eitaa logo
برادرانه
219 دنبال‌کننده
26.8هزار عکس
10.9هزار ویدیو
323 فایل
حسین برادران پرسش سوالات دینی @Hossein_baradaranh
مشاهده در ایتا
دانلود
🕌 روش فراری دادن مردم از امام حسین ( ع ) قسمت: ۵/۴ 8⃣ نصب پرچمهای عریض و طویل در خیابانها و پیاده روها برای چشم و همچشمی. 9⃣ برپایی ایستگاه های صلواتی با صدای بسیار زیاد، با اشغال همۀ پیاده رو و خیابان به جهت پذیرایی از خودروهای عبوری! 🔟 چشم و همچشمی در به رخ کشیدن سنگین ترین و بزرگترین علَم ها و علامت ها، و مزیّن به مجسمه های شیر، اژدها، اسب، گُرز، زنجیر، عصا (که متخصصین معتقدند از مسیحیت وارد مراسم شیعیان شده!) و رقابت جوانان در حمل آنها! 1⃣1⃣ برگزاری مراسم قمه زنی، زنجیر تیغی، لطمه زنی، سینه زنی با بدن و پای لخت و گاه روی آتش و خار، که از بهترین سوژه ها برای دشمنان می شود! 2⃣1⃣ ذبح گاو، گوسفند و شتر در خیابان های اصلی، خصوصا جلوی چشم کودکان، همراه با ازدحام جمعیت و مزاحمت برای عابرین. 3⃣1⃣ برپایی مجالس شوخی و خندۀ آخر شب اعضاء هیات در جلوی محل مراسم و خیابان، 4⃣1⃣ بوق زدن اتومبیل ها و روشن کردن موتورسیکلت ها و گاز دادن های وحشتناک جهت صاف شدن صدای اگزوز در ساعت 2 بامداد! 🔴ختم جلسۀ محرمانۀ فرضی دشمنان اسلام، در «چگونگی دورکردن مردم از امام حسین»! 🔘 ادامه دارد ...
📖بهترین روش برای مطالعه حادثه عاشورا 📜بسیارى از مردم ـ و حتّى دانش آموختگان ـ عادت دارند حوادث تاریخى را جداى از یکدیگر مطالعه کنند که در این صورت ممکن است بسیارى از پرسش ها براى آنها بدون پاسخ بماند. در حالى که تاریخ، سلسله حوادثى است که مانند حلقه هاى زنجیر به هم پیوسته است؛ هر حادثه بزرگ یا کوچک امروز، ریشه اى در گذشته و آثارى در آینده دارد و هر قدر حادثه بزرگ تر باشد، ریشه ها پیچیده تر، و آثار فزون تر خواهد بود. کتابهایى که حوادث خونبار عاشوراى حسینى را شرح مى دهد، غالباً به صورت یک حادثه غم انگیز و جدا از دیگر حوادث تاریخى از آن یاد کرده اند، هر چند در همان محدوده، داد سخن داده باشند. ولى اگر ریشه این حادثه عظیم را در گذشته تاریخ اسلام و حتّى در عصر جاهلیّت بررسى کنیم و آثار و ثمرات آن را در قرون بعد و حتّى امروز مورد توجّه دقیق قرار دهیم، عاشورا عظمت و مفهوم دیگرى پیدا مى کند و جزء جزء این حادثه معنى مى شود و پاسخ بسیارى از پرسش هاى مربوط به آن آشکارتر مى گردد.(۱)   ✍پی نوشت : (۱). گرد آوری از کتاب: عاشورا ریشه ‏ها، انگیزه‏ ها، رویدادها، پیامدها، سعید داودی ومهدی رستم نژاد،(زیر نظر آیت الله العظمى ناصر مکارم شیرازى) ، امام على بن ابى طالب علیه السلام‏ ، قم‏ ، ۱۳۸۸ ه. ش‏ ، ص ۲۶.
✅ پيامبر صلي الله عليه و آله:  مَنْ اَحَبَّ اَنْ يَكونَ اَتْقَى النّاسِ فَلْيَتَوَكَّلْ عَلَى اللّه ِ؛   هر كس دوست دارد با تقواترين مردم باشد، بايد به خدا توكّل كند. من لايحضره الفقيه، ج 4، ص 400، ح 5858.
امام خمینی رحمت الله علیه 💠این حب نفس، این حب جاه، این حب مسند اینها دین را از بین می برد، یک قدری فکر کنید که این حب را از دلتان بیرون بکنید. 📚صحیفه نور ، جلد ۲۲ ، صفحه ۹ ‍ ✍ عالم محضر خداست، در محضر خدا معصیت نکنید. در محضر خدا، باهم دعوا نکنید سر امور باطل و فانی. برای خدا کار کنید و برای خدا پیش بروید، شما باید خداوند را حاضر و ناظر بدانید. 📚 منبع : صحیفه امام، ج 19، ص 179
📚 بخوانید : جمعه ها . مهدویت 💠 امام مهدی علیه السلام در قرآن ✳️هَلْ يَنظُرُونَ إِلَّا أَن تَأْتِيَهُمُ الْمَلَائِكَةُ أَوْ يَأْتِيَ رَبُّكَ أَوْ يَأْتِيَ بَعْضُ آيَاتِ رَبِّكَ ۗ يَوْمَ يَأْتِي بَعْضُ آيَاتِ رَبِّكَ لَا يَنفَعُ نَفْسًا إِيمَانُهَا لَمْ تَكُنْ آمَنَتْ مِن قَبْلُ أَوْ كَسَبَتْ فِي إِيمَانِهَا خَيْرًا ۗ قُلِ انتَظِرُوا إِنَّا مُنتَظِرُونَ آیا جز این انتظار دارند که فرشتگان به سراغشان آیند، یا پروردگارت (خودش) به سوى آنها بیاید، یا بعضى از آیات پروردگارت (و نشانه هاى رستاخیز)؟! امّا آن روز که بعضى از آیات پروردگارت (نشانه هاى مرگ و عذاب) ظاهر شود، ایمان آوردن کسى که قبلاً ایمان نیاورده، یا در ایمانش عمل نیکى انجام نداده، سودى به حالش نخواهد داشت. بگو: «(اکنون که شما چنین انتظارات نادرستى دارید،)انتظار بکشید! ما هم انتظار (کیفر شما را) مى کشیم!» (انعام/158) ✔️ ابوبصیر نقل كرده است: امام صادق علیه السلام در باره این سخن خدای عز و جل: «یَوْمَ یَأْتِی بَعْضُ آیَاتِ رَبِّكَ لاَ یَنفَعُ نَفْسًا إِیمَانُهَا لَمْ تَكُنْ آمَنَتْ مِن قَبْلُ أَوْ كَسَبَتْ فِی إِیمَانِهَا خَیْرًا» چنین فرمود: یعنی خروج قائم منتظر علیه السلام از بین ما است. سپس فرمود: ای ابو بصیر! خوشا به حال پیروان قائم ما، كه در انتظار ظهور وی در زمان غیبت و پیرو او در زمان ظهورش هستند. آنان اولیای خدایند كه هیچ ترسی بر آنان نیست و نه دچار نگرانی و غمگینی می‌شوند.«۲» ✍كمال الدین و تمام النعمة، ص ۳۳۴ ح ۵۴، ینابیع المودة ص ۴۲۲.
قالَ الْحُسَيْنُ عليه  السلام : اِنَّ قَوْماً عَبَدُوا اللّه َ رَغْبَةً فَتِلْكَ عِبادَةُ التُّجّارِ، وَاِنَّ قَوْماً عَبَدُوا اللّه َ رَهْبَةً فَتِلْكَ عِبادَةُ الْعَبيدِ، وَاِنَّ قَوْماً عَبَدُوا اللّه َ شُكْراً فَتِلْكَ عِبادَةُ الاَْحْرارِ، وَ هِىَ اَفْضَلُ العِبادَةِ. گروهى خدا را با علاقه (به پاداش) پرستش مى كنند، اين عبادت تاجران است، گروهى خـدا را از روى تـرس عبادت مى كنند، اين پرستش بردگان است، و گروهى خدا را بخاطر سـپاسگزارى و تشـكّر از او پرستش مى كنند، اين عـبادت آزادمردان است و آن بهترين عبادت است. بحارالانوار، 78، 117.
10.11M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 از فوت بازیگر سریال ستایش تا توقف پخش فرمول یک
✔️ امام خمینی رحمت الله علیه ؟ 💠 عاشورا یک مسئله بسیار مهم سیاسی- عبادی است در این ماه ، اجتماعات داشته باشند، خطبا هم بروند مسائل روز را برایشان بگویند و تعزیه بگویند و گریه بکنند برای ، این یک شعار الهی است. انقلاب کردیم که را زنده کنیم. زنده نگه داشتن یک مسئله بسیار مهم سیاسی- عبادی است. کردن برای شهیدی که همه چیز را در راه اسلام داد، یک مسئله سیاسی است؛ یک مسئله‌ای است که در پیشبرد انقلاب اثر بسزا دارد. ما ملت هستیم، ما ملتی هستیم که با همین اشکها سیل جریان می‌دهیم و خرد می‌کنیم سدهایی را که در مقابل اسلام ایستاده است. صحیفه نور،جلد 13،صفحه 156 بیانات امام خمینی(ره) در جمع وعاظ و خطبای مذهبی مورخ : ۱۴ آبان ۱۳۵۹ 🌷 اللهم عجل لولیک الفرج 🌷 📚✒️📚✒️📚✒️📚✒️📚✒️📚✒️
⚠️ یک توصیه به مجالس عزاداری ⛔️ «توصيه‌ى من به عزاداران اين است كه موجبات ناراحتى مردم را فراهم نكنند... اين حرف كه: «نه! مال امام حسين است كسى كه خوابش نمى‌برد مى‌خواهم خوابش نبرد»، اين حرف غلطى است، به هيچ‌وجه مورد قبول نيست. 📢 بعضى‌ها - شنيده شده - سينه زنى مى‌كنند پشت بلندگو. خب سينه زنى پشت بلندگو چرا؟ يا روضه‌خوانى و مرثيه‌خوانى و سخنرانى اگر بناست از بلندگو پخش بشود، بايد در بين مستمعين پخش بشود. در خيابان، در پشت بام، در محله كه مستمعى ندارد اين گوينده! در داخل مجلس مستمع دارد و اگر احتياج هست آن‌جا بلندگو بگذاريد. بيرون مجلس، ساعتهاى ديروقت شب، مردم را اذيت كردن، يك بيمار را از خواب انداختن، اين با هيچ منطق اسلامى و حسينى تطبيق نمى‌كند.» ١٣٦٦/٦/٦ ____ 💫 آیت الله سیدعلی خامنه‌ای و نوجوانان ایران اسلامی
🕌 روش فراری دادن مردم از امام حسین ( ع ) قسمت: ۵/۵ و پایانی 👈و تو ای پیرو رسول الله (ص) و شیعۀ ائمۀ اطهار (ع)، آیا با بی تفاوتی و حتی بدون یک تذکر کوچک، از کنار این همه انحراف و منکر و معضل می گذری؟ 🌷جابرابن عبدالله انصاری در روایتی نقل می‌کند که امام باقر (ع) به من فرمودند👇 🔹"اى جابر! شیعیان ما با فروتنى، تواضع، امانت‌داری، یاد دائم خدا، روزه، نماز، نیكى به پدر و مادر، مراعات حقوق همسایه، رسیدگی به فقرا، ادای قرض بدهکاران، کمک به یتیمان، صداقت، تلاوت قرآن، خوش زبانی و رفتار نیکو شناخته می‌شوند. 🔸اگر کسی بگوید: من علی را و بالاتر از آن رسول خدا را دوست دارم، ولی از سیرۀ ایشان پیروی نکند؛ این محبّت برای او هیچ سودى نخواهد داشت! 🔹به خدا قسم، جز با اطاعت خداى تبارك و تعالى، تقرّب به او امکان ندارد . هر كه مطیع خدا باشد، دوست و شیعۀ ماست و هر كه نافرمانى خدا كند، دشمن ما خواهد بود، 🔹و ولایت ما «جز با عمل كردن و پرهیزکاری» به دست نمی‌آید." 📚 (كافی، جلد ‏2، صفحه 75)
✳️قیام امام حسین(علیه السلام)، تکلیف الهی 💠هنگامى که امام(علیه السلام) به منزلگاه «زباله»(۱) رسید، خبر شهادت برادر رضاعى اش ـ عبدالله بن یقطر (علاوه بر شهادت مسلم و هانى) ـ را شنید، نوشته ایى را بیرون آورد و براى مردم خواند: ««بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ» أَمّا بَعْدُ؛ فَقَدْ أَتانا خَبَرٌ فَضیعٌ! قَتْلُ مُسْلِمِ بْنِ عَقیل وَ هانِی بْنِ عُرْوَةَ وَ عَبْدُاللّهِ بْنِ یَقْطُرَ، وَ قَدْ خَذَلَتْنا شیعَتُنا، فَمَنْ أَحَبَّ مِنْکُمُ الاِنْصِرافَ فَلْیَنْصَرِفْ، لَیْسِ عَلَیْهِ مِنّا ذِمامٌ»؛ (به نام خداوند بخشنده مهربان، امّا بعد! خبر ناگوار شهادت مسلم بن عقیل و هانى بن عروه و عبدالله بن یقطر به ما رسید، شیعیان ما از یارى مان دست کشیدند، پس هر کس از شما بخواهد برگردد مى تواند. هیچ بیعتى از ما بر عهده او نیست). به دنبال این سخنان، مردم از چپ و راست از اطراف امام پراکنده شدند، تنها همان عدّه از یاران آن حضرت که از مدینه با او همراه بودند، باقى ماندند. این سخن را بدان جهت فرمود که عدّه اى فکر مى کردند امام(علیه السلام) به شهرى وارد مى شود که مردم آن سامان همه مطیع فرمان او هستند و امام زمام حکومت را به دست خواهد گرفت و آنها بهره مادّى خواهند برد! ولى هنگامى که دیدند مردم بى وفاى کوفه دست از یارى امام کشیدند و قاعدتاً راهى جز شهادت براى امام و یارانش نیست از گرد آن حضرت پراکنده شدند.(۲) همچنین هنگامی که امام حسین(ع) خبر شهادت حضرت مسلم را از فرزدق شاعر شنید فرمود: «رَحِمَ اللهُ مُسْلِماً فَلَقَدْ صارَ إِلى رَوْحِ اللهِ وَ رَیْحانِهِ وَ جَنَّتِهِ وَ رِضْوانِهِ، أَلاَ إِنَّهُ قَدْ قَضَى ما عَلَیْهِ وَ بَقِىَ ما عَلَیْنا»؛ (خداوند مسلم را رحمت کند، او به سوى رَوْح و ریحان و بهشت و رضوان خداوند رهسپار شد، بدانید او به تکلیف خویش عمل کرد و هنوز تکلیف ما باقى مانده است). این سخنان به خوبى نشان مى دهد که امام(علیه السلام) رسالت و مأموریّت خاصّى در این سفر خطرناک براى خویش مى دید، و گرنه بعد از علم و اطّلاع از پیمان شکنى مردم کوفه و شهادت «مسلم» و «هانى» و «عبدالله بن یقطر» مى بایست به مکّه، یا مدینه باز گردد و تردیدى به خود راه ندهد، نه این که به سوى کوفه که ابن زیاد بر آن تسلّط کامل پیدا کرده بود برود، به خصوص این که بیعت را از همه همراهان بر مى دارد و با صراحت مى گوید ما به سوى خطر پیش مى رویم آنها که غیر از این گمان مى کردند آزادند، بازگردند. (۳) ✍پی نوشت : (۱). زباله، منزلگاهى است معروف، در مسیر کوفه به مکّه، نزدیک منزل ثعلبیّه. (۲). تاریخ طبرى، ج ۴، ص ۳۰۰-۳۰۱ ; ارشاد مفید، ص ۴۲۴ و بحارالانوار، ج ۴۴، ص ۳۷۴ (با مختصر تفاوت). (۳). گردآوری از کتاب: «عاشورا ریشه‏ ها، انگیزه ‏ها، رویدادها، پیامدها»، سعید داودی و مهدی رستم نژاد،(زیر نظر آیت الله العظمى ناصر مکارم شیرازى)، انتشارات امام على بن ابى طالب(علیه السلام‏)، قم، ۱۳۸۸ هـ.ش‏، ص ۳۶۰.