#تحریفات_عاشورا
🕌 بخش پنجم و پایانی
✍ تحریف دیگری که مخصوص ما ایرانی ها است این است که به امام چهارم علیه السلام می گوییم امام زین العابدین بیمار! غیر از زبان فارسی در جای دیگر این کلمه بیمار را به دنبال اسم امام زین العابدین نمی بینیم.
✍ در زبان عربی چنین کلمه ای نیست. ایشان القاب زیادی دارند، السجاد و ذوالثفنات، از القاب ایشان است. آیا شما در دنیا کتابی پیدا می کنید که لقبی به زبان عربی به امام داده باشند که مفهوم بیمار را برساند؟!
✍ امام ز العابدین تنها در ایام حادثه عاشورا (بگویم تقدیر الهی بود برای این که باید این امام زنده می ماند و نسل امام حسین از این طریق محفوظ می ماند) بیمار بودند و همان بیماری سبب نجات ایشان شد.
✍ چند بار تصمیم گرفتند امام را بکشند اما چون بیماری ایشان شدید بود، گفتند: چرا او را بکشیم؟ او دارد می میرد.
✍ در دنیا چه کسی هست که در عمرش بیمار نشده باشد؟ در غیر این چند روز ببینید؟ آیا یک جا نوشته اند که امام زین العابدین ب بود؟! ولی ما امام زینالعابدین را به صورت یک بیمار مریض زرد رنگ تب داری که همیشه عصا به دستش است و کمر خم کرده و راه می رود و آه می کشد، ترسیم کرده ایم!!
✍ همین دروغ، همین تحریم سبب شده است که بسیاری از اشخاص آه بکشند، ناله بکنند، خودشان را به موش مردگی بزنند تا مردم آنها را احترام کنند و بگویند آقا را ببینید درست مانند امام زین العابدین بیمار است، این تحریف است.
✍ امام زین العابدین(ع) با امام حسین(ع) هیچ فرقی نداشته است. با امام باقر(ع) و امام صادق (ع)از نظر مزاج و بنیه هیچ فرقی نداشت.
✍ امام بعد از حادثه کربلا چهل سال زنده بودند. مانند همه سالم بودند، چرا بگوییم امام زین العابدین بیمار؟!
✍ پس اجماهلا دانستیم که خطر تحریف چقدر زیاد است. تحریف ضربه غیرمستقیم است، از پشت خنجر زدن است. نسل یهودیان در جهان قهرمان تحریفند.( سوره نسا آیه 46) هیچ کس به اندازه اینها در تاریخ جهان تحریف، نکرده است، و به همین دلیل هیچ کس به اندازه اینها به بشریت ضربه نزده است، و حقایق را قلب و بدعتها ایجاد نکرده است.
منبع : حماسه حسینی،شهید مطهری،صدرا،77-93
🕌 عقیق ، کانالی ویژه اخبار و تحلیل های خاص 🏴
http://eitaa.com/joinchat/1366032390C8fbb147e93
2502 - حمله مطرب فراری به ایران!
«محسن نامجو» خواننده فراری و حامی فتنه 88 که پیشتر گفته بود حسی به ایران ندارد، اینبار به تاریخ ایران حمله کرد و با ادعای اینکه ایران کشوری بدون تاریخ و فرهنگ است، گفت: “کوروش ایرانی نبود، حافظ ایرانی نبود و هیچ وقت نمیگفت
من شاعر ایرانیام. مفهوم ایران یک مفهوم جدید است و مال 100 سال قبل است...”
لینک کوتاه منبع: yon.ir/mzdr128
🔻 یک زن آمریکایی به نام لوسی پورتون به جرم کشتن دو دختر خود، که یکی سه ساله و آن یکی ۱۶ ماهه بود، به ۳۲ سال زندان محکوم شد.
🔹این زن ۲۳ ساله که دختران خود را مزاحم تنفروشی خود میدید، دخترانش را به قتل رساند. لوئیس پورتون از خودش عکس برهنه میگرفته و با ارسال این تصاویر و رابطهی جنسی با مردان کسب درآمد میکرده است!
🔹او درست پس از کشتن آنها، لباسهای آنها را به فروش گذاشت و همچنین درخواست دوستی ۴۱ نفر را در یک برنامه دوستیابی برای ارسال تصاویر برهنه و برقراری رابطه نامشروع با آنها قبول کرده و با چند نفر نیز به صورت آنلاین چت کرده است.
📚منبع👈
🌐 https://bit.ly/2YoyuDh
✔️ امام خمینی رحمت الله علیه :
ای افکار کوتاه بیدار بشوید، خودتان را متصل کنید به این دریا، دریای الوهیت، دریای نبوت، دریای قرآن کریم. از این غرب زدگی ها بیرون بیائید، آقا شما پنجاه و چند سال است این غربزدگی ها همه مصیبت ها را به شما وارد کرده، به خود بیائید، یک قدری به اسلام فکر کنید.
📖 صحیفه امام؛ جلد 9؛ صفحه 536
✳️پیامبر خدا صلى الله عليه و آله :
حُسنُ الظَّنِّ باللّه ِ مِن عِبادَةِ اللّه ِ تعالى .
گمان نيك داشتن به خداوند ، گونه اى از عبادت خداوند متعال است .
الدرّة الباهرة : 18.
✔️عاشورا نهضتی فرا مکانی و فرا زمانی
✅از امتیازات حماسه بزرگ عاشورا، قدرت تأثیرگذارى آن در افکار عمومى مسلمانان، بلکه آزادمردان جهان در طول تاریخ است.
به جرأت مى توان گفت که این بُعد از قیام عاشورا در طول تاریخ بى نظیر است. یعنى نمى توان قیام و نهضتى را در عالم پیدا کرد که تا این اندازه الگو و اسوه آزادمردان و سبب حرکت و جوشش مبارزان در برابر ظالمان و ستمگران، آن هم از زمان وقوع حادثه تا عصر حاضر باشد.
به تعبیر دیگر: این نهضت یک نهضت فرا زمانى و فرامکانى است. نفوذ نهضت عاشورا در طول و عرض و عمق شگفت آور است. (: طول زمان، عرض و گستره جغرافیایى زمین، عمق و نفوذ ژرف در جان آزادگان جهان).
به یقین، کمتر نهضتى را ـ همانند نهضت حسینى ـ مى توان یافت که از همان روز شکست، فاتح وپیروز باشد و از همان روز مغلوب شدن غالب گردد و از همان ساعت که دشمن، کار مخالف خود را تمام شده مى دید، کار خودش به پایان رسیده باشد.
توماس کارلایل(۱) مى نویسد: «بهترین درسى که از تراژدى کربلا مى گیریم، این است که حسین و یارانش ایمان استوار به خدا داشتند. آنها با عمل خود روشن کردند که تفوّق عدد در جایى که حق با باطل روبه رو مى شود، اهمّیّت ندارد و پیروزى حسین با وجود اقلیّتى که داشت، باعث شگفتى من است».(۲)
کشتن این پاک مردان نه تنها کمکى به تثبیت حکومت فرزندان ابوسفیان نکرد، بلکه در سقوط آنان تسریع نمود و سرنگونى آنان را شتاب فزاینده اى بخشید.
اعتراضات فردى و گروهى مردم و قیام هاى خونین پس از عاشورا، همگى از قدرت تأثیرگذارى این انقلاب خونین و پیروزى واقعى عاشوراییان حکایت دارد.
عبّاس محمود عقّاد(۳) نویسنده معاصر مصرى مى نویسد:
«یزید را در داستان کربلا برنده مطلق و کامیاب و پیروزمند بر حریف خویش مى بینیم و حسین را در آن روز ـ بر عکس ـ مغلوب و شکسته خورده مى نگریم; ولى پس از مدّت کوتاهى علائم و نشانه ها با وضع شگفت آمیزى جابجا مى شود و در کفه هاى سنجش، دگرگونى حیرت آورى پدیدار مى گردد; تا آنجا که کفه زیرین، بر فراز آسمان مى رود و کفه فرازمند، به زمین فرود مى آید و شگفتا که این حقیقت به قدرى روشن و آشکار است که جاى هیچ سخنى را در تشخیص کفه هاى سود و زیان، براى هیچ نظاره گرى باقى نمى گذارد».(۴)
از جلوه هاى دیگر نفوذ و تأثیر این حادثه غم انگیز آن است که پس از قرن ها، میلیون ها علاقمند به آن حضرت، هر سال در ایّام محرّم و به خصوص در تاسوعا و عاشوراى حسینى، به عزادارى براى آن حضرت و یارانش، و تجلیل و تکریم از آنان مى پردازند و در این راه هزینه هاى سنگینى مى کنند و زحمات و رنج ها را به جان مى خرند و کودک و جوان و پیر، زن و مرد مشتاقانه به اقامه هر چه باشکوه تر عزاى حسینى بر مى خیزند.
دشمنت کشت، ولى نور تو خاموش نگشت *** آرى آن جلوه که فانى نشود، نور خداست.(۵)
✍پی نوشت :
(۱). توماس کارلایل، مقاله نویس، مورّخ و خاورشناس انگلیسى (و از دانشمندان قرن نوزدهم میلادى) که عربى را در بغداد آموخت و در کمبریج استاد زبان مزبور گردید (فرهنگ معین).
(۲). درسى که حسین به انسان ها آموخت، ص ۲۹۰.
(۳). براى آگاهى از شرح حال وى رجوع شود به : الاعلام زرکلى، ج ۳، ص ۲۶۶
(۴). ابوالشهدا، عبّاس محمود عقّاد، ترجمه محمّد کاظم معزّى، ص ۲۱۲. (با اندکى تصرّف)
(۵). گرد آوری از کتاب: عاشورا ریشه ها، انگیزه ها، رویدادها، پیامدها، سعید داودی ومهدی رستم نژاد،(زیر نظر آیت الله العظمى ناصر مکارم شیرازى) ، امام على بن ابى طالب علیه السلام ، قم ، ۱۳۸۸ ه. ش ، ص ۳۴.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ببینید : پاسخ به شبهات و سوالات دینی
❓لطمه زنی یا لطمه زنی به دین...!؟
https://eitaa.com/BARADARANH1_IR
📚بخوانید : پنج شنبه ها . خاطراتی از شهدا
✔️ یا بنی انت مقتول....
💠یکی از روحانیونی که در نجف از شاگردان شهید مدنی بود نقل میکرد یک روز ایشان سرکلاس درس مطلبی را بدین شرح برای شاگردانش نقل کرد که؛ من در دو موضوع نسبت به خودم شک کردم. یکی این که آیا به من که سید اسدالله میگویند واقعا من سید هستم و دیگر این که آیا من شهید میشوم یا نه. بعد به حرم امام حسین (علیه السلام) رفتم و در آن جا با ناله و زاری از امام خواستم که جواب سوالات را بدهد. بعد از مدتی یک شب امام حسین را در خواب دیدم که بالای سر من آمد و دستی به سر من کشید و این جمله را فرمود: «یا بنی انت مقتول» که جواب دو سوال من در آن بود. ایشان مرا فرزند خود خطاب کرد. یعنی من سید و از نسل پیامبرم و به من بشارت داد که در راه دین کشته میشوم.
🌹 شهید محراب آیت الله مدنی
kayhan.ir › news✍
✍ «یاران امام به روایت اسناد ساواک» شهید آیتالله سید اسدالله مدنی مرکزی بررسی اسناد تاریخی.
✳️ رسولُ اللّه ِ صلى الله عليه و آله :
النَّظَرُ إلَى العالِمِ عِبادَةٌ.
نگاه كردن به عالِم عبادت است
بحار الأنوار : 74 / 73 / 59.
https://eitaa.com/BARADARANH1_IR
✔️ امام سجّاد عليه السلام :
إنَّ عَمَّتي زَينَبَ مَعَ تِلكَ المَصائبَ و المِحَنِ النّازِلَةِ بِها في طَرِيقِنا إلَى الشّامِ ما تَرَكَتْ [تَهَجُّدَها] لِلَيلَةٍ ؛
عمّه ام ، زينب ، با وجود همه مصيبت ها و رنج هايى كهطع در مسيرمان به سوى شام به او روى آورد ، حتّى يك شب اقامه نماز شب را فرو نگذاشت .
بحار . جلد 35. ص 441
🔻 دانشگاهها تجاوز را از ترس بدنامی نادیده میگیرند
🔹 طبق گزارشهای اتحادیهی بین المللی دانشجویان، تجاوز_جنسی در دانشگاهها و مؤسسات آموزشی بریتانیا اپیدمی شده است و ۷۰ درصد دانشجویان گزارش دادهاند که در خوابگاهها مورد آزارجنسی قرار میگیرند.
🔹 با این حال اساتید راهنما و مدیران گروهها به قربانیان میگویند که این مسئله را بزرگ نکرده و به پلیس مراجعه نکنند تا مبادا موجب بی آبرویی و بدنامی دانشگاه شود.
📚منبع👈
tinyurl.com/y2ry6qha
🕌 امام خمینی رحمت الله علیه :
«شما خیال نکنید که این گریه است، خیر گریه نیست. یک مسئله سیاسی، روانی، اجتماعی است. اگر قضیه گریه است، تباکیاش چیست؟ تباکی میخواهد؟ تباکی هم یک چیزی است. اصلاً حضرت سیدالشهداء چه احتیاجی به گریه دارد؟ ائمه این قدر اصرار کردند به اینکه مجمع داشته باشید، گریه بکنید، ندبه بکنید. برای اینکه این حفظ میکند کیان مذهب ما را. این دستجاتی که در ایام عاشورا راه میافتند خیال نکنند که ما این را تبدیل کنیم به راهپیمایی. این راهپیمایی است خودش. اما راهپیمایی با یک محتوای سیاسی»
صحیفه امام، ج ۱۱، ص ۹۸
🔸 پاسخ حضرت آیت الله خامنهای، رهبر انقلاب اسلامی به کسانی که مجالس روضه امام حسین را باعث افسردگی و دلمردگی جامعه میدانند
🔹 حضرت آیت الله خامنهای، رهبر انقلاب اسلامی: این اشکها، دور هم نشستنها، ذکر مصیبت کردنها، این محرّم و عاشورا در روحیه و فضای زندگی مردم ما تأثیر میگذارد. آن خشکی و بیروحىِ بعضی از جوامع ضدّشیعی -متأسفانه بعضی حکومتها، مردمشان را نه غیرشیعی، بلکه ضدّشیعی بار میآورند- بحمدالله، در جامعه ما نیست. جامعه ما، جامعهای منعطف، با حال، با روحیّه، اهل عاطفه و تعطّف است. ۱۳۷۴/۰۲/۲۸