💠روز #قدس، روز اسلام است
روز قدس فقط روز فلسطین نیست، روز اسلام است؛ روز حکومت اسلامی است. روزی است که باید جمهوری اسلامی در سراسر کشورها بیرق آن برافراشته شود. روزی است که باید به #ابر_قدرتها فهماند که دیگر آنها نمی توانند در ممالک اسلامی پیشروی کنند.
#امام_سید_روح_الله_موسوی_خمینی
#صحیفه_امام
#امام_خمینی
📚صحیفه نور، جلد ٨ ، صفحه ٢٣۴
✳️پيامبر صلي الله عليه و آله :
اِذا حَمَلَتِ الْمَرأَةُ كانَتْ بِمَنْزِلَةِ الصّائِمِ القائِمِ المُجاهِدِ بِنَفْسِهِ وَ مالِهِ فىسَبيلِ اللّه ِ ، فَاِذا وَضَعَتْ كانَ لَها مِنَ الأَجرِ ما لا تَدرى ما هُوَ لِعِظَمِهِ، فَاِذا اَرْضَعَتْ كانَلَها بِكُلِّ مَصَّةٍ كَعِدْلِ عِتْقِ مُحَرَّرٍ مِنْ وُلْدِ اِسماعيلَ ، فَاِذا فَرَغَتْ مِنْ رَضاعِهِ ضَرَبَمَلَكٌ عَلى جَنْبِها وَ قالَ : اِستَأنِفِى الْعَمَلَ، فَقَدْ غُفِرَ لَكِ ؛
هنگامى كه زن باردار مى شود ، همانند روزه دارِ شب زنده دار و مجاهدى است كه باجان و مالش در راه خدا جهاد مى كند و هنگامى كه فارق شود ، پاداشى دارد كه نمى دانى عظمت آن چه قدر است و هنگامى كه شير بدهد ، در هر بار مكيدن ، پاداش آزاد كردن يكى از فرزندان اسماعيل عليه السلام براى اوست و آن گاه كه شيردادن تمام شود ، فرشته اى بر پهلوى او مى زند و مى گويد : «عمل را از نو آغاز كن كه بى ترديد ، آمرزيده شدى» .
امالى صدوق ، ص 496، ح 678
❓چرا اسلام فقط دین عرب ها نیست و دینی است برای همۀ مردم جهان؟
1️⃣ زیرا نه تنها آیاتی در قرآن است که از آنها اظهار بیاعتنایی به مردم عرب از نظر قبول دین اسلام استنباط میشود، مثلا:
🔸اسلام نیازی به شما ندارد،
🔸اگر شما اسلام را نپذیرید، اقوام دیگری در جهان هستند که از دل و جان اسلام را خواهند پذیرفت.
2️⃣ بلکه از مجموع این آیات استنباط میشود که قرآن کریم روحیۀ آن اقوام دیگر را از قوم عرب برای اسلام مناسبتر و آماده تر میداند.
این آیات به خوبی «جهانی بودن اسلام» را میرساند.
🔸در سوره انعام، آیه 89 میفرماید:
فَانْ یکفُرْ بِها هؤُلاءِ فَقَدْ وَکلْنا بِها قَوْماً لَیسوا بِها بِکافِرینَ
اگر اینان (اعراب) به قرآن کافر شوند، همانا ما کسانی را نگاهبان آن خواهیم ساخت که قدر آن را بدانند و به آن مؤمن باشند.
🔸نیز در سوره محمد، آیه 38 میفرماید:
وَ انْ تَتَوَلَّوْا یسْتَبْدِلْ قَوْماً غَیرَکمْ ثُمَّ لایکونوا امْثالَکمْ
اگر شما به قرآن پشت کنید، گروهی دیگر جای شما را خواهند گرفت که مانند شما نباشند.
3️⃣ از نظر اسلام، قوم عرب و غیر عرب از نظر قبول یا رد اسلام مساوی اند.
👈اسلام میخواهد به اعراب بفهماند که آنها چه ایمان بیاورند و چه نیاورند، این دین پیشرفت خواهد کرد، زیرا اسلام دینی نیست که فقط برای قوم مخصوصی آمده باشد ...
📙 (استاد مطهری، کتاب «خدمات متقابل اسلام و ایران»، ص ۶۳)
#به_حول_قوه_الهی_کرونا_را_شکست_میدهیم
🔰 جبههی انقلاب را گسترش بدهید
🔻رهبرانقلاب در ارتباط تصویری با نمایندگان تشکلهای دانشجویی:
🔹 جبههی انقلاب را گسترش بدهید؛ یارگیری کنید؛ حذف نکنید. بعضیها که به اسلام و انقلاب معتقدند، در فلان مسئله با شما موافق نیستند؛ این موجب طرد نشود. البتّه منظور جذب منافق و آدم بیاعتقاد نیست. ۹۹/۲/۲۸
💠مادر بزرگوار سردار حاج قاسم سلیمانی که از دنیا رفتند، پس از چند روز با جمعی از خبرنگاران تصمیم گرفتیم برای عرض تسلیت به روستای قنات ملک برویم. با هماهنگی قبلی، روزی که سردار هم در روستا حضور داشتند، عازم شدیم. وقتی رسیدیم ایشان را دیدیم که کنار قبر مادرشان نشسته و فاتحه میخوانند. بعد از سلام و احوالپرسی به ما گفت من به منزل میروم شما هم فاتحه بخوانید و بیایید.
بعد از قرائت فاتحه به منزل پدری ایشان رفتیم. برایمان از جایگاه و حرمت مادر صحبت کرد و گفت: این مطلبی را که میگویم جایی منتشر نکنید. گفت: همیشه دلم میخواست کف پای مادرم را ببوسم ولی نمیدانم چرا این توفیق نصیبم نمیشد. آخرین بار قبل از مرگ مادرم که اینجا آمدم، بالاخره سعادت پیدا کردم و کف پای مادرم را بوسیدم. با خودم فکر میکردم حتماً رفتنیام که خدا توفیق داد و این حاجتم برآورده شد.
سردار در حالی که اشک جاری شده بر گونههایش را پاک میکرد، گفت: نمیدانستم دیگر این پاهای خسته را نخواهم دید تا فرصت بوسیدن داشته باشم.
www.khabaronline.ir ✍
🌸 رسولُ اللّه ِ صلى الله عليه و آله
ـ لَمّا سُئلَ عن بِرِّ الوالِدَينِ بَعدَ مَوتِهِما ـ : نَعَم ، الصَّلاةُ عَلَيهِما ، والاستِغفارُ لَهُما ، وإنفاذُ عَهدِهِما مِن بَعدِهِما ، وصِلَةُ الرَّحِمِ الّتي لا تُوصَلُ إلّا بِهِما ، وإكرامُ صَديقِهِما
ـ در پاسخ به سؤال از نيكى كردن به پدر و مادر بعد از فوت آنان ـ فرمود : آرى، دعاكردن براى آنها، آمرزش خواستن برايشان و اجرا كردن وصيت هايشان بعد از مرگ آنها وصله رحم كردن با خويشان آنها، و احترام گذاشتن به دوستان آنان.
الترغيب والترهيب : 3/323/32.
📚 بخوانید : افطاری سردار...
🌹امام صادق علیه السلام : مَن فَطَّرَ صائما فلَهُ مِثلُ أجرِهِ .
هركه روزه دارى را افطارى دهد ، اجرش همانند اجر او باشد .
الكافي : 4/68/1.
https://eitaa.com/BARADARANH1_IR
😷 خوردن این خوراکیها حال بیمار کرونایی رو بدتر میکنه!
❌#کرونا_را_شکست_میدهیم
✅#کانال_رسمی_سلامت_بمان
🆔@salamatbeman
💠زندگى برزخى
🔴تصویرهاى مختلفى درمورد زندگى برزخى ذکر شده است،که روشن ترین آنها آن است که: روح انسان بعد از پایان زندگى این جهان، در اجساد لطیفى قرار مى گیرد که از بسیارى از عوارضِ این ماده کثیف بر کنار است، و چون از هر نظر شبیه این جسم است، به آن «قالب مثالى» یا «بدن مثالى» مى گویند که نه به کلى مجرد است، و نه مادى محض، بلکه داراى یک نوع «تجرد برزخى» است.
بعضى از محققان آن را تشبیه به وضع روح در حالت خواب کرده اند که در آن حال، ممکن است با مشاهده نعمت هائى به راستى لذت ببرد و یا بر اثر دیدن مناظر هولناک معذب و متألم شود آنچنان که گاه واکنش آن در همین بدن نیز ظاهر مى شود، و به هنگام دیدن خواب هاى هولناک، فریاد مى کشد، نعره مى زند، پیچ و تاب مى خورد، بدن او غرق عرق مى شود.
حتى بعضى معتقدند: در حال خواب، به راستى روح با قالب مثالى فعالیت مى کند، و حتى بالاتر از آن معتقدند: روح قوى در حال بیدارى نیز مى تواند همان تجرد برزخى را پیدا کند، یعنى از جسم جدا شده و با همین قالب مثالى به میل خود، و یا از طریق خواب هاى مغناطیسى در جهان سیر کند و از مسائلى با خبر گردد.(۱)
بلکه بعضى تصریح مى کنند: قالب مثالى در باطن بدن هر انسانى هست، منتها به هنگام مرگ و آغاز زندگى برزخى، جدا مى شود و گاه در همین زندگى مادى دنیا نیز امکان جدائى ـ چنان که گفتیم ـ براى او حاصل مى شود.
حال اگر تمام این مشخصات را براى قالب مثالى نپذیریم، اصل مطلب را نمى توان انکار کرد؛ چرا که در روایات بسیارى به آن اشاره شده و از نظر دلیل عقل نیز هیچگونه مانعى ندارد.(۲)
پی نوشت :
(۱). مرحوم« علامه مجلسى» ضمن بیان این مطلب در« بحار الانوار» تصریح مىکند: تشبیه حالت برزخ به حالت رویا و خواب در بسیارى از اخبار وارد شده، و حتى امکان دارد نفوس قویه عالیه، داراى جسدهاى مثالى متعددى باشند، و به این وسیله روایاتى که مىگوید: امامان نزد هر کس در حال جان دادن حاضر مىشوند، نیاز به توجیه و تفسیرى نخواهد داشت.(بحار الانوار، جلد ۶، صفحه ۲۷۱)
✍(۲). گرد آوری از کتاب: تفسیر نمونه، آیت الله العظمی مکارم شیرازی، دارالکتب الإسلامیه، چاپ بیست و نهم، ج ۱۴، ص۳۴۵.