eitaa logo
نقد و نظر
163 دنبال‌کننده
332 عکس
924 ویدیو
19 فایل
تحلیل ها و نظرها ◼️پیامبر صلی‌الله علیه‌و آله وسلم: ◾️قَلبٌ لَيسَ فيهِ شَيءٌ مِنَ الحِكمَةِ كَبَيتٍ خَرِبٍ ، فتَعَلَّموا ، و عَلِّموا ، و تَفَقَّهوا ، و لا تَموتوا جُهّالاً ؛ فإنَّ اللّه َ لا يَعذِرُ عَلَى الجَهلِ .
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📢 «ماه رجب، ماه شعبان و ماه رمضان»، فرصتِ‌های ویژه‌ای برای تهذیب و اصلاح نفس هستند. 💠 استاد سیّد محمّدمهدی میرباقری: «بعضی از فرصت‌‌ها برای تهذیب و اصلاح نفس، ممتاز هستند. بزرگان در ماه رجب، ماه شعبان و ماه رمضان به‌شکل ویژه با خداوند خلوت داشتند. حضرت امام(ره) در ماه رمضان، حتی در دوره رهبری، دیدارهای عمومی خود را تعطیل می‌کردند و ده نوبت قرآن را ختم می‌کردند. پاسداری که ده سال محافظ ایشان بود می‌گوید: حضرت امام(ره) در شبانه‌روز دوازده نوبت تلاوت قرآن داشتند و توصیه می‌کردند: ابتدا نمازتان را اصلاح کنید و بعد با قرآن مأنوس شوید و تلاوت قرآن داشته باشید.» https://eitaa.com/joinchat/2461139034Cebf89e083b @Ahllbayt110 https://rubika.ir/joing/CICCHHBD0WQGLNRSMZYRMQJLBAAWLCEC
نوآوری های امام هادی(ع) در مدیریت http://athir.blogfa.com/post/3507
📢 رغبتِ انسان باید رغبتِ در رسول باشد نه رغبتِ در خود. اگر رو به خودت آوردی و از او غافل شدی نمی‌توانی با او راه بروی. اگر رغبتِ به رشد خودمان و حتی رغبتِ به منافعِ معنوی خودمان، در ما شکل گرفت، این رغبت ممکن است در جایی موجب جدا شدنِ ما از امام بشود. 💠 استاد سیّد محمّدمهدی میرباقری: «رغبت بزرگ یعنی آدم فقط دنبال رشد خودش نباشد که خودش به ثواب برسد؛ رغبت بزرگ یعنی در انسان این رغبت پیدا شود که ظهور امام واقع بشود و عالم به توحید و امامت برسد و حجاب از عالَم برداشته شود. اگر این رغبت در آدم پیدا شد، اقدامات انسان هم به اندازه رغبتش بزرگ می‌شود. انسانی که رغبت می‌کند، خودش را به امام می‌رساند و حلول در آستان امام پیدا می‌کند («حلت بفنائک»). بزرگ‌ترین رغبتی که ما باید به آن برسیم و رغبت بالله است، این است که در مسیر رغبت در قرب به خدای متعال، رغبت در تحقق ولایت امام در عالم پیدا کنیم. این غیر از رغبت در این است که من خودم آدم خوبی بشوم که البته آن‌هم در جای خودش رغبت خوبی است. وقتی رغبت به خدا و رغبت به ولیّ خدا در انسان پیدا شد، انسان کنار حضرت قرار می‌گیرد و در طرح حضرت عمل می‌کند. ما اگر رغبتمان رفعت پیدا نکند نمی‌توانیم در طرح امام قرار بگیریم و کنار امام عمل بکنیم. اگر رغبت ما با رغبت امام گره خورد و یکی شد و آن رغبت‌های بزرگ در ما شکل گرفت، این رغبت‌ها ما را به امام می‌رساند و کنار امام قرار می‌گیریم و سختی‌های راه را کنار امام تحمل می‌کنیم و با امام راه را طی می‌کنیم. ولی اگر رغبت دیگری در ما شکل گرفت و توجه به خودمان، حتی توجه به منافع معنوی خودمان، داشتیم، این، ممکن است موجب جدا شدن ما از حضرت بشود. در عالم با امام راه رفتن و در طرح امام عمل کردن، وقتی ممکن می‌شود که انسان رغبتش، رغبت در رسول باشد نه رغبت در خود. اگر رو به خودت آوردی و از او غافل شدی نمی‌توانی با او راه بروی. «وَ لا يَرْغَبُوا بِأَنْفُسِهِمْ عَنْ نَفْسِه» یعنی شما حق ندارید میل به خودتان پیدا کنید و رویتان را از رسول برگردانید. «اتَّقُوا اللَّهَ وَ كُونُوا مَعَ الصَّادِقين»؛ در عالم با حضرت راه بروید. اگر می‌خواهید با حضرت راه بروید، باید رغبت در حضرت داشته باشید نه رغبت در خودتان. اگر انسان راغب در حضرت شد، چنین رغبتی انسان را در همه سختی‌ها همراه با حضرت می‌کند.» https://eitaa.com/joinchat/2461139034Cebf89e083b @Ahllbayt110 https://rubika.ir/joing/CICCHHBD0WQGLNRSMZYRMQJLBAAWLCEC
AghaTehrani-14011012-Tafsir-Jalase-04-Thaqalain_IR.mp3
6.88M
خواستگاه سعادت چیست؟ اولین خواستگاه سعادت اطاعت از امر خدای متعال بدون چون و چرا؛ کسی که حرف خدای متعال از طریق انبیا را نمیشنود، حرف خود خدای متعال را نیز نمیشنود. هر گناهی گناهان دیگر را تسهیل میکند و امکان توبه را دورتر میکند. خواستگاه دیگر سعادت پیروی از اهل‌بیت علیهم‌السلام است. کسی که از اهل‌بیت پیروی کند، نجات می‌یابد و کسی که از آنها دور شود، هلاک میشود. نکته بعد در سعادت دوستی با اهل‌بیت علیهم‌السلام است. دوستی و سعادت در کنار هم هستند. دوستدران اهل‌بیت اهل سعادت و دشمنانشان اهل شقاوت هستند. حجت برای ما در دوران غیبت مقام عظمای ولایت است و مسیر را باید با ایشان چک کنیم. میزان و متر ما در دوران غیبت ولی فقیه است. تاریخ 12 دی 1401 حوزه علمیه امام خمینی (ره) # درس اخلاق استاد مرتضی آقا تهرانی https://eitaa.com/joinchat/2461139034Cebf89e083b @Ahllbayt110 https://rubika.ir/joing/CICCHHBD0WQGLNRSMZYRMQJLBAAWLCEC
👈بدون ولایت، جهان وادیِ حیرت و سرگردانی است! 🏝یک ماهی گیر، کنار دریا خوابیده بود. کسی آمد او را بیدار کرد و گفت: بلند شو و ماهی بگیر. جواب داد: ماهی گرفتم و ناهار هم خوردم. گفت: بیشتر بگیر. جواب داد: برای چه؟ گفت: بیشتر که گرفتی، می‌فروشی. کم‌کم یک تور می‌خری. بعد که بیشتر صید کردی، می‌توانی کشتی ماهیگیری بخری. آن‌وقت راحت استراحت می‌کنی. جواب داد: تو مرا از خواب بیدار کردی؛ همین الآن هم داشتم استراحت می‌کردم! ⚙️چرخۀ توسعه مادی، آخرش همین است. البته کسی با اصل پیشرفت و تمدن مخالف نیست؛ ولی پیشرفت، غیر از سرگردانی و حیرانی و پیچیده‌تر کردن حرکت است. پیچیده‌تر شدن حرکت که الزاماً تکامل و پیشرفت نیست. 🔹 اگر کسی از ولایت الهی فاصله گرفت، نتیجۀ فاصله گرفتن از محیط ولایت، تِیه و سرگردانی است؛ مثل بنی‌اسرائیل که چهل سال سرگردان شدند؛ فَإِنَّها مُحَرَّمَةٌ عَلَيْهِمْ أَرْبَعينَ سَنَةً يَتيهُونَ فِي الْأَرْض‏». 🔸واقعاً انسانی که وارد محیط ولایت نمی‌شود، مبتلا به تِیه و سرگردانی می‌شود؛ می‌رود و می‌گردد ولی باز سر جای اول خودش قرار دارد! 🔹وادی بیرون ولایت نبی‌اکرم(صلی الله علیه وآله) و اهل‌بیت(علیهم السلام)، وادی سرگردانی است. مثل یک مورچه‌ای که روی عبای من می‌آید، ما بلند می‌شویم و می‌رویم؛ این بیچاره باید یک عمر بِدَوَد تا به ‌جای اول خودش برسد! 👤 آیت‌الله سیدمحمدمهدی میرباقری https://eitaa.com/joinchat/2461139034Cebf89e083b @Ahllbayt110 https://rubika.ir/joing/CICCHHBD0WQGLNRSMZYRMQJLBAAWLCEC
🔶🔹 پخش مجدد مجموعه مستند جنایت نامرئی از شبکه‌ی افق 🗓 از شنبه ۸بهمن تا چهارشنبه ۱۱بهمن ⏱ ساعت ۱۸:۴۵ 💠 فرصتی دوباره برای آگاهی 💠 ❇️ مجموعه‌ی مستند جنایت نامرئی، به نویسندگی و کارگردانی جناب سهیل سلیمی، مجموعه‌ای است پنج قسمتی و بر اساس فرایند پژوهشی سه ساله که نقش کرونا را در نسبت با موضوع نظم نوین جهانی بررسی کرده است. 1️⃣ قسمت یکم: جهان در آشوب؛ 2️⃣ قسمت دوم: توازن جمعیت و جنگ‌های ترکیبی، راه حلی برای تمام فصول؛ 3️⃣ قسمت سوم: جلیقه زرد که باشی می‌میری؛ 4️⃣ قسمت چهارم: قرن کنترل؛ 5️⃣ قسمت پنجم: جنگ جهانی چهارم؛ ------------------------------------------------------- ♦️ سهیل سلیمی 🔸نویسنده، تهیه‌کننده و کارگردان 🔸 متخصص مطالعات استراتژیک فرهنگی 🔸 مشاور رسانه‌ای آزمایشگاه پژوهشی فضای سایبر دانشگاه تهران 🌐 soheilsalimi.blogsky.com 📺 namasha.com/soheilsalimiaparat.com/SOHEIL_SALIMI 🔴 virasty.com/SOHEILSALIMI 🎥 ایتا: @SOHEILSALIMI 🌹 حوزه انقلابی ╭┅───────────┅╮ 🕌 eitaa.com/joinchat/307429376Ccb9b7c02da ╰┅───────────┅╯
1.mp3
32.6M
درس_اخلاق آیت الله فیاضی در دفتر مقام معظم رهبری قم - ١۴۰۱/۱۱/۰۵ https://eitaa.com/joinchat/2461139034Cebf89e083b @Ahllbayt110 https://rubika.ir/joing/CICCHHBD0WQGLNRSMZYRMQJLBAAWLCEC
1_1592856065.mp3
1.68M
🔴 سفارش عبادی برای فعالان رسانه‌ای 📍 🌱 دعاهای را هر روز بخوانید. (عجّل الله فرجه الشریف) را صبح یا قبل از شروع کار بخوانید تا با حضرت هم افق شوید و در طرح و برنامه قرار بگیرید. کسی که وارد میدان‌های بزرگ می‌شود و می‌خواهد گره‌های بزرگ را باز کند، باید توسّلاتش محکم باشد. 🌱 در آخر شب هم دعای «یونس‌ بن عبدالرّحمن» را که در مفاتیح‌الجنان بعد از دعای عهد آمده است، بخوانید (اللّٰهُمَّ ادْفَعْ عَنْ وَلِیِّک...). 🌱 تنظیمات کاری‌تان هم به‌گونه‌ای باشد که زودتر بخوابید و سحر بیدار شوید. فکر‌کردن‌ها و طراحی‌های‌تان را به انتقال بدهید؛ در این صورت، برکت پیدا می‌کند و زمین تا آسمان متفاوت می‌شود. فکرِ در سحر بعد از بیداری شب، غیر از فکرِ خستۀ ساعت یازده شب است و نه‌فقط خستگی، بلکه فضا، فضای مناسبی نیست. البته این کار احتیاج دارد به خوابیدن در اولِ شب. نمی‌شود انسان دیر بخوابد و سحر بیدار شود! کار را تعطیل نکنید، منتها اگر می‌خواهید شانزده ساعت کار کنید این کار را از آن طرف شروع کنید. حضرت نماز عشا را می‌خواندند و می‌خوابیدند؛ از آن طرف هم: «قُمِ اللَّيْلَ إِلَّا قَلِيلًا. نِصْفَهُ أَوِ انْقُصْ مِنْهُ قَلِيلًا. أَوْ زِدْ عَلَيْهِ وَرَتِّلِ الْقُرْآنَ تَرْتِيلًا‌». عمدۀ عبادات، برای فرصتِ بیداری بعد از خواب ابتدای شب است. به‌وقت خوابیدن، و به‌وقت از خواب بیدار شدن، و حتی تجزیۀ کردن خواب، این‌ها چیزهایی است که مؤثر است. برای توفیق در بیداری سحر، مداومت بر تلاوت دو سوره و ، مؤثر است. در روز هم خواب قیلوله را فراموش نکنید» 🌺🌿