eitaa logo
147 دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
155 ویدیو
415 فایل
⠀⠀⠀⠀⠀ ⠀⠀⠀⠀ ⠀⠀﷽ #اللهم_عجل_لولیک_الفرج آدرس کانال @fazchar
مشاهده در ایتا
دانلود
📷 (روز دوم ، قسمت دوم) ♦️مراسم عزاداری شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها 🔹با سخنرانی حجت الاسلام قنبریان 🔹با نوای کربلایی مجتبی حاجی پور 📅 یک شنبه ۲۰ آذر ماه ۱۴۰۱ 🚩 هیئت انصار الحسین علیه‌السلام مدرسه عالی فقه و اصول (فاز ۴) لینک کانال هیئت (عضو شوید) ⬇️ @ansar_alhusein
📷 (روز دوم ، قسمت سوم) ♦️سفره حضرت زهرا سلام الله علیها 📅 یک شنبه ۲۰ آذر ماه ۱۴۰۱ 🚩 هیئت انصار الحسین علیه‌السلام مدرسه عالی فقه و اصول (فاز ۴) ⬅️عزیزان می توانند نذورات و عقیقه خودشان را به جلسات حضرت زهرا سلام ﷲ علیها اهداء و مارا در باشکوه تر برگزار کردن مراسمات یاری فرمایند. شماره کارت تجارت 5859831181533075 به نام عزیزی لینک کانال هیئت (عضو شوید) ⬇️ @ansar_alhusein
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
"اکرانیسم" برنامه اکران های هفتگی این هفته : فیلم سینمایی "دیدن این فیلم جرم است!" (سیاسی ترین فیلم دهه ۹۰ بعد از ۴ سال توقیفی!) همراه با نقد و تحلیل استاد مجید رنگی (کارگردان و نویسنده سینمای ایران) چهارشنبه ۲۳ آذر ماه ساعت ۱۸ کاری از گروه رسانه ای نجوا مدرسه عالی فقه و اصول(شهید صدوقی فاز۴) (شهید صدوقی فاز۴)
دیدار با خانواده شهید مدافع حرم سعید سامانلو یکشنبه ۱۳ آذر ماه ۱۴۰۱ (صدوقی ۴) ┏━━━🔸💠🔸━━━┓ 🆔 @B_fazchar ┗━━━🔸💠🔸━━━┛
سخنرانی حجت الاسلام قنبریان.mp3
38.76M
🔊 سخنرانی (جلسه دوم) 🎙 ◽️موضوع: فاطمه، مردم، فتنه گران 📆 مراسم عزاداری ایام فاطمیه| ۱۴۰۱/۹/۲۰ 🚩 هیئت انصار الحسین علیه‌السلام مدرسه عالی فقه و اصول (فاز۴) @ansar_alhusein
موضوع سخنرانی: فاطمه؛ مردم، فتنه گران (جلسه دوم) فاطمه علیرغم گله مندی از مردم حیثیت جمعی آنها را به ۵فضیلت آراست و سعی کرد همه را علیه اقلیت فتنه گر تحریک کند. ❗️از جمله آن فضائل: حملهُ دینِه و وحیِه! مردم حاملان دین اند. دین در وجود شفاهی اش نسلی به نسلی می رسد. با عمل بدان در رفتارها بروز می یابد و حمل می شود. ❓اما مردم چگونه حَمَله ی وحی اند؟! وحی مراتبی را طی می کند. از مرتبه علم الهی که هنوز نه لفظ است و نه مفهوم/ تا حملش توسط فرشتگان جبرائیلی و صورت لفظ و معنا یافتن در جان نبی(ص)/ تا بر زبان نبی جاری شدن و دچار نسیان و خطا نشدن/ اما هنوز هم ادامه دارد : به گوش امت هم می رسد و آن الفاظ در وجود شفاهی اش حفاظت میشود( انا له لحافظون)⬅️ پس مردم حاملان وحی در وجود لفظی اش هستند. روایات از حفاظ قرآن به حمله القرآن تعبیر می کند. ❗️لکن در کنار مردم ،امام هم هست تعبیر درباره او فقط حمله وحی نیست: حمله کتاب الله/عیبه وحی الله/ تراجمه وحی الله/ مهبط الوحی ائمه ، وحی تازه ای نمی آورند( به ادله ختم نبوت) اما کل آنچه نبی دریافت کرده( لفظ و معنا و بطون و حقیقت نوری اش) نزد آنهاست لذا آنها را خاندان پیغمبری( اهل بیت النبوه) خطاب می کنیم نه خاندان پیامبر(ص)!( اهل بیت النبی). جماعت و امت بدون امام(ع) رسمیت ندارد اینجا دوباره زمین و آسمان ، مردم و امام کنار هم می نشیند و علیرغم حمله وحی بودن مردم، میزان در تبیین مرادتان وحی، امام میشود. ⬅️ درس مهم این بود که در فتنه های درون امت اسلامی، مردم را با فتنه گران جمع نبندی! غدیر تکرار عقبه و سقیفه تکرار دارالندوه است! جفا به امامت و تشیع است که سقیفه را دمکراسی و مردمسالاری بخوانی ! ❓سئوال قبل این بود: این مردم با فضیلت چرا صدیقه طاهره را یاری نکردند؟! پاسخ حضرت امیر(ع) این بود: صرتم بعد الموالاه احزاباً! موالات ، پیوستگی مردم با هم است. احزاب شدن یعنی فعال شدن گسل های جاهلی گذشته؛ اوس برای خود، خزرج برای خود و... 🔸 توجه: بدون این موالات و مواخات ، ولایت و سرپرستی امام(ع) منعقد نمی شود! یکبار محبت اهلبیت ، دلها را با هم جمع و ائتلاف درست کرده ، تفرقه را جمع می کند( فاصبحتم بنعمته اخوانا/ بموالاتکم ائتلفه الفرقه) بعد از این مواخات و موالات، ولایت بمعنای سرپرستی و حاکمیت بر جامعه شکل می گیرد. آیت الله شاه آبادی به خوبی در کتاب شذرات المعارف این فرآیند مهم را توضیح داده است. ⬅️ اگر موالات آسیب دید ، امامت زایل می شود چون یک راه می ماند و آن سلطه و غلبه است که ولایت ، ضد آن است. ▫️تمدن جدید فرقه ساز و ذره ای کننده است! در طول تاریخ به اندازه مدرنیته در ادیان فرقه زاده نشده است. فقط در مذهب پروتستان بیش از ۳۰۰ فرقه هست. برای ما بهائیت و وهابیت و... می سازد یا ضریبش می دهد. در سبک زندگی هم چنین می کند . بر مدار تمتع بیشتر از دنیا دائماً سبک های جدید لذت خلق می‌کند و پیرو برایش می سازد . نکته مهمتر این است که اینها بعد از پیدایش و یارگیری به مرور بمثابه یک حق تلقی شده و طرفداران به خود آگاهی نسبت به هم در آمده یک طبقه اجتماعی می شوند ؛ حالا مطالبات خود را دارند و منطقه تمایز با فرهنگ عمومی جامعه را می سازند و... همیشه دنیا نوجوان داشته، زن داشته، اما مدرنیته اینها را یک طبقه اجتناعی می کند با سبک زندگی مشترک و مطالبات خاص و... می بینید تمدن جدید گسل ساز هم هست . ائتلاف بین چند گسل گاهی قوانین و فرهنگ عمومی جامعه ای را جابجا می کند. ▫️در مدینه ۱۱هجری گسل قومیت و تعصب خونی سرباز کرد! سقیفه محل تصمیم گیری خزرجیان بود آنها شتاب کردند . جالب اینکه سعدبن عباده بین خزرجیان هم یک رقیب از سر حسادت داشت( بشیر بن سعد)! اوسی ها هم رفتند. چند مهاجر هم رفتند. تئوری منّا الامیر و منکم الامیر با یک جمله عُمر باطل شد: دو شمشیر در یک غلاف جا نمیشود! اینجا بشیر رقیب سعد گفت: ای گروه انصار محمد از قریش است و خویشان او به او نزدیکتر سوگند به خدا در مساله رهبری با آنها مخالفت نمی کنم! ( پشت پرده ای داشت یا نه بماند) او زودتر از مهاجر با ابوبکر بیعت کرد تا رقیبش سعد بن عباده امیر نشود! اُسَید بن حضیر رئیس اوسیان گفت: سوگند به خدا اگر با ابوبکر بیعت نکنید طایفه خزرج پیوسته بر شما برتری خواهد یافت. او و اوسی ها بیعت کردند تا اقلا در سبقت بیعت از رقیب عقب نمانند! بعد بقیه خزرجیان بیعت کردند. • ادامه دارد.... 🚩 هیئت انصار الحسین علیه‌السلام مدرسه عالی فقه و اصول (فاز ۴) لینک کانال هیئت (عضو شوید) ⬇️⬇️ @ansar_alhusein
🔶 بسم الله الرحمن الرحیم ⬅️ جهت مشاهده ۱_لایو ۲_گزارش صوتی ۳_گزارش تصویری ۴_خلاصه منبر ۵_محتوای هیئت ۶_ اطلاع از برنامه ها ۷_ و ... 🔻از طریق لینک زیر در کانال هیئت انصار الحسین عضو شوید. لینک کانال هیئت ⬇️⬇️ ┏━━━🔸💠🔸━━━┓ @ansar_alhusein ┗━━━🔸💠🔸━━━┛ 🚩 هیئت انصار الحسین علیه‌السلام مدرسه عالی فقه و اصول (فاز ۴)