7.01M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🤔حجاب چیست ؟
🔷🔸پاسخ را از بیانات مقام معظم رهبری بشنوید...
#سبک_زندگی
#حجاب_عفاف
#برگزیده_دریافتهای_استانی
#گلستان
💠21 تیر، روز «عفاف و حجاب» سالروز سرکوب خونین قیام مردم علیه کشف حجاب
📎 #سیاست_اجتماع
📎 #قیام_مسجد_گوهرشاد
📎 #روز_عفاف_حجاب
🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه
🌐 btid.org
🔰 نماز دهه اول ماه ذی الحجه
💢 یکی از اعمال این ماه خواندن نماز دو رکعتی است که خواندنش کمتر از ۵ دقیقه طول میکشد و به حسب احادیث و روایات صحیح و معتبر و متواتر کسی که آنرا بجای آورد در ثواب همهی حاجیان شریک میگردد.
🔸 شب اول ذی الحجه که دهه اول آن ، دارای فضیلت و شرافت زیادی است , و عبادت ، در این ایام اجر و پاداش عظیمی دارد.
👈 یکی از اعمالی که تمام بزرگان و علما و فقهای جلیل القدر ،در ده شب اول این ماه عزیز اهتمام زیادی به آن داشته اند ؛ خواندن دو رکعت نماز در بین نمازهای مغرب و عشاء است که معروف به « نماز و واعدنا » می باشد.
✅ نماز دهه اول ذی الحجه از نمازهای مستحب است که توصیه شده در ده شب اول ماه ذی الحجه خوانده شود.
در این نماز بعد از سوره اخلاص باید آیه ۱۴۲ سوره اعراف نیز خوانده شود.
به این نماز، «نماز و واعدنا» نیز گفته میشود. بنا بر حدیث نقل شده از امام باقر(ع) به کسی که این نماز را بخواند ثواب اعمال حج داده خواهد شد.
🔰 نحوه خواندن نماز و واعدنا:
🔹 « مابین نماز مغرب و عشاء دو رکعت نماز بجا آورد، در هر رکعت پس از حمد ، سوره توحید و سپس آیه ۱۴۲ از سوره شریفه الأعراف را میخواند :
« وَ واعَدْنا مُوسى ثَلاثينَ لَيْلَةً وَ أَتْمَمْناها بِعَشْرٍ فَتَمَّ ميقاتُ رَبِّهِ أَرْبَعينَ لَيْلَةً وَ قالَ مُوسى لِأَخيهِ هارُونَ اخْلُفْني في قَوْمي وَ أَصْلِحْ وَ لا تَتَّبِعْ سَبيلَ الْمُفْسِدين »
🔰 کسانیکه این آیه را حفظ نیستند میتوانند از روی قرآن و یا یادداشت بخوانند
📎 #اعتقادات
📎 #اخلاق
🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه
🌐 btid.org
❌ #صحنه_تلخ_تاریخی
▪️تیرماه 1314 در مسجد گوهرشاد مشهد، بدستور #رضا_شاه صدها نفر بخاطر اعتراض به #کشف_حجاب کشته شدند.
🗓 21 تیر سالروز قیام مسجد گوهرشاد و روز «حجاب و عفاف»
📎 #سیاست_اجتماع
📎 #قیام_مسجد_گوهرشاد
🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه
🌐 btid.org
﷽؛
✨سلام و احترام
کانال مرکز مدیریت حوزه های علمیه به آموزش رسانه و تبلیغ در فضای حضوری و مجازی و اخبار حوزه های علمیه به صورت تخصصی می پردازد و سعی می شود تا حد امکان به توضیح و تشریح موضوعات مختلف پرداخته تا محتوای مد نظر شما بزرگواران را به صورت دقیق و کامل در دسترس قرار دهد.
از شما بزرگواران دعوت بعمل می آید جهت همراهی و همیاری با مرکز مدیریت حوزه های علمیه وارد کانال شده و ما را از ایده و طرحهایتان بهره مند سازید .
ازطریق لینک زیر عضو گردید و ما را به عزیزان دیگر معرفی نمایید .
👇👇👇
https://eitaa.com/kowsarnews
#حوزه_های_علمیه_خواهران
#حوزه_خواهران
#رسانه_باشید
#عضو_گردید
9.64M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴افشاگری مجری سرشناس شبکه راشاتودی: آمریکایی ها به عنوان نیروی هوایی داعش عمل می کنند تا دوباره داعش را زنده کنند!
‼️"ریچارد مدهرست" مجری انگلیسی شبکه راشاتودی در واکنش به حملات آمریکا به سوریه و عراق گفت:
‼️ "همگی می دانیم چگونه آمریکا گروه هایی مانند القاعده را تأسیس کرد؛ آمریکا به دنبال این است که کشورهایی مانند ایران، عراق و سوریه را به ناامنی بکشاند؛ بایدن هیچ تفاوتی با ترامپ نخواهد داشت"
#سفیانی
⁉️عده #طلاق⁉️
1⃣ اگر در عده طلاق به خاطر جهل مسئله با کسی عقد بخونه و نزدیکی هم داشتن الان تکلیف زن برای ازدواج با فرد سومی چیست ایا باید عده وطی شبهه نگهدارد ؟ یا با سپری شدن عده طلاق می تواند ازدواج کند؟
2⃣عده وطی شبهه از زمان اخرین وطی است یا از زمانی که به حکم مسئله آگاه شده ؟
✅پاســــــــــــخ:
✍آیت الله خامنه ای:
۱_باید بعد از اتمام عده طلاق، عده وطی به شبهه نیز نگه دارد.
۲_ مبدأ عده وطی به شبهه بعد از آخرين وطی است و احتیاط از وقت رفع شبهه مى باشد.
✍آیت الله مکارم شیرازی:
اولا: هرگاه زني را که در عده ديگري است براي خود عقد کند: 1- اگر يکي از مرد يا زن، بداند زن در عده است و بداند عقد کردن زن در عده حرام است آن زن بر او حرام ابدي مي شود، خواه نزديکي کرده باشد يا نه. 2- اگر هيچ کدام در عده بودن زن يا حرمت عقد در عده را نمي دانسته اند چنانچه نزديکي کرده اند زن بر او حرام مي شود و اگر نکرده اند حرام نمي شود. اگر عقد را فردي به وکالت از آن ها خوانده باشد نه خودشان، در هيچ يک از دو صورت، حرام ابدي حاصل نمي شود و پس از عده مي توانند ازدواج کنند.
ثانیا: در صورت دخول باید عده وطی به شبهه نگه دارد و عده وطی به شبهه همان عده طلاق می باشد البته مبدأ عدّه وطى به شبهه از زمان آخرین نزدیکی است.
✍آیت الله سیستانی:
١_بايد عده وطى شبهه پس از انتهاى عده طلاق بگذرد.
٢_به احتياط واجب از وقت علم به مساله شروع مى شود.
✍آیت الله شبیری زنجانی:
1_در فرض سوال، پس از سپری شدن عده طلاق، باید عده وطی به شبهه هم نگهدارد و پس از پایان هردو، می تواند با دیگری ازدواج کند.
2_از زمان آخرین نزدیکی.
✍آیت الله فاضل لنکرانی:
۱_اگر زن در عده طلاق با مرد دیگری عقد بخواند و بعد از عقد نزدیکی کند و دخول صورت بگیرد، عقد شان باطل است و بامردی که در عده عقد خوانده برای همیشه حرام می شود و چون مسئله را نمی دانسته، نزدیکی کردن آن ها وطی به شبهه حساب می شود و اگر زن بخواهد بامرد سومی ازدواج کند باید بعد از آگاه شدن از مسئله باید عده وطی به شبهه که همان عده طلاق است نگهدارد یعنی سه حیض باید صبر کند و بعد از دیدن حیض سوم عده اش تمام می شود، بعد از آن میتواند با مرد سوم ازدواج کند.
2_به نظر حضرت آیت الله العظمی فاضل لنکرانی(ره) ابتدای عده ی وطی به شبهه از زمانی است که به حکم مسئله آگاه شده است. (تفصیل الشریعه، کتاب الطلاق و المواریث، ص 189 و 190)
#احکام_طلاق
#نگهداشتن_عده
#عده
➖➖➖➖➖
📚استفتائات موجود در واحد پاسخ به سؤالات اداره تبلیغ اینترنتی حوزه های علمیه
🕳🕳🕳🕳🕳🕳🕳🕳🕳🕳
14.07M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺اظهارات جالب کارشناس فرانس24 : آمریکا 400 هزار نیرو با انبارهای بزرگ تسلیحاتی را در نزدیکی ایران مستقر کرده است اما جرأت شلیک یک موشک به ایران را ندارد!
❤️پيامبر صلي الله عليه و آله :
إذا تَزَوَّجَ العبَدُ فَقَدِ اسْتَكمَلَ نِصفَ الدِّينِ فَلْيَتَّقِ اللّه َ فِي النِّصفِ الباقي ؛
پيامبر صلي الله عليه و آله :
هر گاه كسى ازدواج كند ، نيمى از دين خود را كامل كرده است و براى [حفظ] نيم ديگر بايد تقواى الهى پيشه كند .
. كنزالعمّال ، ح 44403 .
✔️لقمان به پسرش گفت: « [بكوش تا] هيچ كار خوشآيند و ناخوشآيندى براى تو پيش نيايد، مگر اين كه در باطن خود، آن را خيرى براى خوش بشمارى».
پسر لقمان گفت: به اين سفارش تو نمى توانم عمل كنم، مگر بدانم كه مطلب، همان گونه است كه گفتى.
لقمان گفت: «اى پسرم! همانا خداوند عز و جل پيامبرى را مبعوث كرده است. بيا تا پيش او برويم كه بيان آنچه برايت گفتم، نزد اوست».
پسر لقمان گفت: ما را پيش او ببر.
لقمان و پسرش، هر كدام سوار بر الاغ جداگانه، به راه افتادند و هر چه زاد و توشه لازم داشتند، با خود برداشتند. روزها و شبها راه رفتند تا به غارى رسيدند و خود را براى سفر به درون آن غار، مهيّا كردند. داخل غار شدند و به اندازهاى كه خداوند خواسته بود، در آن راه رفتند، تا اين كه از غار بيرون آمدند، در حالى كه روز، بالا آمده بود و گرما شدّت گرفته بود و آب و توشه تمام شده بود. الاغها ايستاندند. لقمان و پسرش پياده شدند و الاغها را از پشت سر، به سرعت راندند.
وقتى لقمان جلو را نگاه كرد، ديد سياهى و دودى، از دور پيداست. پيش خود گفت: «سياهى، درخت است و دود هم آبادى و مردم».
در حالى كه در حركت بودند، پاى پسر لقمان، روى استخوان تيزى رفت. استخوان، از كف پا فرو رفت و از بالاى آن بيرون آمد. پسر لقمان، بى هوش به زمين افتاد. لقمان، وقتى متوجّه شد كه پسرش به زمين افتاده، به سويش پريد و او را به سينه اش چسباند. استخوان را با دندانهايش بيرون آورد و دستارى را كه همراه داشت، پاره كرد و به پاى او پيچيد. سپس به چهره پسرش نگريست. چشمانش پر از اشك شد و قطره اى از اشكش بر چهره فرزندش افتاد.
پسر، متوجّه اشك پدر شد و ديد كه پدرش گريه مى كند. گفت: پدر جان! دارى گريه مى كنى و با اين حال، مى گويى: «اين براى تو خير است»؟! چه طور اين برايم خير است، در حالى كه تو مى گريى؟ در حالى كه آب و غذا تمام شده و من و تو، در اينجا مانده ايم؟ اگر بروى و مرا رها كنى، تا زنده اى، در غم و اندوه به سر مى برى و اگر با من بمانى، هر دو مى ميريم. پس چه طور اين برايم خير باشد، در حالى كه تو مى گريى؟
لقمان گفت: «گريه ام اى پسرم! از آن روست كه من دوست دارم همه دنيايم را فداى تو بكنم؛ من پدرم و دل پدر، نازك است. اما اين كه گفتى: چه طور اين كار برايم خير است؟ شايد آنچه از تو دور شده، بزرگتر از اين بلايى باشد كه بدان گرفتار آمده اى و شايد آنچه بدان گرفتار شده اى، آسانتر از آن باشد كه از تو دور شده است».
لقمان، در اين حال كه با پسرش حرف مى زد، بار ديگر جلوى خود را نگاه كرد؛ ولى آن دود و سياهى را نديد و پيش خود گفت: «مگر آنجا چيزى نديديم؟» و گفت: «حتما ديدم؛ ولى شايد خداوند، براى آنچه ديدم، چيز تازه اى پيش آورده باشد!».
در همين فكر بود كه جلوى خود را نگاه كرد. ديد شخصى سوار بر اسب ابلق، به طرف او مى آيد و لباس سفيد و دستار سفيدى دارد كه هوا را صاف و روشن مى كند. پيوسته با گوشه چشم، به او نگاه مى كرد تا اين كه نزديك شد؛ ولى از او پنهان شد. سپس فرياد زد و گفت: آيا تو لقمانى؟
گفت: «آرى».
گفت: حكيم تويى؟
گفت: «چنين مى گويند، و پروردگارم مرا چنين وصف كرده است».
گفت: اين پسر سفيه تو، چه مى گويد؟
گفت: «اى بنده خدا! تو كيستى كه من سخن تو را مى شنوم، ولى روى تو را نمى بينم؟».
گفت: من جبرئيل هستم. مرا كسى جز فرشته مقرّب و پيامبر مرسَل نمى بيند. اگر اين نبود، مرا مى ديدى. اين پسر سفيه تو، چه مى گويد؟
لقمان، پيش خود گفت: «اگر تو جبرئيلى، خودت به آنچه پسرم گفته، آگاهى».
جبرئيل عليه السلام گفت: من وظيفه اى نداشتم جز اين كه شما را حفظ كنم. با من بياييد. پروردگارم به من فرمان داد كه اين شهر و اطراف آن را و هر چه را در آن است، فرو برم. آنگاه، مرا خبر كردند كه شما مى خواهيد به اين شهر بياييد. از اين رو، از خدا خواستم كه هر طور خود اراده مى كند، شما را از برخورد با من باز دارد. پس خداوند عز و جل شما را با آنچه پسرت بدان گرفتار شد، از برخورد با من بازداشت و اگر آن گرفتارىِ پسرت نبود، شما را هم با ديگران فرو مى بردم.
سپس جبرئيل عليه السلام به پاى پسر لقمان دست كشيد، او به پا خاست، و به ظرف غذا دست كشيد، پر از غذا شد، و به ظرف آب دست كشيد، پر از آب شد. سپس آن دو و الاغهايشان را حمل كرد و مانند پرنده پروازشان داد تا به خانه اى رسيدند كه چند شبانه روز بود از آن خارج شده بودند.
✍الدرّ المنثور: ج 6 ص 514
دایی من یک مغازه لباس فروشی در مشهد داره
یک روز که از شهرستان رفته بودم زیارت؛ رفتم مغازش یه چیز خیلی عجیبی دیدم که حیفم میاد برای شما تعریف نکنم.
چند لحظه ای که نشسته بودم دوتا مشتری براش اومد یکی خانم محجبه بود و یکی دیگه بدحجاب بود و وضع خوبی نداشت.
💢 خانم محجبه وقتی از جنس لباس ها و قیمت ها سوال میکرد داییم خیلی محترمانه و کامل براش توضیح میداد اما برای اون خانمی که بد حجاب بود توضیح اضافی نمی داد و بهش هم نگاه نمی کرد.
وقتی خانم محجبه انتخابش رو کرد یه تخفیف ویژه هم داد.
اما خانم بدحجاب برای هر لباسی که سوال می کرد میگفت تخفیف نداره.
بعد چند دقیقه که مغازه خلوت شد از داییم پرسیدم که چرا شما دو رفتار متفاوت داشتی!😳
✍داییم گفت بله درست فهمیدی!!
❌ اما متاسفانه دقیقا عکس رفتار من رو خیلی از مغازه دارها دارن!!! و برای اینکه جنسشون رو سریع بفروشند به خانم های بد حجاب نسبت به محجبه ها خیلی بها میدن و خود همین یه جور تبلیغ بد حجابی هست و خلاف احادیث ماست.
💠 امام علی علیه السلام می فرمایند: گنهکار را با پاداش دادن به نیکو کار ( تنبیه کن و) از گناه بازدار. (حکمت 177 نهج البلاغه)
👌 برای همین من همیشه سعی میکنم با همین رفتارم و تخفیفی که به محجبه ها میدم به این حدیث عمل کرده باشم.
اگه کسبه و فروشنده های ما فقط به همین روایت عمل می کردند وضع حجاب در جامعه اسلامی ما تا به این حد خراب نبود.
تاحالا داییم رو اینجور نشناخته بودم واقعا باید به چنین دایی ای افتخار کرد.
📎 #اعتقادات
📎 #سیاست_اجتماع
📎 #قیام_مسجد_گوهرشاد
📎 #روز_عفاف_حجاب
🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه
🌐 btid.org
ازْجُرِ الْمُسِیءَ بِثوَابِ الْـمُحْسِنِ (حکمت 177 نهج البلاغه)