#تحریفات_عاشورا
( قسمت هفتم)
✒تحریف تعداد کشته شدگان در روز عاشورا
📚در کتاب اسرار الشهاده نوشته شده است که لشکر عمر سعد در کربلا یک میلیون و ششصد هزار نفر بود.
✍ باید سوال کرد اینها از کجا پیدا شدند، اینها همه در کوفه بودند، مگر یک چنین چیزی می شود؟!
✍ و نیز در آن کتاب نوشته که امام حسین در روز عاشورا سیصد هزار نفر را با دست خودش کشت!
با بمبی که در هیروشیما انداختند تازه شصت هزار نفر کشته شدند و من حساب کردم که اگر فرض کنیم که شمشیر مرتب بیاید و در هر ثانیه یک نفر کشته شود، کشتن سیصد هزار نفر، هشتاد و سه ساعت و بیست دقیقهب وقت می خواهد.
بعد دیدند این تعداد کشته با طول روز جور در نمی آید، گفتند روز عاشورا هم هفتاد ساعت بوده است!
✍ همینطور درباره حضرت ابوالفضل گفته اند که بیست و پنج هزار نفر را کشت که حساب کردم اگر در هر ثانیه یک نفر کشته شود، شش ساعت و پنجاه و چند دقیقه و چند ثانیه وقت می خواهد. پس حرف این مرد بزرگ حاجی نوری را باور کنیم که می گوید اگر کسی بخواهد امروز بگرید، اگر کسی بخواهد امروز ذکر مصیبت کند، باید بر مصائب جدید اباعبدالله بگرید، بر این دروغ هایی که به ابا عبدالله علیه السلام نسبت داده می شود گریه کند.
✔️قدرت خون سيدالشهدا
✳️امام خمینی رحمت الله علیه :
💠شـمـا گمان نكنيد كه اگر اين مجالس عزا نبود و اگر اين دســتجات سينه زنى و نوحه سرايــى نبود ، 15 خرداد پيش مى آمد. هيچ قدرتى نمى توانســت 15 خرداد را
آنطور كند ، مگر قدرت خون سيدالشــهدا. و هيچ قدرتی نمى تواند اين ملتى كه از همه جوانب به او هجوم شــده اســت و از همه قدرت هاى بزرگ براى او توطئه چيده اند ، اين توطئه ها را خنثى كند ، الا همین مجالس عزا.
✍صحيفه امام؛ ج16؛ ص346.
✔️ پدر و پسری که در آغوش هم به شهادت رسیدند
💠وقتی در احوالات آلالله میخواندیم: « امام حسین علیه السلام وقتی بر بالین حضرت علی اکبر علیه السلام رسید که جان باخته بود. صورت بر چهره خونین او نهاد و دشمن را نفرین کرد: «قتلالله قوماً قتلوک...» و تکرار میکرد که: «علی الدنیا بعدک العفا». و جوانان هاشمی را طلبید تا پیکر او را به خیمهگاه حمل کنند.
✳️سردار "سیدمحمد باقرزاده" مسئول کمیته تفحص شهدا درباره چگونگی کشف پیکرهای مطهر شهیدان اسماعیل زاده - یک ساعت قبل از سال تحویل 89 در معراج شهدای اهواز - روایت میکند:
طی عملیات تفحص در منطقه چیلات، پیکر دو شهید پیدا شد، یکی از این شهدا نشسته بود و با لباس و تجهیزات کامل به دیوار تکیه داده بود. لباس زمستانی هم تنش بود. شهید دیگر لای پتو پیچیده شده بود. معلوم بود که این دراز کش مجروح شده است. اما سر شهید دوم بر روی دامن این شهید بود، یعنی شهید نشسته سر آن شهید دوم را به دامن گرفته بود.
خوب، پلاک داشتند، پلاکها را دیدیم که بصورت پشت سر هم است. 555 و 556 . فهمیدیم که آنها با هم پلاک گرفتهاند. معمولاً اینها که با هم خیلی رفیق بودند، با هم میرفتند پلاک میگرفتند.
اسامی را مراجعه کردیم در کامپیوتر. دیدیم که آن شهیدی که نشسته است، پدر است و آن شهیدی که درازکش است، پسر است. پدری سر پسر را به دامن گرفته است.
🌹شهید سید ابراهیم اسماعیلزاده موسوی پدر و سید حسین اسماعیلزاده پسر است، اهل روستای باقر تنگه بابلسر.
www.farsnews.✍
✔️اعلام وفاداری اصحاب امام حسین(علیه السلام) در شب عاشورا
📜پس از سخنان صریح و آزادمنشانه ابى عبدالله(علیه السلام) در میان یارانش در شب عاشورا ـ مبنی بر این که آنها کشته خواهند شد و هر کس می خواهد برود، برود ـ یاران مخلص امام(علیه السلام) یکی یکی بلند شده و مراتب وفاداری و اخلاص خود را به حضرت(علیه السلام) نشان دادند. ابتدا عبّاس بن على - برادر رشیدش - به امام(علیه السلام) عرض کرد: براى چه دست از تو برداریم؟ براى این که پس از تو زنده بمانیم؟ خدا نکند هرگز چنین روزى را ببینیم!!
آنگاه برادران امام و فرزندان و برادرزادگان او و فرزندان عبدالله بن جعفر (فرزندان حضرت زینب) به پیروى از عبّاس یکى پس از دیگرى، سخنان مشابهى گفتند، طبعاً امام(علیه السلام) از این همه وفادارى و پایمردى و شهامت در انتخاب بهترین راه و بهترین سرنوشت شاد شد.
آنگاه روى به فرزندان عقیل نمود و فرمود:
«یا بَنی عَقیل! حَسْبُکُمْ مِنَ الْقَتْلِ بِمُسْلِم، اِذْهَبُوا قَدْ أَذِنْتُ لَکُمْ»؛ (افتخار شهادت مسلم براى خاندان شما کافى است، اینک من به شما اجازه مى دهم که بروید و از این وادى پر خطر خود را نجات دهید).
آنها عرض کردند: «مردم چه مى گویند؟! مى گویند ما بزرگِ خاندان و سالار و افتخار خود و عموزادگان خود را که بهترین مردم بودند در چنگال دشمن رها کردیم، بى آن که با آنها به طرف دشمن تیرى رها کنیم و یا با نیزه هاى خویش زخمى بر دشمن وارد سازیم و یا شمشیرى علیه آنان به کار ببریم!!».
نه به خدا سوگند! چنین نمى کنیم، بلکه جان خود و اموال و اهل خود را فداى تو سازیم و در کنار تو جهاد مى نماییم و راه پر افتخار شهادت را که تو پیشتاز آن هستى مى پیماییم. زندگى پس از تو ننگمان باد!
سپس مسلم بن عوسجه به پا خاست و گفت: «آیا تو را در این شرایط در حلقه محاصره دشمن رها کنیم و برویم؟ در پیشگاه خدا براى تنها گذاردن تو چه عذرى داریم؟ به خدا سوگند از تو جدا نخواهم شد تا نیزه خود را در سینه آنها فرو برم و تا قبضه این شمشیر در دست من است بر آنان حمله مى کنم و اگر سلاحى نداشته باشم که با آن پیکار کنم با سنگ بر آنان حمله کنم، تا آنجا که همراه تو جان بسپارم».
پس از او شجاع دیگرى به نام «سعید بن عبدالله حنفى» بپاخاست و ضمن بیان وفادارى خود گفت:
«نه به خدا سوگند هرگز تو را رها نخواهیم کرد، تا خداوند را گواه بگیریم که حرمت پیامبر اکرم(صلى الله علیه وآله) را در غیاب او در حقّ تو رعایت کردیم. به خدا سوگند اگر بدانم که در راه تو کشته مى شوم و دگر بار زنده شده و در آتش سوزانده مى شوم و خاکسترم را به باد مى دهند و هفتاد بار، با من چنین کنند، باز هم هرگز از تو جدا نخواهم شد تا در رکاب تو جان دهم. پس چرا چنین نکنم در حالى که کشته شدن فقط یک بار است و پس از آن کرامتى جاودانه است که پایانى ندارد».
پس از او، یاران نامدار امام(علیه السلام) زهیر بن قین و گروه دیگرى از اصحاب، سخنان حماسى همانندى بر زبان جارى ساختند.(۱)
تاریخ جهان را ورق بزنید، آیا مى توانید جریانى شبیه جریان شب عاشورا پیدا کنید، شبى که پیشواى مردم و فرمانده لشکر، به همه سپاهیان و افسران خود اذن ترک منطقه و نجات از مهلکه دهد، و آنها با علم و یقین به مرگ در فرداى آن شب، با افتخار و شادى اعلام وفادارى کنند و آماده باشند که نه یک جان، بلکه اگر هزارجان داشته باشند فداى او کنند!
چه حماسه باشکوه، چه صحنه عجیب و فراموش نشدنى، و چه علاقه و عشق آتشینى به شهادت در راه خدا و در رکاب یک رهبر الهى و آسمانى.
بى شک اگر اراده آهنین و عزم راسخ، و وفادارى بى نظیر آنها در میان مسلمین جهان تقسیم گردد هر کدام سهم وافرى خواهند داشت و دشمنان را براى همیشه مأیوس خواهند کرد.
(۲)
✍پی نوشت :
(۱). الدمعة الساکبة، ج ۴، ص ۲۷۱؛ ناسخ التواریخ، ج ۲، ص ۱۵۸-۱۸۰. بخشى از این ماجرا در ارشاد مفید، ص ۴۴۲-۴۴۳ آمده است.
(۲) . گرد آوری از کتاب: عاشورا ریشه ها، انگیزه ها، رویدادها، پیامدها، زیر نظر آیت الله مکارم شیرازی، ص ۳۹۳.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ببینید :
⚫️ یک خط روضه....
https://t.me/joinchat/AAAAAEAbLRT9deqJ4v5sMQ
درحادثهکربلاباسهنمونهشخصیت
روبرومیشویم.
اول:حسین(ع)
حاضرنیستتسلیم ظلموحرفزور
شودوتاآخرمیایستد.
خودشوفرزندانششهیدمیشوند.
٬هزینهانتخابشرامیده وبهچیزیکهنمیخواهدتننمیدهد.
ازآبمیگذرد٬ازآبرونمیگذرد.
دوم: یزید
همهراتسلیممیخواهد.
مخالفراتحملنمیکند.
نوه پیغمبرراسرمیبرد. ٬بیآبرویرابهجانمیخرد
تابهچیزیکهمیخواهدبرسد.
سوم: عمرسعد
بهروایتتاریخ تاروزهشتممحرم
درتردیداست.
همخدارامیخواهد،هماخرترا
هممیخواهدحسین(ع)راراضی
کندهمیزیدرا.
هماماراتریرامیخواهدهم
احتراممردمرا.
نهحاضراستازقدرتبگذرد
نهازخوشنامی.
ما آدمهایمعمولیراستشنهجرات
وارادهحسین(ع)شدنراداریمونه
قدرتوابزاریزیدشدنرا.
امادرونهمهمایکعمرسعداست
منبیشترازهمهازعمرسعدشدن
میترسم...
✍دکتر شریعتی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ببینید : ⚫️ یک خط روضه....
🌴 ساعاتی پیش....ظهر عاشورا....آیت الله العظمی صافی گلپایگانی....
https://t.me/joinchat/AAAAAEAbLRT9deqJ4v5sMQ
زیبائی های سپاه امام حسین(ع)
سرور جوانان اهل بهشت وزینت دوش نبی(ص) در صدر سپاه وسیدالشهدا
ماه بنی هاشم وشجاعترین پهلوان عرب علمدار وسقای کربلا درمیان شهدا
زهیر تاجر واز پولدارترین های عرب درجمع شهدا
جون غلام فقیر وکهنه پوش درمیان شهدا
نوزاد شش ماهه در جمع شهدا
دختر سه ساله در میان شهدا
حبیب ابن مظاهر ومسلم ابن عوسجه هردو کهنسال درجمع شهدا
نوجوانانی چون عبدالله ابن حسن وقاسم ابن الحسن وفرزند حبیب ابن مظاهر درجمع شهدا
جوانانی چون علی اکبر(ع) وفرزندان حضرت زینب (س) درمیان شهدا
میانسالانی چون عباس(ع) و عون وجعفر فرزندان ام البنین درجمع شهدا
تازه داماد وتازه مسلمانی چون وهب به همراه همسرش در جمع شهدا
ترکانی بنام اسلم و واضح درمیان شهدا
ایرانیانی بنام سالم یزدی وسعد وسعیددرجمع شهدا
تائبی بنام حر وفرزندش درمیان شهدا
چند فرد معلول درجمع شهدا
شاید پیام این جمع ناهمگون این باشد که کوچک وبزرگ
وپیر وجوان
وپولدار وفقیر
وپهلوان و معلول
وعرب وعجم وترک
همگی مخاطب ومراد خود را در سپاه امام حسین(ع) پیدا کنند وسفینه النجات بودن امام حسین شامل حال همه باشد.
و این چشمه ای از برکات سپاه ابا عبدالله الحسین علیه السلام است.
#تحریفات_عاشورا
( بخش هشتم و پایانی )
تحریف در مورد امام سجاد علیه السلام
✍ تحریف دیگری که مخصوص ما ایرانی ها است این است که به امام چهارم علیه السلام می گوییم امام زین العابدین بیمار! غیر از زبان فارسی در جای دیگر این کلمه بیمار را به دنبال اسم امام زین العابدین نمی بینیم.
✍ در زبان عربی چنین کلمه ای نیست. ایشان القاب زیادی دارند، السجاد و ذوالثفنات، از القاب ایشان است. آیا شما در دنیا کتابی پیدا می کنید که لقبی به زبان عربی به امام داده باشند که مفهوم بیمار را برساند؟!
✍ امام زین العابدین تنها در ایام حادثه عاشورا (بگویم تقدیر الهی بود برای این که باید این امام زنده می ماند و نسل امام حسین از این طریق محفوظ می ماند) بیمار بودند و همان بیماری سبب نجات ایشان شد.
✍ چند بار تصمیم گرفتند امام را بکشند اما چون بیماری ایشان شدید بود، گفتند: چرا او را بکشیم؟ او دارد می میرد.
✍ در دنیا چه کسی هست که در عمرش بیمار نشده باشد؟ در غیر این چند روز ببینید؟ آیا یک جا نوشته اند که امام زین العابدین بیمار بود؟! ولی ما امام زینالعابدین را به صورت یک بیمار مریض زرد رنگ تب داری که همیشه عصا به دستش است و کمر خم کرده و راه می رود و آه می کشد، ترسیم کرده ایم!!
✍ همین دروغ، همین تحریم سبب شده است که بسیاری از اشخاص آه بکشند، ناله بکنند، خودشان را به موش مردگی بزنند تا مردم آنها را احترام کنند و بگویند آقا را ببینید درست مانند امام زین العابدین بیمار است، این تحریف است.
✍ امام زین العابدین(ع) با امام حسین(ع) هیچ فرقی نداشته است. با امام باقر(ع) و امام صادق (ع)از نظر مزاج و بنیه هیچ فرقی نداشت.
✍ امام بعد از حادثه کربلا چهل سال زنده بودند. مانند همه سالم بودند، چرا بگوییم امام زین العابدین بیمار؟!
✍ پس اجمالا دانستیم که خطر تحریف چقدر زیاد است. تحریف ضربه غیرمستقیم است، از پشت خنجر زدن است. نسل یهودیان در جهان قهرمان تحریفند.( سوره نسا آیه 46) هیچ کس به اندازه اینها در تاریخ جهان تحریف، نکرده است، و به همین دلیل هیچ کس به اندازه اینها به بشریت ضربه نزده است، و حقایق را قلب و بدعتها ایجاد نکرده است.
منبع : حماسه حسینی،شهید مطهری،صدرا،77-93