آوینی مدیا🇮🇷
🏴 #پوستر | ای شبِ قدر، شبِ قبرِ مرا روشن کن ◾️ امام باقر(علیه السلام) : در صحرای محشر ندایی خطاب می
مولاتي يا فاطمة أغيثيني
مولاتي يا فاطمة أغيثيني
مولاتي يا فاطمة أغيثيني
هدایت شده از خبرگزاری فارس
13.98M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 سپهبد سلیمانی، خطاب به مادران شهدا: وقتی شما مادرها نبودید و بچههایتان در خون دست و پا میزدند، حضرت زهرا (س) را دیدم...
@Farsna
هدایت شده از ندبه عاشقانه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چادرت را بتكان، روزی ما را بفرست...😭
با هنرمندي خانم #فاطمه_عبادي
🆔 @nodbeasheqaneh
مادر میان شعله دعای فرج نمود
آری! دعای سوختگان کارگر شود
فردا جهان به سیطره ی شهسوار ماست
بگذار این دو روز، گدا معتبر شود!
#حضرت_زهرا_سلام_الله_علیها
آوینی مدیا🇮🇷
📝قیاس جمهوری اسلامی و طاغوت!
🔻از بخشهای قابل تأمل سخنرانی حسن روحانی، تشابه سازی او میان انتخابات کنونی ایران و انتخاباتهای زمان پهلوی و پس از انحراف انقلاب مشروطه است. ابتدا وصف دوران مشروطه را میگوید: «ما از مشروطه با مسئله آرا و رأی مردم و انتخابات و مجلس آشنا شدیم... البته انقلاب مشروطه از مسیر خودش منحرف شد، استبدادگران مسلط شدند و انتخابات، تشریفات انتصابات شد.» و در قالب دعا، باز ایران کنونی را به ایران پهلوی شبیه میکند: «بزرگترین خطر برای حاکمیت ملی آن روزی است که انتخابات تشریفات شود. جای دیگری انتصاب بفرمایند و بعد مردم پای صندوق بروند بخواهند تشریفات انتخابات را انجام دهند. خدا نکند یک همچون روزی برای کشور ما پیش بیاید، چون در زمان رژیم گذشته همه میدانستند که وکیل چه کسی است؛ میگفتند فلانی است و از تهران تعیین شده است.» روحانی سپس از دلیل انقلاب کردن مردم در سال ۵۷ میگوید: «یک دلیل انقلاب مردم ما این بود که خودشان بر سرنوشت خودشان حاکم شوند. معلوم شد که دیگر این جور نیست که تهران تصمیم بگیرد. مردم تصمیم گیر هستند و به آن کسی که میخواهند رأی میدهند.»، اما در ادامه، حسن روحانی پس از آن ذهن مخاطب را کامل به سمت و سوی تشریفاتی بودن انتخابات در رژیم سابق برده است، به گونهای از رد صلاحیتها سخن میگوید که گویی اکنون هم انتخابات تشریفاتی است و همان انحرافِ انقلاب زمان مشروطه اکنون هم روی داده است: «میخواهیم برویم پای صندوق رأی بدهیم. به شما میگویند بروید وارد یک فروشگاه بزرگ شوید و یک جنسی را انتخاب کنید، اگر یک جنس بیشتر نیست، یک مارک هم بیشتر نیست، دیگر انتخاب لازم نیست... بسیار مهم است که مردم احساس کنند باید میان چند نمونه یکی را برگزینند؛ این میشود انتخابات.»
🔻او در بخش دیگری از سخنانش هم باز صراحتاً این شبیهسازی را گرچه در پوشش انکار انجام میدهد: «بیایید به مردم اعتماد دهیم و به مردم بگوییم که نظام ما، نظام تکحزبی نیست، ما نظام کمونیستی نیستیم، ما نظام شاه نیستیم و ما فقط حزب رستاخیز و کمونیسم نداریم. تکحزبی نیستیم.»
🔻روحانی میداند این مدل سخن گفتن، تشبیه نظام به نظامهای طاغوتی و کمونیستی است. همچون آنکه کسی بگوید بیایید به مردم بگوییم روحانی ضدانقلاب نیست؛ بیایید به مردم بگوییم دولت کارآمد است؛ بیایید به مردم بگوییم این دولت، دولت بختیار و آموزگار و شریف امامی نیست و به فکر مردم است. آیا اینها انکار است یا شبیهسازی؟! مدح دولت روحانی است یا ذم آن؟! اگر قرار به بهکارگیری روشهای جدلی در سخنرانی برای تخطئه نظام است، چرا همان روش را اهل رسانه علیه دولت روحانی به کار نگیرند؟!
#کبری_آسوپار
✳️ #همایش
به خواهرانی که می خواهند فهم خوبی از مسائل عراق داشته باشند، شرکت در این نشست را توصیه می کنیم.
⁉️#شبهه_انتخاباتی
✅چرا باید 12 نفر بتوانند برای80 میلیون نفر تصمیم بگیرند ؟
☑️زندگی اجتماعی اقتضائاتی دارد و یکی از اقتضائات آن واگذاری تصمیمگیری در حوزههای کلان به کسانی است که بتوانند به نمایندگی از مردم عهدهدار انجام مسئولیتهایی برای پیشبرد اهداف جامعه باشند؛ چراکه با وجود تکثر دیدگاهها، نمیتوان در همه امور اجتماعی نظر یکایک مردم را جویا شد و همه را نیز اعمال کرد. به همین دلیل در همه کشورها مردم ابتدا درباره چگونگی اداره جامعه نظر میدهند و به ساختار کلان و نهادهای اساسی رأی میدهند و پس از آن افرادی به نمایندگی از مردم وظایف و اختیاراتی را به عهده میگیرند و در چارچوب آن ساختار کلان اعمال وظیفه میکنند.
در نظام جمهوری اسلامی ایران هم مردم با رأی به قانون اساسی، شیوه اداره حکومت، ساختار کلان و نهادهای اساسی آن را معین کردند.
بر همین اساس مسئولان و مدیران وظایف و اختیارات خود را اعمال میکنند و تصمیماتی برای کلان کشور میگیرند. دیگر اینجا این شبهه مطرح نیست که چرا یک نفر برای سایرین تصمیم میگیرد؛ زیرا این مسئله برای هر کسی که در هر سمتی عهدهدار مسئولیتی باشد، صادق است. این شبهه درباره رئیسجمهور، وزرا، نمایندگان مجلس، استانداران و فرمانداران نیز میتواند مطرح باشد؛ چراکه آنان نیز تصمیماتی میگیرند که بر سایرین اثر میگذارد؛ در نتیجه اینکه یک نفر برای دیگران تصمیم میگیرد اشکالی ندارد، مهم این است که تصمیمی که گرفته است آیا مبتنی بر اختیارات و وظایف قانونی او باشد و مشروعیت اتخاذ آن تصمیم را داشته است یا خیر؟ وآیا توانسته است این وظایف قانونی خود را به خوبی انجام دهد یا خیر؟
در ایران، قانون اساسی با رأی مردم نهادی به نام شورای نگهبان را شکل داده و برای عضویت در آن فرایند و ترکیبی را پیشبینی کرده و اختیارات و وظایفی را برشمرده است. پاسخ به این پرسش که چرا شورای نگهبان مرکب از 12 نفر است و چرا 15 نفر نیست؟ یا اینکه چرا فقط فقها و حقوقدانان عضو این نهاد هستند؟ و چرا شورای نگهبان مرجع نظارت بر انتخابات یا مصوبات است و... را باید در همین قانون اساسی جستوجو کرد.
همانطور که در اصل 71، قانون اساسی اختیار قانونگذاری را به مجلس سپرده و ریاست قوه مجریه را در اصل 113 برعهده رئیسجمهور گذاشته است، وظایف و اختیارات شورای نگهبان را نیز در اصول 94، 96 98 و 99 قانون اساسی ذکر کرده است. پس پاسخ این پرسش را که چرا شورای نگهبان این وظایف را برعهده دارد، باید در قانون جستوجو کرد. اگر زمانی قانون به نحوی اصلاح شد که این وظیفه برعهده دستگاه دیگری گذاشته شد، مسئلهای نیست، از آن به بعد باید همان دستگاه این وظیفه را انجام دهد؛ اما تا زمانی که قانون این مسئله را بر عهده شورای نگهبان قرار داده است، نباید انتظار داشت این وظیفه و تکلیف قانونی رها شود و انجام نشود.
✅کانال بصیرت
┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
⁉️#شبهه_انتخاباتی
🔴هیئتهای اجرایی و نظارت صلاحیتهای داوطلبان را چگونه بررسی میکنند؟
🔻وزیر کشور در خصوص چگونگی بررسی صلاحیتها توسط هیئتهای اجرایی گفته است: «در این دوره از انتخابات، با تغییر قانون در سال 95، دادستانهای مراکز حوزه انتخابیه به ترکیب هیئتهای اجرایی اضافه شدند و نماینده شورای اسلامی شهرستان از جمع معتمدین حذف شد. هیئتهای اجرایی بر اساس استعلام از مراجع چهارگانه و مبتنی بر موازین قانونی مأموریت بررسی صلاحیت داوطلبان را به انجام میرساندند.»
🔻منظور از مراجع چهارگانه وزارت اطلاعات، نیروی انتظامی، دادگستری و ثبت احوال است.
🔺در خصوص چگونگی بررسی صلاحیتها توسط هیئتهای نظارت نیز سخنگوی شورای نگهبان گفته است که علاوه بر گزارشهای مراجع چهارگانه، گزارشهای نهادهای مردمی و مراکز امنیتی ورای وزارت اطلاعات هم بررسی میشود، ضمن اینکه تحقیقات محلی انجام میگیرد.
🔺ماده 50 قانون انتخابات به تحقیقات محلی اشاره دارد؛ یعنی این ماده کنار گزارشهای مراجع چهارگانه، گزارشهای مردمی را هم در بحث احراز صلاحیتها مورد تأکید قرار داده است. زمانی، مجلس شورای اسلامی به این ماده ایراد گرفت، شورای نگهبان آن را نپذیرفت و موضوع برای اعلام نظر به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع داده شد، مجمع هم نهایتاً نظر شورای نگهبان را پذیرفت، بنابراین ما قانونی نداریم که فقط نظر مراجع چهارگانه در احراز صلاحیتها ملاک باشد.
،
✅کانال بصیرت
┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
🖌 #یادداشت_روز
🔹کم وکیف ساز ناکوک مذاکره
#سعدالله_زارعی
🔸کسانی که از «مذاکره با آمریکا» صحبت میکنند، در خوشبینانهترین حالت، نوعاً موضوع را از منظری ایرانی میبینند و خصوصیات ایرانی که آمیزهای از اخلاق، اعتقادات، معنویات، حکمت و سیاستورزی است را بر آن سوار میکنند و این در حالی است که این موضوع وابسته به قبول واقعی طرفی است که اساسا در این چارچوب فکری نمیگنجد. از سوی دیگر واقعیت این است که میان فهم واقعی از مذاکره و بیان همین کلمه از سوی آمریکا تفاوت بنیادین وجود دارد و باز این در حالی است که در ایران هم آنانکه سردمدار بحث مذاکره با آمریکا هستند و به طور جدی از آن دفاع میکنند، منظور واقعیشان مذاکره میان ایران و آمریکا و یا آمریکا و ایران نیست؛ چرا که آنان به درستی میدانند منظور آمریکا از واژه «مذاکره» (Negotiation) مذاکره نیست، بلکه تحمیل یکطرفه خواسته آمریکاست. اینها با مردم خود صادق نیستند تا صریحا بگویند ما هم از «مذاکره با آمریکا»، دادن امتیازات یکطرفه به رهبران کاخ سفید را دنبال میکنیم. در این خصوص گفتنیهایی وجود دارد:
۱- مذاکره در عرف سیاسی، گفتوگو برای رسیدن به توافق بر مبنای توزیع فرصتها و پذیرش مسئولیت مشترک کاهش تهدیدات (دادن طرفینی هزینه) است. در اینجا دو طرف، حق طرف مقابل را پذیرفتهاند و روی فرصتها و تهدیدات پدیدههای مشترک وارد یک فرایند سیاسی شده و در نهایت با رضایت کامل یا نسبی طرفین از آن خارج میشوند. ...
ادامه مطلب👇
http://kayhan.ir/fa/news/181066