فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️📽 شايعاتي كه امروز در فضاي مجازي تكذيب شد ‼️
6.68M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
افشای دروغهای ایالات متحده در ماجرای حمله به هواپیمای مسافربری ایران توسط یک برنامه طنز آمریکایی/ خودشون ببینید چی میگن😏
5.81M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 ببینید : 🌸 به مناسبت روز میلاد حضرت معصومه سلام الله علیها
💝 نائب الزیاره....
💠امام جواد عليه السّلام فرمودند:
مَن زارَ قَبرَ عَمَّتي بِقُمَّ ، فَلَهُ الجَنَّةُ ؛
هر كس قبر عمّه ام (حضرت فاطمه معصومه عليهاالسلام) را در قم زيارت كند ، بهشت پاداش او است .
كامل الزيارات ، ص 536
https://eitaa.com/BARADARANH1_IR
🔴 المیادین: آمریکا به ۱۰ دلیل به ایران حمله نمیکند
🔻سایت شبکه #المیادین نوشت:
🔸 ایران هرگز در برابر آمریکا تسلیم نخواهد شد از سوی دیگر ایالات متحده به هیچ عنوان علیه ایران اقدام نظامی نخواهد کرد به ۱۰ دلیل:
1⃣ عدم آمادگی افکار عمومی مردم آمریکا
2⃣ مخالفت کشورهای دیگر با حمله به ایران
3⃣ تهدید آسمان کشورهای همسایه ایران
4⃣ عدم تامین امنیت اسرائیل
5⃣ قدرت موشکی ایران و امکان درهم شکستن ابهت آمریکا
6⃣ تعطیلی صادرات نفت کشورهای همسایه ایران و تاثیر آن بر قیمت نفت
7⃣ فلج شدن دریانوردی در دریای سرخ و مدیترانه
8⃣ تاثیر شدید بر اقتصاد جهانی
9⃣ احتمال کشیده شدن جنگ به بیرون از منطقه
🔟 احتمال بروز جنگ جهانی سوم
💠 الإمامُ الصّادقُ عليه السلام :
إنّ ... لَنا حَرَما و هُو قُمّ ، وسَتُدفَنُ فيه امرَأةُ مِن وُلدِي تُسَمّى فاطِمَةَ ، مَن زارَها وَجَبَت لَهُ الجَنَّةُ .
ما را حرمى است و آن قم است و بزودى زنى از فرزندان من به نام فاطمه در آن جا دفن خواهد شد . هر كه او را زيارت كند ، بهشت بر او واجب مى شود .
بحار الأنوار : 102/267/5
5.68M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 ببینید : پاسخ به شبهات و سوالات دینی
❓چرا با این که اسلام سفارش زیادی به ازدواج میکند با این حال حضرت معصومه سلام الله علیها ازدواج نکرد؟
https://eitaa.com/BARADARANH1_IR
💠 امام خمینی رحمت الله علیه :
🔹یکی از وظایف بزرگ مسلمانان پی بردن به این واقعیت است که حج چیست چرا برای همیشه باید بخشی از امکانات مادی و معنوی خود را برای برپایی آن صرف کنند
🔹 چیزی که تا به حال از ناحیه ناآگاهان و یا تحلیل گران مغرض و یا جیره خواران به عنوان فلسفه حج ترسیم شده است این است که حج یک عبادت دست جمعی و یک سفر زیارتی سیاحتی است
🔹به حج چه که چگونه باید زیست و چطور باید مبارزه کرد و با چه کیفیت در مقابل جهان سرمایه داری و کمونیسم ایستاد! به حج چه که حقوق مسلمانان و محرومان را از ظالمین باید ستاند! به حج چه که باید برای فشارهای روحی و جسمی مسلمانان چاره اندیشی نمود! به حج چه که مسلمانان باید به عنوان یک نیروی بزرگ و قدرت سوم جهان خودنمایی کنند! به حج چه که مسلمانان را علیه حکومت های وابسته بشوراند بلکه حج همان سفر تفریحی برای دیدار از قبله و مدینه است.
🔹حال آن که حج برای نزدیک شدن و اتصال انسان به صاحب خانه است و حج تنها حرکات و اعمال و لفظها نیست و با کلام و لفظ و حرکت خشک،انسان به خدا نمی رسد.
#امام_سید_روح_الله_موسوی_خمینی
#صحیفه_امام
#امام_خمینی
📚صحیفه نور جلد ۲۰ صفحه ۲۲۷
👈پیام به مناسبت سالگرد کشتار خونین در مکه و قبول قطعنامه ۵۹۸
🗓مورخ: ۱۳۶۷/۰۴/۲۹
🌷اللهم عجل لولیک الفرج🌷
💠 تشبیه ایمان به نور
✳️با توجه به این که نور لطیف ترین موجود جهان مادّه است و سرعت سیر آن، بالاترین سرعت ها و برکات و آثار آن، در جهان مادّه بیش از هر چیز دیگر است، به طورى که مى توان گفت: سرچشمه همه مواهب و برکات مادّى نور است روشن مى شود که تشبیه ایمان و گام نهادن در راه خدا به آن تا چه اندازه پر معنى است.
نور مایه جمعیت، و ظلمت عامل پراکنده گى است، نور نشانه زندگى و ظلمت نشانه مرگ است.
به همین دلیل در قرآن مجید امور بسیار پر ارزش به نور تشبیه شده است.
از جمله، عمل صالح: (این در همان روزى است که مردان و زنان با ایمان را مى نگرى که نورشان در پیش رو و در سمت راستشان، به سرعت حرکت مى کند)؛ «یَوْمَ تَرَى الْمُؤْمِنِینَ وَ الْمُؤْمِناتِ یَسْعى نُورُهُمْ بَیْنَ أَیْدِیهِمْ وَ بِأَیْمانِهِم». (۱)
ایمان و توحید، مانند«اللّهُ وَلِیُّ الَّذینَ آمَنُوا یُخْرِجُهُمْ مِنَ الظُّلُماتِ إِلَى النُّورِ».
(خداوند، ولىّ و سرپرست کسانى است که ایمان آورده اند؛ آنها را از ظلمت ها، به سوى نور بیرون مى برد). (۲)
و نیز قرآن تشبیه به نور شده است، آنجا که مى فرماید: (کسانى که به او ایمان بیاورند و مقامش را بزرگ بشمرند و او را در ابلاغ رسالتش یارى کنند و از نور آشکارى که با او نازل شده [یعنى قرآن مجید] پیروى کنند، بدون شک چنین افرادى رستگارانند)؛ «فَالَّذینَ آمَنُوا بِهِ وَ عَزَّرُوهُ وَ نَصَرُوهُ وَ اتَّبَعُوا النُّورَ الَّذی أُنْزِلَ مَعَهُ أُولئِکَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ». (۳)
و نیز آئین خدا و دین الهى، به این موجود پر برکت تشبیه گردیده است، مانند: (آنها مى خواهند نور خدا را با دهان خود خاموش کنند ولى خداوند اراده اى جز این ندارد که این نور الهى را همچنان گسترده تر و کامل تر سازد، تا همه جهان را فرا گیرد و تمام جهانیان از پرتو آن بهره گیرند، هر چند کافران را خوشایند نباشد)؛ «یُریدُونَ أَنْ یُطْفِؤُا نُورَ اللّهِ بِأَفْواهِهِمْ وَ یَأْبَى اللّهُ إِلاّ أَنْ یُتِمَّ نُورَهُ وَ لَوْ کَرِهَ الْکافِرُون». (۴)
و از همه بالاتر، از ذات پاک خداوند، که برترین و والاترین وجود است، بلکه هستى، همگى پرتوى از وجود مقدس اوست تعبیر به نور شده است، آنجا که مى خوانیم (خداوند نور آسمان ها وزمین است)؛ «الّلهُ نُورِ السَّماواتِ والأرْضِ». (۵)
و از آنجا که، همه این امور به یک واقعیت باز مى گردند، چرا که همه پرتوهائى از الّله و ایمان به او و گفته او و راه او مى باشد، این کلمه در این موارد به صورت مفرد آمده است، به عکس ظلمات، که همه جا عامل تفرقه و پراکنده گى است و لذا به صورت جمع که نشانه تعدّد و تکثّر مى باشد ذکر شده.
و از این نظر که ایمان به خدا و گام نهادن در طریق او هم باعث حرکت است و هم موجب بیدارى، و هم عامل اجتماع و وحدت و هم وسیله ترقّى و پیشرفت، این تشبیه، از هر نظر رسا، پر محتوا و آموزنده است. (۶)
✍پی نوشت :
(۱). سوره حدید، آیه ۱۲.
(۲). سوره بقره، آیه ۲۵۷.
(۳). سوره اعراف، آیه ۱۵۷.
(۴). سوره توبه، آیه ۳۲.
(۵). سوره نور، آیه ۳۵.
(۶). گرد آوری از کتاب: تفسیر نمونه، آیت الله العظمی مکارم شیرازی، دار الکتب الإسلامیه، چاپ سی و یکم، ج ۱۰، ص ۳۰۹.
📚بخوانید : جمعه ها . مهدویت
💠 امام مهدی علیه السلام در قرآن
✔️وَلَنَبْلُوَنَّكُم بِشَيْءٍ مِّنَ الْخَوْفِ وَالْجُوعِ وَنَقْصٍ مِّنَ الْأَمْوَالِ وَالْأَنفُسِ وَالثَّمَرَاتِ ۗ وَبَشِّرِ الصَّابِرِينَ
به یقین همه شما را با امورى همچون ترس، گرسنگى و کاهش در مالها و جانها و میوه ها آزمایش مى کنیم. و بشارت ده به صابران.
(بقره/155)
✳️امام صادق علیه السلام فرمود:
پیش از قیام حضرت قائم علیه السلام، نشانههایی است كه امتحانی از جانب خداوند متعال برای بندگان مؤمنش میباشد. راوی میگوید: به حضرت عرض كردم: آن نشانهها چیست؟ حضرت فرمود: آیه: «وَلَنَبْلُوَنَّكُمْ بِشَیءٍ مِّنَ الْخَوفْ وَالْجُوعِ وَنَقْصٍ مِّنَ الأَمَوَالِ وَالأنفُسِ وَالثَّمَرَاتِ وَبَشِّرِ الصَّابِرِینَ» است. حضرت فرمود: «وَلَنَبْلُوَنَّكُمْ» یعنی مؤمنان «بِشَیءٍ مِّنَ الْخَوفْ» یعنی از پادشاهانی از بنی فلان در اواخر سلطنتشان، «وَالْجُوعِ» به خاطر گرانی كالاهایشان، «وَنَقْصٍ مِّنَ الأَمَوَالِ» یعنی بیفایده بودن تجارتها و كم بودن سود آن، «وَالأنفُسِ» یعنی مرگ زودهنگام، «وَالثَّمَرَاتِ» یعنی كم بودن سود چیزهایی كه كاشته میشود و كم بودن بركت میوهها، «وَبَشِّرِ الصَّابِرِینَ» یعنی به هنگام قیام حضرت قائم علیه السلام، سپس حضرت فرمود: ای محمد! این مطالب، تأویل این آیه است و خداوند عز و جل میفرماید: «وَمَا یعْلَمُ تَأْوِیلَه إِلاَّ اللّه وَالرَّاسِخُونَ فِی الْعِلْمِ . [با آن كه تاویلش را جز خدا و ریشهداران در دانش كسی نمیداند].
✍الغیبة، ص ۱۶۷ .
✍ینابیع المودة ص ۴۲۱.
https://eitaa.com/BARADARANH1_IR
🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂
💐 پيامبر صلي الله عليه و آله:
صِفَةُ الْعاقِلِ اَنْ يَحْلُمَ عَمَّنْ جَهِلَ عَلَيْهِ وَ يَتَجاوَزَ عَمَّنْ ظَلَمَهُ وَ يَتَواضَعَ لِمَنْ هُوَ دونَهُ وَ يُسابِقَ مَنْ فَوْقَهُ فى طَلَبِ البِرِّ وَ اِذا اَرادَ اَنْ يَتَكَلَّمَ تَدَبَّرَ فَاِنْ كانَ خَيْرا تَكَلَّمَ فَغَنِمَ وَ اِنْ كانَ شَرًّا سَكَتَ فَسَلِمَ وَ اِذا عَرَضَتْ لَهُ فِتْنَةٌ اِسْتَعْصَمَ بِاللّه ِ وَ اَمْسَكَ يَدَهُ وَ لِسانَهُ وَ اِذا رَأى فَضيلَةً اِنْتَهَزَ بِها، لا يُفارِقُهُ الْحَياءُ وَ لا يَبْدو مِنْهُ الْحِرْصُ فَتِلْكَ عَشْرُ خِصالٍ يُعْرَفُ بِها الْعاقِلُ؛
ويژگى عاقل، آن است كه در برابر نادان بردبارى كند، از آن كس كه به او ظلم كرده بگذرد، نسبت به زيردستان متواضع باشد، با بالادستان در خوبى ها رقابت كند، هرگاه خواست سخن بگويد، بينديشد، اگر خوب بود بگويد و بهره ببرد و اگر بد بود، سكوت كند و سالم بماند، اگر بلا و امتحانى برايش پيش آمد به خدا پناه ببرد و دست و زبان خود را نگه دارد، اگر فضيلتى ديد، به سرعت از آن بهره گيرد، حيا از او جدا نگردد و حرص از او سر نزند، اينها خصلت هاى دهگانه اى است كه عاقل با آنها شناخته مى شود.
✍تحف العقول، ص 28.
💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐
💠بیان راه درمان غرور، در سوره یس
🔵با اندکى تأمل درآیه ۷۷ سوره «یس» پاسخ این سؤال روشن مى شود، گویا خداوند دست انسان را مى گیرد و به آغاز حیات خودش، در آن روز که نطفه بى ارزشى بیش نبود، مى برد، و او را به اندیشه وا مى دارد، مى گوید: (آیا انسان نمى داند که ما او را از نطفه آفریدیم، و او آن چنان قوى و نیرومند و صاحب قدرت و شعور و نطق شد، که حتى به مجادله در برابر پروردگارش برخاست و مخاصمه کننده آشکارى شد؟!)؛ «أَ وَ لَمْ یَرَ الإِنْسانُ أَنّا خَلَقْناهُ مِنْ نُطْفَة فَإِذا هُوَ خَصِیمٌ مُبِینٌ». (۱)
چه تعبیر زنده و گویائى؟ نخست، روى عنوان انسان تکیه مى کند یعنى هر انسانى با هر اعتقاد و مکتبى، و هر مقدار دانشى، مى تواند این حقیقت را دریابد.
سپس، سخن از «نطفه» مى گوید که در لغت در اصل به معنى آب ناچیز و بى ارزش است، تا این انسان مغرور و از خود راضى، کمى در اندیشه فرو برود و بداند روز اول چه بود؟ و تازه تمام این قطره آب ناچیز، مبدأ نشو و نماى او نبوده بلکه سلول زنده بسیار کوچکى که با چشم دیده نمى شود، از میان هزاران سلول که در آن قطره آب شناور بودند با سلول زنده بسیار کوچکى که در رحم زن قرار داشت با هم ترکیب شدند، و انسان از آن موجود ذره بینى پا به عرصه هستى گذاشت!
مراحل تکامل را یکى بعد از دیگرى پیمود که شش مرحله آن طبق گفته قرآن در اوائل سوره «مؤمنون» در درون رحم مى باشد (مرحله نطفه، سپس علقه، بعد مضغه، و بعد از آن ظاهر شدن استخوانها، سپس پوشیده شدن استخوانها از گوشت، و سرانجام پیدایش روح یعنى حس و حرکت).
بعد از تولد که نوزادى بسیار ضعیف و ناتوان بود، مراحل تکامل را نیز به سرعت پشت سر گذاشت، تا به سر حد بلوغ و رشد جسمانى و عقلانى رسید.
آرى، این موجود ضعیف و ناتوان آن چنان قوى و نیرومند شد که به خود اجازه داد، به پرخاشگرى در برابر دعوت «اللّه» برخیزد، و گذشته و آینده خویش را به دست فراموشى بسپارد، و مصداق روشن «خَصِیمٌ مُبِین» شود.
این کار، جز از انسانى که عقل و فکر و شعور و استقلال اراده و اختیار و قدرت دارد، ساخته نیست (و مى دانیم مهمترین مسأله در زندگى انسان سخن گفتن است، و سخنانى که محتواى آن قبلاً در اندیشه حاضر مى شود، پس از آن در قالب جمله ها قرار مى گیرد، و مانند گلوله هائى که مسلسل وار به هدف شلیک مى شود، از مخارج دهان بیرون مى پرد، و این کارى است که از هیچ جاندارى جز انسان حاصل نمى شود.
و به این ترتیب، قدرت نمائى خدا را در این نیروى عظیمى که به قطره آب ناچیزى داده، مجسم مى کند. (۲)
✍پی نوشت :
(۱). «خَصِیم» به معنى کسى است که اصرار بر خصومت و جدال دارد و «رؤیت» در اینجا به معنى دانستن است.
(۲). گرد آوری از کتاب: تفسیر نمونه، آیت الله العظمی مکارم شیرازی، دار الکتب الإسلامیه، چاپ بیست و ششم، ج ۱۸، ص ۴۸۱.