eitaa logo
آیت الله بحرالعلوم میردامادی
1.2هزار دنبال‌کننده
2.3هزار عکس
620 ویدیو
65 فایل
.:.. رسانه نشر آثار علمی و تبلیغی ..:. ـــــــــــــــــــــــــ ارتباط با ادمین: @daftar_qom 🌐 لینک شبکه‌های مجازی👇 https://zil.ink/ayatollahbahrololom
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕️...از طرف یهود حسود و منافقین عنود گلوله‌ها باریده و اینان حتی به و طفل شش ماهه هم رحم نکردند... @AyatollahBahrololom
🏴 شهادت حضرت محسن علیه‌السلام در قرآن مفضّل به محضر امام صادق علیه‌السلام عرضه داشت: سؤالی بپرسم؟ فرمودند: بپرس. گفت: ⭕️ مولای من! در مورد آیه: "وَ إِذَا الْمَوْؤُدَةُ سُئِلَتْ، بِأَيِ‏ ذَنْبٍ‏ قُتِلَتْ" (روز قیامت درباره‌ی آن جنینِ دفن شده سؤال می‌شود که به چه گناهی کشته شده است؛ سوره تکویر، آیات ۸ و ۹) چه می‌فرمائید؟ 🔹حضرت فرمودند: ای مفضّل! عامه می‌گویند آن آیه در مورد تمام جنین‌هایی است که مظلومانه کشته شده‌اند! مفضل گفت: بله مولای من! اکثرشان همین گونه می‌گویند. ⚠️ حضرت فرمودند: وای بر آنان! چگونه شامل آنان می‌شود حال اینکه آن آیه در قرآن فقط مخصوص ما اهل‌بیت است و آن جنین، علیه‌السلام است، چون از ماست؛ پس هرکه چیزی غیر از این گفت، تکذیبش کنید. 💠 «قَالَ الْمُفَضَّلُ للصّادِق علیه‌السلام: يَا مَوْلَايَ أَسْأَلُ؟ قَالَ عَلَیْهِ‌السّلَامُ اسْأَلْ! قَالَ: يَا مَوْلَايَ!‏ "وَ إِذَا الْمَوْؤُدَةُ سُئِلَتْ بِأَيِ‏ ذَنْبٍ‏ قُتِلَتْ؟". قَالَ عَلَیْهِ‌السّلَامُ: يَا مُفَضَّلُ! تَقُولُ الْعَامَّةُ إِنَّهَا فِي كُلِّ جَنِينٍ مِنْ أَوْلَادِ النَّاسِ يُقْتَلُ مَظْلُوماً! قَالَ الْمُفَضَّلُ: نَعَمْ، يَا مَوْلَايَ! هَكَذَا يَقُولُ أَكْثَرُهُمْ. قَالَ: وَيْلَهُمْ، مِنْ أَيْنَ لَهُمْ هَذِهِ الْآيَةُ؟ هِيَ لَنَا خَاصَّةً فِي الْكِتَابِ وَ هِيَ مُحَسِّنٌ عَلَيْهِ السَّلَامُ لِأَنَّهُ مِنَّا! فَمَنْ قَالَ غَيْرَ هَذَا فَكَذِّبُوه.» 📜 الهداية الكبرى (خصیبی) ص۴١٧       بحارالانوار (علامه مجلسی) ج۵٣، ص٢٣ { @AyatollahBahrololom }
🚩 چرا مأمون لعنة‌الله‌علیه، حضرت امام رضا علیه‌السلام را به شهادت رسانید؟ ابن بابویه از احمد بن علی روایت کرده است که گفت: از ابوالصلت هروی پرسیدم که چگونه مأمون راضی شد به قتل حضرت علیه‌السلام، با آن اکرام و محبّتی که نسبت به او اظهار می‌کرد و ایشان را ولیعهد خود گردانیده بود؟! أباصلت گفت: «مأمون برای آن حضرت را گرامی می‌داشت که فضیلت و بزرگواری او را می‌دانست؛ ولایت عهدی را به او تفویض کرد، برای آنکه مردم آن حضرت را چنان بشناسند که راغب است بسوی دنیا و محبّت او از دلهای مردم کم شود! چون دید که این کار، باعث زیادتیِ محبّت و اخلاص مردم شد، علمای جمیع فِرَق را از یهود و نصارا و مجوس و صائبیان و براهمه و ملحدان و دهریان و علمای جمیع فرق مسلمان را جمع کرد که با آن حضرت مباحثه و مناظره نمایند، شاید که بر او غالب شوند و در اعتقاد مردم نسبت به آن حضرت فتوری به هم رسد؛ و این تدبیر نیز بر خلاف مقصود او نتیجه داد، همگی آنها مغلوب آن حضرت گردیدند و اقرار به فضیلت و جلالت او نمودند! حضرت مکرّر اظهار می‌فرمود خلافت حقّ ماست و ما از دیگران به امامت سزاوارتریم؛ و بدگویان، این سخن را به آن ملعون می‌رسانیدند؛ به این سبب خشم و حسد بر او غالب شده، حضرت مدارا با او نمی‌کرد و مداهنه در حقّ او نمی‌نمود و در اکثر احوال، سخنان درشت در روی او می‌گفت و موجب مزید حِقد و کینۀ او می‌گردید؛ به این سبب به قتل آن بزرگوار راضی شد و به زهرِ غَدر، آن حضرت را شهید کرد. 📜 جلاء العیون (علامه‌مجلسی)، ص۹۳۷ 🏴 السلام علىٰ غریب الغرباء... { @AyatollahBahrololom }
🟩 احترام امام رضا علیه السلام به نام مقدس حضرت مهدی ارواحنافداه دعبل خزایی وقتی قصیده تاییه خود را برای حضرت امام رضا خواند: خروج إمام لا محاله خارج یقوم علی اسم الله و البرکات 🌎 بی‌تردید آن امام ظهور خواهد کرد. او به نام خداوند و با برکات بی کران الهی قیام خواهد کرد. حضرت رضا علیه السلام بر روی پاهای مبارک خود ایستاد سر نازنین خود را به سوی زمین خم کرد و بعد از آن کف دست خود را بر سر گذاشت و فرمود: 🤲 اَللّهُمَّ عَجِّل فَرَجَهُ وَ مَخْرَجَهُ وَ انْصُرنَا بِهِ نَصْراً عَزِیزاً خداوندا! در فرج و قیامش شتاب کن، و ما را به واسطۀ او نصرت فرما؛ نصرتی با عزت. 📜 منتهی الامال، باب۱۴، فصل۶، وظیفه ششم { @AyatollahBahrololom }
⭕️ اصلِ پهن شدن بساط ظلم و جور در حقّ اهل‌بیت علیهم‌ السلام، چه ایامی است؟ مفضّل از امام صادق صلوات الله علیه روایت می‌کند که فرمودند: 🏴 روزی به سختی واقعه کربلا نیست، مگر روز و آتش زدن درب خانه امیرالمؤمنین و فاطمه و حسن و حسین و زینب و امّ‌کلثوم (صلوات الله علیهم) و فضّه و (سلام الله علیه) با لگد، که برای ما (از واقعه‌ی عاشورا) عظیم‌تر و تلخ‌تر است؛ ⚠️ زیرا آن روز، اصل پهن شدن این بساط (ظلم و جور) است... 💠 «قالَ الصّادقُ علیه السلام: لَا كَيَوْمِ مِحْنَتِنَا بِكَرْبَلَا وَ إِنْ كَانَ كَيَوْمِ السَّقِيفَةِ وَ إِحْرَاقِ الْبَابِ عَلَى أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ وَ فَاطِمَةَ وَ الْحَسَنِ وَ الْحُسَيْنِ وَ زَيْنَبَ وَ أُمِّ كُلْثُومٍ وَ فِضَّةَ وَ قَتْلِ مُحَسِّنٍ بِالرَّفْسَةِ لَأَعْظَمُ وَ أَمَرُّ لِأَنَّهُ أَصْلُ يَوْمِ الْفِرَاشِ.» 📜 الهدایة الکبری (خصیبی) ص۴۱۷ ؛ مأساة الزهراء عليهاالسلام (مرحوم علامه سید جعفر مرتضی العاملی) ج۲، ص۶۲ { @AyatollahBahrololom }
🔻طولانی بودن متن بدلیل اهمیت موضوع آن است...🔻 ● با نگاهی به اختلاف‌افکنی‌ها، فرقه‌سازی‌ها و توطئه‌هایی که علیه تشیّع شده، می‌توان اجرای پروتکل‌های یهود را در آن دید. در واقع پشت پرده‌ی تمام مشکلاتی که علیه اسلام و تشیّع رقم می‌خورد، اتاق‌های فکر یهود قرار دارد. ● چند نمونه از توطئه‌های یهود علیه اسلام و تشیّع، از جمله ماجرای انحراف توسّط احمدالحسن و اعلام پیامبری توسّط باب و بهاء این است که عوامل یهود، رسالت و امامت را تحریف می‌کنند، در مورد توحید، تثلیث را در مسیحیّت و تجسیم را در یهودیّت درست کردند و تجسیم را به دایره‌ی اسلام نیز کشاندند. ● یهود سوغاتی برای موحّدین عالم به ارمغان آورده که ضربه‌ای محکم به توحید، موحدّین و معتقدین زده و مکتب همه‌ی پیامبران را تضعیف کرده و زیر سؤال برده و آن موضوع «وحدت وجود» است. ● برای این موضوع بیان می‌کنند که حضرت موسی(ع) به برادرش هارون انتقاد نکرد که چرا گوساله پرستی بین امتّش رواج پیدا کرده است، بلکه گفت: چرا نگذاشتی امّت گوساله پرست شوند، چون گوساله پرستی همان خدا پرستی است و این موضوع همان وحدت وجود است. ● ابن‌عربی می‌گوید: هر چیزی را پرستش کنید، این پرستشِ غیر خدا نیست و این معبود می‌تواند سنگ، آهن، درخت و حیوانات باشد. بر این اساس، شهوت‌پرستی هوس‌رانان نیز عبادت غیر خدا نیست و انسان به طرف هر چیزی برود آن چیز می‌شود خدا، چرا که خدا امر تکوینی کرده است که غیر او را نپرستید. پس انسان دنبال هرچه باشد همان خداست. ● بطلان این حرف‌ها برای افرادی که کمترین مطالعه را داشته باشند واضح است، یعنی همه می‌دانند انبیاء با بت‌پرستی مخالف بودند و هرگز مخلوق، خدا و معبود نمی‌باشد. ● ماسینیون فرانسوی که در لباس مأموریت وزارت مستعمرات فرانسه در کشورهای اسلامی جاسوسی می‌کرد، در شرح حالش نوشته‌اند که گفته است: دانشجویانی که از کشورهای اسلامی به غرب می‌آیند باید رنگ غربی به خود بگیرند و این جاسوس طرحی ارائه داد که مردم عرب زبان به زبان عربی قرآنی کاری نداشته باشند و به زبان محلّی خود که عربی شکسته است بپردازند تا زبان قرآنی متروک شود. ابن عربی آیه و حدیث را عوضی معنا می‌کرد و شاگرد او ماسینیون اصلاً لغت و زبان را تغییر می‌داد. ● استعمار یهود، تصوّف را علم کرده تا با دزدی شخصیت‌های اسلامی و شیعی و با وسائل سرگرم کننده مانند رقص، آواز و عشقبازی در خانقاه‌ها به نام دین مردم را به شهوت پرستی مشغول کند و آنان را از جهاد دور نگه دارد. دشمن نیز همین را می‌خواهد که مسلمانان به جای جهاد و تلاش به گوشه‌ای بنشینند و به اصطلاح ریاضت بکشند! ● همزمانی دوره ابن‌عربی با جنگ‌های صلیبی با مسلمانان در آندلس، نشانگر این است که با وجود آیات متعدّد جهاد در قرآن کریم، می‌بینیم محی‌الدین عربی در کشورهای اسلامی علیه دشمن یک سخن نگفت و به طرف دشمن یک سنگ نزد. ● پاسخ این سؤال که چرا جهاد و دفاع در فرهنگ صوفیه نیست، این است که: مثلاً ابن عربی و پیروانش صلیبی‌ها را درست می‌دانستند و بر مبنای وحدت وجود کار دشمن را توجیه کرده و حکومت طاغوت را حکومت خداوند معرّفی می‌کردند. ● در همین اواخر یادتان هست که یک صوفی شمر را تبرئه کرد و گفت او به بهشت می‌رود... 🎙از بیانات: آیت الله سید محمود بحرالعلوم میردامادی دام ظله { @AyatollahBahrololom }
▪️بمناسبت رحلت فقیه و محدث عالیقدر، مدافع حریم امامت و مهدویت، آیة الله سید محمد مهدی موسوی خرسان قدس سره { @AyatollahBahrololom }
▪️السلام علیک أیّها الامام الفرید امام زمان عجّل‌الله‌فرجه‌الشریف در تشرّفی که علی بن مهزیار به محضرشان داشت به او فرمودند: 🔹ای پسر مهزیار! پدرم ابومحمّد (امام عسکری علیه‌السلام) از من پیمان گرفت که در مجاورت مردمی نباشم که خداوند بر آنان غضب کرده و در دنیا و آخرت مورد نفرت و مستحقّ عذاب دردناک هستند؛ و به من امر فرمود که جز در کوه‌های سخت و سرزمین‌های خشک و دوردست اقامت نکنم؛ به خدا سوگند كه مولایتان (امام عسكرى علیه‌السلام) به تقيّه عمل مى‌كرد و مرا هم به آن مأمور كرده است؛ بنابر اين من در تقيّه هستم تا زمانى كه اذن قيام به من داده شود و خروج نمایم. 💠 «فقال: يا ابن المازيار أبي أبومحمد عهد إلي أن لا اجاور قوما عضب الله عليهم ولهم الخزي في الدنيا والاخرة ولهم عذاب أليم وأمرني أن لا أسكن من الجبال إلا وعرها ومن البلاد إلا قفرها والله مولاكم أظهر التقية فوكلها بي فأنا في التقية إلى يوم يؤذن لي فأخرج.» 📜 الغیبة (شیخ‌طوسی)، ص۲۶۶ بحارالانوار (علامه‌مجلسی)، ج۵۲، ص۱۲ { @AyatollahBahrololom }
⭕️ آیا می‌دانید «برادرِ دینی» شما کیست؟! امام عسکری صلوات الله علیه از رسول خدا صلّی الله علیه و آله نقل فرمودند: 🔹کسی که بصیرتِ قوی و معرفتِ نیکو به ولایت اهل‌بیت علیهم‌السلام و برائت صحیح از دشمنان آن‌ها داشته باشد، چنین کسی برادرِ دینی شماست و از پدران و مادران، به شما نزدیکتر است. 💠 «الْحَسَنُ بْنُ عَلِيٍّ الْعَسْكَرِيُّ علیه السلام فِي تَفْسِيرِهِ عَنْ آبَائِهِ علیهم السلام عَنِ النَّبِيِّ صلّی الله علیه و آله فِي حَدِيث‏: ...فَأَمَّا مَنْ قَوِيَتْ بَصِيرَتُهُ وَ حَسُنَتْ بِالْوَلَايَةِ لِأَوْلِيَائِهِ وَ الْبَرَاءَةِ مِنْ أَعْدَائِهِ مَعْرِفَتُهُ فَذَلِكَ أَخُوكُمْ فِي الدِّينِ أَمَسُّ بِكُمْ رَحِماً مِنَ الْآبَاءِ وَ الْأُمَّهَات‏.» 📜 تفسیر الامام العسکری علیه‌السلام، ج۱، ص۷۹ ؛ وسائل الشیعة، ج۶، ص۱۵۷. { @AyatollahBahrololom }
49.13M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ سیری کوتاه در سیره حضرت امام حسن عسکری صلوات الله و سلامه علیه 🎙آیت الله سید محمود بحرالعلوم میردامادی 🗓 نجف اشرف - سال ۱۳۹۰ { @AyatollahBahrololom }
⭕️ شرط شیعۀ حقیقی بودن در کلام صدّیقه کبری حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها از امام عسکری علیه‌السلام روایت شده است که فرمودند: روزی مردی (از اهل مدینه) به همسرش گفت: «به نزد حضرت فاطمه دختر رسول خدا صلوات‌الله‌علیهما برو و از طرف من از ایشان بپرس که آیا از شیعیان شما هستم یا نه؟» آن زن به محضر سلام‌الله‌علیها رسید و سوال شوهرش را از ایشان پرسید؛ حضرت فرمودند: به او بگو: 🔴 «اگر به آنچه امرتان می‌کنیم عمل کنید و از آن چه نهى‌تان می‌کنیم اجتناب کنید، از شیعیان ما هستید و الّا هرگز!» آن‌ زن برگشت و جواب حضرت را به شوهرش رساند؛ مرد گفت: «وای بر من! چه کسی می­‌تواند از گناهان و خطایا کاملاً به دور باشد؟! پس جایگاهم آتش است! چون هر که از شیعیانشان نباشد، ماندگار در جهنّم است!» آن زن دوباره نزد صدّیقه کبری حضرت زهرا علیهاالسلام آمد و نگرانی شوهرش را بیان کرد؛ حضرت فرمودند: به شوهرت بگو: 🔹«این گونه (که فکر می‌کنی) نیست، چرا که شیعیان ما از بهترین­‌های اهل بهشتند؛ (یعنی این شرط را که بیان کردیم، برای شیعیان حقیقی ماست که در بالاترین درجات بهشت قرار دارند) و اما همۀ کسانی که محبّ ما باشند و با دوستان ما اهل‌بیت دوست و با دشمنان ما دشمن باشند (تولّی و تبرّی داشته) و در قلب و زبانشان، تسلیم ما باشند، در صورتی که (در عمل) با دستورات ما مخالفت کنند، از شیعیان (حقیقی) ما نیستند، ولی با این وجود، به بهشت خواهند رفت؛ البته پس از اینکه گناهانشان (در دنیا) به سبب بلاها و مصائب، یا به واسطۀ مشکلات و گرفتاری­‌های منازل سخت (برزخ و) ، یا به سبب عذاب کشیدن در طبقه اوّل جهنّم پاک شود (و لیاقت ورود به بهشت را پیدا کنند) تا اینکه بخاطرِ داشتن سرمایۀ محبّت ما، آنان را کنیم و به نزد خود در بهشت آوریم.» 📜 تفسیر الامام العسکری علیه‌السلام، ص۳۰۸ بحار الانوار (علامه‌مجلسی)، ج۶۵، ص۱۵۵ سرمایۀ محبّت زهراست دین من من دین خویش را به دو دنیا نمی‌دهم گر مهر و ماه را به دو دستم نهد قضا یک ذرّه از محبّت زهرا نمی‌دهم امروز بزمِ ماتم زهرا، بهشت ماست این نقد را به نسیۀ فردا نمی‌دهم در سایۀ رضایم و همسایۀ رضا این سایه را به سایۀ طوبی نمی‌دهم. (مرحوم سیدرضا مؤید) { @AyatollahBahrololom }
⭕️ عقیده، تربیت و اخلاق در مکتب عسکریین ✍️ آیت‌ الله‌ سید محمود بحرالعلوم‌ میردامادی { @Ayatollahbahrololom }