منبع:
https://www.independentpersian.com/node/43406
🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸
@BahramianGh
آیت الله لطف الله دژکام، عصر سهشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان فارس در ارتباط با موضوع کرونا:
🔹 یک مدیریت بهداشتی واحد باید اعمال شود، مدیریت غیر از تخصص است، اگر چه در حال حاضر در شیراز چند هزار متخصص پزشکی داریم اما مدیریت نمیتواند بیش از یکی باشد.
🔸اینکه من باید نماز جماعت را تعطیل کنم یا نکنم، مدیر این قسمت باید بگوید، در مورد نحوه مدیریت بیماری هم باید آنچه در این زمینه اعلام شد، همگان اطاعت کنیم.
🔹 همانگونه که این مدیران همه در مسایل شرعی مقلد ما هستند، ما نیز در تشخیص مطیع آنها هستیم و نباید این موضوع را نادیده بگیریم، زیرا هرج و مرج مردم را گیج میکند، یک مدیریت باید در این زمینه وجود داشته باشد و اگر لازم باشد اطلاعیه میدهد و هر اطلاعیه داده شد اولین کسی که باید اطاعت کند بنده هستم.
🔸به همه استادان حوزه پزشکی احترام میگذارم اما هیچ کس نباید به خود اجازه دهد که به جای مدیر تصمیم بگیرد، مدیر باید مدیریت کند، نظری یا مشورتی میخواهند با یکدیگر داشته باشند این کار انجام شود اما در نهایت یک نفر باید تصمیم بگیرد و ضروری است تصمیمگیری متحد و متمرکز داشته باشیم.
🔹 میگویند برای برگزاری اعتکاف چه باید کرد؟ به افراد گفتم، نظر مسوولان بهداشتی را کسب و هرچه گفتند، عمل کنید.
🔹 از اینکه امروز (ششم اسفند) آستان مقدس حرم مطهر امام رضا(ع) اعلام کرد در مسایل حرم، همه پیرو دستورات بهداشتی هستیم لذت بردم، نباید کاری کنیم که بگویند هر کسی برای خود تصمیمی میگیرد.
🔸باید به مدیران کمک کنیم تا اقدامات لازم را انجام دهند، فرماندهی این قسمت را باید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برعهده بگیرد تا فضا بیش از این ملتهب نشود.
https://www.irna.ir/news/83690921
🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸
@BahramianGh
چند نکته درباره کلیپی که ادعا شده اعتراض استاد میرزامحمدی به بی توجهی مردم به دعا و هیئت در بلای کرونا است:
اگر این واکنش برای همین ماجرای کرونا باشد، نگاه بسیار نادرستی به ماجرا است. زیرا:
اولا دعا بلا را دفع می کند، اما نه الزاما دعای دسته جمعی حضوری. پس بهتر است علاوه بر ترغیب به دعا توسط هر فردی، به دنبال ظرفیت های رسانه ای هم بود و به عنوان مثال در ساعتی مشخص و پربیننده، دعاها و زیارتهای مختلف توسط همین اساتید نفس گرم از سیما پخش زنده شود و میلیونها نفر در خانه هایشان هم نوا باشند.
ثانیا، اگر قبلا در هر بلایی و بیماری ای این جمع ها و بقاع متبرکه محل رجوع مردم بوده:
اگر در بیماری ای واگیردار به این نحو نبوده، ربطی به الان ندارد.
و اگر هم در بیماری ای اینچنین بوده، کار اشتباهی بوده و آن کلام امام ره به برادرشان آقای پسندیده کافی است برای اثبات اشتباه بودن آن.(در مطلب بعدی همین کانال گذاشته خواهد شد)
ثالثا، انصافا مردم ما با همه نقص های دینی ای که داریم، مردم اهل معنویت و دعا و تضرعی هستند به طور عموم. همین لیلة الرغائب در سالهای قبل در حرم ها چه خبر بود؟ در تحویل سال و عرفه و شبهای قدر و ....
و اگر الان مراجعشان و خودشان در این زمینه احتیاط می کنند، نه از سر بی توجهی به خدا که بر اساس حکم عقلانیت دینی است.
رابعا، کسی که در این شرایط هیئت می رود، الزاما تنها خودش در همان هیئت جان خود را از دست نمی دهد که کسی بگوید افتخار من این است که در هیئت جان بدهم. اصلا جنس این قضیه فرق دارد با مثل تهدید فلان جبار برای زیارت نرفتن یا عزاداری نگرفتن یا تهدید داعش و ... ، در اینجا این جمع ها عاملی هست برای انتشار و انتقال، و چه بسا خود شخص هیئت رفته توفیق بیماری و وفات در هیئت را پیدا نکند و به چندین نفر دیگر در چند جای دیگر این توفیق را منتقل کند و هزینه مالی و روانی بر کشور و بر مردم وارد کند و قطعا رعایت این حق الناس بزرگ لازم است، آن هم در ترک یک مستحب دارای جایگزین و نه حتی واجب.
🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸
@BahramianGh
بسمه تعالی
برادر بزرگوارم، قربانت شوم
شما را به خدای متعال قسم می دهم به حرفهای دکتر ترتیب اثر دهید. چرا موجب نگرانی همه می شوید؟ خداوند لازم نموده است که در مواقع احتمال ضرر، انسان از آنچه موجب است اجتناب کند، اگر چه ترک حج و صوم و صلوة باشد.
شما می خواهید موافق حکم خدا عمل کنید، کاری نکنید که خداوند نعوذباللّه از شما ناراضی باشد. این احتیاطات شما برخلاف شرع است و لازم است از آن اجتناب فرمایید. والسلام .
65/1/13
روح اللّه الموسوی الخمینی
12.pdf
332.8K
🚨 یادداشت استاد نظافت در روزنامه خراسان
📝 چرا اقدامات پیشگیرانه در حرمهای مطهر، منافاتی با دارالشفا بودن آنها ندارد؟
🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸
@BahramianGh
امام صادق (ع):هرگاه امری پدرم رانگران و محزون میکرد زنان و کودکان راجمع میکرد و دعا میفرمود و آنها آمین میگفتند (کافی،ج۲،ص۴۸۷).
به مناسبت شبهای پرفیض ایام البیض ماه رجب، مراسم دعا و مناجات خوانی بصورت پخش زنده با نوای گرم حجت الاسلام و المسلمین #میرزامحمدی هر شب راس ساعت ۱۹.۳۰ تا ۲۰.۳۰ بشرح ذیل برگزار میشود:
۱. مناجات امیرالمومنین (ع)
یکشنبه ۱۸ اسفند / ۱۳ رجب
۲. دعای مجیر
دوشنبه ۱۹ اسفند/ ۱۴ رجب
۳. زیارتاباعبدالله(ع)
سهشنبه ۲۰اسفند/ ۱۵ رجب
آدرسهای پخش زنده مراسم:
https://www.eshragh.ir/
https://www.aparat.com/Eshragh_Tv/live
https://www.instagram.com/eshragh_mfh/
10 استان اول بر اساس درصد نسبت تعداد #کرونا یی ها به جمعیت
به نظر می رسد این آمار و نیز نرخ رشد ابتلا باید مبنای توجه به استانها برای مقابله با کرونا باشد و نه عدد مطلق تعداد مبتلایان
🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸
@BahramianGh
تأملات | قاسم بهرامیان
ضمن تشکر از همه عزیزانی که در طرح "قربانی و توزیع بین نیازمندان" مشارکت داشتند، با توجه به کفایت مبلغ جمع آوری شده، لطفا پس از پایان روز چهارشنبه 21 اسفند، واریز جدیدی بابت قربانی به کارت اعلام شده انجام نگردد.
«فَمِنَ النّاسِ مَن یَقولُ رَبَّنا ءاتِنا فِی الدُّنیا وَ ما لَه فِی الأخِرَةِ مِن خَلاق»؛(۶)
بعضی هستند که همهی قواعد زندگی انسانی را، دوستیها را، دشمنیها را، رابطهها را، هدفها را، انگیزهها را در کار دنیا محصور میکنند؛ دنیا یعنی چه؟ یعنی پول، یعنی قدرت، یعنی شهوت؛ مراد از دنیا در اینجا اینها است. دوستیشان به خاطر اینها است، دشمنیشان به خاطر اینها است، رابطهگیریشان به خاطر اینها است، تلاششان به خاطر اینها است، هدفهایشان به خاطر اینها است؛ این را خدای متعال رد میکند. این جور قاعدهی زندگی ساختن را خدای متعال رد میکند؛ وَ ما لَه فِی الأخِرَةِ مِن خَلاق. اینها در زندگی دنیوی به چیزهایی خواهند رسید -در این زندگی موقّت کوتاه- امّا در زندگی اصلی و واقعی و اخروی که زندگی انسان در آنجا است چیزی ندارند، بینصیبند، بیبهرهاند.
(6): سورهی بقره، بخشی از آیهی ۲۰۰؛ « ... و از مردم کسی است که میگوید: «پروردگارا! به ما، در همین دنیا عطا کن» و حال آنکه برای او در آخرت نصیبی نیست.»
http://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=45426
هدایت شده از "کانال رصد" تحلیلهای روز
⭕️منشور ۷گانه اصلاح مجلس یازده
✍️سید احسان خاندوزی نماینده مردم تهران در مجلس یازدهم
🔹گمان نکنیم چون "انقلابی"ها بجای "امیدی"ها آمدند، خروجی مجلس یکباره متحول خواهد شد. تجربه میگوید برای رهایی از مجلس ناکارآمد و ناسالم باید عیوب ساختاری علاج شود.
◾️معضل ۱: نقش نداشتن مردم طی ۴ سال.
▫️راهکار: با ۱۰هزار کدملی یا امضای ۱۰ انجمن و سمن، یک معضل در کمیسیون (۵برابر آن در صحن علنی) الزاما طرح شود + امکان اظهارنظر هرکدملی ذیل طرحها و لوایح در سایت مجلس با رویت عمومی/خصوصی + جمع سپاری تحقیق و تفحصها متکی بر اطلاعات فعالان اجتماعی.
◾️معضل ۲: بهره نبردن از ظرفیتهای پژوهشی.
▫️راهکار: امضای ۳ دانشکده یا پژوهشکده با همراهی تنها یک نماینده، امکان وصول طرح در مجلس داشته باشد و پس از تصویب، گزارش ارزیابی یا اصلاح آن قانون، توسط ۳نهاد منتشر شود + تبدیل شدن مرکز پژوهشها به هاب نهادهای تحقیقی و رتبه بندی سالانه موثرها.
◾️معضل ۳: عدم حاکمیت قانون در کشور.
▫️راهکار: کمیسیونها برای چند قانون مهم خود، هر هفته حداقل یک جلسه استماع تشکیل دهند، نتایج آن منجر به حداقل یک جلسه هفتگی استماع و نظارت در صحن علنی شود. گزارش درصد اجرای قانون، در کاهش یا افزایش بودجه دستگاهها لحاظ گردد.
◾️معضل ۴: اثربخش نبودن قوانین.
▫️راهکار: کمیسیون مکلف شود ضمانت اجرای دقیق و مقام پاسخگو را در متناظر هر حکم قانونی درج کند + شاخصهای نظارت به هر مصوبه جدید، پیوست گردد + مرکز پژوهشها گزارشهای ارزیابی اثربخشی (RIA) منتشر کند.
◾️معضل ۵: شلختگی و تورم قوانین.
▫️راهکار: بازای پیشنهاد هر حکم قانونی، طراحان باید پیشنهاد حذف یک حکم منسوخ یا ناکارامد را بدهند + هر مصوبه فقط با ذکر کد موضوعی آن در درختواره قوانین ممکن است + تکلیف به اتمام تنقیح قوانین ظرف دوسال.
◾️معضل ۶: طولانی و غیرتخصصی بودن اصلاح قوانین حجیم.
▫️راهکار: قوانین مفصل و مهم فقط توسط کمیسیون مشترک با معیار نمایندگان دارای تخصص نزدیک، بررسی و بسرعت در صحن علنی تصویب شود. هر پیشنهاد جدید نمایندگان در صحن باید از معبر کمیسیون گذشته باشد تا انسجام قانون حفظ شود.
◾️معضل ۷: فقدان شفافیت و تعارض منافع.
▫️راهکار: امضای طرحها و سوالها، آراء، معرفی نامه، توصیه نامه، هدیه ذیقیمت، اموال اول و آخر دوره و مشروح مذاکرات کمیسیونها در سامانه مجلس شفاف شود + سلب حق رای در موضوعی که همزمان با نمایندگی، شاغل آن است (وکیل و طبیب و...) مگر تودیع پروانه شود.
@Rasad_tahlil