eitaa logo
برادرانه
219 دنبال‌کننده
26.8هزار عکس
10.9هزار ویدیو
323 فایل
حسین برادران پرسش سوالات دینی @Hossein_baradaranh
مشاهده در ایتا
دانلود
🌺امام صادق عليه السّلام فرمودند: ... و انه اليوم الذى اقام رسول الله(صلی الله علیه و آله و سلم) عليا(علیه السّلام) للناس علما و ابان فيه فضله و وصيه فصام شكرا لله عزوجل ذلك اليوم و انه ليوم صيام و اطعام و صلة الاخوان و فيه مرضاة الرحمن، و مرغمة الشيطان. عيد غدير، روزى است كه رسول خدا(صلی الله علیه و آله و سلم) على(علیه السّلام) را بعنوان پرچمدار براى مردم برافراشت و فضيلت او را در اين روز آشكار كرد و جانشين خود را معرفى كرد، بعد بعنوان سپاسگزارى از خداى بزرگ آن روزه را روزه گرفت و آن روز، روز روزه دارى و عبادت و طعام دادن و به ديدار برادران دينى رفتن است. آنروز روز كسب خشنودى خداى مهربان و به خاك ماليدن بينى شيطان است. وسائل الشيعه 7: 328، ضمن حديث 12.
67-18 8️⃣1️⃣قسمت هجدهم 🔰 یکی از مهمترین ابعاد و اهداف این دست از فعالیت های «سلمان» که شاید از دید خیلی ها دور مانده باشد، برقراری رابطه با «یهودیان صهیونیست» بود. لازم به گفتن نیست که تاسیس دو رژیم سعودی و صهیونیستی تقریبا در یک مقطع زمانی و به دست یک کشور یعنی استعمار انگلیس صورت گرفت. به گواه تاریخ حکومت پادشاهی که «عبدالعزیز» در عربستان بنا نهاد، تنها پس از به رسمیت شناخته شدن از سوی استعمار انگلیس و امضای معاهده «دارین» یا معاهده «القطیف» در سال 1915 میلادی از سوی جامعه بین المللی به رسمیت شناخته شد. تنها به فاصله دو سال یعنی در سال 1917 میلادی انگلیسی ها با معاهده «بالفور» رژیم صهیونیستی را رسمیت بخشیدند. 🌀 از دیگر وجوه تشابه رژیم سعودی و رژیم صهیونیستی نحوه شکل گیری و تاسیس است که هر دو بر پایه زور و قتل و کشتار و غصب یک سرزمین بنا شدند. این وجوه اشتراک در طول تاریخ باعث شده، تا به یکدیگر نزدیک باشند، به گونه ای که اسناد تاریخی ثابت می کند، آل سعود و صهیونیست ها از دهه 50 همواره با هم در ارتباط و پشتیبان و حامی یکدیگر بوده اند. ❇️ یکی از اسناد افشا شده در این ارتباط، نامه ای به خط «ملک فیصل»، پادشاه اسبق سعودی است که در سال 1966 برای «ریچارد جانسون»، رئیس جمهور وقت آمریکا نوشته و در آن درخواست کرده، نظامیان صهیونیست را برای مقابله با سربازان مصری در یمن اعزام کند. 🔘 (ادامه دارد...) 🗞 منبع : کانال عقیق
🕌 من مَكرَ بالنّاسِ رَدَّ اللّهُ سبحانَهُ مَكرَهُ في عُنُقِهِ هر كه به مردم نيرنگ بزند، خداوند سبحان نيرنگ او را گريبان گير خودش مى كند . 🔆 همه ما خوب میدانیم که بسیاری از ویدیوهای تقطیع شده از سخنرانی ها ،فقط برای تخریب شخصیت سخنران آماده شده و با حذف قسمت هایی از سخنرانی ، منظور مورد نظر را عوض میکنند ، پس به راحتی هر ویدیویی را باور و آن را منتشر نکنیم و در ریختن آبروی دیگران سهیم نشویم.
🔵عاقبت کتمان کنندگان حدیث غدیر نزد امیر المؤمنین(علیه السلام) 🌴در بسیارى از احادیثِ سوگند دادن و احتجاجِ در روز«رحبه» و روز«رکبان» به این مطلب اشاره شده است که گروهى از اصحاب پیامبر اکرم(صلى الله علیه وآله) که در غدیر خم حاضر بوده اند و نزد امیر المؤمنین(علیه السلام) شهادت به حدیث غدیر را کتمان کرده اند، به نفرین على(علیه السلام) گرفتار شده اند. در بسیارى از معاجم نیز به این رخداد تصریح شده است. آن گروه از این قرارند: ۱ ـ ابو حمزه أنس بن مالک، متوفّاى (۹۰، ۹۱، ۹۳). ۲ ـ براء بن عازب أنصارى، متوفّاى (۷۱، ۷۲). ۳ ـ جریر بن عبدالله بجلى، متوفّاى (۵۱، ۵۴). ۴ ـ زَیْد بن أرقم خزرجى، متوفّاى (۶۶، ۶۸). ۵ ـ عبد الرحمن بن مدلج(۱). ۶ ـ یزید بن ودیعه.(۲) ✍پی نوشت : (۱). در کتاب اُسد الغابة، ج۳، ص ۴۹۲، وى جزء کتمان کنندگان و مبتلایان به نفرین على شمرده شده است. ولى در کتاب إصابه، ج۲، ص ۴۲۱، شماره ۱۹۷ آمده است: وى از جمله کسانى است که در روز رحبه گواهى داد که از رسول خدا شنیده که فرموده است: «من کنتُ مولاه فعلىٌّ مولاه...». (۲). گردآوری از کتاب: گزیده ای جامع از الغدیر، علامه شیخ عبدالحسین امینی، ترجمه محمد حسین شفیعی شاهرودی، موسسه میراث نبوت، چاپ سوم، ص ۶۰.
🌸پيامبر صلي الله عليه و آله : مَن كُنتُ مَولاهُ فَعَلِيٌّ مَولاهُ ؛ هر كه من مولاى اويم پس على مولاى او است . الغدير ، ج 1 ، ص 196 .
📚 بخوانید : سه شنبه ها . پای درس لقمان حکیم 💠بدترین مردم ✳️امام صادق علیه السلام : از لقمان سوال شد : بدترین مردمان کیانند؟ گفت : ان که اهمیت ندهد که مردم او را بدکار ببینند . ✍بحارالانوار . جلد 13 . ص 421 https://eitaa.com/BARADARANH1_IR
💠قالَ الإمامُ الْهادي عليه  السلام : اَلْمَقاديرُ تُريكَ ما لَمْ يَخْطُرْ بِبالِكَ. حسابرسى ها، آنچه را كه به ذهنت خطور نمى كند به تـو نشـان خواهـد داد. بحارالأنوار، ج 78 ص 368.
🔴 راهپیمایی مخالفین محدودیت‌های کرونایی در / آزادی مطلق است یا عدالت؟ 🔹بنیان‌گذاران و اندیمشندان غرب جدید هیچوقت فکر نمی‌کردند لیبرالیسم روزی تمام ساختارهای عقلی و اخلاقی را هم در می‌نوردد و به آنارشیسم می‌رسد. چنان مست در شعار آزادی فردی شدند و بر شعله آتش لیبرالیسم دمیدند که امروز هزاران نفر اینگونه علیه یک مسئله بدیهی و عقلانی ایستاده‌اند و دیگران را نیز با خود به زیر می‌کشند. 🔹اگرچه احمق‌ها در همه جای دنیا وجود دارند در هر کشوری؛ ولی غرب امروز احمق‌های ساختاری را به جهان ارائه کرده است. جوکرهایی که خروجی سیستم غرب اند و هیچ مرز عقلانی، انسانی و علمی را نمی‌پذیرند. 🔹شاید عده‌ای حالا بگویند "به‌به، آلمان چقدر آزاد است" اما اینجا همانجایی است که تئوری آزادی مطلق را باطل می‌کند. وقتی آزادی با علم و منطق و عقل در تناقض می‌افتد باید جانب علم و عقل را گرفت و این برعهده حاکمیت‌هاست. 🔹به نظر می‌رسد تنها ارزش مطلق، است نه آزادی. عدالت یعنی گذاشتن هرچیزی در جای خود؛ پرداخت حق به هر صاحب حقی. تنها عدالت است که در هر صورت باید اجرا شود و هیچ مانعی نباید داشته باشد و مطلق است. 🔹لذا ممانعت از تظاهرات این جماعت که علیه محدودیت‌های کرونایی راهپیمایی کرده‌اند عین عدالت است چون حق خودشان و سایرین را ضایع می‌کنند.