🔻 مقدم کردن خطبه بر نماز عید توسط مروان بن حکم
🔹 در صحیح بخاری از ابوسعید خدرى نقل شده است: «من با مروان که حاکم مدینه بود در عید قربان یا فطر خارج شدیم و چون به مکان نماز رسیدیم، منبرى را که کثیر بن صلت ساخته بود دیدیم. مروان خواست پیش از اینکه نماز بخواند، بالاى منبر برود و خطبه بخواند که لباس او را گرفتم؛ او مرا کنار زد و بالا رفت و پیش از نماز عید، خطبه خواند. به او گفتم: به خدا سوگند! سنّت را تغییر دادید. گفت: اى ابوسعید! آنچه مىدانستى تمام شد و از بین رفت. گفتم : به خدا سوگند آنچه مىدانم بهتر است از آنچه نمىدانم. گفت: مردم پس از نماز براى شنیدن سخنان ما نمىنشینند از این رو خطبه را پیش از نماز قرار دادم.»
🔹 این در حالى است که سنت نبوى، ما را بر خطبه خواندن بعد از نماز عید امر کرده است.
🌐 جهت مطالعهی بیشتر، کلیک کنید:
https://www.adyannet.com/fa/news/37868
📎 #فرق_ادیان_مذاهب
📎 #مکاتب_اهل_سنت
📎 #وهابیت_و_سلفیت
📎 #عید_فطر
📎 #رمضان
📎 #ماه_ضیافت_الهی
🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه
🌐 btid.org
🔻 بدعتهای امویان در نماز عید
🔹 ابن حزم مىنويسد:
امويان در نماز عيد چند بدعت گذاشتند، ازجمله اینکه:
🔹 دیر برای نماز میرفتند.
🔹 خطبه را پيش از نماز میخواندند.
🔹 برای این نماز، اذان و اقامه گفتند.
🌐 جهت مطالعهی بیشتر، کلیک کنید:
https://www.adyannet.com/fa/news/37874
📎 #فرق_ادیان_مذاهب
📎 #مکاتب_اهل_سنت
📎 #وهابیت_و_سلفیت
📎 #عید_فطر
📎 #رمضان
📎 #ماه_ضیافت_الهی
🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه
🌐 btid.org
🔻 اقوال علمای اهل سنت در عدم مشروعیت اذان جهت نماز عید
🔹 شوكانى مى نويسد: «احاديثى كه در اين موضوع است، دلالت بر اين معنا دارد كه اذان و اقامه گفتن در نماز عيدين (عید فطر و قربان) نامشروع است. عراقى مىگويد: همۀ علما طبق اين فتوا عمل كردهاند. ابن قدامه مىگويد: در اين باره كسى كه نظرش قابل اهميت و اعتنا باشد، نظرى بر خلاف نداده است.»
🔹 او همچنین آورده است: «ابن قدامه مىنويسد: درباره ابن زبير روايت شده كه وى اذان و اقامه گفته است و گفتهاند: اولين كسى كه در عيد فطر و قربان اذان گفت، زياد بود. ابن ابى شيبه با سندى صحيح از قول ابن مسيب چنين آورده كه اولين كسى كه اذان گفتن در عيد را بدعت نهاد، معاويه بود.»
🌐 جهت مطالعهی بیشتر، کلیک کنید:
https://www.adyannet.com/fa/news/37872
📎 #فرق_ادیان_مذاهب
📎 #مکاتب_اهل_سنت
📎 #وهابیت_و_سلفیت
📎 #عید_فطر
📎 #رمضان
📎 #ماه_ضیافت_الهی
🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه
🌐 btid.org
🔻 بدعت معاویه در نماز عید
🔹 ابن حجر مى نويسد: «درباره اينكه چه كسى نخست اذان گفتن در نماز عيد را باب كرده، اختلاف است. ابن ابى شيبه با سندى صحيح از سعيد بن مسيب نقل مىكند كه معاويه ابتدا این بدعت را گذاشته است. شافعى از زهرى مثل این روایت را نقل کرده است. ابن منذر از حصين بن عبد الرحمن روايت مىكند كه اولين كسیكه آن را پديد آورد، زياد بود که در بصره برای نماز عید اذان گفتند. داودى مىگويد: اولين كسى كه این بدعت را گذاشت، مروان بود. همه اين اقوال و روايات منافاتى با اين ندارد كه معاويه آن را بدعت نهاده باشد.»
🔹 زيرا مروان و زياد هر دو استاندار معاويه بودند و آن روايات چنين تفسير و توجيه مىشود كه معاويه اين كار را بدعت گذاشته و استاندارانش از او پيروى کرده باشند.
🌐 جهت مطالعهی بیشتر، کلیک کنید:
https://www.adyannet.com/fa/news/37875
📎 #فرق_ادیان_مذاهب
📎 #مکاتب_اهل_سنت
📎 #وهابیت_و_سلفیت
📎 #عید_فطر
📎 #رمضان
📎 #ماه_ضیافت_الهی
🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه
🌐 btid.org
🔻 عدم مشروعیت اذان جهت نماز عید فطر و قربان طبق مذهب شافعی
🔹 شافعى مى گويد: «اذان جز براى نمازهاى معيّن نيست. زيرا ما نديدهايم كه براى پيامبر خدا (ص) جز به هنگام نمازهاى معين اذان نقل شده باشد. بهتر اين است كه امام جماعت، به مؤذن دستور دهد كه در اعياد و نمازهاى جماعت كه مردم جمع مىشوند بگويد: «الصلاة جامعة» يا بگويد: «وقت نماز رسيد» و اگر بگويد: «بيایيد براى نماز» عيبى ندارد و اگر بگويد: «حى على الصلاة» اشكالى ندارد؛ گرچه چون جزء اذان است، بهتر آن است كه از گفتنش خوددارى شود...»
🔹 همچنین از قول زهرى نقل میکند: «در نماز عيد فطر و قربان، براى پيامبر (ص)، ابوبكر، عمر و عثمان اذان گفته نشد تا آنكه اين را معاويه در شام بدعت گذاشت و سپس حجاج در مدينه وقتى استاندار شد.»
🌐 جهت مطالعهی بیشتر، کلیک کنید:
https://www.adyannet.com/fa/news/37870
📎 #فرق_ادیان_مذاهب
📎 #مکاتب_اهل_سنت
📎 #وهابیت_و_سلفیت
📎 #عید_فطر
📎 #رمضان
📎 #ماه_ضیافت_الهی
🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه
🌐 btid.org
5.49M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#پست ویژه عید سعید فطر
🌹وداع با ماه مبارک رمضان
🎙امام خامنهای
📎 #تولیدات_چندرسانهای
📎 #عید_فطر
📎 #رمضان
📎 #ماه_ضیافت_الهی
🔰 معاونت تبلیغ و امورفرهنگی حوزه های علمیه
🌐 btid.org
جلسه ۳۲۰ . حکمت ۲۳۷ . ۱۲.۲.۱۴۰۱.m4a
5.82M
🔊 نمی از یمی (شرح نهج البلاغه) . جلسه ۳۲۰
✔امام علی علیه السلام :
إِنَّ قَوْماً عَبَدُوا اللَّهَ رَغْبَةً فَتِلْكَ عِبَادَةُ التُّجَّارِ، وَ إِنَّ قَوْماً عَبَدُوا اللَّهَ رَهْبَةً فَتِلْكَ عِبَادَةُ الْعَبِيدِ، وَ إِنَّ قَوْماً عَبَدُوا اللَّهَ شُكْراً فَتِلْكَ عِبَادَةُ الْأَحْرَارِ.
«گروهى خدا را از روى رغبت و ميل (به بهشت) پرستش كردند، اين عبادت تاجران است و عدّه اى از روى ترس او را پرستيدند و اين عبادت بردگان است و جمعى ديگر خدا را براى شكر نعمت ها (و اين كه شايسته عبادت است) پرستيدند. اين عبادت آزادگان است».
✍نهج البلاغه . حکمت ۲۳۷
🌙شُغل شما، شُغل انسان سازی است
📌امام خمینی:
آنقدر که این شغل شریف است مسئولیت آن هم بزرگ است. شغل شما شغل انسان سازی است. معلّم انسان درست میکند، همان شغل انبیا است. انبیا آمدند، از اول هر نبیای آمده است تا آخر، فقط شغلش این بوده که انسان درست بکند، تربیت کند انسانها را. شغل معلمی همان شغل انبیا است.
📚صحیفه نور ،جلد ٧،صفحه ٧٧
🌹شهادت استاد مرتضی مطهری(روز معلّم) گرامی باد.
#امام_خمینی
📌 بازنشر کلیه مطالب جهت روشنگری عموم مردم ، بدون ذکر منبع هم مجاز است.
8.77M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔆 پرویز پرستویی: به ما و حاضران فحش ناموسی دادند
✍ توضیحات پرویز پرستویی درباره حرکت غیراخلاقی ضد انقلاب و منافقین در جریان نمایش یک فیلم در آمریکا
📌 بازنشر کلیه مطالب جهت روشنگری عموم مردم ، بدون ذکر منبع هم مجاز است.
🔆 شاخص را گم نکنیم
👈 درباره کلیپ پخش شده از آقای #نادر_طالب_زاده درباره #واکسن
🔰 کلیپی از ایشان در حال انتشار است که در آن ایشان فرمایشاتی دارند در مضرات #واکسن ، حالا دوستان می فرمایند ایشان که مورد تائید بوده و حتی رهبری هم برایشان پیام تسلیت فرستاده ، پس حتما حرفهایش درست بوده و...
👈 اما جواب
1️⃣ مکرر در مکرر به دوستان و سروران و عزیزان انقلابی این نکته را گفتیم که در تحلیل ها باید یک شاخص داشت و طبق آن شاخص جلو رفت ، وگرنه تحلیل ما هیچ قالب و محتوایی نخواهد داشت و دچار تناقض می شویم
2️⃣ در موضوع واکسن، شاخص ما حرف ها و توصیه ها و دستورات رهبری بوده و بس، نه هیچ احدالناس دیگر ، بحث واکسن از آنجاییکه مربوط به آحاد مردم بوده و دولت هم باید در این قضیه ایفای نقش می کرده ، یک بحث حکومتی بوده ،
در این گونه بحث ها که باید یک قانون و یک رویه در کشور حاکم شود، حرف آخر را رهبری می زنند و بس و حرفهای ایشان را هم قبلا مفصل در این زمینه گفتیم
3️⃣ طبق کدام قاعده و مبنا و اصل، برخی اینطور نتیجه می گیرند حالا که یک نفر مورد تائید جبهه انقلاب بوده یا رهبری برایش پیام تسلیت فرستاده است، این یعنی همه حرفها و همه گفته ها و نوشته ها و تحلیل ها و نظراتش عینا معصوم و صحیح است ؟
این را چطور برخی نتیجه گرفتند؟
👈 تائید یک نفر یعنی تائید همه حرف ها و نظرات ؟؟؟؟ 👉
⬅️ اهل علم می دانند سست و غلط بودن این حرف را ➡️
4️⃣ قبلا هم عرض کردیم بحث جان مردم شوخی نیست که رهبری بخواهد سکوت کند با آنکه ضررها را می داند !!!
، اینکه رهبری نظرش چیزی باشد و به مردم چیزی دیگر بگوید دقیقا خلاف حرفهای رهبری است و ایشان بارها فرمودند نظر عمومی ایشان با نظر خصوصی ایشان هیچ فرقی ندارد، پس شاخص ما حرف #ولی_فقیه است و بس ، نه کسی دیگر
5️⃣ آنهایی که طبق این شاخص بروند جلو، هیچوقت در تحلیل ها دچار تناقض نمی شوند ، ما نظرات افراد را با شاخص #ولایت_فقیه می سنجیم ، همیشه این شاخص راهگشاست و تجربه ثابت کرده هیچوقت غلط نبوده
👈 باز هم تکرار می کنم این نکته مهم علمی را بدانید که در پژوهش ها و تحقیقاتتان خیلی موثر است و آن اینکه 👈👈👈 تائید یک نفر و دفاع و تکریم از او ، به معنی تائید همه گفتارها و نوشتارهایش نیست ، هر جا خلاف شاخصه های #ولایت_فقیه بود قطعا ما آن حرف و تحلیل را نمی پذیریم 👉👉👉
🌀 حواسمان باشد شاخص را گم نکنیم
✍️ احسان عبادی
📌 بازنشر کلیه مطالب جهت روشنگری عموم مردم ، بدون ذکر منبع هم مجاز است.