eitaa logo
بصير
2.7هزار دنبال‌کننده
86.3هزار عکس
81.6هزار ویدیو
3هزار فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰خوانش امام خامنه‌ای(مدظله العالی) به نقل از اندیشکده آمریکایی «کارینگی»: 🔻 اندیشکده کارنیگی، یکی از مهم‌ترین اندیشکده‌های جهان، در مقاله‌ای با عنوان: «خوانش خامنه‌ای، جهان‌بینی قدرتمندترین رهبر ایران» به بررسی جایگاه و نقش امام خامنه‌ای در نظام سیاسی ایران و فهم جهان‌بینی ایشان می‌پردازد. در این مقاله آمده است: "مانند خمینی، نوشته‌ها و سخنرانی‌های خامنه‌ای بدون شک دقیق‌ترین بازتاب اهداف و اقدامات سیاست داخلی و خارجی ایران است. بیانات وی یک رهبری مصمم را به تصویر می‌کشد که دارای جهان‌بینی بسیار استوار(باثبات و استمرار) و منسجمی است. خواه مخاطبان او دانشجویان ایرانی باشند یا مقامات خارجی، خواه موضوع سخنرانی او سیاست خارجی باشد یا کشاورزی، او از هر فرصتی جهتِ اشاره به فضیلت‌های انقلاب 1979 – از جمله عدالت، استقلال، خودکفایی و اسلام- استفاده می‌کند. وی انزجار عمیق خود را نسبت به اسرائیل و جاه طلبی‌های آمریکا ابراز می کند." 📚 منبع: https://carnegieendowment.org/2008/03/10/reading-khamenei-world-view-of-iran-s-most-powerful-leader-pub-19975 https://eitaa.com/Basir_MN
🔻تحلیلی بر موضع اخیر رهبر انقلاب: برادران و نابرادران 🖊 مهدی جمشیدی ۱. اختلاف‌های اجتماعی در جامعۀ اسلامی بر دو نوع هستند: «اختلاف‌های عقیده‌ای» و «اختلاف‌های سلیقه‌ای». رهبر انقلاب بر این باور است که اختلاف‌های مبتنی بر «عقیده»، همچنان حجّت و اعتبار دارند و نباید تصوّر کرد که زمانۀ داوری بر اساس عقاید به سر آمده و دیگر نباید ارزش‌ها را معیار و محک انگاشت. برخی گفته‌اند که باید دامنۀ مرزبندی‌ها را به فراتر از ارزش‌ها گستراند و از جمله باید ملّیّت (به معنای تجدّدی و مستقل از دین) را مبنا انگاشت، اما بیان اخیر رهبر انقلاب نشان می‌دهد که باید خودی و غیرخودی و دوست و دشمن و بومی و بیگانه را از دریچۀ «ارزش‌های دینی» تعریف کرد و به سوی معیارهای سکولار نچرخید. این ارزش‌ها که وصل و فصل اجتماعی، برآمده از آنهاست عبارتند از «اسلام» و «انقلاب» و «ولایت فقیه». آنان که این ارزش‌های بنیادی را باور دارند و هویت خود را ذیل آنها تعریف می‌کنند، برادر ما هستند. پس ملاک برادری و نابرادری، «ارزش‌ها» هستند و نظر رهبر انقلاب این نیست که باید ایدئولوژی و لایه‌بندی‌های ایدئولوژیک را کنار نهاد و شهروندی و ایرانیّت، ملاک است. آری، خدمات اجتماعی و عمومی، از آنِ همه هستند و شکاف‌های ارزشی در آنها دخالتی ندارند، اما پیوندها و اتصال‌ها و اتحادها و ولایت‌های اجتماعی، باید «ماهیّت ارزشی» داشته باشند. جامعۀ اسلامی، خنثی و بی‌جهت و بی‌هویّت نیست، بلکه حتی در درون خود، حامل ولاء‌های ایمانیِ مثبت و منفی است و همبستگی‌هایش بر ارزش‌ها تکیه دارد. این وضع، خواه‌ناخواه، نوعی لایه‌بندی اجتماعی ایجاد می‌کند که البته حالت حداکثری و گسترده ندارد. ۲. اما دربارۀ «اختلاف‌های سلیقه‌ای» باید گفت که حضورشان در زندگی اجتماعی، طبیعی است و این قبیل تنوّع‌ها و تکثّرها، قابل زدودن نیستند. در این قلمرو باید تحمل و سعۀ صدر داشت و برتابید و همدلی کرد و حس غیریّت و دیگری نداشت. سلایق، در گسترۀ درون ارزش‌ها تعریف می‌شوند و برخاسته از خصوصیّت «پیوستاری» و «طیفیِ» زندگی اجتماعی هستند. معتقدان به اسلام و انقلاب و ولایت فقیه، همگی در یک «سطح» نیستند، بلکه برخی اعتقاد راسخ دارند و عاملیّت عالی، و برخی فروتر هستند و دچار ضعف و کاستی. جامعۀ اسلامی به این اعتبار، جامعۀ یک‌دست نیست که در آن، همه همانند یکدیگر باشند و اثری از «درجات» و «مراتب» در آن به چشم نخورد. «مسائل بی‌خود» که در سخن رهبر انقلاب، نسبت به جبهه‌بندی و غیریّت‌سازی پیرامون‌شان اعتراض شد، از همین اختلاف‌های سلیقه‌ای حکایت می‌کنند. باید در مقابل این اختلاف‌ها، با دیدۀ اغماض نگریست و برآشفته نشد و طرد و حذف نکرد. از این جمله، می‌توان به این واقعیت اشاره کرد که هر چند برترین و بهترین پوشش در منطق فرهنگیِ انقلاب، چادر است، اما این ارزش‌گذاری به آن معنی نیست که پوشش‌های دیگری که می‌توانند بخش عمدۀ کارکرد چادر را برآورده سازند، ضدّارزش هستند و کسانی که در این جریان و جبهه قرار می‌گیرند، دیگری‌های فرهنگیِ ما هستند. ۳. نکتۀ مهم دیگر این است که «معنا» و «مقوّمات» و «مرزها»ی اسلام و انقلاب و ولایت فقیه، دلخواهانه نیستند و این‌گونه نیست که کسی بتواند ادعا کند به اسلام اعتقاد دارد اما خواهان حاکمیّت ارزش‌های اسلامی بر جامعه نیست، یا انقلابی است اما نمی‌خواهد میان جهان فرهنگیِ انقلاب و جهان فرهنگیِ غرب، فاصله و حائل قرار بدهد، یا به ولایت فقیه باور دارد اما آن را زمینی و دوره‌ای و وکالتی می‌انگارد. اعتقاد به این بنیان‌ها به معنی اعتقاد به معنایی است که امام خمینی از آنها ارائه کرده است، نه هر «تفسیر رقیق» و «برداشت فروکاهیده‌شده»‌ای که مرزبندی را موهوم و سیّال می‌سازد. کسی که می‌گوید به اسلام اعتقاد دارد اما نسبت به کشف حجاب، دل‌نگران نیست و معتقد است باید الزام را کنار نهاد و حجاب را به انتخاب‌های شخصی وانهاد، جامعۀ اسلامی را به سوی ولنگاری سوق می‌دهد و از این جهت، اعتقاد راستین و مؤمنانه به اسلام ندارد. همچنین کسانی که می‌گویند باید آرمان‌های انقلابی را کنار گذاشت و در نئولیبرالیسم جهانی، هضم شد و جهان را همچون یک خانواده انگاشت و از جمله باید فضای مجازیِ غربی را پذیرفت، به آموزۀ بنیادین استقلال فرهنگی و هویّتی که جوهرۀ انقلاب را تشکیل می‌دهد، باور ندارند. به هر اندازه که اعتقاد واقعیِ دیگران به این ارزش‌های بنیادین، بیشتر باشد، حس برادرانۀ ما به آنها نیز بیشتر خواهد شد و هرچه این اعتقاد، کمتر باشد، این حس نیز کمتر خواهد شد. https://eitaa.com/Basir_MN
9.01M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥رحیم‌پور ازغدی: صدا و سیما نتوانست 50 هنرمند متعهد تربیت کند/ تلویزیون عده‌ای را سلبریتی کرد که قبلا دولیبریتی و یک‌لیبریتی بودند و در قضایای اخیر علیه حجاب و انقلاب موضع گرفتند ♦️عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در نشست «روایت عصر»؛ فیلم در خدمت روایت های مردمی: 🔸صدا و سیما دانشکده دارد و به 40 هزار کارمند خود چند هزار میلیارد حقوق می دهد؛ 40 سال گذشت ولی نتوانستید 50 هنرمند قوی با اعتقادات درست و جذاب تربیت کنید؟ دنبال افرادی می روید که همه می دانند زباله و قمارباز و معتاد و الکی هستند و با 10 نفر رابطه دارند و 6 بار طلاق داده اند و در بیرون علنا علیه اصل دین و همه چیز اهانت می کنند. پول های کلانی در برخی شبکه ها مثل نسیم و سه خرج کردند. 🔸تقریبا همه این افراد که در نسیم و شبکه سه بودند در قضایای اخیر علیه حجاب و انقلاب موضع گرفتند؛ خیال کردند جمهوری اسلامی در حال سقوط است. 🔸تلویزیون در مدیریت های قبلی یک عده را سلبریتی کرد کسانی آنها را نمی شناخت اینها قبلا دولیبریتی و یک لیبریتی بودند.؛ بعضی ها مشهور و میلیاردر شدند و همه را علیه انقلاب و اسلام مصرف کردند. https://eitaa.com/Basir_MN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
«به پایان فکر نکن اندیشیدن به پایانِ هر چیز شیرینی حضورش  را تلخ می‌کند. بگذار پایان تو را غافلگیر کند، درست مثل آغاز..!» https://eitaa.com/Basir_MN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌸 آیت الله سید علی قاضی (ره) : 🔸در دنیا به صاحبان خانه دو هزار متری و ریاست و ماشین میگویند اشراف مملکت ؛ اما در قیامت اشراف آن کسانی هستند که نمازشب خوان هستند...🌙 [یادت نره ساعتت رو کوک کنی برای نمازشب⏰🍃] https://eitaa.com/Basir_MN