eitaa logo
برادرانه
219 دنبال‌کننده
26.8هزار عکس
10.9هزار ویدیو
323 فایل
حسین برادران پرسش سوالات دینی @Hossein_baradaranh
مشاهده در ایتا
دانلود
💢بعضی‌ها فکر می‌کنن اگه به جای جمهوری اسلامی حکومت پهلوی بود، باز هم توی چهل سال ما به این همه پیشرفت می‌رسیدیم، اما این تفکر کاملا غلطه. 🔶هر حکومتی قبل از پیشرفت باید یه نشونه‌هایی از خودش نشون بده. ما از ساختن توربین‌های بزرگ برق حرف نمی‌زنیم، اما از همین برق معمولی که شما بتونی یه لامپ باهاش روشن کنی، محروم بودیم. 🔷بیش از هشتاد درصد مردم روستایی، از همین امکانات ساده محروم بودن. 🔶حکومت پهلوی حتی توی امکانات اولیه هم برای مردم تلاشی نکرد. 🔷توی دوره پهلوی 16 درصد روستا‌ها برق داشتن، ولی الان 100 درصد روستاها برق دارن. 🔶الان توی ایران برق با هزینه خیلی کمتر نسبت به کشورهای دیگه به دست مردم می‌رسه و رتبه سوم جهان توی ارزون بودن برق داره. 📍(کتاب صعود چهل ساله-ص105) 📌لینک مطلب https://btid.org/fa/news/197000 📎 📎 🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐btid.org
💠 امام باقر(علیه‌السلام) از منظر اندیشمندان اهل سنت ✅ شخصیت عظیم و گرانقدر امام باقر علیه‌السلام بالاتر از آن است که نیازمند توصیف و تمجید دیگران باشد؛ اما برای درک عظمت علمی و معنوی آن امام همام و به مناسب میلاد پر برکت آن حضرت نگاهی اجمالی به برخی از توصیفات دانشمندان اهل سنت از امام باقر علیه‌السلام خواهیم داشت: 🔸 عبدالله بن عطاء علمای اهل سنت نقل کرده‌اند عبدالله بن عطاء که از معاصرین امام باقرعلیه السلام بود در توصیف حضرت، چنین بیان داشته است: دانشمندان و علماء را نزد هيچ کس کوچک تر از آنچه نزد ابو جعفر(امام باقر) بودند نديدم. 🔸 محی الدّین نووی وی که از علمای بزرگ شافعی است در تشریح علم امام باقر علیه السلام می نگارد: ابوجعفر معروف به باقر بود و او را به این عنوان نامیدند چون علم را شکافت و اصل علم و علوم پنهان و مخفی را می‌شناخت. او شخصی با عظمت و امامی تام و کامل در فضل و فضیلت بود. 🔹 ابن خلکان این اندیشمند نامی اهل سنت در توصیف امام باقر علیه السلام این گونه نگاشته است: «وی فردی عالم و آقایی بزرگ بود و به او باقر گفته می شد چرا که علم را توسعه داد.» برای اطلاع بیشتر کلیک کنید: https://btid.org/fa/news/198720 📎 📎 📎 📎 🔰 معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
⭕️ جوانان جویای علم، پایه‌های عرصه تمدن‌سازی 👈 با وقوع انقلاب شکوهمند اسلامی، حوزه‌های علمیه مسیر جدیدی را پیش روی خود مشاهده کردند. حوزه‌ای که رسالتی جهانی برای خود تعریف نکرده بود و حتی مباحث فقه حکومتی به سبب عدم دسترسی به حکومت اسلامی در حوزه مورد بحث قرار نمی‌گرفت، پس از وقوع انقلاب اسلامی رسالت جهانی برای خود ترسیم نمود و پایه‌گذاری تمدن نوین اسلامی و بازتولید علوم دینی را از جمله اهداف خود دانست. 🔹 با این وجود قطعا حوزه‌ در راستای رسیدن به اهداف تمدنی خود نیازمند جوانان مستعد خوشفکر و علاقمند در ساختار تشکل های حوزوی است. بدون شک اگر در شریان‌های حیاتی حوزه خون تازه جریان نداشته باشد و اگر نیروهای تازه نفس میدان تمدن‌سازی را ترک کنند، نمی‌توان به تنومندی درخت تمدن سازی امیدوار بود. 🔹 جوانان جویای علم و تحصیل می‌توانند با ورود به حوزه پای در عرصه تمدن‌سازی نهاده و رسالت بنیادین حوزه در جهت زمینه‌سازی ظهور حضرت حجت(عجل الله تعالی فرجه الشریف) را پایه‌گذاری کنند. طلاب با توجه به علاقه و استعداد خود می‌توانند در هر یک از رشته‌های مختلف حوزه اعم از فقه و اصول، فلسفه، کلام، علوم حدیث، علوم قرآن و... مشغول شوند و مسیر خود در جهت تبلیغ، تدریس و تحقیق را مشخص نمایند. ✅ ناگفته نماند ساختار مدیریتی حوزه نیز موظف است در کنار ترسیم افق علمی حوزه، افق معیشتی و تولید ثروت طلاب را نیز ترسیم نماید تا طلاب حوزه با فراغ بال بیش از پیش در جهت رسالت حوزوی خود قدم بردارند. قطعا با این گونه اقدامات و روی آوردن خیل عظیم جوانان جویای علم برای تحصیل در حوزه، شاهد آن خواهیم بود که درخت تنومند تمدن‌سازی بر کشور بلکه در کل جهان سایه افکند. _______________ 🔗 لینک مطلب: https://btid.org/fa/news/199047 📎 📎 📎 🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
📚 بخوانید : جمعه ها . مهدویت 🌸🌹 @BARADARANH1_IR صفحه ما در اینستاگرام 👇 https://instagram.com/baradarannh.ir2?utm_medium=copy_link
✅طول عمر امام زمان(علیه السلام)  💠تأخیر پیری و ازدیاد عمر  ✳️اگر پیری را یک نوع بیماری و عارض بر حیات بدانیم و یا آن را قانون طبیعی بشناسیم که بر بافت و اندام موجودات زنده، از درون، عامل نیستی را به مرور زمان فراهم می‌کند و موجود زنده را خواه ناخواه به مرحلة فرسودگی و مرگ می‌رساند، باز معنایش آن نیست که این پدیده، قابل انعطاف‌پذیری و در نتیجه تأخیر نباشد.   ✔️گروهی از پزشکان عقیده دارند که پیری یک نوع بیماری است که بر اثر «تصلب شرایین» و یا «اختلال متابولیسم» بدن انسان پدید می‌آید، و اگر ما بتوانیم از طریق تغذیه صحیح و داروهای مؤثر بر این عوامل پیروز شویم، از پیری جلوگیری می‌کنیم و از عمر طولانی برخوردار می‌شویم. مهدي انقلابي بزرگ، مكارم شيرازي، ص 223 و يكصد پرسش، ، ص 46 و 47 و 226.   ✳️روانشناسان نیز می‌گویند: طول عمر انسان بستگی زیادی به طرز تفکر و عقاید او دارد و با داشتن یک سلسله روحیات و عقاید سازنده و آرامش‌بخش، قابل افزایش است. مهدي انقلابي بزرگ، مكارم شيرازي، ص 223 و يكصد پرسش، ، ص 226. ✔️به همین سبب در اواخر قرن نوزدهم بر اثر پیشرفتهای علمی، امید به زندگی طولانی‌تر، رونق بیشتری یافت و شاید در آینده نه چندان دور، این رؤیای شیرین بشر به واقعیت بپیوندد. مجله حوزه، ص 47 و ر. ك: امام مهدي حماسه‌اي از نور، شهيد صدر، ترجمه كتابخانه بزرگ اسلامي، ص 30.   ✳️در مجموع می‌توان گفت: دانش بشری در زمینه عقب‌انداختن پیری و طولانی کردن عمر، موفقیتهایی به دست آورده و از رابطه تغذیه و پیری تجربه‌های جدیدی کشف کرده و ارتباط تنگاتنگی بین اسرار تغذیه در مقابله با پیری و فرسودگی ارائه داده است.   ✔️دانشمندان با مطالعه دربارة طول عمر ملکه زنبوران عسل ـ که چند برابر زنبوران معمولی عمر می‌کند ـ به این نتیجه رسیده‌اند که این امر، معلول ژله مخصوصی است که زنبوران کارگر برای تغذیه ملکه فراهم می‌کنند که با عسلهای معمولی، بسیار تفاوت دارد. جمعی به این فکر افتاده‌اند که با تهیه مقدار فراوانی از این ژله، ممکن است عمر انسان را تا چند برابر افزایش داد. مهدي انقلابي بزرگ، ص 225 و 226.   ✳️با توجه به آنچه گفته شد، دربارة عمر طولانی حضرت مهدی(علیه السلام) از نظر علمی و نظری امکان دارد (فقط در حد امکان می‌گوییم) که آن حضرت با دانش خدادادی که بر اسرار خوراکیها دارد، و با استفاده از روشهای علمی و طبیعی بتواند (باز تاکید می‌کنیم در حد امکان) مدتی طولانی در این دنیا زندگی کند و آثار فرسودگی و پیری در وی پدیدار نشود و همچنان شاداب و جوان بماند.
💢 نكوهش آرزوهاى دراز 💠 امام علی علیه السلام فرمودند: 🍃 هر كه دنبال آرزوى خود بشتابد و مهارش را رها كند در (دام) مرگ خواهد افتاد! 📚 نهج البلاغه حکمت 19 📎 📎 📎 📎 🔰 معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
♻️تاثیر دعا در اندیشه انتظار 🔆سخت‌ترین مشکل کنونی جامعه شیعه غیبت امام زمان ارواحنا له الفداء می باشد. در نتیجه باید برای ظهور حضرت دعا کرد تا زمینه ظهور مهیا شده و خداوند ظهور بقیه الله الاعظم را مهیا گرداند. 🔸دعا برای تعجیل فرج طبق روایات دعا باعث تعجيل فرج و ترک آن موجب تاخير فرج می‌شود. امام صادق علیه السلام می فرمایند:«خداوند به حضرت ابراهيم ـ عليه السلام ـ وحی فرمود:‌به زودی پسري براي تو از ساره متولد مي‌شود. سپس ایشان صاحب فرزندی شدند و فرزندان آن تا چهارصد سال در دست دشمن گرفتار شدند و بعد از آن، قوم بنی ‌اسرائيل تا چهل روز به درگاه خداوند ناله و گريه نمودند. حق تعالی به حضرت موسی و هارون عليهما السلام وحی فرستاد كه آنان را از چنگال فرعون نجات دهند، و صدوهفتاد سال از آن چهار صد سال باقی‌مانده بود كه آن را خداوند بخشيد. در ادامه حضرت فرمود:اگر شما هم اين‌گونه تضرّع و زاری می‌كرديد، حق تعالي فرج ما را مقدر می‌فرمود، و اگر دعا نکنید، امرغیبت به تعجیل نخواهد افتاد و تا آخر موعد خود ادامه خواهد یافت.» 🔸دعا برای فرج مانع هلاکت در آخرالزمان امام حسن عسگری می فرمایند:«ای احمد بن اسحاق به خدا قسم، وی غیبتی طولانی خواهد داشت؛ به گونه ای که هیچ کسی از هلاکت در زمان غیبت نجات نمی یابد؛ مگر آن که خدا او را بر قول و اعتقاد به امامت وی ثابت کند و به او توفیق دهد که برای تعجیل فرج و ظهور ایشان دعا نماید.» 🌐 جهت مطالعه‌ی بیشتر، کلیک کنید. https://btid.org/fa/news/199011 📎 📎 📎 🔰 معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
♻️دعا نمونه ای از اعمال با فضیلت در انتظار فرج 🔸انتظار فرج والاترین نوع عبادت و برترین عمل است. رسول خدا در این باره می فرمایند: «اَفضَلُ اَعمالِ اُمَّتی اِنتِظارُ الفَرَج؛ برترین اعمال امت من انتظار فرج است.» 🔸این روایت نشان می دهد انتظار فرج یک عمل است، به عبارت دیگر انتظار فرج باید جزئی از اعمال ما باشد و در اعمال ما تبلور پیدا نماید؛ زیرا یک شیعه همیشه دوست دارد برترین اعمال را برای قرب الهی انجام دهد. 🔸دعا برای ظهور یکی از این اعمال و زیباترین جلوه انتظار به حساب می‌آید و اصل دعا گرامی ترین و محبوب ترین چیزها در نزد خداست و تأثیر آن در تغییر دادن تقدیر است. چه خوب است که با دعای تقدیر ظهور به تعجیل انجامد،چنان که در روایتی پیامبر اکرم می فرمایند:«أکْثِر مِنَ الدُّعاء فَإنَّ الدُعاءَ یَردّ الْقَضاءَ؛ زیاد دعا کن، زیرا دعا قضای الهی را باز می‌گرداند.» 🌐 جهت مطالعه‌ی بیشتر، کلیک کنید. https://btid.org/fa/news/199011 📎 📎 📎 🔰 معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
12.27M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻شاخصه‌ های مشترک جریان‌ های انحرافی 🔹از جمله شاخصه‌های مشترک جریان‌ها و معنویت‌های انحرافی می‌توان به عقل‌گریزی، مخالفت با آموزه‌های قرآن و سنت معصومین(علیهم‌السلام)، شریعت ستیزی، دعوت به خود، ترویج اباحی‌گری و... اشاره کرد. 🌐 جهت مطالعه‌ی بیشتر، کلیک کنید: https://www.adyannet.com/fa/news/36748 📎 📎 🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
مسیحیان این‌طوری جذب می‌کنن!!! https://www.adyannet.com/fa/news/36836 📎 📎 🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
💎اگه جرأت داری بزن 🔶 یکی میگفت اگه خواستی دعوا کنی، برو با کسی دعوا کن که ارزشش رو داشته باشه. آخه اگه اون رو بزنی، یه افتخار بزرگ برات باشه، اگرم شکست خوردی، میگن هیچ کسی جرأت نداره با فلانی درگیر بشه. 🔷 فکر کن یه ابرقدرت توی محله هست که کسی جرأت نداره چیزی بهش بگه. اما تو به خاطر زورگویی که داره، شاخش رو شکوندی، چه حسی داری؟ ♦️ در واقع تو تمام قدرت و عزتش رو به باد دادی. لذت بالاتر اونجاست که سرش رو پایین بندازه و نتونه کاری کنه. 🔸 جریان حمله‌ی موشکی ایران به پایگاه عین الاسد آمریکا دقیقا همین‌طور بود. 🔹 ولی ایران با حمله به پایگاه عین الاسد زد تو گوش آمریکا و اون ابهت و قلدری آمریکا رو شکست. 🔷 آخرین کسی که تونسته بود بزنه تو گوش آمریکا ژاپن در سال 1320 بود. ولی آمریکا چنان بلایی سر ژاپن آورد که دیگه کسی جرأت نکنه به آمریکا حمله کنه. آنقدر بمب معمولی و شیمیای به ژاپن زد که اون رو تسلیم خودش کرد. ♦️ اما بعد از 80 سال ایران این قدرت آمریکا رو شکست و با حمله به پایگاه نظامی آمریکا در عین‌الاسد قدرت پوشالی اون رو به باد داد. جالب اینجا بود که وقتی ایران پایگاه آمریکا رو زد، آمریکا هیچ عکس‌العملی نشون نداد. 🔹 آمریکایی‌ها تنها کاری که کردن، گفتن حمله به عین الاسد خسارت زیادی نداشته، در حالیکه بین 200 تا 1500 نفر خسارات عین الاسد گفته شده است. 📌لینک مطلب https://btid.org/fa/news/197292 📎 📎 📎 🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐btid.org
💢 تشهد فراموش شده 1️⃣ اگر تشهد را فراموش کند و برای رکعت سوم بایستد ولی پیش از رکوع یادش بیاید، باید بنشیند و تشهد را بگوید و دوباره بایستد و تسبیحات رکعت سوم را مجدداً بگوید و نماز را ادامه دهد و پس از نماز برای ایستادن بی جا، بنابر احتیاط مستحب دو سجده سهو به جا آورد. 2️⃣ اگر تشهد را فراموش کند و در رکوع رکعت سوم یا بعد از آن یادش بیاید، باید نماز را تمام کند و بعد از سلام، برای تشهد فراموش شده دو سجده سهو به جا آورد و احتیاط واجب آن است که پیش از سجده سهو، تشهدِ فراموش شده را قضا کند. رساله نماز و روزه آیت الله خامنه ای/ مسأله ۲۹۲ و 293 📎 📎 📎 📎 https://btid.org/fa/news/199340 🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org