اگر فقط جای خالی دیگران بود، غصهای نداشتم.
آدم هر جور که بتواند، با جای خالی دیگران کنار می آید؛ اما
جای خود من خالی است و این جای خالی دیگر شوخی بردار نیست...
✍ #ماشادو_د_آسیس
مردم از هر چیزی سخن میگویند ؛
به ویژه از آنچه دربارهاش هیچ نمیدانند!!
#ژان_پل_سارتر
#کتابخانه
اجازه ندهم چیزهای پیشپا افتاده، موفقیتها یا شکستهای بیاهمیت، چیزهایی که در تملک من است، نگرانی دربارهٔ محبوبیت و اینکه چه کسی از من خوشش میآید و چه کسی خوشش نمیآید، جوهرِ هستیام را ببلعد.
برای من، آزاد ماندن و قدردانی از معجزهی بودن، یکجور تسکین است.
📕 درمان شوپنهاور
✍🏽 #اروین_د_یالوم
صبر کردن به معنای ماندن و انتظار کشیدن نیست.
به معنای آیندهنگر بودن است.
صبر چیست ؟
به تیغ نگریستن و گل را پیش چشم مجسم کردن است،
به شب نگریستن و روز را در خیال دیدن است.
عاشقانِ خدا صبر را همچون شهد شیرین به کام میکشند و هضم میکنند.
میدانند زمان لازم است تا هلال ماه به بدر کامل بدل شود ؛
📕: ملت عشق
✍🏻: الیف شافاک
#یک_تکه_کتاب
#کتاب #کتابخانه
•• ☘📖 ••
کافیست برای بحث با آدمهای تهی
خود را به زحمت نیندازیم ؛
بگذار از خشم نفله شوند.
#آنا_گاوالدا
#کتابخانه
میگه:
"ممکنه سالها از نردبانی بالا بریم
که روی دیوار اشتباهی تکیه داده شده"
مصداق خیلی از تلاشها، رابطهها،
احساسها، آدمها و . . .
آن كودكانی كه كتک خوردهاند،كتک
میزنند. كودكانی كه ترسانده شدهاند، میترسانند. كودكانی كه تحقير شدهاند، تحقير میكنند و آنهايي كه روحشان نابود شده، بقيه را نابود میكنند.
- آلیس میلر
جهالت واقعی
نداشتن آگاهی نیست،بلکه روگردانی
از به دست آوردن آن است...!
- کارل پوپر
وقتی در جامعهای، مردم دلمشغولِ مسائل سياسی باشند و راجع به آن پُر صحبت كنند، اين نشانهٔ آن است كه دستاندركاران حرفهای سياست، وظيفهٔ خود را خوب انجام نمیدهند.
جامعهای كه خوب اداره شود و مديريت سياسی آن از كفايت برخوردار باشد، به هر كس اين فرصت را خواهد داد كه به كار خود مشغول باشد و در ارتقای مادی و معنوی و بالندگی و پويايی علمی و عملی خود بكوشد، نه آنكه از مسير زندگی خود منحرف شود و داخل سياست گردد.
- فریدریشنیچه