#زمان_شاه
💢توهم بزرگِ ارزانی #قبل_انقلاب!
✅نسل امروز با شنیدن نرخ کالاهای زمان #پهلوی حسرت ارزانی آن زمان را میخورند. این در حالی است که مقایسه نسبی قیمتهای آن زمان و اکنون گواه نادرستی ادعای ارزانی قبل از انقلاب است.
◀️ سال ۴۹ ، حقوق یک کارمند در ماه ۲۰۰ تومان و حقوق یک معلم ۵۰۰ تومان و قیمت یک خودروی پیکان ۱۸۰۰۰ تومان بود. اگر کارمندی قصد خرید پیکان داشت با پسانداز حقوق ۹۰ ماه و یک معلم با پسانداز حقوق ۳۶ ماه خود قادر به خرید پیکان بود. درحالی که امروز یک کارمند با حقوق حداقل ۱.۵ میلیون تومان میتواند با پرداخت ۱۳.۵ ماه حقوقش صاحب پراید شود .
◀️ در سال ۵۰ ، دستمزد روزانهی یک کارگر در شهری مثل فردوس در خراسان جنوبی ۲۵ تا ۳۰ ریال بود یعنی یک کارگر اگر سه روز و نیم کار میکرد میتوانست یک دلار بخرد در حالی که امروزه کارگری با مزد ۳۵ تا ۴۰ هزارتومان در روز با مزد روزانهاش قادر است ۱۰ دلار خریداری کند.
◀️ در سال ۵۴ ، یک حلب ۴.۵ کیلویی روغن نباتی ۲۹ تومان قیمت داشت که معادل مزد ۵ روز کارگری با حقوق روزانه ۶۰ ریال بود اما امروزه همان روغن ۲۳۰۰۰ تومان فروخته میشود و یک کارگر با مزد کمتر از یک روز خود یک حلب روغن میخرد.
◀️ سال ۵۴ ، مرغ منجمد کیلویی ۱۰۵ ریال فروخته میشد. یعنی اگر یک کارگر تمام مزد روزانهاش راپرداخت میکرد نهایتاً ۶۷۰ گرم مرغ خریداری میکرد در حالیکه امروزه یک کارگر با مزد روزانهاش حداقل ۵ کیلو مرغ میخرد.
◀️ در زمان پهلوی قیمت نان سنگک ۵ ریال بود و کارگری که در روز ۶ تومان مزد دریافت میکرد میتوانست 12 نان سنگک بخرد ولی امروزه یک کارگر با مزد ۳۵ هزارتومان قادر است ۳۵ عدد نان سنگک بخرد.
📚منبع آرشیو روزنامه های دوره پهلوی از سال ۱۳۵۰ تا ۱۳۵۷
🔳 الإمام العسكريّ عليه السلام قال:
◽️نحنُ كَهفٌ لِمَنِ التَجَأَ إلَينا ، ونورٌ لِمَنِ استَضاءَ بِنا ، وعِصمَةٌ لِمَنِ اعتَصَمَ بِنا، مَن أحَبَّنا كانَ مَعَنا فِي السَّنامِ الأَعلى ، ومَنِ انحَرَفَ عَنّا فَإِلَى النّارِ.
◾️امام عسكرى عليه السلام فرمودند:
▪️ما پناهگاهى هستيم براى كسى كه به ما پناه آورَد و نورى هستيم براى آن كه از ما پرتو طلبد و موجب مصونيت كسى هستيم كه از ما پناه جويد. هر كه ما را دوست بدارد در مراتب بالا با ما خواهد بود و هر كه از راه ما كج گردد به سوى آتش ره خواهد برد.
المناقب لابن شهرآشوب/جلد 4/صفحه 435
◾️فرا رسیدن سالروز شهادت مظلومانه یازدهمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت؛ حضرت آقا امام حسن عسکری سلام الله علیه محضر مبارک فرزند برومندشان، حضرت مهدی موعود سلام الله علیه و همه شیعیان و محبین آن حضرت تسلیت و تعزیت باد◾️
هدایت شده از رساله امام خامنهای
‼️وقت نماز جمعه
🔷وقت نماز جمعه از اول زوال خورشید (اول ظهر) شروع میشود و احتیاط(واجب) آن است که آن را از اوایل عرفی وقت نماز ظهر در حدود یکی دو ساعت به تأخیر نیندازند.
🆔 @resale_ahkam
هدایت شده از رساله امام خامنهای
‼️کیفیت نماز جمعه
🔷هرگاه کسی به خطبههای نماز جمعه نرسد و در نماز شرکت کند نماز او صحیح است حتی اگر امام را در رکوع رکعت آخر نماز جمعه درک نماید
🆔 @resale_ahkam
هدایت شده از رساله امام خامنهای
‼️حکم اهانت به امامان معصوم
🔷کسیکه به یکیاز امامان معصوم دشنام دهد و اهانت کند کافر و نجس است.
🔺تمام پیروان فرقهی گمراه بهاییت محکوم به نجاست هستند.
📕منبع: رساله آموزشی امام خامنهای
🆔 @resale_ahkam
هدایت شده از رساله امام خامنهای
#استفتائات_امام_خامنهای_مدظله_العالی
‼️درآمد از طریق سب و دشنام
🔷 امروزه یکی از کارهای اساسی در جنگهای روانی دنیا، اکتساب به سب است؛ مثلا روزنامهنگاری را برای فحاشی به جناحی اجیر میکنند یا به شاعری پول میدهند که دیگری را هجو کند. از آنجا که سب مومن حرام است، معاملهای هم که بر این اساس است نیز حرام و باطل است.
📕منبع: khamenei.ir
🆔 @resale_ahkam
#لعن_کردن
#نهم_ربیع
#عیدالزهرا
سخنان مهم آیت الله بهجت در مورد مراسم نهم ربیع الاول
👌 از آیت الله بهجت سخن گذاشتیم چون کسی در شخصیت ایشان شک ندارد مگر افراد ... 😏
✅ آیتاللهالعظمی بهجت قدسسره:
ممکن است این کارها موجب اذیت و آزار و یا قتل شیعیانی که در بلاد و کشورهای دیگر در اقلیت هستند، گردد. در این صورت اگر یک قطره خون از آنها ریخته شود، ما #مسبب آن و یا #شریک جرم خواهیم بود.
درمحضربهجت، ج۱، ص۱۳۸
مرکز تنظیم و نشر آثار آیتالله بهجت قدسسره
پ.ن:مراقب باشیم خدای ناکرده در روز جزا ما رو در دسته شرکای قاتلان شیعیان امیرالمؤمنین قرار ندهند ...
پ.ن۲:این پیام مربوط به مراسمی تحت عنوان عید الزهرا است که متاسفانه در آن به #لعن_کردن میپردازند
#نشر_حداکثری
در باب لعن کردن برخی در این روزها😏
👌در میان جماعت اهل سنت، نماز بخوانید، مردگان آنها را تشییع کنید، از بیمارانشان عیادت کنید و حقوق آنان را بپردازید
🔹فرازی از وصیت امام عسکری به شیعیان
#نهم_ربیع
"یک آقای بزرگواری که به دست عوامل #ریگی گرفتار شده بود، ولی به برکت توسّل به حضرت صدیقه طاهره (س) و خواندن آیه و حدیث برای ايشان، یکی از آنها کمی به ایشان تمایل پیدا کرده و ایشان را نجات داده بود ميگفت:
آنها یک مجموعه بزرگی از شیعیان را از هر طرف دزدیده بودند؛ در آنجا شکنجه و شلاق برقرار بود و با فاصلههایی یک #نوار_سخنراني را که #لعن و #سبّ کرده بود پخش میکردند، خونشان به جوش میآمد و بعد، سر یک نفر از شیعهها را میبریدند.
خُب ثوابش برای آن آقایی که سخنرانی کرد و آنهایی که پای منبر #خندیدند و #کف زدند!
آنهایی که تشویق کردند، آنهایی که دعوت کردند، ثوابش به آنها هم میرسد!!
همین یک حادثه کافی است، هرچند که صد نمونه از این دست شنیدهایم که مثلاً یک نفر به خودش بمب میبندد و میرود داخل یک مسجد تا صد نفر، دویست نفر شیعه را تکّه پاره کند.
این کار صدها عامل دارد! #آمریکا هست، #صهيونيست هست، #عربستان سعودی هم هست، من هم با آن منبر و اظهاراتم یک عامل هستم که کمک ميكنم، لااقل من نکنم.
حالا جاهاي ديگر هم هنوز اين كار را ميكنند، من اين كار را نكنم.
من به قتل عام شیعيان کمک نکنم!"
آیتالله جاودان
🔴وقتی شبکه manoto سناریو پشت پرده ادامه برجام با اروپا را لو میدهد
در یکی از برنامههای شبکه من و تو به نام رو به رو که معمولا محل ابراز خصمانهترین تحلیلها علیه نظام اسلامی است، یکی از تحلیلگران این شبکه به نام سعید بشیرتاش در خصوص بیرون رفتن آمریکا از برجام میگوید: ”دلیل ماندن اروپا در برجام، خوراندن آرام آرام جام زهر آمریکا به جمهوری اسلامی است!
ظاهرا افرادی ساده لوح در داخل کشور نمیخواهند باور کنند که اروپاییان هم مانند آمریکا تنها به فکر منافع خودشان هستند و هیچ گاه مانند سال ۸۲ در بحث هستهای بر سر قول و قرار شان نمیمانند.
حالا که میخواین واردات مدیر انجام بدین حواستون باشه بین واردات و صادرات باید تراز وجود داشته باشه. چند مدیر خارجی وارد و چند مدیر لیبرال واداده بی عرضه داخلی صادر کنین.
* رضا صداقت*
سانسور سالروز امامت توسط برخی جریان ها
نهم ربیع الاول، نخستین روز امامت امام عصر حضرت مهدی موعود(عج) است. ولی همانگونه که همه میدانیم عدهای برای این روز مناسبتی دیگر _سالروز قتل خلیفه دوم_در نظر گرفتهاند و به خاطر دلبستگیشان به آن عنوان، به هیچ وجه نمیپذیرند که روز نهمربیع به عنوان روز آغاز امامت امام عصر(عج) نامگذاری شود.
از این رو شبهاتی را در این زمینه مطرح میکنند. در ادامه به بررسی دو شبهه دراینباره میپردازیم.
☝️شبهه اول:
«در سیره ائمه (ع) هرگز نداریم که توصیه به بزرگداشت آغاز امامت آنها شده باشد. جشن آغاز امامت یک بدعت است. اين روش فرزندان پادشاهان و سلاطين ظلم و جور است كه به دنبال مرگ پدر بودند تا خود به فرمانروايي برسند، در كجای تاريخ ديده ايد فرزندان ائمه از شهادت پدر بزرگوارشان خوشحالي كنند؟!»
🔺در پاسخ میگوییم:
این افراد در حالی جشن آغاز امامت امام عصر(عج) را بدعت میدانند که با تمسک به قاعده «تعظیم شعائر الهی» و بسط مفهوم آن، بسیاری از رفتارهای موهن همچون #قمه_زنی را به عنوان مناسک مذهبی به حساب میآورند. اگر جشن آغاز امامت در سیره ائمه(ع) وجود ندارد، جشن میلاد ائمه(ع) هم وجود ندارد!
توصیه به عزاداری برای سایر ائمه(ع) به غیر از امام حسین(ع) هم وجود ندارد!
راهپیمایی برای عزاداری نیز در روایات نیامده است.
چرا این عده جشن تولد را سیره مستکبرانه پادشاهان برای بزرگداشت خویش به حساب نمیآورند یا آن را برگرفته از فرهنگ غربی نمیدانند؟!
به هرحال، امروز هیچکس در روز نهمربیع برای شهادت امام حسن عسگری(ع) شادی نمیکند و گره زدن آغاز امامت در روز #نهم_ربیع با مصیبت شهادت امام حسن در هشتمربیع نوعی مغالطه است.
✌شبهه دوم: آغاز امامت ولیعصر (عج) بلافاصله پس از شهادت امام حسن عسگری در روز هشتمربیع اتفاق افتاده است نه نهمربیع!
🔺در پاسخ می گوییم:
اصل بزرگداشت آغاز امامت ولیعصر(عج)، عنوانی عرفی است و ریزبینیهای عقلی درباره آن جایی ندارد.
اگر توصیه به جشن میلاد ائمه(ع) یا آغاز امامت، مستقیماً از ناحیه شرع مقدس اسلام بیان شده بود، جای آن بود که برای تعیین آن دقت عقلی میکردیم. ولی هنگامی که اینگونه بزرگداشتها موضوعی عرفی و جهت احترام و یادآوری ذکر امام زمان(ع) است، باید دید عرفِ مردم چه روزی را برای آغاز رهبری و امامت قرار میدهد. در عرفِ اجتماعی تمام ملل، به خاطر احترام به رهبر پیشین، روز بعد از رحلت او را برای رهبر جدید جشن و بزرگداشت میگیرند.
🔺پس معرفی نهمربیع را به عنوان سالروز آغاز امامت ولی عصر (عج) هیچ اشکالی ندارد، چنان که عالم بزرگ شیعه سید بن طاوس با رد عنوان #قتل_خیلفه_دوم در این روز، این احتمال را بیان می کند که شاید شادی شیعیان در روز نهم ربیع در ابتدا به خاطر همین مناسبت عظیم بوده است، ولی بعدها این شادی دست خوش انحراف شده است. وی در اقبالالاعمال مینویسد:
«اکنون که زمان رحلت مولای ما امام حسن عسگری(ع)، چنان که بزرگان ذکر کردند در روز هشتم ربیع الاوّل رخ داده است، آغاز ولایت و امامت حضرت مهدی(عج) بر امّت، روز نهم ربیع الاوّل خواهد بود و شاید تعظیم این روز، روز نهم ربیع الاوّل، به لحاظ این مناسبت برتر و برای توجّه به آن مولای بزرگ و کامل باشد.»
🌐 منبع: إقبال ج 3 ص113
🌐 برگرفته از کانال برداشت های نادرست اعتقادی