⭕️ایران، ابرقدرت منطقه» تیتر روزنامه فرانسوی
🔻اقتصادنیوز؛ روزنامه «لوموند افریک» روز سهشنبه در مقاله ای با عنوان «ایران، ابر قدرت منطقه»، نوشت: ایران با درایت و هوشمندی موفق شده است به قدرتی در منطقه تبدیل شود.
🔻 پس از بیروت که در آن حزب الله هم پیمان نظامی و ایدئولوژیک تهران حضور بسیار فعال و چشمگیری دارد، بغداد نیز اکنون به نوعی در دایره نفوذ ایران است.
🔻از بغداد و بیروت که بگذریم، تهران در دمشق نیز فعالیت بسیار گسترده ای دارد و ایران و سوریه همکاری های اطلاعاتی و امنیتی زیادی با یکدیگر دارند.
🔻دایره نفوذ ایران در پایتخت چهار کشور عربی دیده می شود.
https://www.eghtesadnews.com/fa/tiny/news-261380
#چهل_سال_افتخار
#گام_دوم_افتخار
#پیشرفت_ایران
💢من یک معلم در آمریکا هستم🙍♂🙍
❌گرونی و تورم به هیچ وجه چیز خوبی نیست اما کبوتریه که رو بوم خیلی از کشورها نشسته و مردم خیلی از کشورها از اون رنج میبرند.
✅خیلی از این گرونی ها هم حاصل بی تدبیری بعضی از مسئولانه
❗️اما خیلی از مردم کشور ما خیال می کنند گرونی فقط توی ایرانه و کشورهای غربی اوضاعشون گل و بلبله و مسئولان اونا تمثال تدبیر و کفایت اند
⚠️این نوع تفکر از خود گرونی بدتره چون داشتن تصور غیر واقعی و آرمانی از کشورهای غربی باعث قوت گرفتن تفکر غربگرایانه میشه و رایج شدن این تفکر بین مردم، باعث انتخاب مدیران غربگرا توسط مردم میشه و مدیران غربگرا هم دست نیاز، دراز می کنند به سمت کشورهای فاسد غرب و خلاصه نتیجش جز خسارت و زحمت و دردسر برای کشور و خود مردم نیست.
☝️برای اینکه این مشکل پیش نیاد، باید مدام واقعیت های تاسف بار کشورهای غربی به مردم نشون داده بشه تا احساس نکنند کشورهای غربی الگو هستند و مدیران غربگرا میتونند ایران را به پیشرفت برسونند...
👇ببینید، این یه نمونه از واقعیت تاسف بار کشور آمریکاست، کشوری که جلودار همه ی کشورهای غربیه
👇این ها اعترافات چند معلم آمریکاییه
نفر اول:
❌من۲۰ سال تجربه کار دارم اما پولی برای تعمیر ماشین خود؛ دکتر برای درمان سر درد؛ پس انداز کردن برای فرزندان خود؛ ندارم. من یک معلم در آمریکا هستم...
نفر دوم:
❌من با فرزند کوچکم یک تخت مشترک
در آپارتمانی کوچک دارم. من ۱۰۰۰ دلاربرای لوازم کار(خودکار و مداد..) دادم.
به سبب کاهش بودجه، سه بار اخراج شدم. من یک معلم در آمریکا هستم...
نفر سوم:
❌ من مدرک فوق لیسانس دارم، من ۱۶ سال سابقه کار دارم، من دو شغل دیگر هم دارم، من مجبورم پلاسمای خون خودم را بفروشم تا بدهی خود را بدهم. من یک معلم در آمریکا هستم...
📚منبع:
ti.me/2QrxruV
⬅️این وضعیت معلمان یک کشور ثروتمند و بدون تحریم و جنگ است، قضاوت با خودتان
#خارج_بدون_روتوش
📚 بخوانید : دوشنبه ها . تفسیر قرآن
🌍 دنیا بازیچه است....
https://eitaa.com/BARADARANH1_IR
👇👇
💠وَمَا الْحَيَاةُ الدُّنْيَا إِلاَّ لَعِبٌ وَلَهْوٌ وَلَلدَّارُ الآخِرَةُ خَيْرٌ لِّلَّذِينَ يَتَّقُونَ أَفَلاَ تَعْقِلُونَ (انعام/32)
و زندگى دنيا جز بازى و سرگرمى نيست و البتّه خانه ى آخرت، براى تقوا پيشگان بهتر است. آيا نمى انديشيد؟
✳️نکته ها :
🔵اگر دنيا مزرعه ى آخرت قرار نگيرد، بازيچه مى شود و مردم مانند كودكانى كه سرگرم به اسباب بازى هايى چون مال و مقام و مانند آن شده اند. مثل صحنه نمايش كه يكى لباس شاه مى پوشد، ديگرى نقش نوكر را بازى مى كند و سوّمى وزير مى شود، ولى ساعتى بعد كه همه لباسها و نقش ها كنار مى رود، مى فهمند كه همه عناوين ، خيالى بيش نبود.
خير بودن آخرت به خاطر آن است كه هم لذّت هايش آميخته به رنج نيست و هم زودگذر و موهوم و خيالى نيست.
⚫️كلمه ى «لعب» به كارى گفته مى شود كه قصد صحيحى در آن نباشد و كلمه ى «لهو» به كارى گفته مى شود كه انسان را از كارهاى مهم و اصلى باز دارد.
✳️شباهت دنيا به لهو و لعب از جهاتى است:
✔️الف: دنيا مثل بازى، مدّتش كوتاه است.
✔️ب: دنيا مثل بازى، تفريح و خستگى دارد و آميخته اى از تلخى و شيرينى است.
✔️ج: غافلان بى هدف، بازى را شغل خود قرار مى دهند.
✔️د: دنياگرايى مثل بازى، انسان را از اهداف مهم باز مى دارد.
✳️پیام ها :
✔️1- دنيا محورى، فكرى كودكانه و پوچ است. (لهو و لعب معمولاً كار كودكان است و سرگرم شدن به دنيا انسان را از آخرت باز مى دارد)
✔️2- راه نجات از حسرت آخرت، فكر و تعقّل است.
✔️3- خردمند، فريب دنيا را نمى خورد.
✔️4- بكار نگرفتن انديشه، زمينه توجّه به دنيا وغفلت از آخرت است.
✔️5- غفلت از آخرت، سبب توبيخ است.
✔️6- تعقّل و تقوا، ملازم يكديگرند.
✍تفسیر نور . ذیل آیه شریفه
💠علت منحصر شدن فرقه های فقهی اهل سنت در چهار فرقه
✅مساله تصویب (یعنی آنچه که در آن " نص" نباشد فقها حق دارند قانون گذاری کنند و آراء مختلف آنها همه حکم الله واقعی است حتی اگر ضدّ یکدیگر در یک مساله ای داده باشند) سبب شد که آرا و عقاید گوناگون و بسیار مختلف و متضاد در جامعه اسلامى و در میان فقها به سرعت رشد کند و شکل وحشتناکى به خود بگیرد و سبب تزلزل توده مردم در مسائل دینى گردد و زبان دشمنان را نسبت به مسلمین و احکام اسلامى بگشاید. این جا بود که گروهى از دانشمندان دست به کار شدند و براى پایان دادن به این وضع اسف انگیز دست به کار زشت دیگرى زدند و آن بستن باب اجتهاد بود. گفتند تا همین جا کافى است و دیگر کسى حقّ اجتهاد کردن ندارد! و چون مردم به فرقه هاى مختلفى در احکام شرعى تقسیم شده بودند و هر گروهى پیرو دانشمندى بود، چهار تن از این فقها را که پیروان بیشترى داشتند (ابوحنیفه، مالک، محمد بن ادریس شافعى و احمد حنبل) را برگزیدند و همه مردم را ملزم کردند که از یکى از این چهار نفر پیروى کنند و خطّ بطلان بر بقیّه آرا و عقاید کشیدند تا جلوى پراکندگى و انشعاب بیشتر گرفته شود؛ در حالى که هیچ دلیلى در کتاب و سنّت نسبت به این چهار پیشوا وجود نداشت و آنها هیچ امتیازى بر دیگران نداشتند جز این که پیروان بیشترى داشتند.
انحصار مذاهب در چهار مذهب، تاریخچه دردناک و عبرت انگیزى دارد و نشان مى دهد که این بدعت بى سابقه در اسلام، که استقلال فقهاى اسلام را سلب کرد طىّ چه حوادثى واقع شد. بنابه نوشته «مقریزى» در کتاب «الخطط المقریزیه» و همچنین نوشته «ابن فوطى» و نوشته دیگران، هیچ ضابطه مشخصى براى انتخاب مذاهب چهارگانه نبود جز این که از یک سو کثرت مذاهب فقهى، زمامداران مناطق مختلف کشورهاى اسلامى را به وحشت انداخت و موجب هرج و مرج فراوان شد؛ و از سوى دیگر این مذاهب چهارگانه به علل سیاسى و اجتماعى در تمام جهان اسلام انتشار یافته بودند؛ به همین دلیل حذف آنها ممکن نبود؛ همان گونه که شیوع مذاهب دیگر نیز موجب مشکلات فراوانى مى شد.
لذا فقها و حکّام وقت دست به دست هم دادند که با هرکس که سخنى از غیر این چهار مذهب بگوید به شدّت مقابله کنند؛ و عجب این که این مسأله در قرن هفتم اتّفاق افتاد.
در مصر در سال ۶۶۵ و در بغداد در سال ۶۳۱، شروع شد به طورى که در سال ۶۴۵ مدرّسان مدرسه معروف «مستنصریّه» تصمیم گرفتند که غیر از این چهار مذهب را نپذیرند و آنچه غیر از آن است تحریم کنند.
بدین ترتیب هفت قرن بعد از ظهور اسلام و گرم بودن بازار اجتهاد و آزادى فقها، درهاى اجتهاد بسته شد و همه فقها به صورت مقلّدانى براى این چهار فقیه درآمدند؛ و استقلال فقهى خویش را از دست دادند. و این نبود مگر به خاطر انحرافى که در همان قرن اوّل واقع شد. عترت و اهل بیت که یکى از دو ثقل عظیم بودند کنار گذاشته شدند و باب قیاس و استحسان و اجتهاد به رأى، گشوده شد و آن همه آراى ضدّ و نقیض و پر از هرج و مرج ظاهر گشت و همه به عنوان حکم الله تلقّى شد و حتّى با نهایت تأسّف، مکتب اهل بیت در ردیف یکى از مذاهب چهارگانه نیز قرار نگرفت. (۱)
بسته بودن باب اجتهاد، امروز مشکل عظیمى براى دانشمندان و فقهاى اهل سنّت به وجود آورده، چرا که خود را در برابر انبوه «مسائل مستحدثه اى» مى بینند که وجود نداشته و هیچ حکمى در مذاهب چهارگانه درباره آن دیده نمى شود؛ به همین دلیل گروهى علناً و آشکارا و گروهى در پرده یا نیمه آشکار به مخالفت با این مسأله برخاسته اند و مایل هستند درهاى اجتهاد را آهسته آهسته به روى فقهاى کنونى باز کنند و از انحصار در فقهاى چهارگانه درآورند؛ و به فتوا دادن در مسائل امروزى و حتّى تجدید نظر در مسائل گذشته پرداختند و این سؤال را مطرح کردند که چرا اجتهاد منحصر به آنها باشد با این که دانشمندانى برتر از آنها وجود دارند و به فرض که برتر هم نباشند با بسته بودن باب اجتهاد چه کسى پاسخگوى مسائل این زمان مى شود؟ (۲)
✍پی نوشت :(۱). براى توضیح بیشتر به کتاب «توضیح الرشاد فی تاریخ عصر الاجتهاد» نوشته محدث محقّق، مرحوم «حاج شیخ آقا بزرگ طهرانى» مراجعه فرمایید.
(۲). گرد آوری از کتاب: پیام امام امیر المومنین علیه السلام، آیت الله العظمى ناصر مکارم شیرازى، دار الکتب الاسلامیه، تهران، ج ۱، ص 616
✔️هشدار 8 ماه پیش رهبر انقلاب در دیدار 24 تیر97، به دولت درباره بسته اروپایی منتشر شد:
💠یکروز مشکل اقتصادی کشور را موکول کردیم به برجام، اما برجام نتوانست مشکل اقتصادی کشور را برطرف کند/ حالا هم «بسته اروپایی»؛ این را جزو موضوعات اصلی کشور قرار ندهید. گره نزنید بهبود اقتصاد کشور را به چیزی که از اختیار ما خارج است.