🍃 مرحوم علامه محمدتقی جعفری(ره):
✍🏼 در روایات آمده "هر کس عالمی را در چهل روز زیارت نکند، قلبش می میرد" و همچنین "زیارت علماء در نزد خدا محبوبتر از هفتاد بار طواف نمودن در گرد #کعبه می باشد"
مصداق بارز "علما" آیت الله بهجت هستند.
🌿صرف دیدن و ملاقات کردن ایشان خود سر تا پا #موعظه است.
من هر وقت ایشان را می بینم تا چند روز اثر این ملاقات در من باقی است، و در واقع هشدار دهنده برای ما می باشد.
https://eitaa.com/joinchat/2461139034Cebf89e083b
@Ahllbayt110
یک جرعه معرفت:
🍃 آیت الله بهجت رحمه الله علیه:
✍🏼 انسان هر راهی را بدون تقید و پایبندی به #قرآن و #سنت برود، روز به روز تَنزّل می کند.
https://eitaa.com/joinchat/2461139034Cebf89e083b
@Ahllbayt110
سخنرانی= آیت الله تحریری در دفتر مقام معظم رهبری- قم.mp3
43.84M
🔊 سخنرانی آیت الله تحریری
مراسم اربعین حسینی در دفتر مقام معظم رهبری_قم در تاریخ ١۴٠١/۰۶/۲۶
https://eitaa.com/joinchat/2461139034Cebf89e083b
@Ahllbayt110
💠 #یاد_مرگ
🔸 امام صادق علیه السلام:
یاد مرگ، #شهوات غیر مشروع را در انسان می میراند، غفلت و هواپرستی و #حرص را نابود کرده، دنیا را در نظر آدمی حقیر و کوچک و امید به وعده الهی را تقویت می کند.
📚 منتخب میزان الحکمه/ص 518
✍🏼 مهمترین حکمت شرکت در مجالس ختم و حضور در گورستانها یاد مرگ است برای تلنگر زدن به روح خود.
https://eitaa.com/joinchat/2461139034Cebf89e083b
@Ahllbayt110
📚 پاک بودن خون باقیمانده در حیوان ذبح شده
💠 سؤال: آیا خونی که بعد از ذبحِ گوسفند باقی می ماند و به مرور خارج می شود، نجس است؟
✅ مقام معظم رهبری: اگر پس از ذبح حیوان، خون به طور طبیعی و کامل خارج شود سپس خون ها و محل ذبح تطهیر گردد، خون های باقیمانده در بدن حیوان و خارج شده پس از آن، پاک خواهند بود.
#احکام_ذبح #خون_ذبیحه
https://eitaa.com/joinchat/2461139034Cebf89e083b
@Ahllbayt110
Kashani-14010613-HaramHazrateMasoume(S)-Hkashani_Com.mp3
5.91M
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈
🔊 #فایل_صوتی کامل سخنرانی حجه الاسلام و المسلمین حامد کاشانی
📋 آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها
📌 سیزدهم شهریور ۱۴۰۱
🔳 موضوع: بازتحلیل ماجرای صلح امام حسن مجتبی علیه السلام
https://eitaa.com/joinchat/2461139034Cebf89e083b
@Ahllbayt110
💠 #مالک_نفس
🔹 امام صادق علیه السلام:
هر کس در چهار موقع مالک نفس خود باشد،خداوند آتش #جهنم را بر او حرام میکند:
1️⃣ هنگام رفاه،
2️⃣ هنگام سختی و تنگ دستی،
3️⃣ هنگام شهوت
4️⃣ و هنگام خشم و غضب.
📚 امالی الصدوق/329
✍🏼 انسان در طول زندگی در موقعیت های مختلف امتحان میشود، ولی این چهار موقعیت از مواردی است که معمولا انسان به خطا میرود و خدا را #فراموش میکند.
https://eitaa.com/joinchat/2461139034Cebf89e083b
@Ahllbayt110
🍃 آیت الله بهجت رحمه الله علیه:
✍🏼 خدا کند شغل نافع به حال خود را تشخیص دهیم و تثبیت در آن پیدا کنیم و در آن #ثابت_قدم باشیم، و هر روز فکر تازه ای در سر نداشته باشیم و هر لحظه به رنگی نباشیم!
https://eitaa.com/joinchat/2461139034Cebf89e083b
@Ahllbayt110
14.96M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
این شیر مرد روستایی با چه عینکی به دنیا نگاه میکند که اینچنین برای زنده بودن حیات در فلات خشک ایران تلاش میکند؟
اکثر مناطق کوهستانی ایران حتی حاشیه کویر استعداد رشد درختان کم اب را دارد فقط دو تا سه سال اول مراقبت می خواهد. مثل انجیر کوهی که می تواند در تمام کوهپایه ها بدون اب رشد کند
https://eitaa.com/joinchat/2461139034Cebf89e083b
@Ahllbayt110
⚡️ رسانۀ مدرن به ساحت تعلّقات و تفکّرات مردم و مسئولان دستبرد میزند و بهصورت ناخودآگاه، دستگاه محاسباتیشان را به هم میزند و آدمهای دیگری میسازد.
سواد رسانهای یک دانش صیانتی در برابر رسانۀ مدرن است.
⚡️ در مواجهۀ تمدنی با رسانۀ مدرن، سواد رسانهای یعنی سواد غلبه بر رسانۀ مدرن. سواد رسانهای یعنی دانش و مهارتی که بتواند قدرت غلبۀ تمدنی به ما بدهد و ما بتوانیم بر این رسانه غالب بشویم و این رسانه را در ساحت تمدنی خودمان بازتعریف و هضم کنیم.
💠 آیتالله میرباقری:
🔶 شما اگر بگویید ما مطلقاً از رسانه استفاده نمیکنیم او میآید و شما را با خودش میبرد! شما ناچار به مواجهه هستید و رویکردتان هم نباید انفعالی باشد.
رسانه یک ابزار سادۀ بیخطر نیست که [مثل موم] در اختیار شما باشد؛ مخاطراتی دارد و با تعلّقات و تفکّر شما بازی میکند و بسیار پنهان است و آن ایدئولوژیای که [در ضمن خودش] دارد به لایههای باطنی مخاطبِ خودش منتقل میکند و به فکر و روح و ساحت اندیشهاش دستبرد میزند و مهارتهایش را تغییر میدهد و آدمهای متناسب با خودش را میسازد.
🔶 شما یکبار میگویید من رسانه را میآموزم که استفادۀ کامل کنم و این منوط به این است که همه دانشهای پشتیبان آن را یاد بگیرم.
گاهی میگویید نه، سواد رسانهای برای محفوظ بودن از آسیبهای رسانه است؛ هم میخواهیم بهنحوی مواجهه کنیم که منزوی نشویم و هم اینکه اقتضائات تکنیکی آن را بفهمیم و معانی و مبانی و مفاهیمی که در چرخش او در جریان است را بشناسیم تا صیانت ایجاد کنیم.
رویکرد سوم، مواجهۀ تمدنی با رسانه است. من رویکرد سوم را میپسندم که یک رویکرد فعال است و البته این هم خودش یک عرض عریضی دارد. هرچند سواد رسانه در شکل دوم را هم حتماً باید آموخت تا منزوی نشویم.
🔶 نحوۀ مواجهۀ شما با رسانۀ مدرن که توسط دانشها و اندیشههای عمیق فلسفی و دانشی غربی پشتیبانی میشود، باید یک مواجهۀ تمدنی باشد؛ یعنی شما صاحب یک رویکرد تمدنی جدید هستید که با تمدن دیگری مواجه میشوید، نه این که شما خودتان را تسلیم آن تمدن کنید و یا بخواهید خودِ آن تمدن را دستکاری کنید. شما یک دستگاه مکانیکی ساده را بهراحتی نمیتوانید دستکاری کنید. نمیتوانید بگویید که من یک تمدن را دستکاری میکنم و به تمدن اسلامی تبدیل میشود. این مواجهۀ تمدنی، نه مواجهۀ زاویهنشینی و حاشیهنشینی است و نه مواجهۀ انفعالی و از روی تسلیم است، بلکه یک مواجهۀ بزرگ و فعّال تاریخی است که ظرفیت تاریخی و طرح تاریخی میخواهد؛ کمااینکه رقبای شما اینگونه هستند و در برخورد تمدنی به کمتر از هضم کردنِ ما در جهاز هاضمۀ فرهنگی خودشان راضی نیستند؛ یعنی میخواهند اسلامی باشد که هیچ درگیریای با الگوی توسعۀ غربی نداشته باشد و با الگوهای توسعۀ غرب آشتی کند و به تعبیر امام راحل(ره)، اسلام آمریکایی باشد.
#سواد_رسانهای یعنی سواد غلبه بر رسانۀ مدرن. در سواد رسانهای ما نیازمند دانش و مهارتی هستیم که بتواند قدرت غلبۀ تمدنی به ما بدهد و ما بتوانیم بر این رسانه غالب بشویم و این رسانه را در ساحت تمدنی خودمان تعریف کنیم و تغییر بدهیم و هضم کنیم. این دانش، تمدنساز است و دانشی است که میخواهد رسانۀ تمدنی ایجاد کند. این دانش خودش حتماً لایههای بنیادین و راهبردی و کاربردی دارد.
https://eitaa.com/joinchat/2461139034Cebf89e083b
@Ahllbayt110
وظایف ما نسبت به رسول اکرم ص.mp3
11.49M
سخنرانی حجه الاسلام و المسلمین سید مهدی میرباقری
پیرامون وظایف ما در مقابل نعمت وجود پیامبر اکرم ص
https://eitaa.com/joinchat/2461139034Cebf89e083b
@Ahllbayt110