eitaa logo
برادرانه
219 دنبال‌کننده
26.8هزار عکس
10.9هزار ویدیو
323 فایل
حسین برادران پرسش سوالات دینی @Hossein_baradaranh
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از چالش کانال چادرمون عشقه
چالش شماره3⃣2⃣ جایزه نفر اول ۱۰۰۰۰ هزار تومان شارژ🌹 جایزه نفر دوم۵۰۰۰تومان شارژ🌹 دختراا خبــر 🔊🔊 دخترای چادری و بـدون چادری زود👏 عضو بـاشـیـن عضـو بشین👇👇 http://eitaa.com/joinchat/92405773Ce50a1aed64 برای شرکت در چالش عضو بزرگ ترین کانال دختران چادری شوید☝️
📚 بخوانید : 😁 طنز سیاسی... https://t.me/joinchat/AAAAAEAbLRT9deqJ4v5sMQ
💠منظور از «جنّ» و «جانّ» ✔️کلمه «جنّ» در اصل به معنى چیزى است که از حس انسان پوشیده باشد، مثلاً مى گوئیم: «جَنَّةُ الْلَّیْلِ» ـ یا ـ «فَلَمّا جَنَّ عَلَیْهِ الْلَّیْلُ» یعنى: (هنگامى که پرده سیاه شب او را پوشاند) و به همین جهت «مجنون» به کسى که عقلش پوشیده و «جَنین» به طفلى که در رحم مادر پوشانده شده و «جَنَّت» به باغى که زمینش را درختان پوشانده اند، و «جَنان» به قلب که در درون سینه پوشانده شده و «جُنَّة» به معنى سپر که انسان را از ضربات دشمن مى پوشاند، آمده است. البته از آیات قرآن استفاده مى شود: «جنّ» یک نوع موجود عاقلى است که از حس انسان پوشیده شده، و آفرینش آن در اصل، از آتش یا شعله هاى صاف آتش است، و «ابلیس» نیز از همین گروه است. بعضى از دانشمندان از آنها تعبیر به نوعى از «ارواح عاقله» مى کنند که مجرد از ماده مى باشد، (البته پیدا است تجرد کامل ندارد چرا که چیزى که از ماده آفریده شده است مادى است، ولى نیمه تجردى دارد، چرا که با حواس ما درک نمى شود، و به تعبیر دیگر یک نوع جسم لطیف است). و نیز از آیات قرآن بر مى آید: آنها مؤمن و کافر دارند، مطیع و سرکش دارند و آنها نیز داراى تکلیف و مسئولیتند. نکته اى که در اینجا اشاره به آن لازم است، این است که: در آیه ۲۷ سوره «حجر» کلمه «جانّ» آمده است که از همان ماده «جنّ» است. آیا این دو کلمه (جنّ و جانّ) هر دو به یک معنى است، و یا چنانکه بعضى از مفسران گفته اند، «جانّ» نوع خاصى از «جنّ» است؟ اگر آیات قرآنى که در این زمینه وارد شده را در برابر هم قرار دهیم روشن مى شود: هر دو به یک معنى مى باشد، چرا که در قرآن گاهى «جنّ» در مقابل «انسان» قرار داده شده و گاهى «جانّ» در مقابل انسان. مثلاً در آیه ۸۸ سوره «اسراء» مى خوانیم: «قُلْ لَئِنِ اجْتَمَعَتِ الإِنْسُ وَ الْجِنُّ» و یا در آیه ۵۶ سوره «ذاریات» مى خوانیم: «وَ ما خَلَقْتُ الْجِنَّ وَ الإِنْسَ إِلاّ لِیَعْبُدُونِ». در حالى که، در آیات ۱۴ و ۱۵ سوره «رحمن» مى خوانیم: «خَلَقَ الإِنْسانَ مِنْ صَلْصال کَالْفَخّارِ * وَ خَلَقَ الْجَانَّ مِنْ مارِج مِنْ نار» و باز در همین سوره آیه ۳۹ مى خوانیم: «فَیَوْمَئِذ لایُسْئَلُ عَنْ ذَنْبِهِ إِنْسٌ وَ لا جَانٌّ». از مجموع آیات فوق و آیات دیگر قرآن، به خوبى استفاده مى شود که «جانّ» و «جنّ» هر دو به یک معنى است. البته «جانّ» به معنى دیگرى نیز در قرآن آمده است، که آن نوعى از مار است، چنانکه در داستان موسى مى خوانیم: «کَأَنَّها جانٌّ»(۱) ولى آن از بحث ما خارج است.(۲) ✍پی نوشت : (۱). سوره قصص، آیه ۳۱. (۲). گرد آوری از کتاب: تفسیر نمونه، آیت الله العظمی مکارم شیرازی، دار الکتب الإسلامیه، چاپ بیست و ششم، ج ۱۱، ص ۹۵.
📉شاخص عرب پرستی❗️ ⁉️آیا می دانید وضعیت عرب پرستی در ایران نسبت به قبل از انقلاب چقدر تغییر کرده؟! ❌شاید در منطق جمهوری اسلامی، طرح چنین مسائل نژاد پرستانه ای جایگاهی نداشته باشد اما 🔃این یکی از مواردی است که مدعیان دفاع از نژاد آریایی، برای زیر سوال بردن جمهوری اسلامی، به آن متوسل می شوند. 🔻پس بد نیست در اینجا چند نمونه بررسی شود: ‼️آیا می دانستید روزگاری شاهنشاه ایران؛ اعلی‌حضرت همایونی، تا آنجا خود را از درجه اعلی پایین آوردند که برای پادشاه عربستان نقش راننده را ایفا کردند؟!! ‼️آیا می دانستید بعد از فوت پادشاه عربستان، آریا_مهر برای نشان دادن مهر وافرشان نسبت به اعراب، هفت روز عزای عمومی در ایران اعلام کردند؟!! ‼️آیا میدانستید در تظاهرات های سالهای قبل از انقلاب ، هزاران ایرانی آریایی بدست ماموران حکومت آریا_مهر!!! مشمول مهر آریایی حکومت قرار گرفته و به خاک و خون کشیده شدند؟!! ✅اما طی این چهل سال، وضعیت ایران نسبت به آن روزها چنان متحول شد که اخیرا یکی از سناتور های آمریکایی اعلام کرد: ⚠️اگر ما نبودیم، عربستانی ها ظرف مدت هفت روز به زبان پارسی صحبت می کردند! 🔻تصاویر موارد فوق را می توانید در منابع زیر مشاهده کنید👇 ▫️http://yon.ir/TiqDL ▫️http://yon.ir/1UunJ ▫️http://yon.ir/3ues9
🔺بدنبال نشر شایعاتی در فضای مجازی آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی: با شیر دادن مادربزرگ به بچه، پدر و مادر حرام ابدی نمی‌شوند 🔹آیت‌الله مکارم شیرازی امروز در درس خارج فقه خود تاکید کردند: 🔹برخی می گویند اگر مادربزرگ بچه ای، بچه را شیر دهد، مادر اصلی این بچه در خانه شوهر حرام ابدی می شود؛ ما درباره این مسئله مطالعه زیادی کرده و به این نتیجه رسیدیم که موجب حرام ابدی نمی شود./ ایسنا
دلیل عضویت بدون اجازه کاربران در سرویس های ارزش افزوده چیست؟ به تازگی بدافزارها از مجوز "تماس" به منظور اجرای کد USSD استفاده کرده و درخواست عضویت در سرویس ارزش افزوده را از طرف کاربر ارسال میکنند. در این مثال با نصب برنامه هایی مانند "دانلودر اینستاگرام"، "دانلود کلیپ از اینستاگرام" و ... کد دستوری *3*5*1*1# اجرا شده و درخواست عضویت در سرویس "تیکی تاکا" ارسال میگردد. هنگام نصب برنامه های اندرویدی، به مجوزهای آنها دقت فرمایید - بیت بان 👥💬🗣 رسانه باشید و این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.
✔️تبلیغ اسلام در میان اجنّه ⚫️آنچه از آیات ۲۹ ـ ۳۲ سوره «احقاف» استفاده مى شود این است که، آنها موجوداتى عاقل و صاحب شعورند، و مکلف به تکلیف هاى الهى، و داراى دو گروه مؤمن و کافر، و آگاهى کافى از دعوت هاى الهى دارند. مسأله جالب در آیات مورد بحث، روشى است که آنها براى تبلیغ اسلام در میان قوم خود در پیش گرفتند. آنها، پس از حضور در محضر پیامبر(صلى الله علیه وآله) و شنیدن آیات قرآن، و پى بردن به محتواى آن، به سرعت به سراغ طائفه خود رفتند و به تبلیغ آنها پرداختند: نخست از حقانیت قرآن سخن گفتند، و با سه دلیل این مطلب را اثبات کردند، پس از آن به تشویق آنها پرداخته، نجات و رهائى از چنگال عذاب آخرت را در سایه ایمان به این کتاب آسمانى، به آنها بشارت دادند، که هم تأکیدى بود بر مسأله «معاد»، و هم توجهى به ارزش هاى اصیل آخرت در برابر ارزش هاى ناپایدار دنیا. در سومین مرحله، خطرات ترک ایمان را به آنها گوشزد کردند، و هشدارى توأم با استدلال و دلسوزى به آنها دادند، و سرانجام و عاقبت انحراف از این مسیر را که «ضلال مبین» و گمراهى آشکار است گوشزد کردند. این شیوه تبلیغ، شیوه اى است مؤثر براى هر کس و هر گروه. (۱) ✍پی نوشت : (۱). گرد آوری از کتاب: تفسیر نمونه، آیت الله العظمی مکارم شیرازی، دارالکتب الإسلامیه، چاپ بیست و هفتم، ج ۲۱، ص ۳۸۸.
💠امام خمینی رحمت الله علیه : ✔️شما چرا گول می خورید؟ شمایی که عمری در اسلام گذراندید و فشارهای زمان طاغوت را دیدید و اهانت های زمان طاغوت را چشیدید و امروز می بینید که از آن فشارها خارج شدید و از آن گرفتاری ها بیرون آمدید و به طور آزادی نفس می کشید، به طور استقلال زندگی می کنید، شما چرا می گویید که حالا بدتر از آنوقت شده است. ✍صحیفه نور ، جلد۱۷ ، صفحه۲۶۰