eitaa logo
برادرانه
219 دنبال‌کننده
26.8هزار عکس
10.9هزار ویدیو
323 فایل
حسین برادران پرسش سوالات دینی @Hossein_baradaranh
مشاهده در ایتا
دانلود
📚بخوانید : تنظ سیاثی....😃 https://eitaa.com/BARADARANH1_IR
الفقه المنسوب إلى الإمام الرضا عليه السلام : نَروي أنَّ رَجُلاً أتى سَيِّدَنا رَسولَ اللّه صلي الله عليه و آله فَقالَ : يا رَسولَ اللّه ِ عَلِّمني خُلُقا يَجمَعُ لي خَيرَ الدُّنيا وَالآخِرَةِ . فَقالَ : لا تَكذِب . قالَ الرَّجُلُ : وكُنتُ عَلى حالَةٍ يَكرَهُهَا اللّه ُ فَتَرَكتُها خَوفا مِن أن يَسأَلَني سائِلٌ عَنها عَمِلتَ كَذا وكَذا ، فَأَفتَضِحَ أو أكذِبَ ، فَأَكونَ قَد خالَفتُ رَسولَ اللّه ِ صلي الله عليه و آله فيما حَمَلَني عَلَيهِ . الفقه المنسوب إلى الإمام الرضا عليه السلام : روايت مى كنم كه مردى خدمت سرورمان پيامبر خدا آمد و گفت: اى پيامبر خدا! مرا اخلاقى بياموز كه خير دنيا و آخرتِ مرا در خود داشته باشد. فرمود: «دروغ مگو». آن مرد گفت: من در وضعيتى خداناپسند قرار گرفتم ، ولى مرتكب آن نشدم؛ چون ترسيدم كه كسى از من بپرسد چنين و چنان كردى؟ و من [يا بايد راستش را بگويم و] رسوا شوم و يا دروغ بگويم كه در اين صورت ، با توصيه پيامبر خدا به من مخالفت كرده باشم. الفقه المنسوب إلى الإمام الرضا عليه السلام : ص 354 ، معدن الجواهر : ص 21 نحوه .
📚بخوانید : 🇺🇸 افزایش افسردگی میان نوجوانان آمریکایی... https://eitaa.com/BARADARANH1_IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ شبیه‌سازی سه بعدی موشکی سپاه پاسداران در تلویزیون چین 🔹برنامه تلویزیونی «وضعیت نظامی» شبکه «شنجن» چین در جدیدترین برنامه خود به بررسی موشک‌ بالستیک شهاب۳ و برد آن پرداخت و به قدرت موشکی اذعان می‌کند./دانشجو
⭕️دولت کلمبیا برای مقابله با آمار بالای زنازادگی در میان دانش‌آموزان کشورش، به عروسک‌های نوزاد رباتیک متوسل شده است! ♨️در این طرح مسؤولین مدرسه با دادن عروسک‌هایی به شکل نوزاد از دانش‌آموزان خواستند این عروسک‌ها را یک هفته نگهداری کنند. این عروسک‌ها، رباتیک بودند و به وسیله یک نرم افزار که درون آن تعبیه شده بود، توانایی گریه کردن با صدای بلند داشتند و چند ساعت یک‌بار درخواست غذا و تعویض پوشک داشتند و رفتاری شبیه کودک دو ماهه داشتند. 💢خوا کارلوس از مقامات بهداشت کلمبیا گفته ما با این استراتژی حاملگی نوجوانان را ۳۰ درصد کاهش دادیم. 🔻این طرح از سوی والدین دانش‌آموزان با استقبال بالایی مواجه شد، حتی آن‌هایی که مخالف آموزش مسائل جنسی و ۲۰۳۰یونسکو در مدارس بودند، از این طرح حمایت کردند! 📈طبق گزارشات رسمی در کلمبیا و آمریکای جنوبی یک پنجم نوزادان متولد شده در سال ۲۰۱۸، مادران ۱۰ تا ۱۸ ساله داشتند.
🔗 |قسمت دوازدهم| ۱۷-۱۲ 🔻اسلام و رفتار با اسرای جنگی(۱) ▪️هر کس رویداد های جنگ جهانی اول و دوم را بررسی کند به روشنی در می یابد مردم متمدنی که از مخالفت با برده داری دم می زنند درباره ی اسیرانِ دشمن چنان جنایاتی مرتکب شدند که نظیر آن ها از برده فروشانِ کهن گزارش نشده است! آنان، در آلمان و لهستان برای اسرای جنگی اردوگاه های مرگ ترتیب دادند. «و زندانیان و اسیران را از سراسر کشور اشغالی در آن اردوگاه ها زندانی کردند. زندانیان را در شرایط وحشتناک و سرما، فقط یک وعده ی غذایی دادند و بزور بر بدن آن ها آزمایشهای مختلف پزشکی را مثل حیوانات انجام می دادند.» - رویداد های مهم تاریخ، ص368، چاپ تهران. «فقط پس از تصرّف اردوگاه ها به دست مّتفقین بود که معلوم شد بزرگترین و هولناک ترین جنایات تاریخ بشری بدست درّندگان نازی صورت گرفت و میلیون ها بی گناه از زن و کودک و سالخورده و جوان را در اتاق های گاز، ابتدا خفه می کردند و بعدا درون کوره ها سوزانده و خاکستر می کردند». - رویداد های مهم تاریخ، ص368، چاپ تهران. 🔸از رفتار خشونت بار و نادرست کشور های متمدّن با اسیران که بگذریم، غرامت های جنگی که کشورهای پیروزمند از شکست خوردگان مطالبه می کنند، بسیار سنگین تر از فدیه ای است که در اسلام مقرّر شده است تا از اسیرانِ مال دار گرفته شود. در جنگ جهانی دوم، غرامت سنگینی که متّفقین از آلمان گرفتند کمر اقتصاد آن کشور را شکست و به قول «تیلر» درکتاب «ریشه های جنگ جهانی دوم»: «آلمانی ها احساس کردند که هستی آنها را زده اند». - ریشه های جنگ جهانی دوم، اثر تیلر، ص82، چاپ تهران. دنیای جدید رسوم برده داری را با شدت هر چه تمام تر درباره ی اسرای جنگی ادامه می دهد و تنها فقط نام بردگی را الغا کرده است. 🔹اینک باید دید که قوانین اسلامی در مورد رفتار بااسیران جنگ چه می گوید؟ و مسلمانان در صدرِ اسلام با دشمنانِ پیکار گر خود به چه شیوه ای عمل می کردند؟ پس از اینکه آتش کارزار فرو نشست، مسلمانان وظیفه دارند تا از گریختن اسرای دشمن جلوگیری کنند ولی به هیچ وجه حق ندارند آسیبی بر آنان وارد سازند. اگر در میان اسیران دشمن، کودکانی به همراه پدر و مادرشان باشند هرگز روا نیست که آنها را از والدین خود جدا سازند. زیرا مسلمانان از پیامبر اسلام آورده اند که فرمود: «هر کس میان مادری و فرزندش جدایی افکند خداوند میان او و دوستانش در روز رستاخیز جدایی خواهد افکند». - تحفة الاحوذی، ج1، ص107. ادامه دارد... 📚منبع:نقد الحـاد و آتئیسم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️📽 حضور دائمي خبرنگار بي بي سي در ايران تکذیب شد‼️ ١٣٩٨/٤/٢٦
💠امام خامنه ای صبح دیروز در دیدار ائمه جمعه سراسر کشور: ✔️در قضایای بین ما و اروپاییها، علت اینکه مشکلات باقی میماند،‌ تکبر آنهاست. به گفته وزیر خارجه ما که زحمت هم میکشد، اروپا ۱۱ تعهد داشته و به هیچکدام عمل نکرده. وزیر خارجه که ملاحظات دیپلماتیک دارد، بصراحت این را دارد میگوید. حالا که ما شروع کردیم به کاهش تعهدات، آنها می آیند جلو. خب پرروها! شما که به ۱۱ تعهدتان عمل نکردید؛ حالا ما تازه شروع کردیم به کم کردن تعهدات و این فرایند قطعا ادامه پیدا خواهد کرد. ✔️ در بین این توقعات بی مورد [اروپاییها]، انگلیس خبیث دزدی دریایی میکند و کِشتی ما را میدزدد؛ جنایت میکنند و شکل قانونی به آن میدهند. جمهوری اسلامی و عناصر مؤمن نظام، این خباثتها را بی جواب نمیگذارند. ✔️سر سفره اصحاب ثروت و قدرت تا میتوانیم حاضر نشویم. این موجب دور شدن از توده و عامه مردم است/ از رفتن سمت صاحبان قدرت و ثروت و کسانی که زبان چرب و نرم دارند پرهیز کنید. بعضی از این نودولتها که به ثروت رسیده اند و دنبال یک حاشیه امن هستند، سراغ ائمه جمعه و شاخصان روحانیت میروند/ مراقب نزدیکان و فرزندان باشید؛ آن کسی که سراغ شما می آید و شما رد میکنید، ممکن است سراغ فرزند شما بیاید و از آن طریق نفوذ کند.
📚بخوانید : تنظ سیاثی....😃 https://eitaa.com/BARADARANH1_IR
💠پیدایش تشیع در زمان قتل خلیفه سوّم ! 🔵بنابر دیدگاه امامیّه پیدایش تشیّع به نخستین سال هاى ظهور اسلام بازگشته و اولین بار پیامبر اسلام بود که واژه شیعه را براى پیروان حضرت امیر(علیه السلام) به کار برد. بنابر نقل شیعیان و برخى از علماى اهل سنّت، حضرت رسول(صلى الله علیه وآله وسلم) به امام على(علیه السلام) فرمود: «یا على أنت و شیعتک فى الجنّة».(۱) علامه طباطبائى با استناد به «حدیث یوم الانذار»، «حدیث علىّ مع الحق و الحق مع علىّ»، «حدیث غدیر»، علاقه حضرت رسول به امام على(علیه السلام) و استفاده لفظ «شیعه على» در سخنان پیامبر، پیدایش جمعیتى با نام «شیعه علىّ(علیه السلام)» را همان زمان حیات پیغمبر اسلام مى داند.(۲) امّا از نظر تاریخى - یعنى ظهور و بروز آن در تاریخ – پیدایش تشیّع به سقیفه بنى ساعده و حوادث بعد از آن باز می گردد، همچنانکه نوبختى از علماى امامیّه در قرن سوّم به آن تصریح مى نماید.(۳) یاران حضرت در مسجد مدینه به انتقاد از انتخاب خلیفه اوّل برخاسته و خلافت را حقّ على(علیه السلام) به عنوان افضل صحابه پیامبر دانستند. این اعترافات نشانه آن است که در دوران پیامبر نیز این اشخاص حضرت امیر را شایسته خلافت دانسته و به عنوان جانشین پیامبر نگاه مى کردند. در این میان نام هاى سلمان، ابوذر، مقداد و عمار  برجسته تر از بقیه است. با بیعت مصلحت گونه حضرت امیر با خلیفه اوّل، پیروان وى نیز سکوت کرده و به امام خویش اقتداء نمودند. این سکوت حدود بیست و پنج سال ادامه یافت و در این دوران یارانى همچون سلمان، ابوذر و مقداد رحلت کردند، ولى حضرت امیر هواداران دیگرى، آن هم در کوفه یافت. این اشخاص که هسته مرکزى یاران بعدى حضرت را تشکیل دادند، افرادى همچون مالک اشتر، کمیل بن زیاد، میثم تمّار، حارث اعور، اصبغ بن نباته، زید بن وهب، محمد بن ابى بکر و دیگران بودند.(۴) دوره حضرت امیر(علیه السلام) را باید دوره نوشکوفایى نهضت تشیّع دانست.(۵) این دوره و مقدارى پیش از آن نقطه عطف تکوین تشیّع به عنوان یک گروه مستقل است و شاید به همین خاطر باشد که برخى از سنّیان و مستشرقان زمان، پیدایش تشیّع را قتل خلیفه سوّم عنوان کرده اند. در پاسخ به آنان باید گفت: دوره منتهى به قتل عثمان و خلافت حضرت امیر، نه زمان پیدایش تشیع، بلکه زمان بروز رسمى و صریح پیروان و هواداران حضرت امیر(علیه السلام) است. یعنى در این دوره بود که یاران حضرت امیر به بیان دیدگاه هاى خود در مورد جانشینى حضرت امیر(علیه السلام) پرداخته و سکوت بیست و چند ساله خود را شکستند. مالک اشتر با اعلام این که على(علیه السلام) وصى الاوصیاء و وارث علم انبیاء است، با حضرت بیعت نمود. این دیدگاه یادآور سخنان ابوذر در مسجد مدینه بود که على را وصى پیامبر و وارث علم او معرفى کرد.(۶)، (۷) ✍پی نوشت : (۱). ابن حجر عسقلانى، الصواعق المحرقة، ص ۱۵۹، چاپ مصر. (۲). شیعه در اسلام، ص ۲۸ - ۳۲ و نیز جعفرى، تشیع در مسیر تاریخ، ص ۳۲ - ۳۸. (بحث قداست موروثى). (۳). فرق الشیعه، صفحات آغازین کتاب. (۴). درباره آنها بنگرید: مدرّسى، میراث مکتوب شیعه، ص ۶۸، ۷۱، ۹۰، ۱۰۸، ۱۱۶. (۵). این دیدگاه را از دکتر جعفرى در تشیع در مسیر تاریخ وام گرفته ایم. کتاب وى با شواهد تاریخى فراوان به خوبى توانسته است مسیر تشیع از حیات پیامبر تا رحلت امام صادق(علیه السلام) را پى گیرى کند و از عهده آن به نیکى برآید. (۶). تاریخ یعقوبى، ج ۲، ص ۱۷۱ و ۱۷۹. (۷). گردآوری از کتاب: درسنامه تاریخ و عقائد اسماعیلیه، مهدی فرمانیان، نشر ادیان، قم، ۱۳۸۶، ه.ش، ص ۲۱.
✳️ عيون أخبار الرِّضا عن الثَوباني : كانَت لأبي الحَسَنِ موسَى بنِ جَعفَرٍ عليهماالسلام بِضعَ عَشَرهَ سِنَةٍ كُلَّ يَومٍ سَجدَةٌ بَعدَ ابيضاضِ الشَّمسِ إلى وَقتِ الزَّوالِ قالَ : فَكانَ هارونُ رُبَّما صَعَدَ سَطحا يُشرِفُ مِنهُ عَلى الحَبسِ الَّذي حَبَسَ فيهِ أبا الحَسَنِ عليه السلام فَكانَ يَرى أبا الحَسَنِ عليه السلام ساجِدا فَقالَ للرَّبيعِ : ما ذاكَ الثَّوبُ الَّذي أراهُ كُلَّ يَومٍ في ذلك المَوضِعِ؟ قالَ : يا أميرَالمُؤمِنينَ ما ذاك بِثَوبٍ وإنّما هُوَ موسَى بنُ جَعفَرٍ عليهماالسلاملَهُ كُلُّ يَومٍ سَجدَةٌ بَعدَ طُلوعِ الشَّمسِ إلى وَقتِ الزَّوالِ ، قالَ الرَّبيعُ : فَقالَ لي هارونُ : أما إنَّ هذا من رُهبانِ بَني هاشِمٍ ، قُلتُ : فَما لَكَ فَقَد ضَيَّقتَ عَليهِ في الحَبسِ ؟! قالَ : هَيهاتَ لابُدَّ مِن ذلك . ـ به نقل از ثوبانى ـ : ابوالحسن موسى بن جعفر عليهماالسلام ، به مدّت ده سال و اندى ، هر روز پس از بالا آمدن آفتاب به سجده مى رفت و تا هنگام ظهر در سجده بود. گاهى اوقات هارون روى بامى كه مشرف بر زندان امام كاظم عليه السلام بود مى رفت و حضرت را در حال سجده مى ديد . يك بار به ربيع گفت : اين جامه اى كه هر روز در آن جا مى بينم چيست ؟ ربيع گفت : اى امير المؤمنين ! آن جامه نيست بلكه موسى بن جعفر عليهماالسلاماست كه هر روز بعد از طلوع خورشيد تا هنگام ظهر به سجده مى افتد . ربيع گفت : هارون به من گفت : براستى كه او از راهبان بنى هاشم است . من گفتم : پس چرا در زندان عرصه را بر او تنگ كرده اى ؟ ! گفت : هيهات كه چاره اى جز اين نيست . ✍ عيون أخبار الرضا : 1 / 95 .
8.24M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 ببینید : پاسخ به شبهات و سوالات دینی ❓با وجود علم و عقل ، چه نیازی به وحی داریم...!؟ https://eitaa.com/BARADARANH1_IR