فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹نماهنگ/ویژه غدیر:
امام خامنه ای:
ای پيامبر ما ، آنهايی كه با تو بيعت كردند، خدای متعال به دلهای آنها آرامش نازل کرد!
كسیکه امروز با امام خمينی بيعت ميكند، با پيغمبر بيعت كرده است!
✍فدات بشم آقا جان؛ هر کس با شما هم بیعت کنه با پیغمبر بیعت کرده😔
❇️ @Basijvelayat1
به پاس گرامی داشت عید غدیر خم، میان مردم رسم است که با هم عقد اخوّت می بندند و با خواندن «صیغه اخوّت» به اموری متعهد می شوند. به نقل محدث قمی(ره) از مستدرک الوسائل شیوه آن چنین است:
شخص دست راست خود را بر دست راست برادر مؤمن خود بگذارد و بگوید: «وَ آخَیتُکَ فِی اللهِ وَ صافَیتُکَ فِی اللهِ وَ صافَحْتُکَ فی اللهِ وَ عاهَدْتُ اللهَ وَ مَلائِکَتَهُ وَ کُتُبَهُ وَ رُسُلَهُ وَ اَنْبِیائَهُ وَ الأَئِمَّه المعصومینَ علیهمُ السلامُ عَلی أنّی إنْ کُنْتُ مِنْ اهلِ الجَنَّةِ وَ الشَّفاعَةِ وَ اُذِنَ لی بِأَنْ اَدْخُلَ الْجَنَّةَ لا اَدْخُلَها إلّا وَ اَنْتَ مَعِی؛ با تو در راه خدا برادر شدم و صفا و مصافحه کردم و با خدا و فرشتگان و کتاب ها و پیامبرانش و امامان معصوم (ع) عهد بستم که اگر من از اهل بهشت و شفاعت بودم و به من اجازه ورود به بهشت دادند، جز همراه تو وارد بهشت نگردم».
آن گاه برادر دیگر با گفتن قَبِلْتُ (قبول کردم) این برادری را می پذیرد. سپس مؤمن نخست بگوید: اَسْقَطْتُ عَنْکَ جمیعَ حقوقِ الاُخُوَّهِ ما خَلَا الشَّفاعَهَ و الدُّعاءَ وَ الزیارَهَ؛ همه حقوق برادری را از تو ساقط نمودم؛ مگر حق شفاعت و دعا و زیارت را آن گاه دیگری نیز بپذیرد.
❇️ @Basijvelayat1
بسیج ولایت
به پاس گرامی داشت عید غدیر خم، میان مردم رسم است که با هم عقد اخوّت می بندند و با خواندن «صیغه اخوّت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
روزی حاجب بروجردی قصیده ای زیبا در مدح امیر المومنین ، علی (ع) سرود که شاه بیت آن این بود:
حاجب اگر محاسبه حشر با علیست
من ضامنم که هر چه بخواهی گناه کن!
همان شب در عالم رویا مولا علی بن ابیطالب (ع) به خواب ایشان آمده و فرمودند:
اگر چه محاسبه در دست ماست اما اگر اجازه بدهی من بیت آخر شعرت را اصلاح کنم!
حاجب عرض میکند : یا مولا شعر برای شما و در مدح شماست.
حضرت علی(ع) میفرماید پس بیت آخرت را اینگونه بنویس:
حاجب یقین محاسبه حشر با علیست
شرم از رخ علی کن و کمتر گناه کن …
🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸
«اَلْحَمْدُ لِلّهِ الّذى جَعَلَنا مِنَ الْمُتَمَسِّکینَ بِوِلایَةِ اَمیرِالْمُؤْمِنینَ وَالاْئِمَّةِ عَلَیْهِمُ السَّلامُ»
❇️ @Basijvelayat1
⭕️ سیدها بخوانند
#بازنشر
👌احترام سادات سر جایش محفوظ؛ اما غدیر، عید ولایت است نه سیادت! سیادت، فضیلتی اکتسابی و انتخابی نیست؛ بنابراین کسی برای تحصیل آن تلاش و کوشش نکرده تا بخاطر دارا بودن آن توقع تقدیر و تجلیل داشته باشد و فخر بفروشد.
🔔 در حدیث قدسی میخوانیم: "آتش را برای کسی آفریدهام که مرا عصیان کند؛ گرچه سیدی باشد از طائفهی قریش. بهشت را هم برای کسی آفریدهام که مرا اطاعت کند؛ گرچه غلامی باشد از سرزمین حبشه". قرآن کریم صراحتا تخفیف و ویژهخواریهای اخروی سادات را نفی میکند: "یَومٌ لابَیْعٌ وَ لا خُلّةٌ"؛ حتی بعید نیست که جام بلای دنیوی سادات و دقت حسابرسی اخرویشان بخاطر این انتساب، بیشتر باشد.
❌ تکریم و تجلیل سادات، پدیدهی مبارکی است البته؛ که نشان از ارادت مردم به بزرگان دین دارد. این تکریم اما به طفیلیِ انتساب به ولایت است؛ و گرنه صِرف سیادت نه مُنجی است، نه مَقرّب و نه مایهی برتری. دست علی آنگاه که بر فراز جهاز اشتران بالا رفت، سخن از ولایت علی بود نه سیادتش: "مَنْ کُنْتُ مَوْلاهْ فَهذا عَلی مَوْلاهْ". مردم و حتی خلفای غاصبین نیز برای تبریک، دست بیعت با ولایت دادند نه سیادت. بنابراین اکرام به سادات در غدیر نباید توجه به ولایت را تحت الشعاع قرار دهد.
✅ امروز که ولایت در قامت سید علی خامنهای متجلی است، بروزرسانی غدیر با بیعت همگانی تشیع با ولی امر مسلمین جهان محقق میشود. پس بجا است مردم بعدالصلاتین روز غدیر، جمع شوند و به بیعت با ولایت قیام کنند؛ تا مبادا با فراموشی پیام غدیر، امت به قهقرای صدر اسلام دچار شود. ؛تا شاید با به حد نصاب رسیدن بیعت کنندگان، اندکی تعجیل شود در ظهور امام غائبمان.
✍ پ.ن: پوستر رهبری، میتونه جایگزین مناسبی برای اسکناسای تا نخوردهی عید غدیر باشه. اما یه جا دلم نیومد دست به جیب نشم! کودکی چند ساله روی زانوم نشست و با خوندن دعای "اللهم کن لولیک..." برای سلامتی امام عصر علیه السلام دعا کرد. اینجا بود که یک اسکناس منقش به تمثال خمینی کبیر بهش عیدی دادم!
#غدیر
#سیادت
#ولایت_فقیه
❇️ @Basijvelayat1
🔴ولایت یا حکومت/مرز تفکیک
✅امامت مستقیما و مستنداً به نصب الهیست، لذا امام که جانشین پیامبر هست را خداوند متعال تعیین میکند،همانطور که انبیای الهی را خداوند نصب میکرد.
🔸در کلمات پیامبر در خطبه روز #غدیر در چند مرحله و در چندجا به این مطلب توجه میشود که؛امری که من انجام میدهم از ناحیه خداوند متعال است و بیعت با علی(ع) که بیعت با من هست در واقع بیعت با خداوند است.
🔹در مباحث اعتقادی هم داریم که نصب امام و #مشروعیت امام به جعل الهی هست یعنی خداوند تعیین میکند چه کسی پیامبر باشد چه کسی نباشد.
🔸پس از رحلت پیامبر امامت بر عهدهی امیرالمونین بود لکن #فتنه_ایی پیش آمد و مردم جای دیگری رفتند.
🔴آیا با #انحراف جامعه،امامت علی از اعتبار و از مشروعیت ساقط است؟
🔹مگر نصب امام از سوی مردم بود که حال قبول نکردن مردم، امیرالمونین را از امامت ساقط بکند؟
✅بله آنچه که به واسطه تصمیم مردم است و مردم در آن نقش دارند بَستِ ید امام است یعنی اینکه امام بتواند جامعه را #مدیریت بکند و بتواند اعمال امامت بکند.این بخش اگر مردم وارد کار نشوند اتفاقی نخواهد افتاد اما مرز تفکیک این مباحث بسیار ظریف است؛
لذا اگر بگوییم که مبنای #ولایت انتخاب مردم است این تعبیر،کلام صحیحی نیست
اما اگر بگوییم مبنای #حکومت انتخاب مردم است این معنا صحیح هست.
❇️ @Basijvelayat1