فرماندهها فکر میکنند من بیفایده و به درد
نخور هستم ؛ در حالی که نمیدانند من خودم
به خطا شلیک میکنم ! نمیتوانم تصور کنم
زندگی کسی را بگیرم، هرکسی !
- جی ال ویتریک
فهمیدهام که همهٔ بدبختی انسانها
ناشی از این است که به زبان صریح و روشن
حرف نمیزنند.
از اینرو من تصمیم گرفتهام
که صریح حرف بزنم و صریح رفتار کنم
تا در راه درست بیفتم.
📙 طاعون_ آلبر کامو
مذاکره با دیگران سر عشق و احترام ،
احساس خیلی بدی دارد و کل مسئله را زیر سوال میبرد
اگر لازم است کسی را متقاعد کنید که دوستتان داشته باشد
هرگز شما را دوست نخواهد داشت
اگر لازم است به کسی باج دهید تا به شما احترام بگذارد،
هرگز به شما احترام نخواهد گذاشت
اگر لازم است کسی را متقاعد کنید تا به شما اعتماد کند،
در حقیقت هرگز به شما اعتماد نخواهد کرد ...!
📙مارکمنسن_اوضاعخیلیخراباست
#دیالوگیست
شهرو قرنطینه کنید،
نذارید کسی خارج بشه،
تلفن و هارو قطع کنید،
به نفع مردمِ که چیزی ندونن...
• Chernobyl
•• ☘📖 ••
کافیست برای بحث با آدمهای تهی
خود را به زحمت نیندازیم ؛
بگذار از خشم نفله شوند.
#آنا_گاوالدا
#کتابخانه
میگه:
"ممکنه سالها از نردبانی بالا بریم
که روی دیوار اشتباهی تکیه داده شده"
مصداق خیلی از تلاشها، رابطهها،
احساسها، آدمها و . . .
انسانها در هنگام تولد از هیچ چیز نفرت ندارند. ما نفرت داشتن و متنفر بودن از یکدیگر را یاد میگیریم.
همانطور که میتوان نفرت داشتن را آموخت، میتوان دوست داشتن را هم آموخت. عشق در درون ماست. شاید روزگار کاری کند که شعلههایش پنهان شود، امّا خاموش نخواهد شد.
- نلسون ماندلا
در زندگی مشکلات بزرگ نیست که آدم به اراده احتیاج دارد، بلکه به نظرم با خنده به استقبال مشکلات کوچک رفتن، واقعا احتیاج به عزم و اراده دارد ...!
من هم سعی میکنم چنین ارادهای را در خود به وجود بیاورم. میخواهم به خودم تلقین کنم که زندگی فقط یک بازیست و من باید تا آنجا که میتوانم ماهرانه و درست آن را بازی کنم ...!
چه در این بازی ببرم و چه ببازم، در هر حال شانهها را بالا میاندازم و میخندم ...!
خوشیهای بزرگ زیاد مهم نیستند مهم این است که آدم بتواند با چیزهاي کوچک خیلی خوش باشد ...!
✍🏼 #جین_وبستر
📕 بابا لنگ دراز
اگر من با دیدِ دوستداشتن یا دوستنداشتن
به کسی نگاه کنم از نگاه کردنِ واقعی بازماندهام
#کریشنامورتی
4.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
نمیدانم تو ملتفت شدهای یا نه
که بعضی مردها
از عمری که دارند، پیرترند!
📕 کلیدر
✍🏽 #محمود_دولت_آبادی