#فایده_صلوات
🌷آقا مجتبی تهرانی رحمة الله علیه میفرمایند:
صلوات هم مداد است وهم پاک کن یعنی هم حسنه مینویسد و هم گناه پاک می کند.
💕🌱 امام علی (ع) ؛
صلوات فرستادن در محو کردنگناهان شدیدتر است از فرونشانیدن آتش توسط آب
📚 ثواب الاعمال ۱۸۴
.
💎#آية_وتفسير.
🍃 #تجارتهایپُرسود
۳ تا تجارت هست، که هیچ خسارتی ندارند؛فقط سود دارند.آن هم سودِ خالص:
❶ #قرآن
❷ #نماز
❸ #صدقه
🌸🍃إِنَّ الَّذِينَ يَتْلُونَ كِتَابَ اللهِ، وَ أَقَامُوا الصَّلَاةَ، وَ أَنفَقُوا مِمَّا رَزَقْنَاهُمْ سِرًّا وَ عَلَانِيَةً، يَرْجُونَ تِجَارَةً لَّن تَبُور. (فاطر/۲۹)
کسانی که کتاب الهی (#قرآن) را تلاوت میکنند، و #نماز را برپا میدارند، و از آنچه به آنان روزی دادهایم، پنهان و آشکار #انفاق میکنند، تجارتی پرسود، بیزیان و خالی از کساد را امید دارند.
🔴 ميزان در قيامت
✍ يكى از مسائل مهم قيامت كه در قرآن و روايات زياد به چشم مى خورد، مساءله ميزان است.
ميزان، به معناى وسيله وزن و سنجش است. قرآن مى فرمايد: وَ اَنزَلْنَا مَعَهُمُ الكِتابَ وَ المِيزَانَ ، پيامبران با كتاب و ميزان آمدند، يعنى انبيا قانون و ملاك حقّ و باطل و معيارهاى سنجش خير و شرّ را براى مردم آوردند.
ميزان و وسيله سنجش اعمال در قيامت، لازم نيست مانند ميزان و ترازوهايى باشد كه در دنيا مى بينيم، زيرا كلمه ميزان مانند كلمه چراغ است، يعنى همان گونه كه همه چراغها در يك نقطه با هم شريكند و آن نور و از بين بردن تاريكى است و كلمه چراغ شامل تمام انواع چراغ هاى قديم و جديد و آينده مى شود، ولى اكنون با لفظ چراغ، ديگر چراغ هاى گذشته به ذهن نمى آيد و شكل ونوع آن فرق نموده است، در قيامت نيز ميزان چنين خواهد بود و شكل و نوع و وسيله سنجش آن فرق خواهد كرد.
📚 کتاب معاد، استاد قرائتی
🆔
🔵 آگاهی ارواح در برزخ از احوال دنیا
✍ به نظر میرسد ارواح در عالم برزخ از امور دنیا آگاهی کامل داشته باشند. ولی با وجود این روایات در این زمینه متفاوت است. و از مجموع آنها آن چه به طور مسلّم میتوان پذیرفت این است که ارواح در برزخ از آزادی کامل برخوردار نیستند و اطّلاعات آنها نسبت به امور دنیا محدود به مواردی خاص است که از سوی خدای تعالی بر ایشان اجازه داده شده است.
در حدیثی آمده است که وقتی مؤمنی میمیرد، روح او به ارواح مؤمنان دیگر در عالم برزخ میپیوندد. ارواح دور او جمع میشوند و از او درباره دوستانشان در دنیا سؤال میکنند. اگر او در جواب بگوید: او زنده بود، به او امیدوار میشوند که به آنها ملحق خواهد شد و اگر بگویند او مرده است به همدیگر میگویند: اوهلاک و تباه شد و به دوزخ افتاد:
پس هنگامی که روحی بر ارواح وارد شد میگویند: رهایش کنید به درستی که او از خطر بزرگ رها شده است سپس از او میپرسند فلانی چه میکند و فلانی چه میکند؟ پس اگر به ایشان بگوید او را در حالی که زنده بود ترک گفتم به وی امیدوار میشوند واگر به ایشان بگوید: او مرده است میگویند او تباه شد.
📚 کتاب انسان و معاد
🔴 #تجربه_نزدیک_به_مرگ
✍ وقتی در سپاه مشغول به کار شدم، سعی می کردم در ساعاتی که در محل کار حضور دارم، به کار شخصی مشغول نشوم. اگر در طی روز کار شخصی داشتم و یا تماس تلفنی شخصی داشتم، به همان میزان و کمی بیشتر، اضافه کاری بدون حقوق انجام میدادم که مشکلی ایجاد نشود. با خودم می گفتم: حقوق کمتر ببرم و حلال باشد خیلی بهتر است. از طرفی در محل کار نیز تلاش می کردم که کارهای مراجعین را به دقت و با رضایت انجام دهم.
این موارد را در نامه عملم میدیدم. جوان پشت میز (مأمور الهی) به من گفت: خدا را شکر کن که بیت المال برگردن نداری وگرنه باید رضایت تمام مردم ایران را کسب می کردی!
اتفاقا در همان جا کسانی را می دیدم که شدیدا گرفتار هستند.
گرفتار رضایت تمام مردم، گرفتار بیت المال.
📚 منبع: کتاب سه دقیقه در قیامت
🆔
6.58M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⛔️ اعتراض نسرین مقانلو به شایعه بوتاکسش ⛔️
مردم بیکارن پشتش حرف در میارن🤬
📣برای کسب اطلاعات بیشتر روی لینک زیر کلیک کنید 👇👇👇
https://landing.getz.ir/y6rOj
https://landing.getz.ir/y6rOj
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♥️ℒℴνℯ♥️
زندگی یعنی
همین که تو باشی
و من تو را دیوانه وار
دوستت بدارم ... 😍😘
.
🔵 لذتهای بهشتی برای چه کسانی است؟
✍ همه این لذت های عظیم برای کسانی است که در دنیا از لذت های حرام چشم پوشی کرده اند. کسی شراب بهشت را می خورد که از شراب دنیا چشم پوشیده است.
کسی حور العين نصیبش می شود که در دنیا از ارتباط حرام چشم پوشیده است.
کسی از خوراک و پوشاک بهشت استفاده می کند که در دنیا لقمه حرام و لباس حرام و غصبی نپوشیده است.
خلاصه، بر معاصی صبر کرده است و در آخر شیرین کام شده است. به
قول حافظ:
این همه شهد و شکر کز سخنم میریزد
اجر صبری است کز آن شاخ نباتم دادند
📚 کتاب بهشت و جهنم
🔵 بهشت قابل وصف نيست
✍ خداوند مى فرمايد: براى هيچ كس قابل تصوّر نيست كه ما براى سحر خيزان نيايشگر چه مقام و نعمت هايى را كه سبب روشن شدن چشم آنان است، پنهان و ذخيره كرده ايم، فَلا تَعلَمُ نَفسٌ ما اُخفِىَ لَهُم مِن قُرَّةَ اَعيُنٍ
چنانكه در كتاب هاى آسمانى گذشته مى خوانيم كه خداوند مى فرمايد: اءعدَدتُ لِعِبادِى ما لا عَينَ رَاءَت وَلا اُذُنَ سَمِعَت وَلا خَطَرَ بِقَلبِ بَشَرٍ، براى بندگان صالح خود چيزهايى را آماده كردهام كه نه چشمى ديده و نه گوشى شنيده و نه به فكر انسانى آمده است.
📚 کتاب معاد، استاد قرائتی
🔵 خواندن زیارت عاشورا و باغ های بهشتی
✍ فقیه زاهد عادل مرحوم شیخ جواد بن شیخ مشکور عرب که از اجله علما و فقهای نجف اشرف و مرجع تقلید جمعی از شیعیان عراق بوده و نیز از ائمه جماعت صحن مطهر بوده است در سال ۱۳۳۷ در حدود نودسالگی وفات نموده در جوارپدرش و در یکی از حجرههای صحن مطهر مدفون گردید.
آن مرحوم در شب ۲۶ ماه صفر ۱۳۳۶ در نجف اشرف در خواب حضرت عزرائیل ملک الموت را میبیند، پس ازسلام از او میپرسد از کجا میآیی؟ میفرماید از شیراز و روح میرزا ابراهیم محلاتی را قبض کردم، شیخ میپرسد روح او در برزخ در چه حالی است؟
می فرماید: در بهترین حالات و در بهترین باغهای عالم برزخ و خداوند هزار ملک موکل او کرده است که فرمان او را میبرند. گفتم برای چه عمل از اعمال به چنین مقامی رسیده است؟ آیا برای مقام علمی و تدریس و تربیت شاگرد.
فرمود: نه، گفتم آیا برای نماز جماعت و رساندن احکام به مردم؟ فرمود: نه، گفتم پس برای چه؟ فرمود برای خواندن زیارت عاشورا (مرحوم میرزای محلاتی سی سال آخر عمرش زیارت عاشورا را ترک نکرد و هر روز که به سبب بیماری یا امر دیگر نمی توانست بخواند نایب میگرفته است)
و چون شیخ مرحوم از خواب بیدار میشود فردا به منزل آیت اللّه میرزا محمد تقی شیرازی میرود و خواب خود را برای ایشان نقل میکند.
مرحوم میرزا محمد تقی گریه میکند، از ایشان سبب گریه را میپرسند میفرماید میرزای محلاتی از دنیا رفت و استوانه فقه بود به ایشان گفتند شیخ خوابی دیده و معلوم نیست واقعیت آن، میرزا میفرماید بلی خواب است اما خواب شیخ مشکور است نه افراد عادی. فردای آن روز تلگراف فوت میرزای محلاتی از شیراز به نجف اشرف میرسد و صدق رؤ یای شیخ مرحوم آشکار میگردد.
📚 منبع: کتاب داستانهای شگفت
.
🔴 #موقف_های_صراط
✍ نماز، نخستین عملی که بررسی میشود:
پس از موقف و ایستگاه بررسی اعتقادات، نوبت به بررسی وظایف و تکالیف عملی ما میرسد. اولین عملی که بررسی میشود، نماز است. امام صادق (ع) فرمود: «نخستین چیزی که از بنده حسابرسی میشود، نماز است؛ اگر نماز پذیرفته شد، بقیه اعمال هم پذیرفته میشود و اگر نماز رد شد، بقیه اعمال هم رد میشود.»
دقت کنید میفرماید اگر نماز قبول شود، بقیه اعمال قبول میشود. بحث از قبولی نماز است، نه صحیح بودن نماز.
توضیح اینکه ما یک صحت نماز داریم و یک قبولی نماز. صحیح بودن نماز مربوط به صورت ظاهری نماز است. یعنی قرائت و رکوع و سجود و روبهقبله بودن و وضو داشتن و...اما قبول بودن نماز مربوط به ظاهر فیزیکی و شکلی نماز نیست، بلکه مربوط به شرایطی است که باعث بالارفتن نماز و رشد روح و تقرب به خدا میشود.
📚 کتاب صراط و شفاعت
🆔
✅قبل از مرگ
✍عالمی را پرسیدند :
خوب بودن را کدام روز بهتر است؟
عالم فرمود :
یک روز قبل از مرگ
دیگران حیران شدند و گفتند :
ولی زمان مرگ را هیچکس نمیداند
عالم فرمود :
پس هر روز زندگی را روز آخر فکر کن
و خوب باش شاید فردایی نباشد ...
📚 علی اکبر دهخدا