسین(علیه السلام) روش بیاد مقدّس میشه!
پس بزنید، حرف بزنید، چوب داره!
حتی میکروفنی که مغزیش میسوزه رو نندازند آشغالی، اون از بس حسین حسین گفته سوخته! ببرید دفنش کنید!»
🎤شیخ #عباس_صراف
@AsnadolMasaeb
✍اینکه دستگاه امام حسین(علیه السلام) قداست دارد و هر کسی که واقعا دست به دامان امام حسین(علیه السلام) شود، سعادتمندی در دنیا و عاقبت به خیری در آخرت نصیب او می گردد و شکی در این سخن نیست.
تا جایی که حضرت رسول اکرم(ص) می فرماید : «..بِالْحُسَينِ(ع) تَسعَدُونَ!»
به وسيله ی امام حسين(علیه السلام) عاقبت به خیر و سعادتمند مى شويد.(۱)
اما کلمه تقدس را که صرّاف می گوید، در اینجا باید تفسیر شود.
کدام تقدّس؟!! آیا تقدس به این معناست که صِرف انتساب به دستگاه امام حسین(علیه السلام) باعث عصمت طرف می شود؟! یعنی مبرّا از خطا و اشتباه می شود؟ یعنی کسی حق انتقاد یا اعتراض به او را ندارد؟!!
این خطیب با این سخن، راه هرگونه نقد و انتقاد بر خود را، بر همه ی منتقدین و معترضین بسته و به نوعی دست پیش گرفته تا پس نیافتد!
مگر خود عباس صرّاف نام امام حسین(علیه السلام) روش نیامده است؟ بالخره به ظاهر روضه خوان امام حسین(ع) است!
پس الان او مقدس است؟ اگر درباره ی او و مطالب بی سند و مدرک و جعلی اش حرف بزنیم، چوب می خوریم؟!!
این چه حرفی است؟!
مگر هر کس که منسوب به این دستگاه باشد، می تواند هر حرفی را بزند؟ و هر کاری را بکند؟
امام سجاد(علیه السلام) فرمود :
«لِمُحْسِنِنَا كِفْلاَنِ مِنَ اَلْأَجْرِ وَ لِمُسِيئِنَا ضِعْفَانِ مِنَ اَلْعَذَابِ»
نیکوکار ما از اهل بیت(علیه السلام) دو برابر اجر دارد و بدکار ما نیز دو برابر عذاب دارد.(۱)
تازه این مطلب در مورد خود اهل بیت(علیه السلام) می باشد، حال چه برسد به محبین و منسوبین به اهل بیت(علیهم السلام) و مخصوصا دستگاه امام حسین(علیه السلام)!
در تاریخ هست که؛
امام رضا(علیه السلام) برادری دارد به نام زید که حضرت(علیه السلام) به خاطر رفتارهای زشت و انزجار آمیزی که زید داشت و در عین حال به امام زاده بودنش افتخار می کرد، و بر آن فخر می فروخت، به او تدکر داد!
نقل است در یک جمعی او مرتب می گفت : ما خانواده چنینیم، ما خانواده چنانیم!
امام رضا(علیه السلام) به او فرمود :
«يَا زَيْدُ! أَ غَرَّكَ قَوْلُ نَاقِلِي اَلْكُوفَةِ؟!!»
ای زید! حرف بقال های کوفه باورت شده و حرف بقالان کوفه را می زنی؟
بعد ایشان در ادامه به زید فرمود :
«مَنْ كَانَ مِنَّا لَمْ يُطِعِ اَللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ فَلَيْسَ مِنَّا»
هر کس از ما اهل بیت(علیهم السلام) باشد، ولی امر خدا را اطاعت نکند، از ما اهل بیت(علیه السلام) نیست.(۲)
حتی حضرت(علیه السلام) به خاطر اعمال زید، بعدها سوگند یاد نمود که هرگز با او سخن نگوید.
پس بدین ترتیب اتفاقا هر کسی به این دستگاه نزدیک شود، باید زیر ذره بین قرار بگیرد.
چون حیثت و آبروی او، حیثیت و آبروی دستگاه امام حسین(علیه السلام) است.
امام صادق(علیه السلام) به یکی از یاران خود که مرتکب حرامی می شد، فرمود :
«إِنَّ اَلْحَسَنَ مِنْ كُلِّ أَحَدٍ حَسَنٌ وَ إِنَّهُ مِنْكَ أَحْسَنُ لِمَكَانِكَ مِنَّا وَ إِنَّ اَلْقَبِيحَ مِنْ كُلِّ أَحَدٍ قَبِيحٌ وَ إِنَّهُ مِنْكَ أَقْبَحُ»
عمل خوب از هر کس که خوب باشد، از تو خوبتر است زیرا وابسته و منسوب به مایی و عمل بد را هر کس انجام دهد، بد است و از تو بدتر و ناپسندتر محسوب می شود.(۳)
محمد بن عمر بن حنظله نقل می کند که امام صادق(علیه السلام) فرمود :
«لَیْسَ مِنْ شِیعَتِنَا مَنْ قَالَ بِلِسَانِهِ وَ خَالَفَنَا فِی أَعْمَالِنَا وَ آثَارِنَا وَ لَکِنْ شِیعَتُنَا مَنْ وَافَقَنَا بِلِسَانِهِ وَ قَلْبِهِ وَ اتَّبَعَ آثَارَنَا وَ عَمِلَ بِأَعْمَالِنَا أُولَئِکَ شِیعَتُنَا»
شیعه ما نیست کسی که به زبان بگوید، ولی با کردار و آثار ما عملا مخالفت کند. ولی شیعه ما کسی است که دل و زبانش موافق ما و در کردار و آثار، پیرو ما باشد. اینها شیعیان ما هستند.(۴)
متاسفانه این سخنان عباس صرّاف(حراف) همان حرفهای کوچه بازاری است که جایش مسلما منبر نیست که متاسفانه مخاطب پیدا کرده است.
آقای صراف! مگه تو شیعه اهل بیت(علیه السلام) نیستی؟ چرا سخنان بی سند و مدرک بیان میکنی؟
📚منابع :
۱)بحارالأنوار مجلسی، ج۴۹، ص۲۱۸
۲-۳)بحارالأنوار مجلسی، ج۴۷، ص۳۴۹
۴)بحارالانوار مجلسی، ج۶۵، ص۱۶۴
@AsnadolMasaeb
5.67M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎙⚠️🎙⚠️🎙⚠️🎙⚠️🎙⚠️
#روضه_های_بی_سند
#روضه_های_جعلی
#غلات #مفوضه #تصوف
6️⃣2️⃣متن کلیپ :
«چیزهایی که یک ذره فکر نمی کنی برات اتفاق بیفته رو اهل بیت برات شدنی میکنن! شدنی میشه واست! چجوری؟ به تو ربطی نداره!!
اینها صاحب ولایت تکوینی اند.
ولایت مطلقه ی الهیه دارن تو عالم.
بگن بشه میشه، اینا اراده کنن همه چی تو این عالم درش بازه.
اراده کنن همه چی تو این عالم درش تخته میشه. کار دست ایناس!
اصلا خدا یه گوشه نشسته داره تماشا میکنه! کار دست امیرالمومنینه! خودش میمیراند! خودش زنده میکنه! خودش حساب کتاب میکنه! همه کار دسته علیه! خدا نشسته فقط تماشا میکنه! و هر جا کار بیخ پیدا میکنه میگه فاطمه هم بیاد!»
🎤شیخ #عباس_صراف
@AsnadolMasaeb
✍این سخنان که عقیده ی اهل تفویض است، قطعا شرک است.
این شخص به راحتی روایت جعل می کند و طبق پستهای قبل به امام معصوم دروغ می بندد و روایت جعل می کند و احساسات پاک جوانان محب اهل بیت(علیهم السلام) را به بازی می گیرد.
تفویض یعنی واگذار کردن کار به دیگری و حاکم گردانیدن او در آن کار و کنار کشیدن خود می باشد.
به کسانی که اعتقاد دارند خداوند بندگانش را به گونه ای خلق کرده است که در هر کاری که مایل به انجام آن باشند، اختیار کامل و دائم داده تا هر کاری را که میخواهند انجام دهند و آنان بدون دخالت خداوند قادر به انجام همه کارها هستند، «مفوضّه» میگویند.
در بین گروهها و فرقههای اسلامی معتزلیها بیشترین اعتقاد به تفویض را دارند.
در مقابل مفوضه و معتزلیها که گرفتار افراط شده اند، اشاعره به شدت گرفتار تفریط در آزاداندیشی گردیده و معتقدند تمامی اعمال و رفتار انسانها برگرفته از مشیت و اراده مستقیم پروردگار است و انسانها مجبور به اطاعت هستند و از خود هیچ گونه اختیاری ندارند.
متأسفانه برخی از این گونه افراد از تشخیص مرز بین جبر و اختیار عاجز مانده و به ناچار یا راه اشاعره را انتخاب کرده اند و یا به مسیر معتزله رفته اند.
در حالی که در تشیع با فرمایشات اهل بیت(علیهم السلام)، شیعیان نه دچار افراط شده اند و نه گرفتار تفریط بلکه راه اعتدال را پیش گرفته اند و ائمه اطهار(علیهم السلام) فرموده اند :
«لاَ جَبْرَ وَ لاَ تَفْوِيضَ بَلْ أَمْرٌ بَيْنَ اَلْأَمْرَيْنِ»
نه جبر و نه تفویض بلکه حق در اعتدال است.(۱)
پس اگر گفته شود کسی قائل به این است که حضرت رسول اکرم(ص) و یا اهل بیت(علیهم السلام) دارای چنان قدرت و اختیاری هستند که به صورت مستقل قادر به افعالی همچون خلقت، روزی رساندن، میراندن و زنده کردن هستند و این اعمال را از ویژگیهای ائمه معصوم(علیهم السّلام) بدانند، از دیدگاه تشیع این گونه اعتقادات باطل و کفرآمیز و شرک آلود است.
امّا شیعه با بهره گیری از ادله عقلی و نقلی اعتقاد دارد که نشان دادن معجزه از طرف رسول اکرم(ص) و یا ائمه اطهار(علیهم السلام) با قدرت و اراده خداوند امکان پذیر است.
این نوع سخن راهی است برای اثبات صداقت و راستگویی حجج الهی که منصوب از طرف خداوند هستند.
تفویض از دیدگاه تشیع یکی از خطرناک ترین انواع غلوّ محسوب می شود و چون غلوّ در ذات می باشد، در حکم تکفیر و شرک به خدا محسوب می گردد.
و اینکه خدا یه گوشه ای نشسته باشد و داره فقط تماشا می کند، و امام علی(علیه السلام) همه کاره است، این سخنان مسلما غلو و کفر است.
امام رضا(علیه السلام) می فرماید :
«مَنْ تَجَاوَزَ بِأَمِيرِ اَلْمُؤْمِنِينَ(ع) اَلْعُبُودِيَّةَ فَهُوَ مِنَ اَلْمَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَ مِنَ اَلضَّالِّينَ»
کسی که امیرالمؤمنین(علیه السلام) را از مرز عبودیت خدا فراتر برَد، از شمار کسانی است که مورد خشم خدا و از گمراهان است.(۲)
ایشان در روایتی دیگر می فرماید :
«لَعَنَ اَللَّهُ اَلْغُلاَةَ! لَا تُقَاعِدُوهُمْ وَ لاَ تُصَادِقُوهُمْ وَ اِبْرَءُوا مِنْهُمْ بَرِئَ اَللَّهُ مِنْهُمْ»
خدا لعنت کند غلوگویان را! با ایشان همنشین نشوید و تأییدشان نکنید و از آنان دوری بجویید، که خداوند متعال از اینان دوری جسته است.(۳)
امام رضا(علیه السلام) در باب «نفی خالقیت و رازقیت اهل بیت» می فرماید :
«اللَّهُمَّ مَنْ زَعَمَ أَنَّنَا أَرْبَابٌ فَنَحْنُ إِلَيْكَ مِنْهُ بِرَاءٌ وَ مَنْ زَعَمَ أَنَّ إِلَيْنَا الْخَلْقَ وَ عَلَيْنَا الرِّزْقَ فَنَحْنُ إِلَيْكَ مِنْهُ بِرَاءٌ كَبَرَاءَةِ عِيسَى(عَلَيْهِ السَّلَامُ) مِنَ النَّصَارَى»
خداوندا هر کس مدّعی شود که ما «ربّ» هستیم، از او به سوی تو برائت می جوییم و هر که مدّعی شود که «خلق» به ما سپرده شده و «رزق» بر عهده ما است، ما از او به سوی تو بیزاری میجوییم، چنانکه عیسی(علیه السلام) از نصاری بیزاری جست.(۴)
📚منابع :
۱)الاحتجاج طبرسی، ج۲، ص۴۱۴
۲)بحارالانوار مجلسی، ج۸۹، ص۲۵۲
۳)بحارالأنوار مجلسی، ج۲۵، ص۲۷۳
۴)اعتقادات الامامیة شیخ صدوق، ص۱۰۰
@AsnadolMasaeb