🔵 از حضرت امیر علیه السلام نقل شده که فرمود:
چهار کس هستند که من در روز قیامت شفيع آنان هستم: کسی که ذریه من را احترام کند؛ کسی که نیازشان را برآورد؛ کسی که وقتی آنان مضطر شدند در امورشان تلاش کنند، و آن که با قلب و زبانش محب آنهاست.
🔸 احترام میرزا جواد آقا تهرانی به سادات
آیت الله میرزا جواد آقا تهرانی در این امر از پیشگامان بود. ایشان که مجتهد مسلم و اخلاقی بزرگ و صاحب نفسی بود. یک بار سر درس صدایش به یکی از شاگردانش که سیدی بود بلند شد. بعد از درس رفت و عذرخواهی کرد و گفت: دستت را بده ببوسم که صدایم بر فرزند زهرا (س) بلند شد.
یک بار یکی از سادات که شاگردش بود دو ساعت از ایشان مسأله پرسید و بحث کرد، آقا با متانت جواب داد. آن سید از مزاحمتش خیلی عذرخواهی کرد. آقا می فرمود: خیر مزاحمتی نبود. او اصرار داشت آقا ببخشید و حلال کنید.
میرزا جواد آقا فرمود: آقاجان حال که خودت اصرار می کنی، یک کاری برای من بکن. آن سید هم خیلی خوشحال شد. فرمود: روز قیامت اگر جواد را به سمت جهنم بردند، برو نزد مادرت زهرا و بگو مادرجان، من در دنیا دو ساعت مزاحمش شدم، حالا که گرفتار شده، شما شفاعتش را بکن و به دادش برس.
📚 کتاب صراط و شفاعت
🆔
.
⏰کیفیت زمان در عالم برزخ چگونه است؟
☄بَرْزَخْ، عالمی میان دنیا و آخرت که از آن به قیامت صغری، عالم مثال یا عالم قبر نیز تعبیر میشود. بر اساس آموزههای اسلامی، این عالم برای هر دو گروه مومن و غیر مؤمن وجود دارد؛ با این تفاوت که برای مؤمنان همچون بهشت و برای کافران وگنهکاران همچون جهنم است.
✨عالم برزخ خصوصیات خاص خود را دارد، نوع قوانین حاکم بر عالم برزخ با نظامی که در دنیا وجود دارد و ما بعد از گذشت سالها کم کم با بخشی از آن آشنا شده ایم،کاملا متفاوت است. در عالم دنیا
همه چیز مادی است و خصوصیات ماده را داراست یعنی در دنیا همه چیز گرفتار زمان و مکان و اندازه و شکل و رنگ و ... است. همه چیز در حال حرکت است مثلا موجودات رشد می کنند و کمالاتی را که نداشته اند دوباره به دست می آورند.
در عالم بعد از #قیامت یا همان #برزخ هیچ گونه خصوصیتی از خصوصیات ماده وجود ندارد و همه چیز مجرد از ماده است. عالم برزخ بینابین است یعنی برخی خوصیات ماده را داراست اما از جهات بسیاری هم موجودات عالم برزخ مجرد اند. مثلا زمان و مکان در عالم برزخ وجود ندارد اما کمیاتی از قبیل اندازه و شکل وجود دارند.
.
انسان بعد از مرگ دارای احکامی است.
یکی از آن احکام، این است که بدن او بعد از مردن و قبل از تمام شدن غسلهای سهگانه #نجس است و انجام غسلهای سهگانه برای میت #مسلمان لازم است و با انجام این غسلها طاهر و پاکیزه میگردد.
در مورد علت این حکم، ابتدا باید در نظر داشت که این حکم نجاست مربوط به جسم و بدن است؛ اما روح و جان انسان که اساس انسانیت انسان است، مشمول این حکم نیست؛ بنابراین عبارت پرسش باید تغییر کند و بجای عبارت؛ چرا انسان بعد از مرگ نجس است⁉️باید پرسید؛ چرا بدن انسان بعد از مرگ نجس است❓
علت نجس بودن بدن انسان بعد مرگ این است که از نظر مباحث فقهی، بدن انسان بعد از مرگ، مردار به شمار میآید؛ و از نظر فقهی مردار یکی از نجاسات است
.
🍃جاودانگی در بهشت و جهنّم 🍃
🔰 #امام_صادق علیه السلام:
إِنَّما خُلِّدَ أَهْلُ النّارِ فِی النّارِ لاِءَنَّ نِیّاتِهِمْ کانَتْ فِی الدُّنْیا أَنْ لَوْ خُلِّدُوا فیها، أَنْ یَعْصُوا اللّه َ أَبَدا، وَإِنَّما خُلِّدَ أَهْلُ الْجَنَّةِ فِی الْجَنَّةِ لاِءَنَّ نِیّاتِهِمْ کانَتْ فِی الدُّنْیا أَنْ لَوْ بَقُوا فیها أَنْ یُطیعُوا اللّه َ أَبَدا، فَبِالنِّیّاتِ خُلِّدَ هؤُلاءِ وَهؤُلاءِ.
💬علّت این که اهل دوزخ همیشه در آتش خواهند بود، آن است که قصد و نیّت آنها این بود که اگر
همیشه در دنیا بودند، همواره خدا را معصیت کنند، و علّت این که اهل بهشت، همیشه در #بهشت خواهند بود، آن است که قصد آنها این بود که اگر همیشه در دنیا باشند همواره خدا را اطاعت کنند، پس نیّتها است که موجب شده اهل #بهشت در بهشت و اهل آتش در آتش جاویدان باشند.
📗 الکافی، ج۲، ص۸۵
🔴 آنچه در هر گام در قیامت از انسان میپرسند
✍ پرسش از مال :
سومین سؤالی که می کنند، از دارایی و اموال انسان است که از کجا کسب کرده ای؟ از راه حلال بوده، یا حرام؟ در چه راهی خرجش کرده ای؟
بعضی راه در آوردنش را بلد نیستند، از راه حرام در می آورند. از دست ابلیس می گیرند. بعضی راه خرج کردنش را بلد نیستند، در راه ابليس خرجش می کنند. نوبت به خدا که می رسد، برایشان سخت است خرج کنند.
یکی از علمای بزرگوار ما درباره یکی از هم ولایتی هایش می گفت: آدم پولداری بود. آخر عمرش به او می گفتیم آقا وصیت بکن. نمی فهمید اصلا وصیت چیست. در این باغها نبود. گفت: خمس که الان مد نیست. این که هیچ. اما زكات، اگر من مُردم ورثه ندهند؛ چون فقیر می شوند. اگر زنده ماندم حالا شاید یک کاری کردم. اتفاقا مُرد و ورثه اش خمس و زکات خور شدند و ندادند. خوشی اموالش مال دیگران شد و جواب و بازخواست قبر و قیامتش به گردن خودش ماند. بعضی این طورند.
📚 کتاب قیامت و حشر
🆔
.
🔴 حضرت عیسی (ع) و مشاهده عذاب قبر
✍ از امام صادق علیه السلام روایت شده است که فرمودند:
حضرت عيسی (ع) از كنار قبری عبور می کرد، متوجه شد كه صاحب قبر در عذاب است. سال آینده وقتی از همان جا عبور كرد، متوجه شد عذاب از او برداشته شده است، همین مطلب را از خداوند سؤال كرد. خطاب آمد: يا روح الله ! از این مرد فرزندی به سن بلوغ رسيد كه صالح و نيكوكاراست. راهی را برای مردم هموار كرد و اصلاح نمود و يتيمی را مسكن ومأوی داد، به برکت اعمال خير اين
فرزند، عذاب قبر از پدرش برداشته شد.
از پیامبر صلی الله علیه نقل شده که فرمودند:
در بهشت مقام و درجه كسی بالا برده می شود، سؤال می كند چنين درجه و مقامی از كجا برای من حاصل شده است؟ به او گفته می شود اثر دعای فرزندت می باشد که برای تو استغفار و طلب رحمت كرده است.
🔹 اری، فرزندان تربیت شده و صالح میتوانند باعث رشد و بالا رفتن درجه و مرتبه والدین در برزخ وايجاد توسعه و رفاه در زندگی آخرتی آنها، یا اگر خدای ناکرده در عذاب باشند، حداقل موجب تخفیف عذاب برای آنها باشند.
📚 کتاب دوران حیرت، استاد عالی
🆔
.
.
🔴 سایه هایی از دود و آتش در جهنم
✍ (جهنمی ها) طبیعتا در این داغی ها و سوزش ها می خواهند به سایه ای پناه ببرند. از دور ابر سیاهی می بینند که گویی سایه است. وقتی نزدیک می شوند که زیر آن سایه کمی خنک شوند و هوای تازه تنفس کنند، ناگهان با دود غلیظ و خفه کننده ای مواجه می شوند.
و در سایه دودهای متراکم و
آتش زا! سایه ای نه خنک است و نه آرام بخش.
می بینند ابر نیست، بلکه فضای تاریکی از دود غلیظ و خفه کننده است که نه خنکی دارد و نه فایده ای تا نفسی تازه کنند.
این زندگی جهنمی هاست که در واقع از صدها مردن بدتر است.
بیخود نیست که پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله دعای مجیر را می خواند و در هر بندی از هشتاد و شش بند آن این جمله را تکرار می کند:
اَجِرنا مِنَ النّارِ یا مُجیرُ؛ ای پناه دهنده، ما را از آتش پناه ده!
گفته اند: این دعا برای رفع غم و اندوه و شفای مریض و ادای دین خوب است، اما مهم همین رفتن در پناه خدا و اسماء حسنای اوست.
📚 کتاب بهشت و جهنم
🆔
.
🔴 خداوند بندۂ توبه کار را دوست دارد
✍ إن الله يحب التوّابین ؛ «خداوند انسانهای توبه کننده را دوست دارد.»
خداوند دوست دارد که بنده گنهکارش به او بگوید: «خدایا، بد کردم، غلط کردم.»
شما ببینید وقتی فرزندتان یک خطایی می کند، بعد می گوید: «غلط کردم!» چه قدر خوشحال می شوید. او را بغل میکنید و می بوسید.
شما که بنده خدا هستید اینقدر از پشیمانی فرزندتان خوشحال می شوید، آن وقت خدا که معلوم است چه قدر از توبه بندگانش خوشحال می شود. فقط یک کلمه به خدا بگو: «خدایا، غلط کردم، نفهمیدم! عمرم را به بیهودگی و بطالت
گذراندم.» و خداوند در قرآن کریم می فرماید: «بگو ای بندگان
من که بر خود ستم و اسراف کرده اید، از رحمت خدا ناامید نشوید که خدا همه گناهان را می آمرزد؛ زیرا او بسیار آمرزنده و مهربان است.»
گاه شیطان به سراغ بعضی افراد می آید و به آنها می گوید: «بی خودی توبه نکن! تو خیلی بدی کرده ای و محال است که خدا تو را بیامرزد!» این سخن، سخن شیطان است. این کار شیطان است. یأس و ناامیدی از رحمت خداوند از گناهان کبیره است.
در روایت آمده است که: «اگر گناه جن و انس را هم مرتکب شدی از رحمت خدا مأيوس نشو؛ چون ممکن است خداوند تو را ببخشاید و اگر عبادت جن و انس را هم به جای آوردی، مغرور نگرد؛ زیرا ممکن است عباداتت مقبول نباشد.»
📚 کتاب در محضر مجتهدی
🆔
.
🔴 ميزان در قيامت
✍ يكى از مسائل مهم قيامت كه در قرآن و روايات زياد به چشم مى خورد، مساءله ميزان است.
ميزان، به معناى وسيله وزن و سنجش است. قرآن مى فرمايد: وَ اَنزَلْنَا مَعَهُمُ الكِتابَ وَ المِيزَانَ ، پيامبران با كتاب و ميزان آمدند، يعنى انبيا قانون و ملاك حقّ و باطل و معيارهاى سنجش خير و شرّ را براى مردم آوردند.
ميزان و وسيله سنجش اعمال در قيامت، لازم نيست مانند ميزان و ترازوهايى باشد كه در دنيا مى بينيم، زيرا كلمه ميزان مانند كلمه چراغ است، يعنى همان گونه كه همه چراغها در يك نقطه با هم شريكند و آن نور و از بين بردن تاريكى است و كلمه چراغ شامل تمام انواع چراغ هاى قديم و جديد و آينده مى شود، ولى اكنون با لفظ چراغ، ديگر چراغ هاى گذشته به ذهن نمى آيد و شكل ونوع آن فرق نموده است، در قيامت نيز ميزان چنين خواهد بود و شكل و نوع و وسيله سنجش آن فرق خواهد كرد.
📚 کتاب معاد، استاد قرائتی
🆔
.
🔵 آگاهی ارواح در برزخ از احوال دنیا
✍ به نظر میرسد ارواح در عالم برزخ از امور دنیا آگاهی کامل داشته باشند. ولی با وجود این روایات در این زمینه متفاوت است. و از مجموع آنها آن چه به طور مسلّم میتوان پذیرفت این است که ارواح در برزخ از آزادی کامل برخوردار نیستند و اطّلاعات آنها نسبت به امور دنیا محدود به مواردی خاص است که از سوی خدای تعالی بر ایشان اجازه داده شده است.
در حدیثی آمده است که وقتی مؤمنی میمیرد، روح او به ارواح مؤمنان دیگر در عالم برزخ میپیوندد. ارواح دور او جمع میشوند و از او درباره دوستانشان در دنیا سؤال میکنند. اگر او در جواب بگوید: او زنده بود، به او امیدوار میشوند که به آنها ملحق خواهد شد و اگر بگویند او مرده است به همدیگر میگویند: اوهلاک و تباه شد و به دوزخ افتاد:
پس هنگامی که روحی بر ارواح وارد شد میگویند: رهایش کنید به درستی که او از خطر بزرگ رها شده است سپس از او میپرسند فلانی چه میکند و فلانی چه میکند؟ پس اگر به ایشان بگوید او را در حالی که زنده بود ترک گفتم به وی امیدوار میشوند واگر به ایشان بگوید: او مرده است میگویند او تباه شد.
📚 کتاب انسان و معاد
🔴 #تجربه_نزدیک_به_مرگ
✍ وقتی در سپاه مشغول به کار شدم، سعی می کردم در ساعاتی که در محل کار حضور دارم، به کار شخصی مشغول نشوم. اگر در طی روز کار شخصی داشتم و یا تماس تلفنی شخصی داشتم، به همان میزان و کمی بیشتر، اضافه کاری بدون حقوق انجام میدادم که مشکلی ایجاد نشود. با خودم می گفتم: حقوق کمتر ببرم و حلال باشد خیلی بهتر است. از طرفی در محل کار نیز تلاش می کردم که کارهای مراجعین را به دقت و با رضایت انجام دهم.
این موارد را در نامه عملم میدیدم. جوان پشت میز (مأمور الهی) به من گفت: خدا را شکر کن که بیت المال برگردن نداری وگرنه باید رضایت تمام مردم ایران را کسب می کردی!
اتفاقا در همان جا کسانی را می دیدم که شدیدا گرفتار هستند.
گرفتار رضایت تمام مردم، گرفتار بیت المال.
📚 منبع: کتاب سه دقیقه در قیامت
.
#زنیکههیچخیریدراونیستواهلجهنماست
🌸☘در زمان حیات رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم)، بانویی مسلمان زندگی می کرد
که بسیار اهل تهجد و عبادت بود و همواره نماز می خواند، روزه می گرفت و شب ها را نیز با عبادت و مناجات سپری می کرد
ولی در معاشرت با مردم، با تندی و بداخلاقی رفتار می کرد و با زبان خود، همسایگانش را آزار می داد.
☘🌸 شخصی به محضر رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) آمد و عرض کرد:
آن بانو، همواره روزه می گیرد و شب
زنده داری می کند ولی انسان بداخلاقی است و با نیش زبان خود، همسایگان را آزار می دهد.
🌾🌺 پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) فرمود:
لَا خَیْرَ فِیهَا هِیَ مِنْ أَهْلِ النَّار؛
در چنین زنی، خیر (و امیدی) نیست و او اهل جهنم و دوزخ است.
.
دیگران تنها لبخندهای آبیات را میبینند و من عمق سیاه دردهایی که در پس آنها مخفی کردهای. من تو را با دردهایت دوست دارم؛ زیرا که بخش بیشتری از تو را در خود دارند.
#عصرتون بخیر
🔴 #تجربه_نزدیک_به_مرگ
✍ وقتی در سپاه مشغول به کار شدم، سعی می کردم در ساعاتی که در محل کار حضور دارم، به کار شخصی مشغول نشوم. اگر در طی روز کار شخصی داشتم و یا تماس تلفنی شخصی داشتم، به همان میزان و کمی بیشتر، اضافه کاری بدون حقوق انجام میدادم که مشکلی ایجاد نشود. با خودم می گفتم: حقوق کمتر ببرم و حلال باشد خیلی بهتر است. از طرفی در محل کار نیز تلاش می کردم که کارهای مراجعین را به دقت و با رضایت انجام دهم.
این موارد را در نامه عملم میدیدم. جوان پشت میز (مأمور الهی) به من گفت: خدا را شکر کن که بیت المال برگردن نداری وگرنه باید رضایت تمام مردم ایران را کسب می کردی!
اتفاقا در همان جا کسانی را می دیدم که شدیدا گرفتار هستند.
گرفتار رضایت تمام مردم، گرفتار بیت المال.
📚 منبع: کتاب سه دقیقه در قیامت
🆔
.
🔵 لذتهای بهشتی برای چه کسانی است؟
✍ همه این لذت های عظیم برای کسانی است که در دنیا از لذت های حرام چشم پوشی کرده اند. کسی شراب بهشت را می خورد که از شراب دنیا چشم پوشیده است.
کسی حور العين نصیبش می شود که در دنیا از ارتباط حرام چشم پوشیده است.
کسی از خوراک و پوشاک بهشت استفاده می کند که در دنیا لقمه حرام و لباس حرام و غصبی نپوشیده است.
خلاصه، بر معاصی صبر کرده است و در آخر شیرین کام شده است. به
قول حافظ:
این همه شهد و شکر کز سخنم میریزد
اجر صبری است کز آن شاخ نباتم دادند
📚 کتاب بهشت و جهنم
🔵 بهشت قابل وصف نيست
✍ خداوند مى فرمايد: براى هيچ كس قابل تصوّر نيست كه ما براى سحر خيزان نيايشگر چه مقام و نعمت هايى را كه سبب روشن شدن چشم آنان است، پنهان و ذخيره كرده ايم، فَلا تَعلَمُ نَفسٌ ما اُخفِىَ لَهُم مِن قُرَّةَ اَعيُنٍ
چنانكه در كتاب هاى آسمانى گذشته مى خوانيم كه خداوند مى فرمايد: اءعدَدتُ لِعِبادِى ما لا عَينَ رَاءَت وَلا اُذُنَ سَمِعَت وَلا خَطَرَ بِقَلبِ بَشَرٍ، براى بندگان صالح خود چيزهايى را آماده كردهام كه نه چشمى ديده و نه گوشى شنيده و نه به فكر انسانى آمده است.
📚 کتاب معاد، استاد قرائتی
.
🔵 خواندن زیارت عاشورا و باغ های بهشتی
✍ فقیه زاهد عادل مرحوم شیخ جواد بن شیخ مشکور عرب که از اجله علما و فقهای نجف اشرف و مرجع تقلید جمعی از شیعیان عراق بوده و نیز از ائمه جماعت صحن مطهر بوده است در سال ۱۳۳۷ در حدود نودسالگی وفات نموده در جوارپدرش و در یکی از حجرههای صحن مطهر مدفون گردید.
آن مرحوم در شب ۲۶ ماه صفر ۱۳۳۶ در نجف اشرف در خواب حضرت عزرائیل ملک الموت را میبیند، پس ازسلام از او میپرسد از کجا میآیی؟ میفرماید از شیراز و روح میرزا ابراهیم محلاتی را قبض کردم، شیخ میپرسد روح او در برزخ در چه حالی است؟
می فرماید: در بهترین حالات و در بهترین باغهای عالم برزخ و خداوند هزار ملک موکل او کرده است که فرمان او را میبرند. گفتم برای چه عمل از اعمال به چنین مقامی رسیده است؟ آیا برای مقام علمی و تدریس و تربیت شاگرد.
فرمود: نه، گفتم آیا برای نماز جماعت و رساندن احکام به مردم؟ فرمود: نه، گفتم پس برای چه؟ فرمود برای خواندن زیارت عاشورا (مرحوم میرزای محلاتی سی سال آخر عمرش زیارت عاشورا را ترک نکرد و هر روز که به سبب بیماری یا امر دیگر نمی توانست بخواند نایب میگرفته است)
و چون شیخ مرحوم از خواب بیدار میشود فردا به منزل آیت اللّه میرزا محمد تقی شیرازی میرود و خواب خود را برای ایشان نقل میکند.
مرحوم میرزا محمد تقی گریه میکند، از ایشان سبب گریه را میپرسند میفرماید میرزای محلاتی از دنیا رفت و استوانه فقه بود به ایشان گفتند شیخ خوابی دیده و معلوم نیست واقعیت آن، میرزا میفرماید بلی خواب است اما خواب شیخ مشکور است نه افراد عادی. فردای آن روز تلگراف فوت میرزای محلاتی از شیراز به نجف اشرف میرسد و صدق رؤ یای شیخ مرحوم آشکار میگردد.
📚 منبع: کتاب داستانهای شگفت
🆔
.
💐 پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله:
✍ نخستین مرحله عدالتِ آخرت، قبر هاست و وضیع و شریف نمیشناسد.
💐 امام صادق علیه السلام :
✍ قبر هر روز صحبت میکند و می گوید: من خانه غربتم، من خانه تنهایی ام، من خانه کرمها هستم، من قبرم، من باغی از باغهای بهشت یاگودالی از گودالهای دوزخم.
📚 میزان الحکمه جلد ۱۰
🔴 #موقف_های_صراط
✍ نماز، نخستین عملی که بررسی میشود:
پس از موقف و ایستگاه بررسی اعتقادات، نوبت به بررسی وظایف و تکالیف عملی ما میرسد. اولین عملی که بررسی میشود، نماز است. امام صادق (ع) فرمود: «نخستین چیزی که از بنده حسابرسی میشود، نماز است؛ اگر نماز پذیرفته شد، بقیه اعمال هم پذیرفته میشود و اگر نماز رد شد، بقیه اعمال هم رد میشود.»
دقت کنید میفرماید اگر نماز قبول شود، بقیه اعمال قبول میشود. بحث از قبولی نماز است، نه صحیح بودن نماز.
توضیح اینکه ما یک صحت نماز داریم و یک قبولی نماز. صحیح بودن نماز مربوط به صورت ظاهری نماز است. یعنی قرائت و رکوع و سجود و روبهقبله بودن و وضو داشتن و...اما قبول بودن نماز مربوط به ظاهر فیزیکی و شکلی نماز نیست، بلکه مربوط به شرایطی است که باعث بالارفتن نماز و رشد روح و تقرب به خدا میشود.
📚 کتاب صراط و شفاعت
.
✅قبل از مرگ
✍عالمی را پرسیدند :
خوب بودن را کدام روز بهتر است؟
عالم فرمود :
یک روز قبل از مرگ
دیگران حیران شدند و گفتند :
ولی زمان مرگ را هیچکس نمیداند
عالم فرمود :
پس هر روز زندگی را روز آخر فکر کن
و خوب باش شاید فردایی نباشد ...
📚 علی اکبر دهخدا
.
حضرت رسول اكرم صلى الله عليه و آله :
اَلصَّدَقَةُ عَلى وَجهِها و َاصطِناعُ المَعروفِ وَ بِرُّ الوالِدَينِ وَ صِلَةُ الرَّحِمِ تُحَوِّلُ الشِّقاءَ سَعادَةً و َتَزيدُ فِى العُمرِ وَ تَقى مَصارِعَ السُّوءِ؛
صدقه بجا و نيكوكارى و نيكى به پدر و مادر و صله رحم، بدبختى را به خوشبختى تبديل و عمر را زياد و از مرگ بدجلوگيرى مى كند.
نهج الفصاحه ص 549 ، ح 1869
.
چه زیبا گفت جلال آل احمد:
ﺩﺭ ﺯﻧــﺪﮔﯽ ﮔﺎﻫﯽ ﺑــﺎﺧﺘﻪ ﺍﻡ ...
ﮔﺎﻫــ🌸ـــﯽ ﺑــﺎ ﮐﺴانی ﺳـــﺎﺧﺘﻪ
ﮔﺎﻫــــ🌸ــــﯽ ﮔــﺮﯾﻪ ﮐـــﺮﺩﻩ ﺍﻡ ...
ﮔﺎﻫــــــ🌸ــــﯽ ﺑــــﺨـــﺸــــﯿــﺪﻩ ...
ﮔﺎﻫــــــــ🌸ـــــﯽ ﻓﺮﯾﺐ ﺧﻮﺭﺩﻩ ﺍﻡ ...
ﮔﺎﻫــــــــــ🌸ـــــﯽ ﺍﻓـــــﺘـــــﺎﺩﻩ . . . . .
ﮔﺎﻫــــــــــــ🌸ـــــــﯽ ﺩﺭ ﺗﻨـــﻬﺎﯾﯽ ﻣﺮﺩﻩ ﺍﻡ ...
ﺍﻣﺎ ﺣﺎﻝ؛ ﺯﻣﺎﻧﺶ ﺭﺳــــــﯿﺪﻩ ﮐﻪ ﺑﮕــــــــﻮﯾﻢ :
ﻣﻦ ﺍﺯ ﺗﻤــــــــﺎﻡ ﺍﯾﻨﻬﺎ ﺩﺭﺱ ﺁﻣﻮﺧـــﺘﻪ ﺍﻡ ...
ﺍﮐﻨﻮﻥ ﺧﻮﺷﺤـــــﺎﻟﻢ ﮐﻪ ﺧﻮﺩﻡ ﻫﺴﺘﻢ ...
ﺷﺎﯾﺪ ﺳﺎﺩﻩ ﺑﺎﺷﻢ اﻣﺎ ﺻﺎﺩﻗﻢ ...
ﻣـــــــــــــﻦ ﺧﻮﺩﻡ ﻫﺴﺘﻢ ...
ﻭ ﺍﯾﻦ ﺑﺮﺍﯾﻢ ﮐﺎﻓﯿﺴﺖ ...
.