مداحی آنلاین - شب قدر ،نزول ملائکه بر دله - آیت الله مجتهدی تهرانی.mp3
3.93M
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 ببینید : پاسخ به شبهات و سوالات دینی
❓ روزه بی ولایت...؟!
14.73M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 شدت اشتیاق و انتظار امیرالمؤمنین علی(علیه السلام) برای شهادت
⭕️ کانال رسمی «بنیاد شهید مطهری» در ایتا، تلگرام و سروش👇
eitaa.com/motahari_ir
t.me/motahari_ir
sapp.ir/motahari_ir
11.76M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌙 مگر در شب قدر چه اتفاقی میافتد که عبادت چنین ارزش وصفناپذیری پیدا میکند؟
⭕️ کانال رسمی «بنیاد شهید مطهری» در ایتا، تلگرام و سروش👇
eitaa.com/motahari_ir
t.me/motahari_ir
sapp.ir/motahari_ir
🌙💠 #اعمال_شب_قدر💠 🌙
1⃣ #اعمال_مشترک :
که در #سه_شب قدر انجام میشود.
🅾️ غسل است و غسل این شبها را مقارن غروب آفتاب انجام داده شود.
🅾️ دو رکعت نماز است در هر رکعت بعد از حمد هفت مرتبه توحید بخواند و بعد از فراغ هفتاد مرتبه أَسْتَغْفِرُ اللَّهَ وَ أَتُوبُ إِلَیْهِ بگوید در روایت نبوى صلى الله علیه و آله است که از جاى خود برنخیزد تا حق تعالى او را و پدر و مادرش را بیامرزد.
🅾️ شرکت در مراسم قرآن به سری
🅾️ زیارت کند امام حسین علیه السلام را (در خبر است که: چون شب قدر مىشود منادى از آسمان هفتم ندا مىکند از بطنان عرش که حق تعالى آمرزید هر که را که به زیارت قبر حسین علیه السلام آمده)
🅾️ احیا بدارد این شبها را (همانا روایت شده: هر که احیا کند شب قدر را گناهان او آمرزیده شود هر چند به عدد ستارگان آسمان و سنگینى کوهها و کیل دریاها باشد)
🅾️ صد رکعت نماز کند که فضیلت
بسیار دارد و افضل آن است که در هر رکعت بعد از حمد ده مرتبه توحید بخواند.
💠💠💠💠
2⃣ #اعمال_اختصاصی_شب_۲۱
⭕️چند چیز است:
ِ
🅾️خواندن این دعا :
يَا مُولِجَ اللَّيْلِ فِي النَّهَارِ وَ مُولِجَ النَّهَارِ فِي اللَّيْلِ وَ مُخْرِجَ الْحَيِّ مِنَ الْمَيِّتِ وَ مُخْرِجَ الْمَيِّتِ مِنَ الْحَيِّ يَا رَازِقَ مَنْ يَشَاءُ بِغَيْرِ حِسَابٍ
يَا اللَّهُ يَا رَحْمَانُ يَا اللَّهُ يَا رَحِيمُ يَا اللَّهُ يَا اللَّهُ يَا اللَّهُ لَكَ الْأَسْمَاءُالْحُسْنَى وَ الْأَمْثَالُ الْعُلْيَا وَ الْكِبْرِيَاءُ وَ الْآلاَءُ أَسْأَلُكَ أَنْ تُصَلِّيَ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ أَنْ تَجْعَلَ اسْمِي فِي هَذِهِ اللَّيْلَةِ فِي السُّعَدَاءِ وَ رُوحِي مَعَ الشُّهَدَاءِ وَ إِحْسَانِي فِي عِلِّيِّينَ وَ إِسَاءَتِي مَغْفُورَةً وَ أَنْ تَهَبَ لِي يَقِيناً تُبَاشِرُ بِهِ قَلْبِي وَ إِيمَاناً يُذْهِبُ الشَّكَّ عَنِّي وَ تُرْضِيَنِي بِمَا قَسَمْتَ لِي وَ آتِنَا فِي الدُّنْيَا حَسَنَةً وَ فِي الْآخِرَةِ حَسَنَةً وَ قِنَا عَذَابَ النَّارِ الْحَرِيقِ وَ ارْزُقْنِي فِيهَا ذِكْرَكَ وَ شُكْرَكَ وَ الرَّغْبَةَ إِلَيْكَ وَ الْإِنَابَةَ وَ التَّوْفِيقَ لِمَا وَفَّقْتَ لَهُ مُحَمَّداً وَ آلَ مُحَمَّدٍ عَلَيْهِ وَ عَلَيْهِمُ السَّلاَمُ.
🅾️ همچنین خواندن این دعا :
اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ اقْسِمْ لِی حِلْما یَسُدُّ عَنِّی بَابَ الْجَهْلِ وَ هُدًى تَمُنُّ بِهِ عَلَیَّ مِنْ کُلِّ ضَلالَةٍ وَ غِنًى تَسُدُّ بِهِ عَنِّی بَابَ کُلِّ فَقْرٍ وَ قُوَّةً تَرُدُّ بِهَا عَنِّی کُلَّ ضَعْفٍ وَ عِزّا تُکْرِمُنِی بِهِ عَنْ کُلِّ ذُلٍّ وَ رِفْعَةً تَرْفَعُنِی بِهَا عَنْ کُلِّ ضَعَةٍ وَ أَمْنا تَرُدُّ بِهِ عَنِّی کُلَّ خَوْفٍ وَ عَافِیَةً تَسْتُرُنِی بِهَا عَنْ کُلِّ بَلاءٍ وَ عِلْما تَفْتَحُ لِی بِهِ کُلَّ یَقِینٍ وَ یَقِینا تُذْهِبُ بِهِ عَنِّی کُلَّ شَکٍّ وَ دُعَاءً تَبْسُطُ لِی بِهِ الْإِجَابَةَ فِی هَذِهِ اللَّیْلَةِ وَ فِی هَذِهِ السَّاعَةِ السَّاعَةِ السَّاعَةِ السَّاعَةِ یَا کَرِیمُ وَ خَوْفا تَنْشُرُ [تُیَسِّرُ] لِی بِهِ کُلَّ رَحْمَةٍ وَ عِصْمَةً تَحُولُ بِهَا بَیْنِی وَ بَیْنَ الذُّنُوبِ حَتَّى أُفْلِحَ بِهَا عِنْدَ الْمَعْصُومِینَ عِنْدَکَ بِرَحْمَتِکَ یَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِین
🅾️ زیاد صلوات فرستادن🔋
🅾️زیاد لعن و نفرین فرستادن بر قاتلان حضرت علی (علیه السلام)
🅾️دعا برای خودتان و پدر و مادرتان که دعا طبق روایت قضا و تقدیر حتمی الهی را تغییر میدهد.
🅾️دعای برای وجود مبارک امام زمان(عج) و فرج آن حضرت
💢برای اطلاع بیشتر به کتاب مفاتیح الجنان قسمت اعمال شب قدر مراجعه فرمایید صفحه ۳۷۳ یا ۳۸۳💢
💠✳️برای همه بفرستید و در ثوابش شریک باشید✳️💠
🔆 ربایش زنان با بهترین اندام ، کرداری نیک
فریدون یکی از شخصیت های برجسته منابع زرتشتی بوده که شکست دهنده آژی دهاک(ضحاک) می باشد.
حتی در منابع زرتشتی، فریدون توان شفادهندگی دارد (دینکرد هفتم، مقدمه، بند 27 )
حال همین فریدون در اوستا، یشت پنجم، بند 33 و 34 یکی از اهداف حمله به ضحاک را ربایش دو زن ضحاک عنوان می کند. زنانی که بخاطر بدن های خوب، باید ربوده شوند.
📚یشت ها، ابراهیم پورداود، آبان یشت، بند 33 و 34
📄اسکن صفحه
https://b2n.ir/t80696
❌متن شایعه :
هجوم نیروهای سازمان اطلاعات سپاه به دفاتر #ظریف و روحانی!!
✅پاسخ شایعه:
1️⃣ با بررسیهای انجامشده در مرکز مقابله با شایعات سایبری و بنابر اعلام پایگاه اطلاع رسانی دولت، مشخص شد که این شایعه، کاملا کذب و بیاساس است.
2️⃣ در همین زمینه، پایگاه اطلاعرسانی دولت به نقل از یک مقام آگاه در دفتر سخنگوی دولت، علت انتشار چنین شایعاتی را ادامه عملیات روانی گسترده رسانههای معاند پیرامون سرقت گفتوگوهای پروژه تاریخ شفاهی دولت دانست که هدفی جز تشویش اذهان و اختلافافکنی میان مسئولان نظام ندارد.
https://www.irna.ir/news/84313794/
3️⃣ همچنین مشخص شد، بنابر دستور رئیس جمهور، مسئولیت پیگیری پرونده سرقت فایل صوتی ظریف برعهده وزارت اطلاعات است و هرگونه اطلاعرسانی در این زمینه با شفافیت صورت خواهد گرفت.
منبع: سازمان فضای مجازی سراج
1559024805_1497301713443-nazweb-ir.gif
73.6K
🏴 شب شهادت اولین شهید محراب ، مولای متقیان امام علی ( علیه السلام ) بر همگان تسلیت باد
✔️لقمان به پسرش گفت :
«اى پسرم! از زمانى كه تو به دنيا آمدى، پشت به آن كرده اى و رو به آخرت دارى، پس خانه اى كه به سوى آن مى روى، به تو نزديكتر است از خانه اى كه از آن دور مى شوى.
اى پسرم! با دانشمندان همنشينى كن و تنگاتنگ آنان بنشين، [ولى] با آنان مجادله نكن، كه بازت مى دارند. و به اندازه لازم، از دنيا برگير، و آن را چنان رها نكن كه سربارِ مردم شوى، و آنچنان در آن وارد نشو كه به آخرتت زيان رسانَد. روزه اى بگير كه شهوتت را قطع كند، و چنان روزه اى نگير كه از نماز، بازت بدارد؛ چرا كه نماز، نزد خدا محبوبتر از روزه است.
اى پسرم! دنيا دريايى عميق است كه بسيارى در آن هلاك شده اند. پس كشتىِ خود را در دنيا، ايمان، بادبان آن را توكّل، و توشه خود را در آن، تقواى الهى قرار بده. پس اگر نجات يا فتى، در سايه رحمت خداست، و اگر هلاك شدى، به سبب گناهانت خواهد بود.
اى پسرم! اگر در كودكى ادب شوى، در بزرگى سودش را مى برى. هر كه آهنگ ادب كند، به [كسب هر چه بيشترِ] آن همّت مى گمارد و هر كه به آن همّت گمارد، خود را براى آموختن آن، به سختى مى اندازد و هر كه خود را براى آموختن آن، به سختى بيندازد، آن را شديدتر طلب مى كند و هر كه آن را به شدّت طلب كند، به سودش دست مى يابد. بنا بر اين، آن را عادت خود قرار بده.
تو جانشين پيشينيانت هستى، و جانشين تو از آن سود خواهد برد و مشتاق، به تو اميد دارد و ترسا، از قدرت تو مى هراسد. و بپرهيز از اين كه در كسب آن (ادب)، تنبلى كنى و در پىِ چيز ديگرى بروى. اگر در برابر دنيا شكست خوردى، در برابر آخرت شكست نخور، حال اگر دانش را در جايگاهش نجستى، هر آينه در برابر آخرت نيز شكست خورده اى.
در روزها و شبها و لحظاتت، براى خودت زمانى را جهت جستجوى دانش قرار بده؛ چرا كه تو براى آن، چيزى ضايع كننده تر از رها كردنِ آن نمى يابى. و در باره آن، با لجوج، بگومگو نكن و با فقيه، مجادله نكن و با پادشاه، دشمنى نكن و با ستمگر، همراهى و دوستى نكن و با فاسدِ پليد و متّهم، رفاقت نكن و دانشت را ذخيره كن؛ همان گونه كه سكّه ات را ذخيره مى كنى.
اى پسرم! از خدا چنان بترس كه اگر در روز رستاخيز، نيكىِ دو جهان را به همراه داشته باشى، [باز هم] از عذابش بترسى، و چنان به خدا اميدوار باش كه اگر در روز رستاخيز، گناه دو جهان را به همراه داشته باشى، [باز هم] به آمرزش او اميدوار باشى».
پسرش به او گفت: اى پدر! چگونه مى توانم چنين باشم، در حالى كه تنها يك دل دارم؟
لقمان بدو گفت: «پسرم! اگر دل مؤمن بيرون آورده شود و شكافته شود، دو نور در آن يافت مى شود: نورى براى ترس و نورى براى اميد، كه اگر وزن شوند، هيچ يك بر ديگرى، هموزن ذرّه اى برترى نمى يابد.
هر كه به خدا ايمان آورَد، سخن خدا را تصديق مى كند و هر كه سخن خدا را تصديق كند، امر خدا را به جا مى آورد، و هر كه امر خدا را به جا نياورَد، سخن خدا را تصديق نكرده است. بخشى از اخلاق، بخش ديگر را تأييد مى كند؛ پس آن كه ايمانِ راستين به خدا دارد، خالصانه و خيرخواهانه براى خدا كار مى كند و آن كه خالصانه و خيرخواهانه براى خدا كار كند، هر آينه ايمان راستين به خدا دارد، و آن كه خدا را اطاعت كند، از او مى ترسد و آن كه از او بترسد، دوستش دارد، و آن كه دوستش داشته باشد، از فرمانش پيروى مى كند و آن كه از فرمانش پيروى كند، شايسته بهشت و خشنودىِ اوست، و آن كه از خشنودى خدا پيروى نكند، خشم او را بر خود آسان گردانيده است. از خشم خدا به خدا پناه مى بريم!
اى پسرم! به دنيا اتّكا نكن و دلت را به آن مشغول نساز؛ چرا كه خداوند، هيچ چيزى را سست تر از آن نيافريده است. مگر نمى بينى كه نعمتِ دنيا را پاداش فرمانبُرداران قرار نداده، و گرفتارىِ آن را كيفر نافرمانان قرار نداده است؟!».
✍بحار الأنوار: ج 13 ص 411